כיצד פטריית הקורדיספס מעלה את רמות האנרגיה של הספורטאים?

מחקרים מצאו כי בקרב ספורטאים, השימוש בפטריית הקורדיספס משפר את הסבולת הפיסית, היכולת האירובית ואת תפוקת החמצן בזמן הפעילות אירובית
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
פטרייה קורדיספס

פטריית המרפא קורדיספס ידועה זה יותר מאלף שנים בזכות יכולותיה בשיפור האנרגיה, בחיזוק היכולות המנטליות והפעילות המוחית ובהקלה במצבים של עייפות. מחקרים רבים מצאו כי בקרב ספורטאים מאומנים, השימוש בפטריית הקורדיספס משפר את הסבולת הפיסית, את היכולת האירובית, את הביצועים הספורטיבים, ואת תפוקת החמצן בזמן הפעילות אירובית.

פטרייה קורדיספס

השימוש בפטרייה משפר את הסבולת הפיסית. קורדיספס | צילום: באדיבות מיקוליביה

משפרת את חילוף החומרים של הגוף

פטריית הקורדיספס עלתה לאור הזרקורים כבר בשנת 1993, כאשר עולם הספורט הופתע ממספר שיאי העולם שנקבעו על ידי ספורטאיות סיניות, במהלך האליפות הלאומית הסינית ה-7 לאתלטים בסין. בדיקות סמים לא גילו עקבות של חומרים בלתי חוקיים, מה שגרם לתעשיית הספורט ברחבי העולם להתחיל לבחון מקרוב מאוד את האופן שבו הספורטאיות הללו אומנו ומה הן צרכו. התגלה שלא נעשה שימוש בשיטות אימון מיוחדות, אולם בתום כל אימון, כל ספורטאית נטלה משקה מיוחד שהכיל תמצית מפטריית הקורדיספס. נראה כי אחת ההשפעות של פטריית מרפא זו, היא שיפור חילוף החומרים של הגוף, מה שמאפשר לגוף לסלק חומרי פסולת כדוגמת חומצה לקטית ופחמן דו-חמצני ולהתאושש ממאמץ גופני בקצב מהיר מהרגיל.

קורדיספס משפרת משמעותית את רמות האנרגיה, הריכוז והתפקוד היומיומי. הפטרייה מכילה מבנה ייחודי בשם אדנוזין, המשמש את תאי הגוף בתהליכי יצור אנרגיה (ATP). כאשר רמת האדוזין בתאים עולה, ניתן לחוש עלייה ברמות האנרגיה והריכוז, וירידה ברמות העייפות. כך שלמעשה, צריכה יומיומית של פטריית הקורדיספס מפחיתה את העומס המוטל על הגוף בשל ביצוע מאמץ גופני יומיומי, מונעת לחץ וסטרס מתמשכים, ומשפרת את איכות השינה. פטריית הקורדיספס נמצאת בשימוש על ידי ספורטאים אולימפיים בכל רחבי העולם לאור בטיחות השימוש בה. הפטרייה לא מעלה את מדדי לחץ הדם (בניגוד לתרופות המבוססות על צמחים ממשפחת הג'ינקו בילובה והג'ינסנג), היא אינה מכילה רכיבי קפאין או רכיבים ממריצים, וניתן לשלבה עם כל טיפול רפואי. בנוסף, הפטרייה מרחיבה את סמפונות הנשימה באופן טבעי ומאפשרת מעבר אוויר דרך הריאות בצורה יעילה. כך למעשה, מסייעת הפטרייה בשיפור תפוקת הריאות בעת מאמץ גופני עצים או משפרת את הסתגלות הריאות לשהייה בגובה רב בקרב מטפסי הרים.

מחקר שנערך בבוסטון, ארה"ב, בקרב ספורטאים בני 40-75, מצא שהשימוש בתמצית מפטריית הקורדיספס משפר את המדדים הבאים:
• העלאת תפוקת החמצן המקסימלית (VO2 max, VO2 peak)
• העלאת יחס חילוף הגזים בנשימה (RER – Respiratory Exchange Ratio), כלומר כמה חמצן (O2) נכנס בנשימה וכמה פחמן דו חמצני (CO2) ננשף החוצה בנשיפה
• הפחתת הזמן שלוקח לספורטאים להשלים הליכה של 1 מייל
• העלאת הביצועים הספורטיבים (Work Output)
• העלאת הזמן שלוקח להגיע לסף האנאירובי (Anaerobic Threshold)
• ירידה בלחץ הדם הדיאסטולי

פטרייה קורדיספס

שיפור במדדי הספורטאים שנבדקו במחקר

"פטריית הזחל הסינית"

מקורה של הקורדיספס, אשר מכונה "פטריית הזחל הסינית", הוא בפסגות ההרים הגבוהות של טיבט וההימליה, שם היא נתפסת כאוצר רפואי לאומי. הפטרייה התגלתה באופן מקרי לגמרי על ידי רועים טיבטיים שהובילו את עדרי היאקים אל פסגות ההרים, שם היו היאקים נוהגים לחפור באדמה ולאכול שורשי פטריות. הרועים הבחינו כי בעונת הפריחה של פטריית הקורדיספס, מתנהגות הבהמות בצורה יוצאת דופן, הבאה לידי ביטוי בין היתר בפעילות מינית מוגברת אצל הזכרים והנקבות.

הרועים הטיבטיים החליטו לנסות לאכול מפטריית הקורדיספס בעצמם, ולבחון מקרוב את איכויותיה. הם צרכו אותה בצורת חליטות תה, ולתדהמתם גילו כי לאחר מספר ימים בלבד חשו עלייה ברמות האנרגיה, שיפור בבהירות המחשבה, שיפור בסבולת הלב-ריאה, מחלות הריאה מהן סבלו הרועים בשל הגובה הרב בו התיישבו, הפכו לקלות יותר והם אף נהנו מחשק מיני מוגבר. כך שלפטריה זו יש יתרון נוסף – שיפור חיי המין של המשתמשים בה. מהר מאוד הגיעו נפלאות הקורדיספס גם לחצר הקיסר הסיני. זה התפעל מהשפעתה על רמות האנרגיה וחש העצמה בדחף ובתפקוד המיני, ועל כן החליט לחמוד אותה לעצמו. מאז, במשך מאות שנים, הוחבאה הפטרייה מהעולם המערבי, ורק לפני כשלושה עשורים נחשפה לעולם הרחב.

במחקרים נמצא שפטריית הקורדיספס משפרת את זרימת הדם באיזור האגן. כתוצאה מכך, רקמות איברי המין הזכריים והנקביים מתמלאים בדם, והחשק המיני, כמו גם התפקוד המיני, משתפרים פלאים. אחד המחקרים המדוברים נערך בבית החולים הואה שאן בשנחאי. במסגרת המחקר נבדקו 286 גברים הסובלים מאין-אונות. הנבדקים נטלו תמצית מפטריית הקורדיספס מדי יום, ובתום 40 ימים בלבד, 183 מהם דווחו על שיפור בתפקוד המיני ובחיי המין.

לסיכום

פטריית הקורדיספס:
• מסייעת להתאוששות ממאמץ גופני
• מפחיתה עייפות ומשפרת את איכות השינה
• מסייעת להרחיב את סמפונות הנשימה ובכך מסייעת לשיפור ההישגים הספורטיביים ולהסתגלות לגבהים
• מסייעת לשיפור התפקוד המיני ולהגברת החשק המיני

מעוניינים לנסות? כל קורא שוונג שירכוש קורדיספס במיקוליביה יקבל במתנה מיקו גרין שהיא אבקה להכנת משקה המכיל ספירולינה, תה ירוק ופטריות מרפא, שגם הם נחקרו ונמצאו כמשפרים את ההתאוששות ממאמץ גופני – לקנייה היכנסו לכאן

* כתבת תוכן שיווקי


שרון איילון | נטורופתית (N.D) מיקוליביה פטריות מרפא



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג