כדורמים הוא הענף הקבוצתי עם הסיכון הנמוך ביותר להידבקות בקורונה

כך עולה ממחקר חדש שנערך באוניברסיטה הטכנולוגית של טורינו, ומה שעוזר לענף הזה לזכות במעמד הוא הכלור. מבין הענפים היחידניים, הבטוחים ביותר הם שחייה במים פתוחים ושייט
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
שחקני כדורמים בבריכה

משבר הקורונה: כל העדכונים השוטפים בשוונג

הענף הקבוצתי שבו הסיכויים להידבק בקרונה הם הנמוכים ביותר הוא הכדורמים, זו המסקנה של מחקר חדש שנערך לאחרונה באוניברסיטה הטכנולוגית של טורינו באיטליה ותוצאותיו פורסמו באתר WATERPOLO DEVELOPMENT WORLD.

הכלור תורם לביטחון של השחקנים | צילום: pixabay

עוד כתבות בנושא 
האם וירוס הקורונה אינו עובר בבריכות השחייה? 
כיצד תקופת הקורונה תשפיע על הביצועים הספורטיביים שלכם? 
תכנית אימונים לרצים לחודש הראשון שאחרי הקורונה

מדובר במחקר שהכותרת שלו היא "הספורט מתחדש בבטחה" שהוזמן על ידי הוועד האולימפי האיטלקי והוגש בשבוע שעבר לשר הספורט האיטלקי וינצ'נזו ספדפורה.

בעיתון האיטלקי "איל פאטו קווטידיאנו" נחשף: "לאחר שנאספו הנתונים מכל התאחדויות הספורט הלאומיות שהתבקשו להעריך את גורמי הסיכון בענפים שלהם, הוועד האולימפי האיטלקי הפקיד אותם אצל קבוצת מומחים שהעריכו 387 סוגי ספורט שונים.

הדירוג שלהם נע בין 0 ל-4, כאשר 0 הוא הבטוח ביותר וענף שקיבל את הדירוג 4 נחשב למסוכן להידבקות. בין ענפי הספורט האינדיבידואליים שקיבלו את הציון 0 אפשר למצוא את השייט והשחייה במים פתוחים. מין הסתם ענפים קבוצתיים לא זכרו לציון 0 או 1, אבל ענף הכדורמים זכה לציון 2 (רמת סיכון בינונית) בדיוק כמו הכדורעף חופים ולכן הוא נחשב להרבה יותר בטוח מענפים כמו כדורסל, רוגבי וכדורעף שקיבלו את הציון 4. הכדורגל, שבו משחקים במגרש גדול יותר ויש יותר מרווח בין השחקנים, זכה לציון 3.

מה שהופך את הכדורמים לענף קבוצתי שנחשב לבטוח יחסית זו העובדה שהוא מתקיים בבריכה עם כלור, ועל סמך מחקרים שבוצעו, האיטלקים משוכנעים בדיוק כמו אנשי התאחדות השחייה הספרדית, שמדובר במקום בטוח משום שוירוס הקורונה לא יכול לשרוד בתנאים כאלה.

בלי קשר לתוצאות המחקר הספציפי הזה ולאור העובדה שברוב מדינות העולם התושבים נדרשים לנקוט בכל אמצעי הזהירות האפשריים כדי לא להידבק, באוניברסיטה הטכנולוגית של טורינו פרסמו את ההמלצות שלהם לספורטאים שמתאמנים בעידן הנוכחי. בכל מה שקשור לספורט קבוצתי הם ממליצים לבדוק את כל שחקני הקבוצה 48 שעות לפני כל משחק או תחרות, וכמו כן לחייב את כל מי שיושב על הספסל בזמן המשחק להיות עם מסיכה, ובנוסף לחטא את כל הציוד על בסיס קבוע.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג