כבוד לכל המסיימים, גם הפחות מהירים!

יותר מדי מרוצים מתחילים להתקפל בזמן שהרצים האחרונים, אלה שמגלמים יותר מכולם את רוח הספורט, נאבקים להגיע לשער הסיום ולחייך בסיפוק
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

יותר מדי מרוצים מתחילים להתקפל בזמן שהרצים האחרונים, אלה שמגלמים יותר מכולם את רוח הספורט, נאבקים להגיע לשער הסיום ולחייך בסיפוק

מאת:רון האואר


איזה כיף לראות יותר ויותר מצטרפים לעולם הריצה, באימונים ובמרוצים.


יותר ויותר אנשים מעזים לטעום טעמו של הסיפוק מיציאה לריצת אימון טובה, גם אם קר, חם, חשוך, רטוב. גם אם לעתים יש פחות חשק, כשעייפים, כשטרודים, כשעסוקים, כשהעולם סביב לא תמיד תומך – למרות הכל, לובשים את בגדי הריצה, נועלים את נעלי הריצה ויוצאים לדרך, לעתים ריצה ארוכה או מהירה יותר, ולעתים פחות.

וביום המרוץ – פרפרים בבטן, התרגשות, התכווננות ורצון לסיים את המרוץ בהצלחה. עבור חלק מהרצים, היעד הוא תוצאה אישית טובה. בדרך כלל אלו הרצים שחוו כבר כמה וכמה מרוצים, צברו ניסיון, שואפים להוריד עוד דקה, עוד שנייה.

ויש את אלו שזו להם ההתנסות הראשונה במרוץ, אולי השנייה. להרבה מהם, היעד הוא לסיים – בכל זמן, בכל תנאי, צעד אחר צעד, למרות הקושי, למרות חוסר הניסיון, למרות שהרבה סביבם אמרו להם "בשביל מה לכם" – הם רוצים בכל מחיר לסיים, להוכיח לכולם, אך בעיקר לעצמם, שהם יכולים, גם אם זה אומר לסיים בין אחרוני הרצים.

ומה עושים הרבה יותר מדי מתחרים, מעודדים ומארגנים? סוגרים את המסלול, בזמן שהאחרונים מתעקשים לסיים את המרוץ בהצלחה, נאבקים להגיע לשער הסיום ולחייך בסיפוק.

הייתי עד למספר מרוצים גדולים לאחרונה, בהם ראיתי רצים שסיימו הולכים על המסלול בהמוניהם ומתעלמים מעמיתיהם למסלול שעדיין רצים! המעודדים המעטים (יחסית) שכן הגיעו למרוץ כדי לעודד, מזמן התקפלו. דווקא כשהעידוד שלהם כל כך חשוב, כל כך עוזר, כל כך מאפשר לאחרונים לחוות את הצלחתם בעצם העובדה שלא מוותרים – המעודדים עזבו.

בתחנות השתייה לא נותרו די מים דווקא לאלו שהכי צריכים אותם. לא נותר כיבוד, שטיח מדידת הזמנים בשער הסיום לעתים מקופל כשרצים עדיין בדרך, הצלמים קיפלו את מצלמותיהם והכרוז מזמן סגר את המיקרופון.

עכשיו, דמיינו מציאות בה הכל הפוך.

שפע של מים וכיבוד לאחרונים האמיצים שמתעקשים לסיים, מעודדים לכל אורך הדרך, ובשער הסיום – מסלול נקי מהולכים מצד אחד, ומצד שני מודדי זמן, צלמים וכרוז שמקבלים את פני האחרונים לקול צהלות ומחיאות כפיים של המעודדים.

איזה מחזה, איזה מסר נפלא לכל אלו שהעזו להצטרף ולכל המתלבטים מהצד, ביניהם גם בני משפחותיהם וחבריהם של הרבה מהרצים המהירים יותר.

בואו נהפוך את הדמיון למציאות!

15.4.2012


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג