יש מה לעסות: מדוע עיסוי הוא חלק מתחזוקה שוטפת של ספורטאים

כל הספורטאים שמתכוננים לעשות תחרות עצימה חייבים להיות מאוד ממוקדים ולעשות הכל לפי תכנית אימונים, ניהול תזונתי, שינה מרובה וגם טיפולי עיסוי עמוקים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הרבה אנשים רוצים לקבל טיפול של עיסוי ואוסטאופתיה בסמוך לתחרות, אבל ממש רגע לפני וזאת מתוך מחשבה שזה יועיל להם. אז זהו שהדבר איננו נכון. למה אתם שואלים? מכיוון שעיסויים ותחזוקה שוטפת של הגוף הם חשובים, בריאים ומונעים פציעות והדגש על המלים "תחזוקה שוטפת".

מתי עדיף להגיע לטיפול? | צילום: pixabay

עוד כתבות עיסוי ספורטיבי בשוונג
מהי אוסטאופתיה וכיצד היא מסייעת בריפוי ספורטאים?
מתי הכי נכון לעשות את העיסוי האחרון לפני המרתון?
מה אתם יודעים על עיסוי ספורטיבי?

כל הספורטאים שמתכוננים לעשות תחרות עצימה כמו הישראמן, חייבים להיות מאוד ממוקדים ולעשות הכל לפי תכנית: אימונים, תזונה, שינה, שתייה מרובה וכמו כן טיפולים. כל התהליך יחד. לא ניתן ולא רצוי להגיע לטיפול עיסוי ימים ספורים לפני התחרות כמו שלא תחליפו נעלי ריצה שאתם לא הורגלתם אליהם. כל אחד מגיב אחרת לטיפול ולכן זה צריך להיות תהליך – זו נקודה אחת.

לאלו שכן עושים תחזוקה שוטפת של הגוף ישאלו מתי כן יש להגיע לטיפול – לפני? אחרי? כמה ימים? יום? יומיים? אולי אף שבוע? ובכן, יש תגובה לאחר טיפול וכל אחד מגיב אחרת לטיפול, לכן כהמלצה אני אומר שצריך להגיע יומיים-שלושה לפני פעילות מאומצת לטיפול וזאת כדי שהגוף יהיה מוכן למאמץ פיזי גדול ולא יהיה מפורק לאחר טיפול. כמו כן יש להגיע יומיים-שלושה לאחר תחרות בה היה מאמץ מוגבר על מנת לתת לגוף להתאושש לאחר מאמץ.

ביום התחרות עצמו לא ניתן לגעת בשרירים כי הם מאוד תפוסים, מרוקנים ומלאים בחומצות חלב. לא ניתן לעשות עיסוי לאחר מאמץ פיזי כה עצים ומספיק אפילו להניח את הידיים על האזור הכואב על מנת להרגיש כיצד זה משפיע על השריר והגוף.

לסיום, חשוב להיות ממוקדים וקשובים לגוף, חשוב שתעשו רק דברים שאתם רגילים אליהם ואל תמציאו את הגלגל.


אלכסיי יוחננוב | אוסטאופת ומעסה הסגל האולימפי של ישראל



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג