ישראמן סמסוגנ 2012: הישראלים המובילים

ישראמן סמסונג 2012 היא התחרות טריאתלון הישראלית הארוכה היוקרתית ביותר. יונתן רימון עושה לנו סדר ברשימת המועמדים להיות הישראלי הראשון על קו הסיום
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ישראמן סמסונג 2012 היא התחרות טריאתלון הישראלית הארוכה היוקרתית ביותר. יונתן רימון עושה לנו סדר ברשימת המועמדים להיות הישראלי הראשון על קו הסיום

מאת:יונתן רימון


בספר "תעתועי האקראיות" מציג ניסים טאלב טענה סטטיסטית החביבה עלי מאוד. היא גורסת שאם תיתן ל-5000 מנתחי מניות להמר על מניות בהטלת מטבע לאורך 5 שנים, ימצא אחוז קטן אשר לאחר תקופה זו יהיה תמיד צודק, וכאשר תבוא אל אחוז זה בשאלה מדוע דוקא אצלו להשקיע את כספי הפנסיה והחסכונות שלך, יעקם את פניו עם חיוך זחוח ויאמר – "חבוב, 5 שנים של הצלחה עקבית זה לא סתם!!!". אז זהו, שזה כן!!!

בשנה שעברה הייתי בטוח, כמו כל האנליסטים, שפרטנר תמשיך לצמוח וג'חנון ינצח בישראמן. כל העדויות היו לצדי וחשבנו שמה שהיה בעבר, הוא שימשיך להיות וגחנון, שהיה בכושר עילאי ולא ירד מדוכן המנצחים באף תחרות במשך 3 שנים, יעלה עליו שוב. המציאות טפחה על פני, פרטנר התרסקה, וברבור שחור בשם מתן כסיף ניצח וג'חנון לא עלה אפילו על הדוכן המנצחים.
אין טעם אפילו לנסות להשתמש בנתונים שלפנינו. המציאות אקראית וזה הוכח פעם אחר פעם. אינני יודע מי בכושר או מי פצוע. עבור מי הישראמן היא תחרות מטרה ועבור מי היא רק חימום לאליפות אירופה באפריל. מה שאפשר לנסות הוא ליהנות בלדבר על זה, ועד שבתוכנית PTI בESPN יתחילו לדבר על איש ברזל בנוסף לפוטבול וכדורסל, נעשה את זה פה:

דרור ווג'ימה – בשנה שעברה דרור סיים שני מבין הישראלים עם תוצאה נפלאה של 10:20 שעות. ברמת דוכן מנצחים הוא שחיין חלש אבל רוכב ורץ חזק ביותר, אשר מוכיח את כוחו במקצים הקצרים והארוכים יחדיו ויכול להתמודד עם הטובים שבהם. בעל שם עם פוטנציאל אדיר שמזכיר מתנקש יפני מקצועי. אם אתם רוצים להגיד לי שאם אשתו של האירי 20 ק"מ לסוף אומרת לו בפרצוף מודאג: "איזה בחור שקוראים לו וו'גימה רודף אחרייך", והוא לא נבהל ומתחיל לרוץ לכיוון עקבה, אז אינני יודע מה לומר לכם. ייצא מהמים ויתחיל לכתוש יריבים עד שייגמר לו המסלול.

אמיר בכר – מה יש לומר שכבר לא נאמר. טריאתלט עילית לשעבר. אני עדיין זוכר אותו בתחרות באילת כשהייתי לפני גיוס. אמיר הוא בעל התוצאה השלישית בטיבה של ישראלי בתחרות איש ברזל אותה השיג על המסלול המהיר ברוט. מסיים קבוע בחמישייה ראשונה בכל תחרות חצי איש ברזל. רוכב חזק, רץ חזק, שחיין חזק. אבל בעל שם חלש. יצא עם ליאור מהשחייה או קצת אחריו, יאבד כ-15 דקות לפחות ברכיבה ויתחיל לרדוף בריצה ולהירדף על ידי תום.

ליאור זך מאור – אם מסתמכים על פוטציאל של יכולת, על סמך התחרות ברגנסבורג, אז ליאור מגיע בכושר מפחיד ולמרות שלא ביצע שם את מקצה הריצה, עקב התרסקות על מעבר פסי רכבת. בעל שחייה חזקה ביותר, רכיבה מפלצתית וריצה חזקה. לא יודע איך נכנס בראש לאנשים שליאור לא רץ חזק. ראיתיו יורד מ-40 דקות בטריאתלון אולימפי ובישראמן המפורסם, של סופת החול ב-2009, הוא רץ 3:29 שעות, ניצח את התחרות של הישראלים וסיים שני כללי. ליאור ירד מהאופניים ראשון עם פער של 15-20 דקות, אם לא יותר, על תום ואמיר בזכות הרכיבה ועל דרור בזכות השחייה. בראייה מציאותית אינני רואה כיצד יוכלו לסגור פער שכזה בריצה. שקול, מנוסה, לא יפקשש את ענייני התזונה, וכנראה יודע בדיוק כמה יוכל לרכוב מבלי להתפרק בריצה. על פניו, ליאור, לוקח את הישראמן הישראלי בקלות אם שוללים פציעה לא צפוייה, תקלה מכנית, התהפכות, חתול תועה לאופניים, מעבר על פסי רכבת אילתית שלא קיימת כשהמתנדב שמזהיר עליהם נעלם לרגע, תמרון צבאי לא מתוכנן, מעודדת הולנדית ערומה או התקוממות של האחים המוסלמים במצריים. אין ספק, זה נראה סגור.

תום מרמרלי – יכול להיות שאני טועה, אבל אני לא זוכר תחרות שבה תום התפרק, או לא הגיע לתוצאה בהתאם ליכולתו, בין אם מדובר במרוץ או טריאתלון. אולי חוץ בתחרות אחת, בה התרסק ברכיבה. זה אומר הרבה כי ראינו מתחרים טובים מתום עושים טעויות שונות של תזונה, רכיבה חזקה מדי ולהפתעת כולם מתפרקים. מתאמן חזק, הרבה ולא נפצע. אלו הן העובדות. נראה שכל שנה הוא עושה קפיצת מדרגה מסויימת ולא נעצר. הוא עדיין צעיר כך ששיאו עוד הרבה לפניו. שחיין חזק, רוכב חזק, רץ חזק ביותר ובעל שם עם פוטנציאל אינסופי של צעיר מקליפורניה עם טריאתלטית לוהטת שבה להחליף בדיחות עם דרק דיגלר "בלילות בוגי". לא רואה כיצד תום יכול לעקוץ את ליאור אלא אם ליאור ייתן ריצה חלשה של 3:30 שעות ותום ירד מתחת ל-3:10 שעות. אני גם רואה תסריט שדרור מתקרב לתום ברכיבה ומנסה לצמצם פערים בריצה. איכשהו, לא נראה שעדיין הגיע זמנו.

זו הייתה סקירה של אנליסט מניות. הימור בהתאם לתיאוריית ברבור שחור לעומת זאת יהיה:
1. תום מרמרלי
2. ליאור זך מאור
3. דרור ווג'ימה
4. אמיר בכר

17.1.2012

יונתן רימון

קישורים: טריאתלון, איש ברזל, ישראמן


כל הפרטים על ישראמן סמסונג 2012 – כאן

רשימת משתתפים – כאן


אתר התחרות –
ישראמן סמסונג 2012

מפת מסלול הרכיבה

תאור מסלולי התחרות
 

התדריך

עמוד ישראמן סמסונג בשוונג –כאן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג