ישראל מפנטזת על מדליה באליפות אירופה לנוער בשחייה

אליפות אירופה לנוער בשחייה שמתחילה היום בבריכה בוינגייט, תהיה בהשתתפות שיאני עולם ברמה גבוהה שינצלו את הבריכה המהירה כאן. ישראל חייבת מדליה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
נבחרת ישראל לנוער בשחייה
נבחרת ישראל לנוער בשחייה

הבריכה האולימפית במכון וינגייט כבר הספיקה לארח עד היום את אליפות אירופה בשחייה בבריכות קצרות, והחל מיום רביעי היא תארח את האליפות הגדולה ביותר שהתקיימה בה בבריכה אולימפית ל-50 מטרים – אליפות אירופה לנוער. יותר מ-600 שחיינים מ-43 מדינות כבר הגיעו לארץ במהלך השבוע, ומיום רביעי ועד ליום ראשון יראו לקהל שיגיע לווינגייט מי שייך לדור העתיד של השחייה האירופית.

נבחרת ישראל לנוער בשחייה

כמה גמרים ואולי מדליה בשליחים? נבחרת ישראל לנוער | צילום: באדיבות איגוד השחייה

הנבחרת הישראלית תהנה כמובן מיתרון הביתיות, והמטרה של איגוד השחייה היא לסיים את האליפות הזאת עם מדליה ומספר גמרים, כשמי שצפויים להיאבק על מדליה עם חברי רביעיית השליחים 4 פעמים 200 חתירה, שכבר זכו במדליית ארד באליפות אירופה הקודמת. שניים מחברי הרביעיה, תומר פרנקל ודניס לוקטב, מועמדים בעצמם להעפיל לגמר של משחה היחידים ל-200 חתירה ואתם ישחו בשליחים אלון שמי ואיתי כרמי. משחה הגמר במרחק הזה יתקיים ביום שישי בערב.

לוקטב ינסה להגיע רחוק גם במשחה ה-400 חתירה ופרנקל במשחי הפרפר, ופרט אליהם יש עוד כמה שחיינים בנבחרת ישראל שבונים על גמרים באליפות כמו לאה פולונסקי בת ה-15 שתתחרה ב-200 מעורב אישי, 200 פרפר ו-100 חזה ושחיינית נוספת – אביב ברזילי, שהמשחה החזק שלה הוא 200 גב. מבין הבנים אפשר לציין גם את רון פולונסקי שכיכב השבוע בגביע קומן במלטה והמשחה החזק שלו הוא 200 חזה ותומר גולדפדן ב-50 חזה. בספרינט ל-50 חתירה ינסה דוד ריבינסקי לרדת מ-23 שניות ולהגיע לגמר, ואלון שמי ינסה להגיע לגמר במשחה 100 פרפר.

מבין השחיינים הזרים שמגיעים לכאן, יש כמה שמות מעניינים במיוחד, כאשר רוב הכשרונות הגדולים מגיעים מהונגריה, איטליה ורוסיה. התוצאה האיכותית ביותר שייכת לקלימנט קולסניקוב הרוסי, שבאפריל האחרון שבר את שיא העולם לנוער ב-200 גב ביותר משנייה וקבע 1:55.49 דקה. הוא צפוי לשלוט בכל משחי הגב. שיאן עולם נוסף לנוער הוא ניקולו מרטיננגי האיטלקי, ששבר השנה את השיא ב-100 חזה עם 59.46 שניות והוא ינסה לשבור שיא נוסף חודש לפני שהוא חוגג 18.

מריט סטינברגן ההולנדית היתה שותפה כבר בגיל 15 למדליה כסף באליפות העולם לבוגרים עם רביעיית השליחות ההולנדית ל-4 פעמים 100 חתירה, והיא תלך על דאבל במשחי 100 ו-200 חתירה. אינה קסלי ההונגריה כיכבה באליפות אירופה הקודמת לנוער עם מדליות זהב ב-200, 400 ו-800 חתירה, וגם כאן היא תנסה להשיג לפחות שלושה תארים כשתתחרה גם ב-1,500. פולינה אגורובה הרוסיה צפויה לשלוט במשחי הגב לבנות.

עוד שמות מעניינים אצל הבנים הם של הספרינטר נאנדור נמט, שבגיל 17 הפך לאלוף הונגריה לבוגרים ב-100 חתירה עם 48.64 שניות שזה מרשים ביותר. ב-1,500 חתירה, ירוסלב פוטאפוב הרוסי בן ה-17 כבר הספיק להתחרות לפני שנה במשחקים האולימפיים בריו וכמעט לרדת מ-15 דקות במשחה הזה. אולי בבריכה בווינגייט הוא יצליח.

התחרות תימשך חמישה ימים, ותיפתח ביום רביעי (היום) עם משחי המוקדמות הראשונים החל מ-9:30 בבוקר. מדי יום יחלו הגמרים בשעה 17:30. הכניסה למוקדמות היא חופשית וכרטיס לכל אחת מהצגות הגמרים עולה 50 שקלים. בנוסף, האליפות תועבר בשידור ישיר מדי יום בערוצי הספורט של צ'רלטון.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג