ירד 50 ק"ג ממשקלו וירוץ מרתון מלא בטבריה

במרתון טבריה ירוץ אבי עזריה מרתון מלא לאחר שירד עשרות קילוגרמים ממשקלו. איך הוא עושה את זה ומה החלום הבא שלו?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
צילום: אלבום פרטי

אנשים רבים נכנסים ויוצאים מהמעגל הספורטיבי מדי יום, חלקם מגשימים את חלומותיהם והיעדים וחלקם פורשים מסיבות רבות וממשיכים הלאה בחייהם. אבי עזריה, 47 מגן יבנה שקל רק לפני 9 שנים 140 קילו שהיווה עבורו משקל שיא. הוא החליט שוב להתחיל דיאטה, אחת מני רבות שעבר בחייו, אך הפעם שילב את הדיאטה יחד עם הליכה וראה כי הירידה במשקל מהירה יותר דבר שהכניס בו מוטיבציה להמשיך, "בחודש הראשון ירדתי כמעט 8 קילו", הוא מספר לשוונג לקראת מרתון טבריה שיתקיים בשבוע הבא.

רק לפני 9 שנים 140 קילו שהיווה עבורו משקל שיא | צילום: אלבום פרטי

כתבות נוספות בנושא
קו המשווה || סקירת חליפות שחייה
"נפצעתי אנושות בלבנון ומאז השתתפתי בשני מרתונים, בקרוב אשתתף בשלשה בישראמן"
איך בונים תכנית לירידה מ-4 שעות במרתון טבריה?

נכנס לעולם הטריאתלון

חברים המליצו לו לרכוש אופניים ולשלב גם רכיבות, "התחלתי לרכוב וזה עשה לי טוב. ראיתי שאני מתחיל להיכנס לכושר ורציתי לנסות לרוץ. אני ממש זוכר את הפעם הראשונה, זה חרוט לי, ניסיתי לרוץ רק 100 מ' והרגשתי שרפה בחזה, אני לא שוכח את זה וזה טוב לא לשכוח. עצרתי וחשבתי לעצמי 'אני לא מבין איך אנשים מצליחים לרוץ 5 ק"מ?'", הוא יצר קשר עם מכבי טריאתלון באשדוד ויחד עם המאמן חיים עייש ובעידודו, הצליח לשלב ריצה כחלק משגרת האימונים שכבר החל לייצר.

אחרי שנה של אימונים לטריאתלון, מצא עצמו עזריה על קו הזינוק בטריאתלון גן שמואל. הוא המשיך להתאמן והחליט להעלות את הרף ולהשתתף בישראמן באילת במרחק החצי. אחרי התחרות סבל מפציעה בשילוב עם מעבר למקום עבודה חדש שיחד גרמו לו להוריד את קצב האימונים ולאט לאט החל שוב להעלות במשקל, "עליתי חזרה 20 קילו", הוא נזכר. מדי פעם ניסה שוב לחזור אבל לא הצליח.

"היום אני כבר שוקל 89 קילו" | צילום: אלבום פרטי

חוזר למסלול

"אחרי ארבע שנים, החלטתי שבא לי שוב לחזור, אבל הפעם החלטתי לחזור לרוץ. התאמנתי לבד והשתתפתי בסובב עמק במקצה 33 ק"מ ואפילו השתתפתי בשנה שעברה במרתון טבריה, הייתי אז יחסית שמן ולא התאמנתי אימוני איכות. לקח לי שש שעות לסיים את המרתון המלא". כדי להשתפר בריצה החליט עזריה לקחת את המאמן דרור וג'ימה בשילוב עם תמיכה של תזונאית ספורט שתלווה אותו על בסיס שבועי.

מהרגע שהחליט עזריה לחזור למעגל הספורטיבי הוא כבר הספיק להשתתף במרוצים רבים, דוגמת מרוץ מהמדבר לים, 50 ק"מ ובמרתון המדברי באילת, "עכשיו אני עומד לחזור לזירה שממנה התחלתי, כלומר להשתתף במרתון טבריה גם כדי לעשות תוצאה ולראות את ההבדלים שנה אחרי. היום אני כבר שוקל 89 קילו וירדתי רק בשנה האחרונה 22 קילו. ההשתתפות השנה במרתון טבריה מסמלת עבורי את המהפך שעשיתי, ממש 180 מעלות מהמקום בו הייתי ולא רק מבחינת הזמנים, אלא מבחינת ההכנה שעשיתי וההבנה שלי מה זה מרתון – את המרתון בשנה שעברה פשוט שרדתי".

"ההשתתפות השנה במרתון טבריה מסמלת את המהפך שעשיתי" | צילום: אלבום פרטי

שלושה שבועות אחרי שיסיים את מרתון טבריה, עתיד עזריה להשתתף בישראמן אך הפעם במקצה המלא, "גיליתי על עצמי שבלי יעד אני לא יכול ולכן קבעתי אחרי מרתון טבריה עוד יעד. האמת שהחלום שלי שלי הוא לרוץ 100 ק"מ".
המשפחה סביבו מאוד תומכת ומפרגנת לתחביב הריצה ואפילו זוגתו נדבקה בחיידק וגם היא רצה ועתידה להשתתף השנה בחצי מרתון טבריה, "זו פעם ראשונה בחייה שהיא תרוץ חצי מרתון אז המלצתי לה על מרתון טבריה, גם כי הוא נח מאוד וגם כי בשנה שעברה היא באה איתי ורצה 10 ק"מ".

"שלושה שבועות לאחר מכן אני משתתף בישראמן" | צילום: אלבום פרטי

עזריה מסביר שהמאבק לשמירה על המשקל הוא יום יומי ודורש עבודה מנטלית. יחד עם תזונאית הספורט אירית אלמוג, איתה הוא מתייעץ הוא מבין את הדגשים מיוחדים של התזונה לקראת מרתון, "אני אוהב לאכול, מה לעשות. אנשים שמנים תמיד אוהבים לאכול. יש את הקטע שבו אומרים 'מגיע לי כי רצתי מרתון', אנחנו עובדים על הדברים האלו, זו עבודה מאוד מנטלית ואני צמוד לתכנית תזונתית ושומר עליה. אני מודע להרבה דברים שלא הייתי מודע בעבר. צריך ללמוד לאכול במידתיות ולשלוט בחשקים".




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג