ילנה דולינין שברה את השיא של נילי אברמסקי באליפות ישראל ב-10 ק"מ

שיאנית ישראל במרתון שיפרה בשנייה אחת את שיא המסלול באשדוד, אחרי שעקפה את צ'מטאי לונה בעלייה האחרונה לפני קו הגמר; ימר גטהון ניצח בגברים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ב-2006 קבעה נילי אברמסקי 35:24 דק' ומאז ניסו רצות רבות, במשך עשור, לשפר את התוצאה שהיוותה את שיא המסלול, אך ללא הצלחה. אתמול (שלישי), חודש ושבוע אחרי ששברה את השיא הלאומי במרתון, בו החזיקה לפניה אברמסקי, עשתה זאת דולינין בת ה-38 גם במרוץ אשדוד בריצה שהתנהלה ברוח חזקה ובטמפרטורות נוחות. לונה צ'מטאי הובילה במהלך רוב הריצה, אולם בעלייה האחרונה דולינין לקחה את ההובלה וחצתה את קו הסיום בזמן של 35:23 דק' ושיפרה את שיא המסלול כאמור בשנייה אחת. צ'מטאי סיימה במקום השני בזמן של 35:40 ד'. שלישית סיימה אירנה קונובלוב שקבעה 38:49 דק'.

84807-1

ילנה דולינין וימר גטהון אלופי ישראל ב-10 ק"מ | צילום: טיבור יגר

אלוף ישראל בריצת כביש ל-10 ק"מ, ימר גטהון שניצח במרוץ בגברים, החזיר לעצמו את התואר לאחר שלוש שנים. גטהון רץ במהלך רוב שלבי הריצה כתף אל כתף עם גירמה אמרה האלוף מ-2014. כמו אצל הנשים, גם במאבק לתואר בין הגברים, העלייה הסופית לקו הגמר היא זו שהכריע לטובתו של גטהון שחצה את קו הגמר ראשון בזמן של 31:37 דק', 8 שניות לפני אמרה שהוכתר כסגן אלוף ישראל בפעם השלישית בקריירה, בדומה לשנים 2011 ו-2012. בריהון וובה סיים שלישי ב-32:48 דק'.

המקצה ל-5 ק"מ נשלט על ידי רצים צעירים בעיקר. שירה דגן בת ה-14 ניצחה בין הנשים בתוצאה 19:56 דק'. נועה יעיש גם היא בת 14, סיימה שנייה ב-21:02 דק' וכרמית לוי בן אדיבה סיימה שלישית ב-23:09 דק'. בין הגברים היה זה אנדשאו לאקו בן ה-14 שניצח בתוצאה 16:37 דק'. שני סיים אבי אדטו בתוצאה 17:20 דק'. 12 שניות אחריו חצה את קו הגמר גיל יעיש, אביה של נועה, שכזכור, סיימה שנייה בין הנשים במקצה זה.

צילום עמוד הבית: טיבור יגר



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג