יונה ובייסרון אלופי ישראל בספרינט טריאתלון, מנצחת המיני ספרינט נפסלה

אמתי יונה ופני בייסרון ניצחו באליפות ישראל בספרינט טריאתלון היום באשקלון. פסילתה של מנצחת מקצה המיני ספרינט עורר עימות קולני במהלך טקס הסיום
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אלוף ישראל בספרינט טריאתלון 2014: אמתי יונה

אלופת ישראל בספרינט טריאתלון 2014: פני בייסרון

אליפות ישראל בספרינט טריאתלון התקיימה הבוקר באשקלון

אמתי יונה ממכבי תל אביב ניצח לאחר שעבר את מסלול הספרינט בתוצאה מרשימה של 56:57 דקות והקדים את שחר שגיב במעט פחות מדקה. במקום השלישי סיים רועי זוארץ שגם ירד מגבול השעה.

יונה חוגג ניצחון באליפות ישראל בטריאתלון במרחק האולימפי 2013

בין הנשים ניצחה פני בייסרון מאיילות כשהיא מקדימה את אירנה מאזין כמעט בחמש דקות ואת איילת בן דוד שסיימה שלישית בכשש דקות. בן דוד דיווחה כי טעתה במסלול הרכיבה.

במקצה שהתקיים לצד אליפות ישראל, מיני ספרינט גילאי 14-15, נרשם אירוע מעורר מחלוקת לאחר שהקטינה ניצחה ונפסלה על כניסה לשטח ההחלפה שלא בחלון הזמן המותר.

במהלך טקס הסיום היה עימות בין יו"ר איגוד הטריאתלון, יובל חץ לבין ר' (השם שמור במערכת עקב היותה קטינה) כשמספר הגרסאות לפסילה ולאירוע בטקס הסיום רב ממספר המעורבים בו.

בייסרון חוגגת ניצחון בטריאתלון במרחק האולימפי 2013

כמו כן התקיימו אליפויות ישראל לקדטים בה ניצח נועם רונן מהפועל עמק האוש"ר ובאליפות הקדטיות ניצחה גל רובננקו מקבוצת ראוד ראנר.

תוצאות אליפות ישראל בספרינט טריאתלון:
בוגרים 18-39
1. אמתי יונה, 56:58 דקות
2. שחר שגיב, 57:45 דקות
3. רועי זוארץ 59:48 דקות

דוכן המנצחים של אליפות ישראל בספרינט טריאתלון בוגרים


בוגרות
1. פני בייסרון, 1:07:21 שעה
2. אירנה מאזין, 1:12:09 שעה
3. איילת בן דוד, 1:13:59 שעה

דוכן המנצחות של אליפות ישראל בוגרות


קדטים 16-17
1. נועם רונן, 1:00:18 שעה
2. אופק פלר, 1:01:14 שעה
3. עמרי בהט, 1:1:36 שעה

קדטיות 16-17
1. גל רובננקו, 1:09:11 שעה
2. נועה חייט, 1:11:20 שעה
3. גל חדש, 1:15:43 שעה
תגובת איגוד הטריאתלון כפי שנמסרה על ידי מנכ"ל האיגוד שי כרם:
"בהמשך לשיחתנו, אני מאשר שהיה עימות קולני בין יובל חץ לקטינה על במת הטקס זאת לאחר שהקטינה התפרצה לבמה ובצעקות מול הקהל הפצירה כי לא תרד עד שלא תקבל את המקום ש'מגיע לה'. התנהגות זו ביזתה מאוד את הטקס ואת המכובדים שישבו על הבמה, בינהם מנהל מחלקת הספורט של העירייה. הקטינה התבקשה לרדת מהבמה ומשסירבה התפתח עימות קולני בינה לבין יובל עד אשר בסוף הבינה שהפרובוקציה לא תעזור לה לקבל את מבוקשה."

פוסט הקטינה שפרסמה את גרסתה בעמוד הפייסבוק שלה:
"בטח כל מי שהיה נוכח בטריאתלון אשקלון חושב שיודע מה היה , ובשביל שהחושב יהפוך ליודע , כדאי שתקראו את הפוסט הזה עד סופו.
נתחיל מהענישת זמן שקיבלתי לאחר שיצאתי מהמים לכיוון שטח ההחלפה בגלל שכוונתי עם עוד שלושה ילדים שיצאו איתי ראשונים מהמים , הוסיפו לנו מרחק ריצה של כ-70 מטרים בעלייה , אני מדגישה שוב , בגלל הכוונה של שופטים (מאמנים , צופים ואפילו הבקרית הטכנית עדים לכך). בגלל טעות של שופטים , אני צריכה להענש ב15 שניות וב70 מטרים ריצה יותר. אם לא הייתי מצייתת לשופטים ונכנסת כפי שאני יודעת שצריך לאחר שעברתי על מסלול התחרות יום קודם, כניראה הייתי נפסלת באי ציות לשופט.
שעתיים ויותר לאחר סיום התחרות שלי , ביקשתי ממאבטח שהיה אחראי על הכניסה לשטח ההחלפה להחליף גלגל , התקבל אישור עבורינו (רובננקו, אגמי ואני) ע"י השופטת אסתר. לאחר כדקה נגשה רק אליי (ואני מציינת שרק אליי) השופטת מיקי ואמרה לי לצאת משטח ההחלפה. הסברתי לה שקיבלתי אישור מיוחד להכנס לשטח. היא לא קיבלה את דבריי ואמרה שרק היא קובעת ורשמה את מספר החזה שלי ואפילו לא פנתה אל שתי הבנות האחרות שהספיקו להוציא ציוד. מאוחר יותר מתברר לי שפסלו אותי כי נכנסתי לשטח ההחלפה ללא רשות-מה שלא נכון כפי שהבנתם. ועוד מתברר לי שאני היחידה , שתי חברותי לא קיבלו עונש כזה על אותה עבירה.
הוגש עירעור על הפסילה שלי.
לא הוזמנתי לדיון בנושא העירעור על פי חוקת הטריאתלון העולמי. בטקס הסיום ניגשתי לשי כרם לשאול מה קורה. הוא אמר שלא קיבלו את העירעור ולכן אני פסולה. לא היה נודע לי זאת אם לא הייתי מבררת לבדי.
באותן הזמן החל טקס חלוקת הפרסים, קיבלתי החלטה בהמלצה להסביר את עמדתי שפעם אחר פעם מנסים להשפיל אותי ולפגוע בי.
דוגמא לכך עוד בעונה זו – בטריאתלון ראשון לציון , לאחר שניצחתי , אותה שופטת פסלה אותי ושיקרה בדיווח על מקרה שהוכח ע"י הנהלת האיגוד בוועדת העירעורים שלא היה כלל. בטריאתלון ראשון לציון נלקח ממני המקום הראשון ובאופן מגמתי גם בתחרות הנוכחית באשקלון .
עליתי לבמה כשקראו "למנצחות" המקצה כדי לשים סוף לעוגמת הנפש כלפיי.
ביקשתי לדבר לקהל והקהל נהיה קשוב. ולפני שהתחלתי לדבר יובל חץ יו"ר איגוד הטריאתלון תקף אותי פיזית , רכן מעליי והיה אגרסיבי כלפיי וניסה להוריד אותי בכוח מהבמה , תפס את ידי בחוזקה עד כדי שכל פלג גופי העליון כואב.
הייתי נסערת ומבוהלת מאוד ואמרתי רק חלק מדבריי בכאב ובסערת רגשות.
אני גאה ועומדת מאחורי הדרך שבה בחרתי ואני חושבת שגם לצעירים יש זכות דיבור בלי לפחד מאף אחד.
אני נערה בת 15 שכל מה שרציתי שהגעתי לאשקלון הוא להתחרות , להינות ולצבור נסיון לשנים הבאות שמחכות לי."

13.6.2014


 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג