יומן אישי לקראת דה טרום 2007

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:כתבה שוונג








נדי , בן 28, מהנדס מערכות מידע בחברת הי טק, נולד עם שיתוק מוחין. נדי נחשף לראשונה לאופני טנדם ומתאמן איתם לטור דה תרום לראשונה בחייו.

זהו יומן אישי של בחור שלא מוותר לעצמו למרות מגבלותיו.



בחודש מרץ קיבלתי ביחד עם המאמנת שלי החלטה חשובה: אני ארכב בחודש אוקטובר הקרוב ב
טור דה תרום 2007.
האתגר לא פשוט בכלל. כרוכב בעל מוגבלות גופנית, מטרת המסע נוגעת בי אישית וקרובה לליבי.



מכיוון שמדובר על מסע אופניים המשלב גם רוכבים כמוני, התחילה ההתלבטות באילו אופניים ארכב: באופני ידיים או באופני טנדם עם רוכב מלווה. אני חייב לומר לכם את האמת, אני מתאמן רק על אופני ספינינג בחדר כושר. לא היה לי מושג במה לבחור. הנטייה האישית שלי הייתה לרכוב על אופני טנדם. זוהי חוויה אחרת, אז למה לא לנסות משהו שונה? אבל לא היה לי מושג אם אני מסוגל לרכוב על טנדם.







רוכבים ב"טור דה תרום 2006" מימין לשמאל: אלי יבלונק, רון גלעד וברוס רוזנצוויג



צוות המסע והמאמנת שלי קישרו אותי עם רון, בחור מקסים מעפולה, שהוא מדריך רכיבה שמתמחה באוכלוסיות עם צרכים מיוחדים, ורוכב מלווה בטנדם. כדי לפגוש את רון הייתי צריך להגיע לעפולה. "עד לעפולה?", שאלתי, ממש לא היה לי כוח. הפתרון האידיאלי נמצא! במקום לבצע "נסיעת מבחן" בטנדם בעפולה, אוכל לעשות זאת בפארק הירקון באמצעות עמותת אתגרים.



החשש הגדול שלי היה שמדריכי הרכיבה באתגרים יורידו לי את האוויר מהגלגלים ויוכיחו לי שלרכב על טנדם זה עניין לא כל כך פשוט. הייתה לי הרגשה שכולם יאמרו לי למה אני לא יכול לרכוב על טנדם, ולא למה אני כן יכול לרכוב על טנדם. החששות התאמתו. כל כך התרגזתי, פשוט התעצבנתי על כולם! אבל, החלטתי לא לוותר. אף אחד לא יאמר לי שאני לא מסוגל לרכוב על טנדם!



לאחר ההתנסות הראשונה הזאת בפארק, כבר ידעתי לאיזה אבזור מיוחד אני זקוק, מהן נקודות התורפה בזמן הרכיבה, והיו לי רק עוד מספר שאלות לגבי הרכיבה. החלטתי להפנות אותן לרון, וקבעתי איתו פגישה בעפולה. כן, כן, אני נוסע לעפולה! לאחר הפגישה עם רון, עלינו על האופניים. בדקנו, ניסינו, אלתרנו, והתאמנו את האופניים. נדרשה הגבהה מיוחדת לרגל ימין שלי. לאחר חצי שעה של ניסיונות ועבודה קשה, נמצאו כל הפתרונות הדרושים. זהו – נגמרו התירוצים, אפשר להתחיל לרכוב. רכבנו יחד, אני ורון, כשלושה ק"מ. החלפנו מיד מבטים – אין מצב שאני לא רוכב על טנדם! ככה זה שחבורת ווינרים נפגשים – תמיד יוצאים מנצחים.


עכשיו, אחרי שאני כבר יודע שלמרות חוסר הניסיון שלי, אני מסוגל, רוצה ומתכוון, לרכוב על טנדם ב"טור דה תרום 2007", כל שנשאר הוא לפגוש את הרוכב המלווה שלי. כך הכרתי את עידן, העובד במשרד הביטחון. עידן הוא אחיינו של אלי יבלונק, רוכב טנדם עיוור שהשתתף ב"טור דה תרום 2006", כך שהוא מסע האופניים קרוב מאוד לליבו. ישבנו יחד על כוס קפה, הכרנו אחד את השני, ומיד היה ברור לשנינו – נעשה יחד כיף חיים! ועכשיו – לאימונים…..




ערכה: ורדית גיל אור




"טור דה תרום 2007" יתקיים בין התאריכים 17-14 באוקטובר 2007.
לפרטים והרשמה באתר
"טור דה תרום 2007"





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג