יום ראשון חגיגי בטריאתלון ישרוטל אילת

היום הראשון של תחרות "טריאתלון ישרוטל ספורט קלאב אילת" מהווה את אליפות קבוצות הגיל של ישראל בטריאתלון למרחק האולימפי. המספרים המרשימים חיזקו את העובדה הברורה במקומו של הטריאתלון בענף תרבות הפנאי של ישראל ומספר המשתתפים באליפויות של גילאי הילדים והנערים מעוררים תקוות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


היום הראשון של תחרות "טריאתלון ישרוטל ספורט קלאב אילת" מהווה את אליפות קבוצות הגיל של ישראל בטריאתלון למרחק האולימפי. המספרים המרשימים חיזקו את העובדה הברורה במקומו של הטריאתלון בענף תרבות הפנאי של ישראל ומספר המשתתפים באליפויות של גילאי הילדים והנערים מעוררים תקוות

מאת:יאיר בן עמי


הטריאתלון הנערך באילת, למעלה משני עשורים, הוא המסורת החזקה ביותר של הענף. את הכובע צריך להסיר בפני רשת מלונות ישרוטל אשר תומכת באירוע מאז החל בשנת 1987 ולאורך כל השנים. בזכות כך כבר זיכנו לראות את סבב גביע העולם, גמר הסבב האירופי ורבים מהטריאתלטים והטריאתלטיות הטובים ביותר בעולם שהגיעו לתחרות במהלך השנים. בעוד שנתיים גם אליפות אירופה עצמה תיערך במסגרת ישרוטל ספורט קלאב טריאתלון באילת.

הטריאתלון, הנערך מדי שנה בסמוך לחג החנוכה, כמעט תמיד מקבל את פני הבאים עם מזג אוויר המבהיר כי החורף הגיעה גם לקצה הדרומי של הארץ. לא כך היה הפעם וייתכן כי הפעם מזג האוויר החליט לרמוז לנו מה צפוי בעוד כשנתיים כשאליפות אירופה תגרום לשינוי בתאריך המסורתי ו"טריאתלון ישרוטל ספורט קלאב" יערך באפריל.

המזג האוויר החם היה מאוד משמעותי הפעם ובהתחשב בכך אפשר להתפעל מכמה מהתוצאות שקבעו מנצחי הקטגוריות. את התוצאה הטובה ביותר באליפות ישראל של קבוצות הגיל קבע גלעד רותם שניצח את קטגוריית גילאי 30-34 תוך שהוא מראה שוב את רבגוניותו וזאת כחודש בלבד לאחר ששב מאליפות העולם באיש הברזל (הוואי) ובשנה בה ניצח את הישראמן נגב.

התוצאה שקבע, 2:01:50 שעות, הייתה הטובה ביותר שנקבעה על ידי מתחרה בקבוצות הגיל מאז נערכת התחרות במתכונתה החדשה. את כביש הערבה, עם הרוח המפורסמת, הוא קרע ב- 1:01:21 שעה ובחום של 34 מעלות בצל הוא סגר 10 ק"מ בקצב של הקרוב ל 3.5 דקות לכל ק"מ למרות שלכל אורכו של מסלול הריצה לא נראה רמז לצל. סתיו בסן שהחזיר לעצמו את תואר אלוף בקטגוריית גיל 20-24 והוא גם קבע את התוצאה השנייה בטיבה באליפות הגילאים כשסיים במקום השני הכללי במקצה. שתי תוצאות מאוד מרשימות קבעו שניים מהוותיקים. 

 
גלעד רותם ממשיך בהובלה / צילום: עופר ביידה 

זהר וויס, ממצטייני השחייה הישראלית בעבר וטריאתלון מזה שנים קבע את התוצאה הרביעית בטיבה מבין כל משתתפי האליפות של קבוצות הגיל. בגיל 48 ולמרות שהרגיש כה רע, מהלך הריצה, עד כי רצה לפרוש מהתחרות הוא חצה את קו הסיום לאחר 2:10:24 שעות בלבד וכמנצח קטגוריית הגיל 45-48. את התוצאה השלישית בטיבה קבע אמיר בכר, בעברו מטובי הטריאתלטים הישראלים, שניצח את קטגוריית גילאי 40-44 עם תוצאה של 2:09:23 שעות.

ואם הוזכרו הוותיקים ראוי לשים לב לשני בלוך, אלופת ישראל בטריאתלון בשנת 1999 ומסיימת הטור דה פראנס של הנשים בשנת 2002, ששבה לעמוד על ראש דוכן המנצחים של אליפות ישראל בטריאתלון. בלוך קבעה את התוצאה הטובה ביותר מבין הנשים וניצחה את קטגוריית הגיל 30-34.

בהקשר הנשים הורגש חסרונה של נינה פקרמן. הוא היה צורם בעיקר על רקע העובדות. פקרמן הגיעה לאילת לראות את האליפות אך היא אינה חברת איגוד הטריאתלון והשנה היא ניצחה את אליפות העולם באיש הברזל (קבוצת הגיל 30-34) וניצחה בישראמן נגבה.

   
קים דרמון שלישית בנשים / צילום: עופר ביידה

מקצי הילדים היו מרשימים בגודלם ומעוררים תקוות רבות לעתיד. כמעט 50 ילדים שטרם מלאו להם 9 שנים זינקו במקצה של הצעירים ביותר שם הפגינו ילדי "טרי קיסריה" שליטה עם דוכן מנצחים מלא בראשו עמד עמית צלניק. את אליפות הילדות עד גיל 9 ניצחה שני ברגר אלעזרי שסיימה במקום החמישי הכללי (כולל ילדים) של המקצה.

94 ילדים בגילאי 10-11 זינקו לאליפות ובמקצה זה היו בולטים הילדים של מכבי תל אביב עם שלושה ברביעייה הראשונה והמנצח, תמיר ויגדר. אך דווקא המקום השלישי היה המרשים ואותו תפסה אלופת ישראל בקבוצת הגיל 10-11, רוני פישמן וכן זו הבת של ולא היא לא היחידה כי אחותה, נועם פישמן ניצחה באליפות הילדות עד גיל 13. בקטגוריה זו, ילדים 12-13 ניצח ניב פלדמן והוא וסגנו, ניל אמרלד, מקבוצת א.ס. רופין הובילו מקצה של 112 ילדים. איתמר אליסטר וליאן ויתקין הם האלוף והאלופה בגילאי 14-15 שכללה למעלה מ- 80 נערים ונערות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג