יוחאי הלוי- מודל לחיקוי

יוחאי הלוי מתכונן לאליפות אירופה השנייה שלו, אבל הראשונה באולמות, בה יתחרה רק בקפיצה משולשת. אחרי שתי אליפויות בינלאומיות גדולות, הוא יוצא לפריז כדי להגיע לגמר. הלוי הוא מודל לחיקוי בהתנהלות ובצניעות שלו לכל ספורטאי מתחיל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


יוחאי הלוי מתכונן לאליפות אירופה השנייה שלו, אבל הראשונה
באולמות, בה יתחרה רק בקפיצה משולשת. אחרי שתי אליפויות בינלאומיות
גדולות, הוא יוצא לפריז כדי להגיע לגמר. הלוי הוא מודל לחיקוי בהתנהלות
ובצניעות שלו לכל ספורטאי מתחיל

מאת:אורן בוקשטיין- דובר איגוד האתלטיקה


יוחאי הלוי בן ה-28 כבר שכח את תקלת אליפות העולם בברלין. בשנה שעברה הוא העפיל לגמר אליפות אירופה בקפיצה משלושת, אחרי שבמוקדמות השווה את שיאו האישי (16.76 מ'), אבל תחרות הקפיצה לרוחק באליפות ההיא הייתה לא פחות מוצלחת, ויש אף שמגדירים אותה כמוצלחת מבין השתיים, אחרי שקבע 7.90 מ' במוקדמות, היה רחוק 9 ס"מ בלבד משיאו הישראלי, אבל חשוב מכך, ההיסטוריה מראה שתוצאה כזו הייתה מכניסה אותו כמעט לכל גמר באליפויות אירופה הקודמות, אלא שאז היא הספיקה למקום ה-18 בלבד במוקדמות.


יוחאי הלוי: המטרה בפריז – גמר. אחר כך יתחיל לחשוב גם על קוריאה


הלוי פתח את העונה הנוכחית בצורה יציבה ומרשימה, ואף הקפיד על תחרויות באולמות על מנת לחוות את התחרות שלא תחת כיפת השמיים לקראת האליפות בפריז. כבר בתחרות הראשונה שלו, בסוף חודש ינואר בסלובקיה, הוא ניתר ל-16.60 מ' (16 ס"מ בלבד משיאו האישי). לאחר מכן הגיעו שתי תחרויות בצרפת שהתקיימו יומיים ברציפות, בהן קבע 16.45 ו-16.47, לפני התחרות שהייתה לפני כשבוע וחצי בה סיים עם התוצאה המאכזבת ביותר (16.07), מבחינתו בכל אופן.

כשאומרים להלוי שהוא יהיה ותיק האתלטים הישראלים בתחרות והמנוסה שבהם, הוא מתקן: "דימה הכי מנוסה. זה לא משנה באיזה גיל ומול מי הוא התחרה, מה שמקנה לך את הניסיון הגדול הוא השתתפות בתחרות בינלאומית גדולה, ודימה, ללא ספק, השתתף כבר באליפות עולם לקדטים, במשחקים אולימפיים לנוער ובתחרויות גדולות נוספות ברחבי אירופה". כזה הוא יוחאי, צנוע, לא מתפאר יותר מדי בהישגיו, מתאמן בשקט ובקביעות, גם אם זה אומר בחשיכה מוחלטת על מסלול אצטדיון האתלטיקה בהדר יוסף.

המטרה של הלוי, כפי שהוא מגדיר אותה, היא "גמר". אין לו כוונות בשלב זה של העונה ל'התאבד' על תוצאה. "אפשר לפעמים לעלות לגמר גם עם תוצאה חלשה יחסית. אני צריך להיות חכם ולא לחשוב רק על התוצאה", הוא מסביר. ואם הוא לא יהיה מספיק חכם מלהט התחרות, הוא תמיד יישא עיניו ליציע, שם יידע מראש בדיוק היכן מאמנו אלכס מרמן יישב, והוא זה שייגבה את הלוי בענייני החוכמה.

הלוי על המסך הענק בברצלונה, רגע לפני הקפיצה שלו
צילום: אורן אהרוני


כשמדברים עם הלוי על תוצאות, הוא מסביר: "בשלב זה של העונה לא מדברים על שיא אישי. המטרה עכשיו היא לעלות לגמר. אם זה יקרה אתן שם הכל כדי לעשות את הכי טוב שאני יכול". המטרה העיקרית של הלוי השנה היא קביעת קריטריון B לאליפות העולם בקוריאה (8.10 בקפיצה לרוחק ו-16.85 מ' במשולשת). "ברור שהשנה אני חייב לשבור את שיאיי האישיים כדי להגיע לקוריאה. אני מאוד מקווה לעשות את התוצאות הללו בהקדם ולא להיות במרדף אחרי הקריטריון כי זה המרדף הכי גרוע לספורטאי שמתחיל לרוץ בין תחרויות בלחץ גדול, במטרה להשיג תוצאה, ולא מתוך הנאה, ואז, בכל תחרות שזה לא מצליח הלחץ גדל. אני לא רוצה להגיע לשם".

הלוי יהיה הישראלי השני שייכנס למעגל התחרויות במוקדמות הקפיצה המשולשת, אחרי דמיטרי קרויטר שיתחרה ביום שישי במוקדמות הגובה. תחרות המוקדמות שלו תתחיל בזמן שבית ישראל יקבל את השבת, בשעה 18:30 שעון ישראל. נאחל לו בהצלחה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג