יודעים כבר מהי ריצת "מייל הבירה"?

האנשים שרצים 1,600 מטר עם 4 בקבוקי בירה ועושים את זה הכי מהר בעולם כבר הפכו לכוכבי רשת. אירוע הריצה ההזוי הפך לתחרות לגיטימית ואם שאלתם את עצמכם למה, אז התשובות בפנים וגם הדוגמאות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

יש אירועי ספורט ביזאריים שנתקלים בהם מדי פעם בטלוויזיה או ברשת, מעלים גיחוך ושוכחים מזה. ריצת מייל הבירה היא אירוע ספורט ביזארי מסוג אחר, זה משהו שנחקק בזכרון של הרבה מאוד רצים. הסיבות הן פשוטות: רוב הרצים בעולם הם חובבנים, כמעט כל אחד יכול לרוץ, הרבה מאוד אנשים אוהבים בירה, לא קשה למצוא רצים חובבנים שיקפצו על ההזדמנות לשלב בין ריצה לשתייה – הרי מבחינתם מדובר בשני סוגים של בילוי, וה"שוס" הוא שאפשר לעשות ביניהם חיבור. באופן כללי השילוב בין ריצה לבירה הוא טבעי עבור הרבה אנשים, רק שבדרך כלל הבירה שמספקת פחמימות ובעיקר מצננת, מגיעה אחרי ולא לפני.

צ פ ו || שיא עולם חדש בריצת מייל הבירה

אם שותים כן רצים

אז מה זו בעצם ריצת מייל הבירה? כשמה כן היא מדובר בריצה למרחק של מייל (1,600 מטר) מתבצעת בדרך כלל במסלול אתלטיקה אולימפי על פני 4 הקפות של 400 מטרים כל אחת. הרעיון הוא לשתות בקבוק בירה לפני כל אחת מההקפות, כלומר להתחיל לשתות עוד לפני המטרים הראשונים של הריצה. ויש תקנון, חייבים שהבקבוק או הפחית יכילו לפחות 355 מ"ל, שהבירה תהיה בחוזק של 5 אחוז אלכוהול לפחות ושהשתייה תהיה היישר מהפיה ולא עם אמצעי עזר כמו קשים. והכי חשוב – אסור להקיא, כי מי שיקיא יצטרך לבצע עוד הקפת עונש בתום ארבע ההקפות.

תחרות מייל הבירה היא המצאה אמריקאית, אם כי למדינות רבות באירופה יש גרסאות משלהן לאתגר הזה, כשר בבריטניה נוהגים אפילו לעשות את זה עם כמות קצת יותר גדולה של בירה. בכל מקרה, מאז ומתמיד מדובר היה באירועים מחתרתיים קטנים, כשרק בשנת 2014 חלה התפנית הגדולה, שהפכה את ריצת מייל הבירה למשהו הרבה יותר גדול כיום.

רץ אמריקאי בשם ג'יימס נילסן, אלוף מכללות בעברו, הפך לכוכב רשת ביום בהיר אחד. הוא היה הראשון שהצליח לרדת מ-5 דקות בריצת מייל הבירה, אבל כנראה שגם הוא עצמו הופתע מקרוב למיליון וחצי צפיות ביוטיוב להישג המיוחד הזה. תוך מספר חודשים מייל הבירה הפך מאירוע הזוי לאירוע לגיטימי בקהילת הרצים החובבנים, החצי מקצוענים ואפילו המקצוענים בארצות הברית. התחרות השנתית הגדולה בתחום בצפון אמריקה הפכה לאירוע טלוויזיוני מסוקר, ושיאי העולם נשברו בזה אחר זה על ידי רצים מארצות הברית ומקנדה.

צ פ ו || מתאים גם במדינה כמו ישראל

בתחילת אוגוסט 2016 זכו חברי קהילת מייל הבירה לעוד צעד גדול שקידם את התחביב שלהם בעולם הריצה. קודם כל האירוע השנתי הגדול הפך להיות בינלאומי ועבר מארצות הברית ללונדון, שם התחרו רצים ברמה די גבוהה על מסלול האתלטיקה של ה"אליאנץ פארק". האירוע צולם לטלוויזיה וטוב שכך, כי היום אחד הכוכבים הגדולים של עולם הריצה ה"לא אולימפי" (אם אפשר לקרוא לזה ככה) הוא הקנדי קורי בלמור, סטודנט בן 21 וגם רץ למרחקים ארוכים. בשתי ריצות שקיים בלונדון, בלמור קיצץ בסך הכל 13 שניות משיא העולם וקבע זמן מדהים של 4:34:35 דקות שאף אחד מבין מתחריו לא יכול להתקרב אליו.

כדי לקבל קצת יותר מושג לגבי תוצאתו של בלמור, הוא רץ ושתה 4 בירות בקצב של 2:51 דקות לקילומטר, וחוץ מזה, סתם בשביל ההשוואה – עם תוצאה כזאת הוא היה יכול לנצח באליפות ישראל לנשים ב-1,500 מטרים ועוד לשתות בירה חמישית על קו הסיום. הסרטון האחרון של בלמור מהתחרות בלונדון הפך גם הוא לויראלי ברשתות החברתיות, וכעת מחכים בעולם הריצה לכוכב הבא שאולי יצליח לרדת מזמן של 4:30 דקות ולא להקיא.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • Joe הגיב:

    מרוץ Beer Mile התקיים לפני שבועיים בחיפה.
    אצלנו זו כבר מסורת של מספר שנים.
    נוטלים בה חלק אלופי הארץ לשעבר ב 800 מ' , קרב רב ורצים חובבים (חובבי בירה).

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג