טריאתלון || סיכום תחרות סבב גביע העולם בטונגיאונג שבדרום קוריאה

בשבת התקיימה עוד תחרות במסגרת סבב גביע העולם והפעם בדרום קוריאה. בתחרות בה ניצח מקס סטודר השוויצרי, הצליח אמיתי יונה הישראלי להתברג במקום הרביעי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

איך מורידים את הספורטאים לקרקעית המציאות מיד לאחר תחרות מוצלחת ביותר ברמת הנבחרת ומכינים אותם לתחרות נוספת מיד בחצי השני של הכדור? מה נדרש מאותם ספורטאי עילית מלבד יכולות פיזיולוגיות מובנות מאליהן? על המסע המוצלח של נבחרת ישראל הבוגרת בטריאתלון (למעט שחר שגיב הנמצא בסיומה של תקופת פגרה) לתחרות סבב גביע העולם באי טונגיאנג, דרום קוריאה.

התחרות הבאה תתקיים במיאזאקי, יפן | צילום: ליאור כהן

חלפו להם שבעה ימים בלבד מרגע שחצו חברי נבחרת ישראל בטריאתלון את קו הסיום בעיר אילת בה התקיימה אליפות אירופה בטריאתלון עד גיל 23 ושוב אנו נמצאים בשדה תעופה נידח בעיר בוסאן בדרום קוריאה ומסכמים עוד תחרות. המסע לאי הדרומי בדרום קוריאה החל אי שם בשדה התעופה הדרומי באילת. נחיתה קצרה ורכה בנתב"ג ושוב חוזר הניגון של ביקורת הגבולות בישראל. ככה זה שאתה ספורטאי הישג ונמצא בסבב 200 ימים בשנה.

היעד – הונג קונג. 10 שעות באוויר שומרים על דריכות, מקצועיות ומקצוענות – שינה בדיוק לפי השעון המקומי בארץ היעד על מנת להימנע מתסמיני יעפת, הקפדה על תזונה ושתייה נכונה ותנועתיות מדי שעתיים למנוע כיווצים מיותרים.
לאחר מסע ארוך נחתנו ב"מנהטן" של המזרח – הונג קונג. כאן צפויה לנו המתנה של 5 שעות עד לטיסה הבאה – דרום קוריאה. טיסה של 4 שעות נוספת. אבל כאן עוד לא נסתיימה לה יציאת ים סוף שלנו – אוטובוס שעתיים כולל החלפה למונית מקומית.

מסלול הרכיבה היה עם מספר עליות קצרות וחדות | צילום: ליאור כהן

מיד עם קבלת החדרים יוצאים רן שגיב, רועי זוארץ ואיתמר אליסטר לריצת שחרור של 25 דק. חבר הנבחרת אמיתי יונה צפוי להגיע למחרת ממסע מפרך פרטי שלו מתחרות סבב גביע העולם בסלינס, אקוואדור (הפרש שעות של 14 שעות). במשך כל הימים לקראת התחרות הצפויה עשו הספורטאים אימוני הכנה ספציפיים על מסלול התחרות ולצידם ספורטאים מהשורה הראשונה מ-30 מדינות ברחבי העולם. כולם הגיעו עד לכאן עם מטרה אחת ברורה – ניקוד אולימפי. וכמה שיותר.

התחרות

סבב גביע העולם באי טונגיאנג הינה תחרות ספרינט. לאחר תחרות הנשים ואשר אליה לא היה לנבחרת ישראל ייצוג הגיע תורם של הגברים. שעת הזינוק נקבעה ל-11:45 וחייבה השכמה מוקדמת יחסית לטובת אימון תחושת מים ו/או ריצת שחרור קלילה ותרגילי סגנון. מלון התחרות המפנק נמצא 500 מטר בלבד מקו הזינוק, מה שאפשר מנוחה טובה עם מינימום מנהלות והתניידות טרם התחרות.

שחייה

בניגוד למרחקים הארוכים, השחייה בעלת חשיבות מכרעת לנוכח העובדה שדרפטינג מותר כאן ולכן שם המשחק הוא לצאת כמה שיותר קרוב לראשונים, על מנת לא להפסיד את הרכבת המהירה (דבוקה ראשונה). את השחייה הובילו ראסל וויט האירי ומארסל וולינגטון האוסטרלי. איתמר אליסטר היה הראשון לצאת מהמים מבין הישראלים בזמן של 9:18 דק', מרחק של 16 שניות מהראשון. אחריו יצאו בזה אחר זה רועי זוארץ, רן שגיב ואמיתי יונה שביצע יציאה טובה מאוד מהמים מבחינתו שתשים אותו בהמשך על מפת התחרות.

רכיבה

מסלול לא טכני באופן מיוחד אך עם מספר עליות קצרות וחדות. המסלול, כפי שנהוג בסבב גביע העולם, מורכב ממספר הקפות על מנת ליצור עניין לקהל. לאחר פתיחת רכיבה עוצמתית במיוחד עד לפרסה הראשונה בסוף העלייה ושאליה הגיעו 42 ספורטאים יחדיו כאשר מכפיל הוואט לקילו בשלב זה היה 7.0 למשך 4 דק', המשיכה הדבוקה לטוס בכבישי האי. ממש בתחילת ההקפה השנייה ובהגיעם לעלייה, היה זה איתמר אליסטר שהוביל פריצה אשר בשיאה הגיעה ל- 16 שניות מהפלוטון. אל איתמר הצטרף דמיטרי פוליאנסקי הרוסי וקאנגי ננר (מייצג את ITU לנוכח מעבר מאוסטרליה ליפן). בהקפה השלישית נתפסה קבוצת הבריחה וכולם ירדו בעצבנות גדולה מאוד ומיד לאחר הגיעו לשטח ההחלפה.

ריצה

לכולם היה ברור שהכל יוכרע בריצה עם 2 הקפות של 2,500 מטר על קו החוף. בכל הקפה ישנה עליה של 200 מטר עם 10% שיפוע ממוצע וכאן תוכרע הכף. מיד לאחר תחילת הריצה נוצרה דבוקת חוד אשר כללה 6 ספורטאים וביניהם אמיתי יונה ומקס סטודר השוויצרי שנצח לפני שבוע את אליפות אירופה עד גיל 23 באילת. ממש בסמוך אליהם דבוקה נוספת אשר כללה את רועי זוארץ ואיתמר אליסטר ואחריהם רן שגיב שהגיע רביעי לפני שבוע אליפות אירופה עד גיל 23 באילת.

מסלול הריצה היה צר וצפוף, אשר הוביל לעתים לריצה כתף אל כתף כאשר כל מקום ישפיע על סך הניקוד האולימפי, התגמול הכספי והיוקרה. ממש בסיום ההקפה הראשונה היה זה מקס השוויצרי שעשה מהלך ופיצל את הדבוקה המובילה לשניים, כאשר הוא והצרפתי פליקס דושאם מקדימה ו-4 שניות מאחור נמצא אמיתי יונה עם עוד שני נלחמים על הפודיום. ממש בסמוך חלף בטיסה עם עוד 4 ספורטאים רועי זוארץ, נחוש מתמיד עם שליחות עצמית לתקוע יתד משמעותי בעשירייה הראשונה. שגיב, שנראה סובל מאוד בהקפה הראשונה (לאחר התחרות לא ישן כל הלילה מכאבי שרירים ובצקות) נראה לפתע ממש בחלק הקדמי ונחוש.

אלסטר בסמוך לרן גם כן נלחם והתמודד על כל מקום. באותם הרגעים חשתי דופק גובר (מוכן להישבע שגבוה משל המתחרים) לנוכח הסבירות לפודיום ישראלי. 200 מטר לסיום הגיעו מקס ופליקס לשטיח הכחול וטסו לספרינט סיום אותו ניצח הראשון והשלים שבוע חלומי מבחינתו. מיד הגיע אמיתי יונה במקום השלישי כאשר האמריקאי הילי המניג צמוד לגבו. הצרחות שלי "קדימה, לא להסתכל לאחור" לא עזרו הפעם והיה זה האחרון שמנע מאיתנו את הדובדבן שעל הקצפת – יונה הגיע רביעי. רועי זוארץ הגיע ממש בסמוך וסיים במקום השביעי. רן שגיב סיים במקום ה- 14 ואיתמר אלסטר במקום ה-21.

אמיתי יונה, רועי זוארץ ואיתמר אלסטר עושים את דרכם בשעת כתיבת שורות אלה למחנה אימון בדרום קוריאה לקראת התחרות האחרונה לעונת 2018 במיאזאקי ביפן בעוד רן שגיב חוזר ארצה לפגרה מפנקת.

לחצו להרשמה לישראמן 2019


ליאור כהן | נבחרת ישראל בטריאתלון



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג