טריאתלון- מי תהיה אלופת העולם 2011?

כמו בגזרת הגברים, גם הנשים פותחות בסוף השבוע הקרוב את סבב אליפות העולם בסידני שבאוסטרליה. סבב הנשים אשתקד אופיין בתחרויות מותחות ומפתיעות ובסופן ניצחה את הסבב אמה מופאט, הספורטאית היציבה ביותר לאורך השנה לא ניצחה אפילו תחרות אחת
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


כמו בגזרת הגברים, גם הנשים פותחות בסוף השבוע הקרוב את סבב אליפות העולם בסידני שבאוסטרליה. סבב הנשים אשתקד אופיין בתחרויות מותחות ומפתיעות ובסופן ניצחה את הסבב אמה מופאט, הספורטאית היציבה ביותר לאורך השנה לא ניצחה אפילו תחרות אחת

מאת:ניר רייכמן


בתחילת השנה פרצה הצ׳יליאנית הצעירה חברת סגל ITU Team, ברברה ריברוס דיאז. לקראת סוף העונה פרצה פאולה פינדליי, הקנדית שהצטרפה לסבב רק לקראת סוף העונה וניצחה 2 תחרויות ברצף. את העונה חתמה האלופה האולימפית, אמה סנווסיל, שהראתה את פער הרמות והקדימה כמעט ב- 2 דקות את ייתר המתחרות.
 
השנה נצפה בהתחזקות נוספת של הבנות הצעירות. 
מה שיצמצם את הפערים ויגדיל את המאבק על התואר. אך לדעתי הן תצטרכנה עוד שנה לפחות כדי להשלים את המהפך בפיסגה.

ניתוח הסיכויים של המתחרות הבולטות

 

40%- אמה מופאט (אוסטרליה)

שמרה על תארה וזכתה בפעם השנייה ברציפות באליפות העולם. שומרת על יציבות במהלך השנים האחרונות. שחיינית מצויינת, כמעט ללא חולשות. בשנה שעברה, למרות פציעה בתחילת העונה, זכתה בתואר. המדליסטית מביג׳ינג תהיה ללא ספק על דוכן המנצחות רק אחת תוכל להוריד אותה למקום השני.
 
40% – אמה סנווסיל (אוסטרליה)


אלופה אלומפית ואלופת עולם 3 פעמים. התחילה את העונה עם פציעה. אם היא תעבור את השנה עם מעט פציעות היא תיקח את התואר ללא בעיות מיוחדות אך זאת נקודת התורפה העיקרית שלה. בגמר הסבב הוכיחה כי היא ברמה אחת מעל כולם. על מדלייה נוספת מזהב, במשחקים האולימפיים, הייתי נותן 99%. על נצחון בסבב, עוד טעון הוכחה. תסיים בראש דוכן המנצחות או מחוץ לעשירייה הראשונה.

5% – ליסה נורדן (שוודיה)

סיימה במקום השני ב- 2009 ובמקום השלישי בשנה שעברה. השנה, עם כניסתן של ספורטאיות צעירות ומוכשרות, יהיה לה קשה יותר. החולשה היחסית בשחייה מציבה אותה לעיתים בדבוקה השנייה. ברוב התחרויות הצליחה לסגור את הפער ולרדת לריצה ביחד עם יתר המועמדות לנצחון בזכות יכולתה ברכיבה על אופניים. סיכוי גבוהה לדוכן מנצחות, תלויה בשתיים למעלה על מנת להיות בראשו.

5% ניקולה ספיריג (שוויץ)

שנייה בשנה שעברה. יוצאת הרחק מהראשונות מהשחייה ומנצלת את יכולתה באופניים כדי לצמצם. בגלל רמת השחייה היא לא תהייה בראש דוכן המנצחות, אך יכולה לשמור על המקום מהשנה שעברה.

3% הלן גנקינס (אנגליה)

אלופת העולם ב2008. שחיינית טובה, רוכבת מצויינת ורצה טובה מאוד. יכולת סיום טובה יותר תציב אותה בביטחה בדוכן המנצחות של הסבב.

2% אנדריאה יואיט (ניו-זילנד)


יום לפני גמר סבב אליפות העולם הייתה בקו אחד עם אלופת העולם וכל מה שהיתה צריכה צריכה לעשות זה להקדים את אמה מופאט על מנת לזכות בתואר. הספורטאית היציבה של שנת 2010. שנה שנייה ברציפות לא עומדת בעומס ומתקשה במעמד הגמר. ללא ספק בעשירייה הראשונה. במידה ותהייה טובה במעמד הגמר תעלה על דוכן המנצחות.

5% תזכרו טוב את השמות


פאולה פינדליי (קנדה)

היחידה שניצחה פעמיים בסבב בשנה שעברה. תהיה חזק במאבק על הדוכן המנצחות.

ברברה ריברוס דיאז (צ׳ילה)

ניצחה את התחרות הראשונה בשנה שעברה. רק חולשה יחסית בשחייה מנעה ממנה דירוג גבוה יותר.

דניאלה ריף (שוויץ)

מנצחת התחרות בסיאול כנגד כל הסיכויים. אולי תעשה זאת גם בסבב.

אמה ג׳קסון (אוסטרליה)

אלופת העולם עד גילאי 23, שחיינית טובה ובעלת יכולת ריצה מרשימה. אולי תשלים טריפל אמה על דוכן המנצחות.
 
אשלי ג׳נטל (אוסטרליה)- אלופת העולם לנוער מראה יכולת מרשימה גם במרחק האולימפי, כשתשתתף בסבב תחפר על יכולת שחייה ביינונית ותציב אתגר חדש למובילות הענף.

אמי שאראיון(צרפת)- 
אלופת העולם לנוער 2009, השתלבה בצורה מצויינת במרחק האולימפי וסיימה שנייה בתחרות הסבב במדריד.

הצעירות המבטיחות שרשומות מעלה ירכיבו ביחד קבוצה איכותית שטרם נראתה כמותה בענף. אני מעריך שכל אחת מהן תהיה מועמדת ראוייה, בעוד שנה או שנתיים, לזכות בתואר המיוחל ובכל תחרות אשר הן תשתתפנה.

כתבה נוספת- טריאתלון- מי יהיה אלוף העולם ב-2011?


צילומים:
איגוד הטריאתלון הבינלאומי- ITU

ניר רייכמן – מאמן קבוצת טריאתלון גן השומרון

קישורים: טריאתלו
ן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג