טריאתלון חוף כרמל – ספטמבר 2002

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:עומר ברק



האגדה מספרת שבמהלך 6 השנים האחרנות ביום שבת אחד בחודש ספטמבר, קיבוץ גן שמואל מתרוקן מחבריו. האחראי על הטרנספר הזמני הוא לא אחר מאשר אריה לנדסמן, מנהל התחרות הבלתי נלאה אשר מנדב את כל חברי קיבוצו לטריאתלון חוף כרמל: מנהלי מסלולים, מחלקי מים, מחממי מים, מחלקי צ'יפים ושקיות מזון – גדודים של אנשים צבעו את תחנות השתיה בצבע בורדו מחלקים, מעודדים ועושים אוירה טובה.
ללא ספק, וראינו זאת כבר בעבר – המתנדבים הם אלו שעושים את ההבדל בין תחרות טובה למעולה – הם נותנים את הערך המוסף לארוע. בטריאתלון חוף כרמל הענין הזה הפך למסורת.

מספר שיא של משתתפים הציף את המרכז הימי קיסריה אשר בקיבוץ שדות ים, מעל 580 איש אשר השתתפו בתחרות החלו מטפטפים לרחבת החניה הגדולה שלפני המרכז הימי בשעות בהן השמש עוד נמצאת אי שם בצד השני של האטלנטי, ממהרים לטפוס מקום טוב בתחנת ההחלפה ,לעשות חימום, להתכונן.

עד השעה 07:00 בבוקר, זמן זינוק המקצה האולימפי הושלמו כל ההכנות לתחרות, נפרס מסלול הים ונתלו כל השלטים. האזור נראה מצוין וכך גם האוירה ששררה במקום.

רוני רצבי, בקרה הטכני של התחרות הנחה את האנשים בכל הנוגע למסלולים, דראפטינג ושאר ירקות ועשה זאת בבהירות ובחן רב
וטוב שכך שכן מסתבר שעבור לא מעט אנשים היתה זו התחרות הראשונה ובעידן בו השיפוט נושך ולא רק מלטף חשוב שיבינו האנשים (גם הותיקים) מה משמעות הדראפטינג, איפה אוספים את הצ'יפים (היכן מחזירים אותם) ועוד.

זינוק
שלושה המקצים (אולימפי, ילדים וספרינט) יצאו בזמן וללא עיכובים מיותרים.
מסלול ים
הים החלק נתן לרבים מהמשתתפים הרגשה כי הם שוחים בבריכה ואם כלבים לא היו שוחים בין המשתתפים הייתי באמת חושב שמתנדבי קיבוץ גן שמואל ארגנו בריכת ענק במיוחד לתחרות.


ים פלטה

מסלול אופניים
מהיר, שטוח, על כביש החוף. צר יחסית עובדה המקשה על שמירת חוקי הדראפטינג.
מסלול ריצה
מהיר ושטוח, תחנות מים פוזרו נכון ולמשתתפים היה הלוקסוס לבחור בין מים (קרים) בכוסות, בקבוקים או ספוגים.

שיפוט
השופטת הראשית של התחרות, הגב' אסתר אבסקר הנחתה את שופטיה על המסלולים להקשיח את השיפוט ולאכוף אותו. לא עוד כרטיסים צהובים ואזהרות. המגמה שהחלה בטריאתלון חורשים ממשיכה בחוף כרמל. המסלול הצר אשר הקשה את קיום חוקי הדראפטינג לא ענין את השופטים וגם הפעם היו פסילות.
השופטים הקפידו לשפוט ע"פ חוקת הטריאתלון, הקפידו בקלה כבחמורה ולא עשו הנחות לאף משתתף. בין הנפסלים ראינו חבר הנהלה, מנצח קבוצת גיל ונערים. תוצאות הסיום (הלא רשמיות) הן תוצאות ביניים בלבד ולפני שאתה מביא את המשפחה לטכס הסיום (המייגע) בדוק אם התוצאות סופיות וערער במידת הצורך.

מנצחים
אולימפי – גברים
הסטטוס קוו בגברים נשמר – האחים אלתרמן מחלקים בינהם את המקום הראשון והשני וברמה אחת מעל כולם. דן אלתרמן ראשון
2:00:46 ש' ורן אלתרמן 2:00:55 ש'. אורי זילברמן אשר יצא מהמים צמוד לתאומים לא החזיק איתם באופניים וסיים כ-3 דקות אחריהם 2:03:12 ש'.
בשנה שעברה קבעו האלתרמנים את שיא המסלול בתוצאה מזהירה של 1:56 ש' ובפער ענק של 8 דקות על פיפמן השלישי. השנה צומצם הפער אך התאומים עדיין נאבקים האחד בשני ובשעון.
אולימפי – נשים
חלי רוזנשטיין פתחה חזק מאד יצאה ראשונה מהמים, הובילה בקטע האופניים וברוב קטע הריצה אך נינה פקרמן בריצת חייה צמצמה
פער של כ-3 דקות עקפה את רוזנשטיין ברבע האחרון של קטע הריצה וסיימה ראשונה 2:24:38 ש'. רוזנשטיין שניה 2:26:20 ש'. שלישית יעל זנקו 2:33:19 ש'.


הבנות סיפקו את המתח. איזה יופי

ספרינט
עם פסילתם של עופר ורד ואנדרי פיקס בעוון נעילת הילוכים (בכניסה לתחרות נבדק היחס ונמצא תקין מוזר) השתנה המיקום
על הפודיום – יובל ברק חצה את קו הסיום לאחר פחות משעה וקבע את השעון על 58:23 דק' לפני זיו גלר 1:00:10 ש' ויוני דורון 1:00:44 ש'.
צפוף בין הנערים בצמרת.
בין הנשים – עינת שלו 1:11:26 ש', אולגה פרחומנקו 1:14:23 ש' ודורית ברק 1:15:55 ש'. גב' ברק בת ה-40 לוקחת ברצינות את הנושא – מתאמנת במחנות אימונים בארץ ובחו"ל והתוצאות לא מאחרות להגיע. כל הכבוד דורית.

טכס סיום – הנקודה הבעיתית מכולם. כמעט כל הנשארים יקבלו במהלך הטכס גביע. רבים מהם ייעלמו עם הגביע ברגע שירדו
מהפודיום ואם בתחילת הטכס היתה מצוקת כסאות הרי שלקראת סיומו נראו בברור קרחות הכסאות הלבנים.
אז מה עושים? מי שטעם את טעם הנצחון והנפת הגביע על הפודיום כבר לא ירצה לרדת משם. מבחינתו שהטכס ייערך שעתיים, הוא יהיה היחיד העומד מעל הספרה מס' 1 ו-10 אנשים מריעים לו.

עוד כמה אירועים ראויים לציון שתפסו את עיני:
זאב נווה בן ה-76 לא עוצר. לפני התחרות ראיתי אותו עם מקל הליכה אשר עשה בו שימוש גם במהלך הריצה אך לא עצר לרגע וחצה את קו הסיום.

כל הכבוד. ואגב בקטגורית הגיל שלו הוא לא היחיד.
זה שיובל חץ לוקח את המיקרופון מייד עם סיום התחרות שלו זה ידוע אבל האם ידעתם שהוא נשאר שם עד שחצה את קו הסיום אחרון המשתתפים? כאשר סביבו בעלי תפקידים בלבד. בהמשך הוא עלה לטכס הסיום ולמרות שלא זכה לעמוד על הפודיום (רביעי בקטגורית הגיל) עודד את חבריו. כל הכבוד.
אם הטריאתלון הוא סרט אז הוא מוקרן בערוץ השני. כל חצי שעה בערך הוקראה רשימת נותני החסות לתחרות. כל הכבוד לאיגוד
הטריאתלון על גיוס אין ספור נותני החסות.
ארגון למופת, הרבה מתנדבים, הרבה משתתפים והרי לכם מתכון בטוח להצלחה. ברכות לאריה לנדסמן ומני הרפז על ניהול התחרות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג