טסמה הסתפק בשיא אישי

מוגס טסמה היה בטוח בכך שביכולתו לשבור את השיא הישראלי של יוסף גזצ’או, אולם עבודה לא נכונה של הרץ האתיופי שהובא עבורו כפייסר, פגעה לו במטרה. ריקי סאלם זכתה בתואר המסלול הראשון שלה 
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


מוגס טסמה היה בטוח בכך שביכולתו לשבור את השיא הישראלי של יוסף גזצ'או, אולם עבודה לא נכונה של הרץ האתיופי שהובא עבורו כפייסר, פגעה לו במטרה. ריקי סאלם זכתה בתואר המסלול הראשון שלה 

מאת:אורן בוקשטיין- דובר איגוד האתלטיקה


בטמפרטורה מצוינת, תחת טפטוף גשם קל לפרקים, התקיימה הערב (יום חמישי 21 באפריל 2011) אליפות ישראל ב-10,000 מטרים שכללה ארבעה מקצים (3 גברים ו-1 נשים).

במקצה המרכזי כל הקהל שהגשם כלל לא הרתיע אותו, עמד ועודד את טסמה לכל אורך הדרך. טסמה התחיל מצוין. אבל דווקא הרץ האתיופי, שהובא ארצה כדי למשוך את טסמה לפחות לשיא ישראלי חדש, לא ביצע עבודתו ומשך את טסמה לקצב איטי מדי.

כשהאתלט המוכשר של אתלטי אורן השרון הבחין כי הקצב איטי מדי
עבורו ועקף את היילו האתיופי, היה זה כבר מאוחר מדי. אם נוסיף על כך את העובדה שהוא רץ בודד בחוד ללא שום תחרות, הרי לכם הסיבה בגללה הוא לא הצליח להגביר לקראת הסיום לקצב הרצוי עבור שיא ישראלי.

מוגס טסמה קבע 28:46.18 דקות, ההישג השלישי בטיבו אי פעם ושיפור של 5.05 שניות לשיאו האישי.


טסמה,הסתפק בשיאי אישי
צילום: עופר ביידה


במקום השני סיים חברו של טסמה, גירמה אמרה
מאתלטי אורן השרון בזמן של 29:30.03 דקות. גם כאן נרשם שיא אישי מרשים ושיפור בלתי נתפס כמעט של 41 שניות שהקפיץ אותו למקום העשירי ברשימת כל הזמנים.


גירמה אמרה מקום שני
צילום: עופר ביידה


שלישי סיים אגזה גואדה מעמק חפר בזמן של 30:34.79 דקות. במקום הרביעי הכללי סיים מוטי מזרחי מאיילות בזמן של 31:16.07 דקות. מזרחי בן ה- 30 שנכנס לרשימת 50 הטובים בכל הזמנים ושיפר בכ- 25 שניות את שיאו הקודם אותו קבע לפני שנים רבות.

בין הנשים ניצחה ריקי סאלם מאס. רמה"ש בזמן של 36:50.28 דקות, שיפור מדהים של 1:32 דקות.


אלופת ישראל- ריקי סלאם מאס
צילום: עופר ביידה


דווקא מיגל אטיאס ממכבי ת"א הייתה זו שפתחה בראש יחד עם קורלימה צ'מטאי לונה מאתלטי אורן השרון ומארי אליאס מאיילות.


סגנית אלופת ישראל- מארי אליאס
צילום: עופר ביידה


ריקי סאלם שמרה עליהם מאחור במקום הרביעי. בסביבות הקילומטר החמישי, סאלם פתחה מבערים ועקפה את כולן. ככל שהרצות התקדמו, כך הלך וגדל הפער בין סאלם לשאר המתחרות.


מיגל אטיאס סיימה שלישית
צילום: עופר ביידה


בסיום, כאמור, סאלם שיפרה משמעותית את שיאה האישי
וזכתה בתואר המסלול הראשון שלה. שנייה סיימה מארי אליאס עם 37:21.98 דקות, לפני מיגל אטיאס שלמרות שנחלשה לקראת הסיום, שיפרה את שיאה האישי בכ-2 שניות כשקבעה 37:41.96 דקות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג