טלי פינק מייעצת לקראת טריאתלון נשים

מתכוננות לקראת טריאתלון הנשים, מור שלזינגר תפסה את טלי פינק לשמוע ממנה מספר עצות מועילות להכנה לקראת טריאתלון הנשים המתקרב ובא
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אני עדיין זוכרת את הבהלה שחשתי באימון האינטרוולים הראשון בחיי. לא הבנתי מה רוצים ממני, מה זה האצטדיון הזה, ולמה יש כל כך הרבה גברים שרצים כל כך מהר. אבל היתה שם גם אישה אחת, נקודת אור, מאוחר יותר הבנתי שקוראים לה טלי פינק. כבר באותו האימון, כשאני עסוקה בעיקר בלנפוח את נשמתי על המסלול, היא לא הפסיקה לעודד אותי.

אחרי האימון, בי נשבעתי שזהו זה, זו היתה הפעם הראשונה והאחרונה שלי באימון אינטרוולים. ואז הגיע טלפון מטלי שהבינה בדיוק, אבל בדיוק, מה עובר עלי: אשה נשואה, אמא לילדים, קריירה וגם היא החלה לעסוק בספורט אי שם באמצע החיים. איך שהוא, אחרי השיחה איתה הרגשתי יותר טוב. והמשכתי לבוא לאצטדיון, מדי שבוע, והמשכתי לחפש אותה באצטדיון, ואת הנוכחות המרגיעה שלה.

כך הכרתי את טלי פינק, שהיתה אז אחרי המרתון הראשון שלה בפראג. מאז היא הספיקה לסיים עוד מרתון, טריאתלונים, אולטרה מרתונים, לעשות הסבה מקצועית וללוות את קבוצת הנשים של אנדיור החל מיומה הראשון. לטלי נסיון עשיר בליווי והכנה של נשים לקראת טריאתלונים, ולקראת טריאתלון נשים בפרט, ולכן החלטתי להעזר בנסיונה לקראת טריאתלון הנשים הקרוב. אספתי כמה מהשאלות שחוזרות שוב ושוב בשבועות האחרונים לקראת הטריאתלון, והפניתי אותן לטלי.


טריאתלון נשים: השחייה בהרצליה היא נוחה (צילום: לירון גורפינקל)

למה צריך קבוצה, אפשר להתאמן לבד לקראת טריאתלון נשים?
יש 2 יתרונות עיקריים לקבוצה: המאמן והקבוצה. המאמן רואה אותך מבחוץ, כמו שאת לא רואה את עצמך. אחרי היכרות קצרה הוא יכול ללמד אותך איך להפיק יותר מהאימון ויותר מעצמך, וכמובן הערות טכניות, סגנון ריצה, רכיבה, ענייני ציוד, וכו’. היתרון השני הוא הקבוצה עצמה. כשיש עוד אנשים תצליחי להוציא מעצמך יותר: יש אנרגיות, סיוע ועידוד הדדי, עבודה ביחד בשיתוף פעולה, ותחרות חיובית. יחד עם זאת אפשר גם לבד. לא חייבים על ההתחלה לקחת מאמן, תכנית אישית, הכנה אינטנסיבית וכל השאר.

איזה טיפים את יכולה לתת למי שרוצה לנסות להתאמן לבד לטריאתלון ראשון?
לקראת טריאתלון ראשון הייתי עושה כל נפח בנפרד בכל ענף. חשוב לרוץ בחוץ ולא על מסילה, כי יש הבדל. בשלב שני הייתי מנסה גם לשלב, ובודקת עם עצמי שיכולה להחזיק את הנפח של הזמן. למשל מי שעושה את הספרינט – לוודא שיכולה להגיע לנפח של 1:45 רכיבה או שעה רכיבה + ריצה. ואפשר גם לשלב: לפעמים אימון קבוצתי אחד בשבוע, יכול להקפיץ אותך משמעותית. זה יכול להיות האימון החשוב ביותר של השבוע.

איך המסלול בהרצליה?
השחייה בהרצליה היא נוחה: יש מרחק לא קטן שעוברים בריצה עד שאפשר לשחות, ובדרך כלל הים שקט ורגוע בזכות שוברי הגלים. המסלול מסומן היטב, יש מצוף עם חבל לאורך המסלול, מצופים גדולים שבולטים למרחק. כבר לפני הכניסה למים אפשר לראות בדיוק את המסלול שאחנו הולכות לשחות. בים יש סירות, וכל סימן קל של מצוקה יזכה לתגובה מהירה. היציאה לשטח החלפה היא ריצה בחול ים, ומעבר לשטח החלפה שהוא על הדשא. מסלול הרכיבה הוא הקפה אחת קטנה שאנחנו עושות אותה כמה פעמים תלוי במקצה (ספרינט 5 פעמים, עממי פעמיים). מסלול לא לגמרי שטוח, אבל טוב.
הריצה היא במסלול של הלוך חזור: בהלוך יש עליה אחת קטנה, ובחזור רצים אותה בירידה. בסך הכל מסלול שהוא לא קל מדי, אבל בהחלט לא קשה מדי: מסלול ידידותי.

מה קורה בהחלפות?
כדאי להכין הכל בשטח החלפה לפני התחרות: להוציא את הציוד מהתיק ולפרוש על מגבת לצד האופניים נעלי ריצה, כובע. להכין בקבוק שתייה על האופניים מבעוד מועד, להכין משקפי שמש בתוך הקסדה. מי שרוכבת עם נעלי רכיבה – להכין את הנעליים פתוחות.


טלי פינק: מאמן רואה אותך מבחוץ, כמו שאת לא רואה את עצמך

מה לובשים בטריאתלון?
בטריאתלון ראשון אפשר לשחות עם הטייטס שאיתו את רגילה לרוץ, ועם טופ של ריצה. אפשר ביציאה מהמים לשים עליך חולצה, עדיף חולצה ייעודית, אבל אם לא אז חולצה שלא תהיה רחבה מדי, יחסית צמודה. אפשרות אחרת: בגד ים שלם ומעליו טייטס. וכמובן יש ביגוד ייעודי: חליפות טריאתלון, מכנסי טריאתלון, שהם בהחלט נוחים יותר, אבל בטריאתלון ראשון אפשר להסתדר גם בלי.

מה לגבי תזונה בתחרות?
כבר יום לפני התחרות חשוב להקפיד על שתייה מרובה. לא לאכול יותר מדי ירקות. בארוחת ערב פסטה עם רוטב נייטרלי (עגבניות או מעט שמן זית), עדיף בלי עוף או בשר. בבוקר לקחת בחשבון שאנחנו מתעוררות הרבה זמן לפני הזינוק, שלא כמו אימון רגיל. לכן צריך לאכול שתי ארוחות בוקר קטנות ביום התחרות: הראשונה גדולה יותר והשנייה קטנה. למשל: סנדויץ עם ריבה ולפני התחרות חטיף אנרגיה. עדיף לא לאכול חלבונים בבוקר.

לגבי שתייה כדאי לשים בקבוק אחד על האופניים ולהשתדל לשתות תוך כדי רכיבה. מי שלא יודעת לשתות ברכיבה שתשתה בהחלפות: לפני ואחרי הרכיבה, ואולי לאכול תמר או שניים, או ג’ל אנרגיה. עדיף לשתות משקה איזוטוני ולא מים. לגבי תזונה, תחרות של מעבר לשעה אנחנו אוכלות משהו: עדיף ג’ל אנרגיה שקל לאכול ונספג בקלות. אפשר גם תמר.

הידיעה על מותה של טלי פינק



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג