טכניקת ריצה – סיכום

כתבה מסכמת לסדרה על השאלה "האם יש דרך נכונה לרוץ?". בעוד רבים טוענים שריצה היא הפעילות הטבעית ביותר, מרבית הרצים סובלים מפציעות. הפער הזה שימש כר פורה למגוון תיאוריות המנסות לגשר עליו בקומבינציה של עובדות ודעות מלוות במערכת שיווקית פורייה. מטרת סידרת מאמרים זאת לנסות ולתת תשובות בהתבסס על הידע המדעי הקיים כיום
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


כתבה מסכמת לסדרה על השאלה "האם יש דרך נכונה לרוץ?". בעוד רבים טוענים שריצה היא הפעילות הטבעית ביותר, מרבית הרצים סובלים מפציעות. הפער הזה שימש כר פורה למגוון תיאוריות המנסות לגשר עליו בקומבינציה של עובדות ודעות מלוות במערכת שיווקית פורייה. מטרת סידרת מאמרים זאת לנסות ולתת תשובות בהתבסס על הידע המדעי הקיים כיום

מאת:ד"ר רוס טאקר, תרגום: תומר גמינדר


מבוא      חלק 1     חלק 2    חלק 3     חלק 4     סיכום

 דומה למוצר רפואי?


פוסט זה הוא תוספת לפוסט הקודם ומתבסס על הערה שהושארה כתגובה אליו,
וכמה שיחות נוספות שהיו לי. לפתע התחוור לי שטכניקות ריצה עושות את אותו דבר שנעשה בתעשייה הרפואית. לדוגמה, בואו ונשווה טבליה אנטי דלקתית, שנרשמה כדי להקל כאב ודלקת, עם טכניקות ריצה.

כיצד תרופה אנטי דלקתית דומה לטכניקת ריצה?

שתיהן מספקות הבטחה. תרופה אנטי דלקתית מבטיחה הקלה מהכאב, חזרה לתפקוד רגיל, ואולי תאפשר לכם לבצע פעילויות יומיות רגילות שאחרת יהיו בלתי אפשריות. Pose ו-Chi מבטיחות שתרוצו מהר יותר, יעיל יותר ותהיו פחות מועדים לפציעות.

דמיון נוסף הוא שלשתיהן יש המלצות לשימוש. במקרה של תרופה אנטי דלקתית ההוראות הן לקחת שתי טבליות, פעמיים בים, עם הארוחות. Pose ו-Chi עשויות להציע הפחתה באימונים וממליצות על אסטרטגיות להתגבר על כאבים בקרסול ובשוק. זוהי המלצה משנית. הפנתה אותי אליה הערה אנונימית, זהו דבר שאני לא מכחיש, ואני עומד יציב בדעתי שהטכניקות משאירות זאת לאותיות הקטנות בזמן שהיו צריכות לציין זאת מההתחלה.


האם ניתן להשוות תרופות לטכניקת ריצה?
צילום: Bastet78



נקודת הדמיון השלישית היא תופעות לוואי.
בתרופה אנטי דלקתית יצוין בפירוש שבמקרה של שימוש מופרז יתכן נזק לכליות, חוסר נוחות בבטן ואפשרות לכיבים, וקיים סיכון נמוך לסיבוכים קרדיו-וסקולריים. טכניקות הריצה? ובכן, זה המקום בו דברים נעשים מעניינים. תלוי את מי אתם שואלים, הם יגידו לכם שאין תופעות לוואי, בתנאי שאתם מבצעים את הטכניקות היטב (וזו ההתחייבות שלכם).

אלו שפחות בטוחים עשויים להזהיר שהשימוש בטכניקות ריצה
עשוי לגרום לבעיות בקרסול ובשוק. אם תיתקלו בבעיות הם יגידו זאת. אבל הגילוי לא נעשה במעמד הקנייה, בזמן שהתעשייה הרפואית דורשת שתופעות הלוואי יהיו ידועות עוד בטרם המוצר יצא לשוק ויצוינו באופן ברור בכל מקום אפשרי.

לכן בזמן שאתם לוקחים את הטבלייה האנטי דלקתית
שלכם ובולעים אותה, אתם יכולים להיות בטוחים שהיא נבדקה במעבדות, בחיות ובבני אדם. נעשו בדיקות נרחבות לגלות:
א. האם זה עובד?
ב. לכמה אתם זקוקים כדי להבטיח שיעבוד?
ג. האם יש תופעות לוואי ומתי הן קורות?

אבל יש הבדל אחד – והוא הבדל מפתח

האם זה נכון ל-Pose ו-Chi? תשובה – לא. ראשית, לא בוצע מחקר אורך אחד ויחיד לבחון את היעילות של שתי השיטות. מחקר יחיד על Pose, אשר הפיק תוצאות ששימשו למטרות שיווק, אבל יכלו באותה מידה לשמש למטרות הפוכות. תארו את הכותרת הבאה: "מחקר מציע כי טכניקה זו תעלה את הסיכון לפציעות קרסול!" אין לזה את אותו ניגון! אבל זה מה שקרה, ולכן מה שנעשה היה מסע לחנך ולידע את "הלקוחות" הפוטנציאליים על הסיכון. זה החלק "החינוכי" שטוענים לגביו.

קשורה לזה גם העובדה שאף אחד לא ביסס בצורה מדויקת
את המינון הנכון של טכניקת ריצה. לכן נישמע שאתם צריכים "להפחית" את האימונים, תרגילים וכו'. כבר תיארנו את הבעיה בהקשר זה: האם זו הצעה אפשרית ומעשית כדי "למכור" מוצר שדורש סוג כזה של רץ? אני לא חושב כך. אבל יותר מכך, אין שום מדד למדוד כיצד זה מיושם – זה כל איש ואישה לעצמם, ואם הטכניקה לא עובדת, ובכן, זה באמת עצוב מאוד.

אז אולי השוואה טובה יותר תהיה בין טכניקות ריצה ותוספים להורדת משקל. אתם קונים תוספים להורדת משקל עם ההבטחות "תאבדו 5 ק"ג בשבועיים!", או "מעוצב ורזה, מובטח!". אתם קונים את התוסף ושום דבר לא קורה. המשקל לא יורד.

אם אתם מתלוננים, אתם לומדים שזה לעולם לא בעיה של היצרן, זו בעיה שלכם מכיוון שלא הקפדתם לקרוא את האותיות הקטנות שציינו שאתם צריכים להתאמן 6 פעמים בשבוע ולעקוב אחרי דיאטה מוגבלת קלוריות! זה לא רלוונטי כי קניתם מוצר כדי שיעשה את העבודה. אתם לא קניתם את התוסף להפחתת משקל שהבטיח: "מובטח שיעבוד אם תתאמנו 6 פעמים בשבוע ותאכלו פחות". זו הבעיה – החבות חלה על הצרכן ואין כל אחריות. בדיוק כמו טכניקת ריצה שמועברת "לשוק הסיטונאי".


צילום: Melburnian



מה שיש לנו זו "השוואה" שאני עושה למטרות אילוסטרציה בלבד. אבל באמת, אנחנו שומעים טענות לגבי מוצרים שלא הובטח שהם עובדים, לא הובטח שהם בטוחים בשימוש ממושך, ועדיין ניתנים כ"טיפול" למניעת פציעות. זה לא מוצר שעומד בסטנדרטים מחמירים או אפילו סבירים.

ותנו לי לחזור ולומר שלמעשה אני חושב שהעקרונות מאחורי Pose ו-Chi הם מבוססים. למעשה, אני מוכן להמשיך ולהגיד שבמובנים רבים Pose ו-Chi עושות את העבודה הטובה ביותר בהסברה של מספר עקרונות ביומכאניים שראיתי מעודי. באופן קונספטואלי, הן מצוינות. אבל הנושא כאן הוא האם לימוד סיטונאי של טכניקת ריצה טוב יותר מיישום פשוט של אותם עקרונות על בסיס פרטני.

זו בעיה אמיתית, בואו לא נבלבל זאת עם מסכי העשן השיווקיים והמראות … האם לימוד טכניקת ריצה במהלך סוף שבוע או דרך DVD או ספר עושה עבודה טובה יותר בשיפור טכניקת ריצה מאשר שינויים פשוטים מאדם אחד לבא אחריו? התשובה חייבת להיות לא …


הכתבה המקורית פורסמה באתר מדעי הספורט

מאמר מקדים – סגנון ריצה נכון, יש דבר כזה?

טכניקת ריצה- חלק 1

טכניקת ריצה- חלק 2

טכניקת ריצה- חלק 3

ד"ר רוס טאקר
ד"ר רוס טאקר בעל תואר ד"ר בפיזיולוגיה של האימון ותואר שני במנהל הספורט מאוניברסיטת קייפ טאון.
תחום העניין העיקרי של רוס ביישום המדע להישגים, אצל ספורטאי עילית ומערכות
ספורטיביות, ובגישור הפער בין מדע למסחר. הבלוג של רוס נועד לשרת מטרה זו
על ידי גישור הפער בין המדע ליישומו אצל האתלטים על ידי מאמרים, אימון
והסברה. רוס חי בקייפ טאון, דרום אפריקה שם הוא מבלה את מרבית זמנו כמרצה
בכיר במחלקת מדעי האימון ורפואת ספורט. הוא עובד עם קבוצות ספורט וספורטאים
אולימפיים.

תומר גמינדר– המתרגם
נשוי + 3 בנות מדהימות, טכנולוג תקשורת מחשבים ואבטחה בימים, וטריאתלט, נווט וצלם בשעות הפנאי.

קישורים: ריצה



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג