טיול החודש: טיולילה סובב אתרים ביער בן שמן

בזמן שחום הקיץ מקשה על רכיבות היום, ננצל את אור הירח וקרירות הערב ביער ונצא למסלול סובב צפון יער בן שמן ותל חדיד ונבקר במספר אתרים ביער ענק זה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בזמן שחום הקיץ מקשה על רכיבות היום, ננצל את אור הירח וקרירות הערב ביער ונצא למסלול סובב צפון יער בן שמן ותל חדיד ונבקר במספר אתרים ביער ענק זה

מאת:אלי סט


נצא מחניון מצפה מודיעין ליד מגדל התצפית דמוי לפיד המסמל את נס המרד החשמונאי ונעבור במעבר התת קרקעי לכיוון תל חדיד כדי לצפות מערבה בשקיעה היורדת על גוש דן ומישור החוף .

נמשיך צפונה ונעבור ליד מתקן אימונים "אדם" הקרוי על שמו של האלוף יקותיאל אדם, שנהרג במלחמת לבנון ונמצא בבקעה שתחומה מדרום ביער בן שמן ואותה חוצה נחל נטוף, שהוא מקור שמו הראשון של הבסיס.

בהמשך נעבור ליד נאות קדומים שהיא שמורת טבע שהוקמה להציג את הצמחייה, הטבע והחקלאות של ארץ ישראל כפי שהיו בתקופת התנ"ך. לצד מיני צמחים אופיינים שנשתלו בשמורה ומספר בריכות קטנות, היא כוללת גם שחזורים של גת, בית בד ומבנים עתיקים נוספים.

נרכוב דרך שער קדומים במעבר תת קרקעי מתחת לכביש 443 ונגיע לגן המוזיקלי הכולל אלמנטים משחקיים מפיקי צלילים – כולם מלאכת יד שעשתה שימוש בחומרים מן הטבע, ליער הילדים של ערוץ 6 ולבקעת הנזירים הנמצאת באפיק נחל גמזו ליד חורבת זכריה , שם נערוך הפסקה קצרה לחטיף אנרגיה.

הדרך עולה עד ליגד סנטר ומשם נתקדם חזרה דרך אנדרטת הפלמ"ח ונרד בזהירות לכיוון מתקן מקורות המואר, לצומת השבילים ולקינוח טיפוס מתון אל הפגודה התאילנדית: המבנה בנוי כמקדש תאילנדי, עשוי עץ ושיש בצבעי זהב, אדום ולבן. זוהי מתנת העם התאילנדי לעם ישראל במלאות 50 שנה לעצמאות מדינת ישראל ו-50 שנה לעלייתו לכס המלוכה של המלך התאילנדי, פומיפון אדוניאדט

מהפגודה נחזור לנקודת הכינוס שם ימתין לנו ליאור וצוות ה FUN של נביעות עם מיים בטעמים, כריכים פירות ושתייה חמה, הסיום המושלם ללילה קייצי מרתק ביער .

מפת מסלול http://www.shvoongmap.co.il/Default.aspx?track=8cf2aedcf3dd140

דרך הגעה מתל אביב : http://www.shvoongmap.co.il/Default.aspx?track=8cf2af01d8e1e20

מכביש 1 מזרח סע לכיוון מודיעין בכביש 443 , כנס במנהרה למודיעין וצא ימינה בפנייה למצפה מודיעין עד לחנייה ואוהל נביעות

דרך הגעה מי"ם: http://www.shvoongmap.co.il/Default.aspx?track=8cf2af077698150

בכביש 1 מערב צא במחלף בן שמן בפנייה למודיעין כביש 443, פנה ימינה עד מצפה מודיעין ופנה ימינה לחנייה ואוהל נביעות.

חנייה: מצפה מודיעין ליד מגדל התצפית

תאריך: יום שלישי 31.7.2012

שעה: מפגש 19:30 , זינוק 20:00, סיום 22:00

מרחק: 20 ק"מ

טיפוס מצטבר : 250 מטר

דרגת קושי פיזית/טכנית: קל/בינוני

המסלול מיועד לרוכבים בעלי ניסיון ברכיבת שטח

גיל מינימום להשתתפות: 13 שנה (בליווי מבוגר)

אין אפשרות להשכרת אופניים במקום. יש להגיע עם זוג אופניים תקינים ומטופלים היטב לטיול כולל פנימית ספייר, משאבה וכלי תיקון, פנס ונצנץ לרכיבת לילה !

ליווי וע"ר: את הטיול ילווה ג'יפ לעזרה בבעיות טכניות ולוגיסטיות ואמבולנס לע"ר.

עלות האירוע 40 ש"ח

מועד סגירת הרשמה-
30.7.2012 בשעה 16:00 בצהריים , הרשמה ביום הארוע 60 ₪ במזומן בלבד (כדי להרשם ולשלם במקום נא להגיע מוקדם ב 19:15 )

דמי הרשמה טלפונית או באמצעות פקס דרך שוונג בתוספת של 20 ₪

הערות וכללי בטיחות :
1.הרכיבה בשבילים מסומנים בלבד – אין לרדת או לסטות מהם – יש לעקוב אחרי שלטי ההכוונה ובמידה של ספק לעצור ולהמתין לרכב המאסף.
2.יש לשמור על הטבע והניקיון – לא להשליך פסולת ולא לקטוף פרחים
3.אנו רוכבים בשטחי שמורות טבע ופארקים של קק"ל ורט"ג – יש לשמור על הכללים והתקנות של רט"ג וקק"ל ולא לפגוע בצומח , בחיי והדומם.
4. יש להגיע עם אופניים תקינים, קסדה, כלי תיקון, פנימית ספייר, משאבה, אוזן חילופית , קרם / משחה נגד יתושים , 2 ליטר מים ואוכל / חטיפי אנרגיה / פרי.

5. בכל מקרה של חציית כביש ,יש לרדת מהאופניים ולחצות בזהירות את הכביש אחרי בדיקה שהמעבר פנוי ובטוח

6. ברכיבת לילה חובה לרכוב עם פנס ונצנץ, רצוי סימון זוהר צהוב/לבן על הביגוד/קסדה/תיק גב

מדריך הטיול – רן גנור:
מדריך הטיול – רן גנור על המוביל:רן גנור, מדריך אופניים מוסמך יוביל את הטיול . רן רוכב שטח מושבע שהפך תחביב למקצוע ומשלב את עולם ההייטק עם ההנאה שברכיבה ומנהל עסק "גנור טיולי אופניים" לטיולי אופניים בארץ ובחו"ל .רן משלב את הטבע וההנאה שברכיבה יחד עם האוירה חברותית הנוצרת בקבוצה ומוביל עשרות טיולי אופניים שעיקר יחודם נוף, טבע ומיים, ואם אפשר – גם טבילה בריאה במעיין או גב מיים מדברי מזדמן

https://www.shvoong.co.il/minisites/neviot/images/ganor.jpg

לצפייה באתר "גנור טיולי אופניים" לחצו כאן

להרשמה ישירה לחצו כאן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג