טור הים התיכון

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:יאיר בן עמי

"טור הים התיכון" יצא אתמול (רביעי) לדרכו בפעם ה-31.

מרוץ הקטעים הנערך בצרפת הוא אחד המלהיבים מבין מרוצי פתיחת העונה.
אתמול הוא החל וכבר ביום ראשון הוא יסתיים במרוץ קבוצתי נגד השעון שיערך בצורה שונה מהרגיל.
המרוץ,בקטע האחרון, יחל כמרוץ קבוצתי בו כל קבוצה תוזנק בנפרד אך שלא כמו במרוצים נגד השעון קבוצתיים הפעם הוא יחשב הזמן האישי של כל רוכב בקו הסיום. במרוצים קבוצתיים נגד השעון מקובל כי הזמן של הרוכב החמישי (או רוכב אחר במרוצים בהם מזנקים פחות מתשעה רוכבים מכל קבוצה) כזמנם של רוכבי הקבוצה החוצים יחדיו את קו הסיום או הנכנסים יחדיו לק"מ האחרון.


באדן קוק – מנצח הקטע הראשון

אתמול, בקטע הראשון, ניצח האוסטרלי באדן קוק מקבוצת פרנסס דו ז'ו. לקוק היה זה הניצחון השלישי העונה לאחר שניצח קטע בודד בטור של אוסטרליה (סיים שלישי בדירוג הכללי הסופי) וניצחון לפני שבוע במרוץ חד יומי בצרפת. הניצחון של קוק אתמול הוא ההסבר המדויק לאי הצלחתו של אריק זאבל להמשיך את שרשרת הזכיות שלו בתואר המאיץ המצטיין בטור דה פראנס.

בין שנת 1996 זכה זאבל שש פעמים בחולצה הירוקה של המאיץ המצטיין בטור דה פראנס. השיטה שלו הייתה עקבית. כמעט בכל קטע, שהסתיים במאוץ הוא היה מסיים בין הראשונים. הוא גם ניצח בעשרה קטעים בטור אך ברוב המאוצים היו מאיצים ששחטו אותו לקראת קו הסיום. זאבל היה מחפה על הפסד הניקוד במאוצים ע"י יכולתו העדיפה בהרים לעומת אותם מאיצים שהראו לו גלגל אחורי במאוצים של הקטעים המישורים. בין הפסגות היה אוסף זאבל ללא קושי את הנקודות של מאוצי הביניים וחוזר כל שנה לגרמניה לבוש בחולצה הירוקה של PMU. העובדה כי ב 1998 ו- 1999 הוא לא ניצח באף קטע של הטור לא מנעה ממנו ללבוש את הירוקה בסיום הטור ואף את הצהובה, של המוליך בדירוג הכללי, ליום אחד בטור של 1998. בשנת 2000 הוא הצליח לזכות בסבב גביע העולם בזכות יכולתו לשרוד מסלולים מתגלגלים ולהגיע לקו הסיום עם רוכבים שאינם משתווים לו במאוץ. כך הצליח זאבל גם לשרוד את הפוג'יו, העלייה האחרונה לפני קו הסיום בסן רמו בסיבוב הראשון בגביע העולם, (מילאנו סן רמו) באיטליה, ולנצח שם ארבע פעמים בין 1997 ל – 2001 . בפעם הראשונה שמריו צ'יפוליני הצליח לשרוד את הפוג'יו , 2002, הוא קרע את זאבל על קו הסיום וניצח.

ואז הגיעו האוסטרלים. בשנת 2001 היה זה סטיוארט אוגריידי. הג'ינג'י האוסטרלי שמתח את זאבל עד למאוץ האחרון, בשדרות הניצחון בפריס, רק שם הצליח זאבל להחזיר לעצמו את החולצה הירוקה. אוגריידי פשוט טיפס בהרים לא פחות טוב מזאבל ולעיתים טוב יותר . כך הצליח, בשיטתו של זאבל עצמו לאתגר את מלך המאיצים של הטור דה פראנס. שנה לאחר מכן כבר לא היה לזאבל סיכוי מול האוסטרלי הבא, רובי מקיאוון, שזכה בירוקה ושלח את זאבל הביתה בסיום הטור בלי הירוקה לאחר שש שנים רצופות. בטור האחרון היה זה באדן קוק שסיים את הטור בירוק. הפעם זאבל אפילו לא סיים שני בדירוג המאיץ. המאבק על החולצה הירוקה היה, עד למאוץ האחרון בשדרות הניצחון, בין מקיאוון לקוק שהכריעו את המאבק לאחר מאוץ עתיר דחיפות לקו הסיום של הקטע האחרון של הטור .


קבוצת CSC, הצליחה להגיע לקו הסיום עם 4 רוכבים

הסיבה שזאבל לא המשיך את שליטתו האבסולוטית בקטגוריית המאיץ הייתה יכולתם של האוסטרלים להתמודד גם על הנקודות של מאוצי הביניים בקטעי ההרים. את זה בדיוק הוכיח קוק שהוא יכול לעשות גם אתמול, בקטע הראשון של "טור הים התיכון" אך הפעם הוא עשה זאת מול רוכבים הנחשבים כמומחים במסלולים קלאסים או מתגלגלים. מסלולים בהם יש עליות כלל לא מתונות. בדיוק סוג העליות הגורמות למומחים במאוצים לשנות את צבע פרצופם ולהרגיש כאיל קן נמלים התנחל במעמקי שרירי ארבע הראשים שלהם. אתמול, בקטע הראשון של "טור הים התיכון", עשתה את הסלקציה, בין המאיצים למועמדים לניצחון, העלייה האחרונה שלאחריה נותרו עוד כ-10 ק"מ לקו הסיום. מבין 20 הרוכבים ששרדו את העלייה היה רק אחד העונה להגדרה מאיץ- באדן קוק. כנראה שבמצב כזה הבעיה הקשה ביותר שלו הייתה לבחור את הפוזה בה יחצה את קו הסיום.

ספק אם קוק, למרות יכולתו המרשימה אתמול, יוכל לשרוד את כל הקטעים כמוליך הדירוג הכללי. הקטע הקבוצתי נגד השעון אינו מאפשר חיפוי של המאיצים על יכולתם בהרים לעומת רוכבים אחרים. פאולו בטיני שניצח אשתקד הפסיד אתמול 6 שניות ועוד 10 שניות בונוס והוא ממקום במקום ה- 21 בפיגור של 16 שניות. קבוצת CSC, הצליחה להגיע לקו הסיום עם 4 רוכבים בניהם מיקלה ברטולי שסיים שני, בובי ג'וליש עליו כתבתי לפני כמה ימים כמי שעושה קולות של קאם בק , איבאן באסו שלדעתי יהיה הדבר הבא בגראנד טורים ויורג ג'אקש שלא ברור כיצד הצליח ממצב של קיבה מורדת, לפני יומיים, לחזור לעצמו כל כך מהר. גם קבוצת ראבובנק הצליחה לסיים את הקטע עם קבוצה מרשימה של רוכבים שיכולים להתמודד על ראש הדירוג. מיכאל בוכרט סיים רביעי ונירמן גריטשה יחד עם לו ליפיהימר סיימו מעט מאחוריו. קבוצת קופידיס עושה רושם כמי שאינה מושפע מהפרשיות הלא מחמיאות שדבקו בה לאחרונה ואלוף העולם, איגור אסטרלואה, סיים אתמול במקום ה-12 בתוך הדבוקה הראשונה. יחד עימו סיימו עוד שני רוכבי הקבוצה, דימיטרי פופונוב ( כמה גלגלים לפניו) ודיוויד מונקטי (על זנבו).



ואלוף העולם, איגור אסטרלואה, סיים אתמול במקום ה-12

הרוכב השלישי שחצה את קו סיום היה לורן ברושאר הצרפתי. ברושאר היה אלוף עולם בשנת 1997 ובחודש הבא הוא יחגוג את היום בו נולד בפעם ה-36. ברזומה שלו 39 ניצחונות ועל הסיכוי שלו לחצות את גבול 40 הניצחונות השבוע בכתבה הבאה.

תמונות באדיבות אתר www.cyclingnews.com

עוד כתבות של יאיר בן עמי בנושא אופניים, טריאתלון וריצה – בטור של יאיר בן עמי


רוצים לשאול את יאיר שאלות – שלחו לו מייל ישיר והוא יענה לכם – השאלות והתשובות המענינות – יפורסמו כאן בשוונג



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
03:16
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12