טור דה פראנס 2016 || קטע 5: חולצה צהובה יכולה גם להעיק

גרג ואן אברמיט הבלגי ברח לדבוקה המובילה וניצח בקטע החמישי בדרך לחולצה הצהובה, והשאלה היא לכמה זמן הוא יוכל לשמור עליה והאם זה טוב לקבוצה שלו? קונטאדור שוב איבד זמן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לערוץ כתבות הטור דה פראנס בהן יפורסם הסיכום היומי בשוונג

41 שנים פחות 5 ימים עברו מאז הניצחון של מישל פולנטייה בקטע ה-7 של הטור דה פראנס, על אותה גבעה בה הסתיים הקטע ה-5 של הטור דה פראנס 2016. הניצחון של ואן אברמיט על הגבעה היה בסך הכל הפעם השנייה שקטע של הטור מסתיים במקום, וזה משאיר 100% הצלחה לבלגים על הגבעה הזו בטור דה פראנס.

פולנטייה היה מהרוכבים הטובים ביותר בשנות השבעים ותחילת שנות השמונים של המאה שעברה. הוא ניצח בג'ירו ד'איטליה בשנת 1977, עמד על דוכן המנצחים של הוואלטה א'אספנייה פעמיים, סיים פעמיים בעשירייה הראשונה בטור דה פראנס וניצח שלושה קטעי טור. אבל מה שיזכרו הכי הרבה לפולנטייה זה בדיקת שתן בה הואשם ברמאות ובגינה נזרק מהטור.

בשנת 1978 כשהיה אלוף בלגיה, ניצח פולנטייה בקטע ה- 16 של הטור, על פסגת האלפ' דואז. אחד הרוכבים שנקרא לבדיקת שתן לגילוי משפרי ביצועים אסורים לשימוש, עורר את חשדו של הבודק ובבדיקה שנערכה התברר כי הוא החזיק מתחת לבית השחי שקית בה היה שתן ואליה צינור ממנו הועברה דגימה, במקום האישית כנדרש. בעקבות זאת דרש הבודק מפולנטייה להרים את חולצתו. פולנטייה כעס על הבקשה ועזב את הטור כשהוא נחשב כנכשל בבדיקה. שנתיים לאחר הפרשה הוא ניצח במרוץ החד יומי הבלגי היוקרתי סובב פלנדריה ובשנת 1982 הוא סיים שני בוואלטה. בטור הנוכחי דווקא עושים לפולנטייה כבוד רב והוא נראה בין הרוכבים ועל במת הטקס כאורח.

79573.3

הפעם הרביעית שלו בטור דה פראנס. גרג ואן אברמיט

זו העונה התשיעית של ואן אברמיט בדבוקה הבכירה. זו הפעם הרביעית שלו בטור דה פראנס. לפני שנה הוא ניצח בקטע ה- 13. הניצחון בקטע ה-5 העניק לו גם את החולצה הצהובה ובפער היכול להותירו בראש דירוג לפחות עד לסוף השבוע.

ואן אברמיט היה חלק מקבוצת בריחה שכללה תשעה רוכבים, הצטמצמה לשלושה וממנה הוא יצא לניצחון. קבוצות המדורגים וטינקוף של קונטאדור ופטר סאגאן שלבש את החולצה הצהובה, לא מהרו להתחיל במרדף אחרי החבורה המובילה. עובדה זו אפשרה לה לפתוח פער שבשיאו היה מעבר ל-16 דקות. מי שהחלו בקיזוז הזמן היו רוכבי קבוצת מוביסטאר של ניירו קוינטנה ואלחנדרו ולוורדה. לכל אורך היום נראה היה כי כל הדבוקה בוחנת את קבוצת סקאי, יכולתה ורצונה לסגור את הבריחה.

ואן אברמט אינו מהווה איים על מתמודדי ראש הדירוג. לפני שנה הוא לא הגיע לפריז. בשתי המהדורות אותן סיים (2009, 2014) הוא צבר בדירוג המצטבר פיגור של כמעט שעתיים ויותר משעתיים. ללבוש חולצה צהובה ולו ליום אחד זו תהילת העולם השנייה רק לניצחון בטור דה פראנס, אבל במצבים נתונים שכיחים החולצה הצהובה יכולה אפילו להעיק על התכניות של קבוצת ביאמסי בה רוכב ואן אברמיט.

ביאמסי הגיעה לטור דה פראנס עם שני רוכבים בעלי שאיפת התמודדות על ראש הדירוג. טיג'יי ואן גרדרן שכבר סיים פעמיים במקום החמישי (2012, 2014) ועוד יותר ממנו ריצ'י פורט שהיה פועל עליות אדיר של בראדלי ויגינס וכריס פרום בניצחונותיהם בטור. השאלה כעת היא איך יתייחסו בקבוצת ביאמסי לחולצה הצהובה. האם ינסו לשמורה בכל מחיר של רדיפה אחרי רוכבים שייצאו ויכולים לסכן את ראש הדירוג? או יניחו לרוכב וקבוצה אחרת לקחת את האחריות על הצהובה?

פטר סאגאן אמנם איבד את החולצה הצהובה, אבל הירוקה שלו וזו המטרה העיקרית שלו בטור דה פראנס – ניצחון חמישי בקטגוריית הנקודות. אלברטו קונטאדור לא הצליח גם בקטע החמישי להישאר עם דבוקת המתמודדים על ראש דירוג והפסיד עוד כארבעים שניות ביחס אליהם. לאחר הקטע החמישי מדורג קונטאדור במקום 25 והחלק המשמעותי הוא פער ה-1:20 דקה ויותר שלו מהמתמודדים על הצהובה. אי אפשר לסתום את הגולל על קונטאדור, אבל אם הוא יחזור להתמודדות על החולצה הצהובה זו תהיה דרמת ענק נדירה.

גם מנצח הטור דה פראנס 2014, וינצ'נזו ניבאלי, הפסיד אתמול דקות רבות והסיכוי שהוא יחזור להתמודד על החולצה הצהובה שווה לסיכויי נבחרת ישראל בכדורגל להגיע לטורניר גדול. החולצה המנוקדת עלתה בסוף הקטע על כתפיו של תומאס דה גנט שהיה בחבורת החוד, סיים שני והשלים יום מוצלח במיוחד לבלגים עם ראש דירוג ההרים.

טבלת מנצחים קטע 5 טור דה פראנס 2016

טבלת מנצחים קטע 5 טור דה פראנס 2016

לערוץ כתבות הטור דה פראנס בהן יפורסם הסיכום היומי בשוונג



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36