טור דה פראנס 2011, קטע 18- הניצחון הגדול של שלק

האחים שלק עשו בדיוק את מה שהיו צריכים כדי לשבור את אלברטו קונטאדור. אנדי שלק תקף בעלייה הלפני אחרונה, פרנק נשאר בדבוקה. על קו הסיום היו חסרות לאנדי שלק 15 שניות כדי ללבוש את הצהובה בה שרד תומא ווקלר בעוד מופע מדהים. קונטאדור הפסיד לאנדי שלק כמעט 4 דקות ואיבד סיכוי מעשי לניצחון בטור דה פראנס 2011
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


האחים שלק עשו בדיוק את מה שהיו צריכים כדי לשבור את אלברטו קונטאדור. אנדי שלק תקף בעלייה הלפני אחרונה, פרנק נשאר בדבוקה. על קו הסיום היו חסרות לאנדי שלק 15 שניות כדי ללבוש את הצהובה בה שרד תומא ווקלר בעוד מופע מדהים. קונטאדור הפסיד לאנדי שלק כמעט 4 דקות ואיבד סיכוי מעשי לניצחון בטור דה פראנס 2011

מאת:יאיר בן עמי





כתבות קודמות



לצפייה בכתבות על קטעים קודמים בטור, כתבות צבע, וכן כתבות של ד"ר רוס טאקר לחצו על הקישור הבא –
טור דה פראנס כתבות קודמות


קטע 18, פינרולו גאליבייה , 200 ק"מ

Tour De France – stage 18 profile by shvoong map


אנדי ופרנק שלק עשות בקטע ה- 18 בדיוק את מה שהיו צריכים לעשות. אנדי שלק לא חיכה לעלייה האחרונה אלא יצא להתקפה באמצע העלייה השנייה של היום. הפער שהוא פתח הגיע בשיאו לכמעט 4.5 דקות ובסיום הוא התקרב עד כדי 15 שניות מתומא ווקלר. פרנק שלק נשאר לכל אורך היום עם שאר המועמדים לניצחון ורק במטרים האחרונים של הקטע פרץ כדי לסיים במקום השני ולקחת לשאר המתחרים עוד שניות בודדות מהפער. הדירוג המצטבר, לאחר המהלך של האחים שלק, נראה אחרת לגמרי ומשיב אותם להיות מועמדים לניצחון בטור דה פראנס 2011. באופן מעשי נראה כי הרוכב היחיד המסכן אותם במרוץ לחולצה הצהובה הוא קאדל אוונס הנחשב לשען ברמה הגבוהה ביותר לעומת החולשה של שני האחים במרוץ מסוג זה.

העובדה כי פרנק שלק נותר עם החבורה המובילה, בעיקר ההאצה שלו בסיום, מעידה כנראה כי בקטע ה- 18 ראינו את חלק א של התוכנית ובקטע ה- 19 נראה את חלק ב. אם אכן נשאר, פרנק שלק, עם הדבוקה של המועמדים לניצחון עד לסיום משום שמר כוחות אז כי לא יהיה זה מפתיע לראות אותו מבצע מהלך משלו בקטע ה- 19. האחים שלק חייבים להגדיל את הפער מקאדל אוונס ואתמול היה ברור כי הוא לבדו לא יכול להתקפה ארוכה של אחד מהם.גם אם פרנק שלק ייצא להתקפה לא ירשה לעצמו אוונס לרדוף לבדו. אתמול הוא היה הרוכב היחיד שניסה למשוך את הדבוקה,כדי לסגור את הפער מאנדי שלק וגם זה בעלייה האחרונה, אבל כשהוא החל לעבוד הפער כבר היה גדול מדיי. במידה והוא שוב ייאלץ לסגור פער מוקדם לקראת הסיום הרי שהפעם אנדי שלק יוכל לתקוף אותו לאחר שיתעייף.


אנדי שלק- הגדיל משמעותית את הסיכוי לניצחון בטור דה פראנס
צילום: Fliedermaus



קאדל אוונס עדיין נמצא בעמדה הטובה ביותר לניצחון בטור דה פראנס 2011. הוא בפיגור של פחות מדקה מאנדי שלק. אי אפשר להעריך בכמה השתפר אנדי שלק כשען. במהלך הטור הנוכחי אמר אנדי שלק כי הוא צריך פער של 40 שניות, בזינוק למרוץ האישי נגד השעון בשבת. כדי לנצח. אבל כנראה שהוא התכוון לפער מאלברטו קונטאדור ולא לפער מקאדל אוונס. הטקטיקות של קטעי הפירנאים הביאו את המועמדים לניצחון בפערים מעט משקרים לאלפים.העליות של שני הקטעים הראשונים באלפים,עם הירידות לקווי הסיום, עוד יותר עיוותו את הפער האמיתי בין המטפסים הטהורים לשאר הרוכבים. הקטע ה- 18 והקטע ה- 19 הם אלו אשר אמורים להעניק למטפסים הטהורים את היתרון. אוונס אינו מטפס ברמתם של אנדי ופרנק שלק אבל הוא יכול לשרוד אותם במהלכים כמו אלו שראינו עד לקטע ה- 18. בקטע ה- 19 יהיה אוונס נתון לחסדיהם של האחים שלק. אם הם יקבלו החלטה לתקוף שוב ולאנדי שלק יהיה משהו ברזרבות אחרי הניצחון המדהים בקטע ה- 18, אוונס יהיה בבעיה. פרנק שלק עוד יכול לבצע מהלך משלו אלא אם ירגיש רע ואם אוונס יישאר לבדו עם האחים שלק קשה לראות לא רק כיצד הוא יצליח להישאר איתם בהרים אלא גם כיצד הוא שימור על הפער הברור שיש לו עליהם כשען. אם שני האחים יצליחו להתיש את אוונס בקטע ה- 19 ייתכן ובשבת הפער בניהם לא יהיה כה גדול. אם הם לא יתישו אותו הרי שבשבת הוא לא רק יפתח עליהם פער גדול אלא שהסיכוי הגדול שפער בן דקה הוא יסגור.

אלברטו קונטאדור שוב הפגין חולשה. אולי זו עייפות מהניצחון בג'ירו דה איטליה ואולי יש יותר ממה שסופר על הפציעה בברך. אתמול הוא לא החזיק את הקצב של קבוצת המועמדים לניצחון וכמובן שכלל לא ניסה להגיב להתקפה של אנדי שלק. אי אפשר לפסול אפשרות כי, לאחר סיום הקטע ה- 19, הצטערו האחים שלק כי לא עשו מהלך משולב בו שניהם ברחו ובהתחשב בחולשה שהפגין קונטאדור. כדי לחזור להתמודדות על החולצה הצהובה יצטרך קונטאדור לעשות בקטע ה- 19 את מה שעשה אנדי שלק בקטע ה- 18.

סמואל סאנצ'ז לא היה מאכזב בקטע ה- 18. הוא פשוט נתן יותר מדיי בקטעים הקודמים והימר על האפשרות שיישאר לו כח גם לקטעים היותר קשים. זה לא עבד משום שסאנצ'ז אינו מט0פס ברמתם של האחים שלק או קונטאדור (בימים הרגילים שלו). סאנצ'ז הוא מטפס שהפסיד לאנדי שלק כשלוש דקות בעליות של טור 2010 ואז פרנק שלק לא היה לעזרתו של אנדי שלק.

תומא ווקלר ממשיך את המופע המדהים שלו בטור דה פראנס 2011.
אבל בקטע ה- 19 אפשר היה לראות את הסדקים מתרחבים לשבר. הוא הפסיד את כל הזמן שלו, למועמדים לניצחון שהיו עימו בדבוקה אחרי אנדי שלק, על מרחק קטן מאוד מקו הסיום. העייפות המצטבר מתחילה לגבור על הכוחות של החזקת החולצה הצהובה והערכה סבירה תהיה כי בקטע ה- 19 הוא יצליח לשמור על פער סביר מהחולצה הצהובה רק אם לא יבוצעו התקפות משמעותיות של המועמדים לניצחון. אנדי שלק ירצה לזנק לקטע הלפני אחרון (נגד השעון אישי) בחולצה הצהובה. הפער של ווקלר מאנדי שלק הוא 15 שניות בלבד. זהו פער שאנדי שלק יכול לסגור בפחות מק"מ של התקפה לקו הסיום אבל האחים שלק עוד חייבים פער גדול יותר לקראת המרוץ בשבת ולכן לא סביר שהם יחכו למטרים האחרונים כדי לקחת את הצהובה. בעיקר כשפרנק שלק חייב לפתוח פער גדול על קאדל אוונס ולא להישאר עם אותן שלוש שניות שבריריות. ווקלר יזכה לכבוד ענק, גדול מזה לו זכה במהדורת 2004 כשלבש את החולצה הצהובה 10 ימים, גם אם ישרוד בתוך העשירייה הראשונה בסיום ועוד יותר אם ישמור על מקום בחמישייה הראשונה בסיום. מקום על דוכן המנצחים יהיה הישג בלתי נתפס ביחס לעברו של ווקלר ותחזיות הטרום טור דה פראנס 2011.

שני אילטקים, איוואן באסו ודמיאנו קונאגו, מדורגים בתוך העשירייה הראשונה. שניהם מנצחי ג'ירו ד'איטליה בעבר ושנים חלמו פעם לנצח בטור דה פראנס. שנים כבר לא יתמודדו על החולצה הצהובה בטור דה פראנס 2011 אלא אם למתחרים, המדורגים לפניהם, יקרה משהו טראגי.

נקודה ראויה להתייחסות –
יש סיכוי לא רע ששני צרפתים יסיימו את הטור דה פראנס בתוך העשירייה הראשונה. זה קרה רק פעמיים מאז פרשת פסטינה בשנת 1998, בשנת 2006 ובשנת 2000. הצרפתים טענו, מאז פרשת פסטינה, לשתי מהירויות בדבוקה. המהירות של הרוכבים עם החומרים האסורים והמהירות של הרוכבים בלי החומרים משפרי הביצועים. הטור דה פראנס של שנת 2011 מוזכר כל העת כסימן לניקוי האורוות. המהירות בה מטפסים, הטובים ביותר, בעליות איטית בדקות לעומת שנים קודמות ולפתע.

דירוג מועמדים לניצחון לאחר קטע 18:
1. אנדי שלק
2. פרנק שלק + 53 שניות
3.  קאדל אוונס + 57 שניות
4. איוואן באסו + 3:31 דקות
5. אלברטו קונטאדור + 4:29 דקה
6. סמואל סאנצ'ז + 5:05 דקה

טור דה פראנס 2011 סיום קטע 18




קטע 19, מודן ולפריוסאלפ דואז, 109.5 ק"מ

Tour De France – stage 19 profile by shvoong map

אפיון: הרים גבוהים- סיום בעלייה
זינוק:
מודן ולפריוס (Modane Valfréjus)
סיום: – אלפ דואז ( Alpe-d’Huez)
מרחק: 

עיר הזינוק: מודן ולפריס מארחת את הטור דה פראנס לראשונה.
עיר הסיום: האלפ דואז' היא הפסגה עלייה הוכתרו הכי הרבה מנצחי טור דה פראנס.


לקראת הקטע הקטע האחרון בו יכולים המטפסים להרוויח זמן ולהתיש את שענים. התשובות לכמה שאלות הן שיכריעו את הקטע ואולי את הטור דה פראנש של 2011.
1. האם אנדי ופרנק שלק יכולים לבצע עוד מהלך?
אחרי ההצגה והניצחון של קטע 18 קשה יהיה פשוט מדהים לראות את אנדי שלק מתקיף שוב.הוא חייב לתקוף ובעיקר להתיש את אוונס. לעומתו פרנק שלק נראה כמי שבעצם נ ח, עד כמה שאפשר בקטע ה- 18 ולכן ייתכן והוא יהיה זה שיתקוף מתוך הנחה שאנדי שלק יכול לשרוד את התגובות של קאדל אוונס להתקפות של פרנק שלק. אי אפשר לפסול על הסף תשישות של אנדי שלק עד כדי הפסד זמן למתחריו.

2. האם קאדל אוונס יכול לשרוד עוד יום באלפים?
קאדל אוונס הצליח לעבור את כל קטעי ההרים ללא יום רע של ממש. אבל במטרים האחרונים של הקטע ה- 18 היה נראה כאילו פרנק שלק בורח לו בקלות מדהימה. אם זה היה רק משום שפרנק שלק נח, על הגלגלים של המתחרים, לאורך כל הקטע אז זה עוד בסדר. אבל אם זה העיד על סוף מאגר הכוחות של אוונס אז כי הוא יהיה בצרות בקטע ה- 19. אוונס תמיד סבל מיום אחד גרוע בטור דה פראנס. אם זה לא יקרה בקטע ה- 19 הוא יגיע לקטע של שבת, מרוץ אישי נגד השעון, כמועמד לניצחון.

3. האם אלברטו קונטאדור באמת נתן את הכול או שהוא יכול שוב להתאושש?
דווקא אי היציבות של אלברטו קונטאדור, בטור דה פראנס 2011, צריכה לעודד את אוהדיו. הוא כבר בעל ניסיון רב בגרנד טורים (ניצח בששה ושלוש פעמים בטור). העובדה שלא יזם, אפילו פעם אחת, מהלך התקפי בקטע ה- 18, מעידה בברור על חולשה. מצד שני אם זו חולשה של יום אחד הוא יוכל מחר לבצע התקפה ואם היא תהיה כמו אלו של השנים הקודמות, אנדי שלק יהיה מפורק לגמרי מהמהלך של קטע 18 ופרנק שלק לא יחזיק את ההתקפה…זה הסיכוי של קונטאדור. קלוש אבל עדיין קיים- תיאורטית בלבד.

הקטע ה- 19 כולל 3 עליות קשות:

עלייה ראשונה פסגת הטלגרף – אורך העלייה- 11.9  ק"מ והזווית הממוצעת- 7.1%- דירוג- דרגת על. הפסגה בק"מ ה- 26.5 של הקטע- דרגה – 1

עלייה שנייה פסגת הגליבייה. אורך העלייה- 16.7 ק"מ והזווית הממוצעת- 6.8% הפסגה בק"מ ה- 48.5 ק"מ- דרגת על

עלייה שלישית  פסגת אלפ דואז' היא אחת העליות המיתולוגיות של הטור דה פראנס.כמה מהדורות של הטור דה פראנס הוכרעו בעלייה. אורך העלייה- 13.8 ק"מ והזווית ממוצעת – 7.9%. הפסגה בק"מ 109.5 שהוא קו הסיום- דרגת על


עשיריירה ראשונה בקטע 18, פינרולו גאליבייה , 200 ק"מ:


1. אנדי שלק, לוקסמבורג, לאופרד – טרק, 6:07:56 שעות
2. פרנק שלק, לוקסמבורג, לאופרד – טרק + 2:07 דקות
3. קאדל אוונס,אוסטרליה, ביאמסי + 2:15 דקות
4. איוואן באסו,איטליה,ליקיוגאס- קנונדייל + 2:18 דקות
5. תומא ווקלר,צרפת, יורופקאר + 2:21 דקות
6. רונלד פייר, צרפת, יורופקאר + 2:27 דקות
7. דמיאנו קונאגו, איטליה,לאמפרה + 2:33 דקות
8. ריין טרמה, אסטוניה, קופידיס + 3:22 דקות
9.
תום דנילסון, ארה"ב, גארמין – סרוולו + 3:35 דקות
10. ריידר הסזדזל, קנדה, גארמין – סרוולו + 3:31 דקות

דירוגים מצטברים לאחר קטע 18


חולצה צהובה:


1. תומא ווקלר,צרפת, יורופקאר, 79:34:06 שעות
2. אנדי שלק, לוקסמבורג, לאופרד – טרק + 15 שניות 
3. פרנק שלק, לוקסמבורג, לאופרד – טרק + 1:08 דקה

4.
קאדל אוונס,אוסטרליה, ביאמסי + 1:12 דקה
5
. דמיאנו קונאגו, איטליה,לאמפרה + 3:46 דקות
6. איוואן באסו,איטליה,ליקיוגאס- קנונדייל, זמן זהה
7. אלברטו  קונטאדור, ספרד, סאקסו בנק- סאנגארד + 4:44 דקות
8. סמואל סאנצ'ז,ספרד,אוסקלטל – אוסקדי + 5:20 דקות
9. תום דנילסון, ארה"ב, גארמין – סרוולו + 7:08 דקות
10. קריסטוף ז'ן פראוד, צרפת, איג'2אר לה מונדיאל + 9:27 דקות

חולצה ירוקה (מאוצים):

1. מארק קאוונדיש, ברטניה, איג'טיסי- היי ראוד–  300 נקודות
2. חוזה רוחאס, ספרד, מוביסטאר- 285 נקודות
3.
פיליפ ג'ילברט, בלגיה,אומגה פארמה- לוטו- 230 נקודות

חולצה מנוקדת (פסגות):
1ג'לה וונדרט, בלגיה, אומגה פארמה- לוטו – 74 נקודת
2. סמואל סאנצ'ז,ספרד,אוסקלטל- אוסקדי – 72 נקודות
3.
אנדי שלק, לוקסמבורג, לאופרד – טרק70 נקודות

דירוג הרוכב הצעיר:
1. ריין טרמה, אסטוניה, קופידיס, 79:43:42 שעות
2רונלד פייר, צרפת, יורופקאר + 33 שניות
3. ריגוברטו אורן, ספרד, סקאי + 3:10 דקות

דירוג קבוצתי:
1. גארמין- סרוולו, 238:16:08 שעות
2. איג'2אר לה מונדיאל + 10:30 דקות
3. לאופרד – טרק, 11:06 דקות

אתר הטור דה פראנס של שוונג

צילום שער:  Rudolphous





יאיר בן עמי - מציאות נושכתיאיר בן עמי– עורך ראשי אתר Shvoong. בעל הטור מציאות נושכת

קישורים: טור דה פראנס, אופניים, מרוץ אופניים, מרוץ, אתר הטור דה פראנס הישראלי של שוונג



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
03:16
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12