טור דה פראנס 2011- כל הקבוצות, הרוכבים והמטרות

22 קבוצות, כל אחת עם 9 רוכבים, זומנו לטור דה פרנס 2011. כל 18 קבוצות דרג הפרו טור (הדרג הבכיר) ישתתפו ואליהן יצטרפו ארבע קבוצות הדרג שני אשר קיבלו זימונים מיוחדים. כל קבוצה מגיעה לטור עם תוכנית עבודה. "סאקסו בנק- סאנגארד", "לאופרד- טרק", "ביאמסי" ולקיוגאס- קנונדייל" ירצו לסיים את הטור של 2011 עם החולצה הצהובה של המוביל אך מעבר לה יש עוד מטרות בהן יתרכזו רוכבים מקבוצות אחרות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


22 קבוצות, כל אחת עם 9 רוכבים, זומנו לטור דה פרנס 2011. כל 18 קבוצות דרג הפרו טור (הדרג הבכיר) ישתתפו ואליהן יצטרפו ארבע קבוצות הדרג שני אשר קיבלו זימונים מיוחדים. כל קבוצה מגיעה לטור עם תוכנית עבודה. "סאקסו בנק- סאנגארד", "לאופרד- טרק", "ביאמסי" ולקיוגאס- קנונדייל" ירצו לסיים את הטור של 2011 עם החולצה הצהובה של המוביל אך מעבר לה יש עוד מטרות בהן יתרכזו רוכבים מקבוצות אחרות

מאת:יאיר בן עמי




כתבה קודמת- קונטאדור והסטטיסטיקה ההיסטורית


סאקסו בנק- סאנגארד  (Saxo Bank Sungard)



קבוצת סאקסו בנק- סאנגרד באה לטור דה פרנס כדי להגן על התואר.
אלברטו קונטאדור הוא רוכב הגרנד טור הטוב ביותר של הדור. אם ימשיך בקצב הניצחונות, בגרנד טורים, של 4 השנים האחרונות בשנתיים הבאות הוא ישבור את שיא 11 הניצחונות בגרנד טורים השייך כיום לאדי מרקס. עד כה יש לו 3 ניצחונות בטור (בשנתיים האחרונות ברציפות), ניצחון בוואלטה ועוד שני ניצחונות בג'ירו ד'יאטליה. קונטאדור הוא אחד משני המטפסים הטובים בעולם ואחד מהשענים הטובים. ביום רגיל לא יכול אף אחד לנצח אותו על פסגות הרים וביום טוב הוא ינצח במרוץ האישי נגד השעון. הוא אינו רוכב דומה לרוכבי הדור שלו. הוא אינו ממוקד תחרות אחת מדי שנה כפי היה מנצח הטור הסדרתי האחרון (לאנס ארמסטרונג) אלא רוכב בעל רצון להותיר חותמו על כל הגרנד טורים ובעל התלהבות מספיקה כדי לנסות את מה שהשיגו בודדים לפניו- הדאבל היוקרתי. ניצחון בטור דה פרנס ובג'ירו ד'איטליה באותה השנה. ניסיון כזה לא עשה אף רוכב מאז מרקו פאנטני בשנת 1998. את הג'ירו הוא ניצח במאי ועכשיו הוא יזנק לטור בכוונה להיות המנצח הסדרתי הראשון המשיג את הדאבל מאז מיגל אינדוריאן בשנת 1993. כל הרכב הקבוצה נבנה עבור מטרה זו, לא אף מטרה אחרת ורק מטרה זו. היתרון הגדול של קונטאדור לא יהיה רוכב בקבוצתו או יכולותיו בהרים או במרוץ האישי נגד השעון ואפילו לא במרוץ הקבוצתי נגד השעון. היתרון הגדול של קונטאדור הוא ביארן ריס, המנהל והבעלים של הקבוצה. ריס הוא אחד מהטובים ביותר בהכנת מערך תחרות, קריאת מהלכי התחרות וארגון, תאום ושיתופי פעולה מול קבוצות אחרות. ריס הוא המשקולת המאזנת את קונטאדור היכול להחליט כי ברגע נתון נמאס לו לשבת בדבוקה ולצאת למתקפה על פי רגש ולא על פי תוכנית סדורה המתאימה למהלכי התחרות ולוקחת בחשבון את הימים הבאים. בשביל זה ריס שם והוא יודע כיצד לדבר לליבם,שכלם ורגשותיהם של הרוכבים בקבוצתו. ניקי סורנסן יגיע לטור כאלוף דנמרק.
הרכב משוער:
 אלברטו קונטאדור (ספרד), חוזוס הרננדז (ספרד), דאני נאווארו (ספרד), בנג'מין נובאל (ספרד), ריצ'י פורטה (אוסטרליה), כריס האנקר סורנסן(דנמרק), ניקי סורנסן (דנמרק), מטאו טוסאטו (איטליה), בריאן וונברוג' (דנמרק)

אומגה פארמה- לוטו ( Omega Pharma-Lotto)


הקבוצה הבלגית תנסה את יכולתה בכמה מישורים. הראשון הוא השגת החולצה הצהובה על ידי פיליפ גילברט (אלוף בלגיה) כבר בקטע הראשון המסתיים בעלייה מהסוג האהוב עליו. לאחר מכן, במשך השבוע הראשון, ייערך רק קטע אחד היכול להיות מכשול רציני בשמירה על החולצה הצהובה והוא המרוץ הקבוצתי נגד השעון (קטע שני- 3 ביולי, 2011). קבוצת אומגה פארמה-לוטו מעולם אינה מצטיינת במרוץ הקבוצתי נגד השעון אך אם החולצה הצהובה תהיה שלה, לאחר הקטע הראשון, ייתכן ורוכביה יתעלה על עצמם.זה כבר קרה בשנת 2001 במצב דומה. קבוצת קרדי אגריקול התייצבה לקטע רביעי כשהחולצה הצהובה על כתפיו של, רוכב הקבוצה, סטיוארט אוגריידי האוסטרלי. קבוצתו של לורן ז'אלבר, אונסה, נחשבה אחת הטובות במרוץ נגד השעון, ז'לאבר ניצח יום קודם והקטין את הפער מאוגריידי ל- 18 שניות בלבד. בסיום המרוץ הקבוצתי נגד השעון התברר כי החולצה הצהובה הצמיחה כנפיים לרוכבי קרדי אגריקול.הם ניצחו ולא רק שמרו על החולצה הצהובה אלא השחילו למקומות 2-3 בדירוג המצטבר עוד שני רוכבים של הקבוצה. אוגריידי שמר על החולצה הצהובה ורק אז הפסיד אותו אך לחברו לקבוצה, יאנס וויוט, אשר שמר אותה ליום אחד בלבד לפני שאוגריידי הצטרף לאחת מקבוצות הבריחה הזכורות בהיסטוריה של הטור והחזיר לעצמו את הצהובה לעוד יומיים ועד שהטור הגיע אל פסגת האלפ' דואז'. הוא הפסיד את החולצה הצהובה ביום המפורסם בו ניצח ארמסטרונג על ההר בקטע הזכור בזכות "המבט".  קבוצת אומגה פארמה – לוטו לא תשליך את כל יהבה על גילברט והחולצה הצהובה בשבוע הראשון. אנדריי גריפל יתמודד על ניצחונות בקטעים אשר יסתיימו במאוצים המוניים ויורגן וואן דה ברוק ינסה לשפר את המקום החמישי בו סיים בשנה שעברה.
הרכב משוער:
פיליפ גילברט (בלגיה), יורגן וואן דן ברוק (בלגיה), אנדריי גריפל (גרמניה), סבסטיאן לנג (גרמניה), יורגן רולנדט (בלגיה), מרסל סיברג (גרמניה), יורגן וואן דה וולה (בלגיה), ג'לה וואננדרט (בלגיה), פרדריק וויליאמס (בלגיה)

קבוצת לאופרד – טרק (Leopard Trek)


 הקבוצה החדשה של הדבוקה תגיע עם הרים של תקווה, ניסיון אדיר וסימון מרכז המטרה בצהוב. דבר מעבר לניצחון בטור דה פרנס לא יספק את שלק. השאלה היא איזה שלק אינה מציגה תשובה ברורה כפי שנדמה. אנדי שלק הוא האח הצעיר אך נחשב כרוכב הבכיר מבין השניים. הוא סיים שני בטור של השנתיים האחרונות ובשנה שעברה היו חסרות לו 39 שניות של תקלת שרשרת כדי לנצח. רבים טועים לבטל את סיכויו של האח הבוגר, פרנק שלק, לנצח בטור דה פרנס. הוא שוב יגיע לטור כאלוף לוקסמבורג ואין זה כל כך ברור כי הוא לא יתמודד על החולצה הצהובה. פרנק שלק סיים במקום 10 (2006), 16 (2007), 5 (2008-09) ובטור של 2010 ה וא נאלץ לפרוש לאחר ששבר את עצם הבריחה בקטע השלישי. בעיקר בזכות העובדה כי כל העיניים יופנו לאנדי שלק ייתכן ודווקא פרנק שלק יוכל לעשות את המהלכים המכריעים. אך לא על השלק לבדם תהיה הקבוצה מלוקסמבורג. פביאן קאנצ'לארה, שוב יזנק כאלוף שוויץ,  ירצה לנצח לפחות בקטע בודד אחד וכמו ג'ילברט אולי לקחת את החולצה הצהובה ביום הראשון. לינוס גרנדמן ויאנס וויוט לא ממש אוהבים לשבת בדבוקה אז הם יונוצלו להצטרפות לקבוצות הבריחה כדי להוריד מחויבות של הקבוצה למרדפים.
הרכב משוער:
אנדי שלק (לוקסמבורג),פרנק שלק (לוקסמבורג), פביאן קאנצ'לארה (שוויץ), ג'קוב פולגסן (דנמרק), לינוס גרדמן (גרמניה), מקסים מונפורט (בלגיה), סטוארט אוגריידי (אוסטרליה), יאנס וויוט (גרמניה)

איג'י2אר לה מונדיאל (AG2R LA MONDIALE )

הקבוצה הצרפתית עוד לא פרסמה את הסגל הסופי אבל כמה רוכבים אמורים להיות בטוחים בהרכב. ג'ון גדרה מפגין התקדמות נאה מדי שנה. לפני שנה הוא סיים במקום 13 בג'ירו ובמקום 19 בטור דה פרנס. לפני כחודש הוא סיים את הג'ירו ד'איטליה במקום הרביעי לאחר הופעה מרשימה אשר כללה ניצחון בקטע. הטור הוא אופרה אחרת לגמרי ובכל זאת הוא יגיע עם שאיפה לעשירייה ראשונה. ניקולא רוש התרסק ולאחר מכן פרש מהדופינה ליברה שנערך לפני פחות מחודש וקשה לדעת מה מצבו. קריסטוף ריבלון כבר ניצח קטע של הטור וכמהו שאר חברי הקבוצה ינסו לנצח בקטעים הבודדים או להתמודד על תואר מלך ההרים בזכות הצטרפות לבריחה באחד מהימים באלפים או בפירנאים.
הרכב משוער:
הובר דופו (צרפת), ג'ון גדרה (צרפת), ביאל קדרי (צרפת), ג'ן קריסטוף פרואה (צרפת), קריסטוף ריבלון (צרפת), ניקולא רוש (אירלנד)

ביאמסי (BMC RACING TEAM)

כמו בקבוצות סאקסו בנק ולאופרד טרק, גם המשימה של ביאמסי צהובה. קאדל אוונס הוא עדיין אחד מרוכבי הגרנד טור הטובים בעולם וגם לאחר אי הצלחתו בטור דה פרנס בשנתיים האחרונות. הוא כבר היה סגן פעמיים. פעם היו חסרות לו 23 שניות, בניצחון הראשון של קונטאדור (2007) ופעם שנייה היו חסרות לו 58 שניות כשהיה סגנו של קרלוס ססטרה (2008). גם לאחר שנתיים בהן סיים הרחק מהחולצה הצהובה (מקום 29 ב- 2009, מקום 26 בשנת 2010) הוא מזנק כמועמד לניצחון ובעיקר לאחר ההופעה בקריטריום דו דופינה שם סיים במקום השני. אף קבוצה לא יכולה לוותר על שירותיו של ג'ורג' הינקאפי כמדובר בטור דה פרנס. הינקאפי זינק 16 פעמים לטור דה פרנס וחוץ מהמהדורה הראשונה (1996) הוא סיים את כולן. הוא היה שותף בכיר לכל שבע הניצחונות של לאנס ארמסטרונג בטור והיה רחוק בשניות בודדות מהחולצה הצהובה יותר מפעם. הוא רשם ניצחון בקטע של הטור (קטע 15 בטור 2005) והיה שותף לניצחונות בקטעי נגד השעון הקבוצתיים 3 פעמים. הניסיון שלו נדיר וחשוב בעיקר כשמדובר בהובלת החולצה הצהובה ושליטה בדבוקה. זה יהיה הטור מספר 15 אותו יתחיל הינקאפי ואם יסיימו הוא יהיה רחוק טור אחד מיופ זוטומלק ההולנדי המחזיק בשיא 16 הפעמים על קו הסיום של הטור דה פרנס.
הרכב משוער:
ברנט בוקלווטר (ארה"ב), מרקוס בורגארדט (גרמניה), קאדל אוונס (אוסטרליה), ג'ורג' הינקאפי (ארה"ב), אמל מוינארד (צרפת), מנואל קוינצ'אטו (איטליה), איוואן סנטארומיטה (איטליה), מיכאל שאר (גרמניה).

קופידיס לה קרדיט אן לינה ( COFIDIS LE CREDIT EN LIGNE)

הקבוצה הצרפתית הוותיקה מגיעה לטור עם מגוון מטרות. לא בטוח איזו מהן תהיה מטרת העל וייתכן כי כולן יוגדרו כשוות השקעה. אחת המטרות יכולה להיות ניצחון של רוכב כדוויד מונקטי בקטעים הבודדים,פעמיים בעבר הוא כבר עשה את זה. כל רוכב בקבוצה יקבל את ההזדמנות שלו להצטרף לקבוצות הבריחה ומשם אולי להתמודד לסמן מטרה גדולה יותר. מלך ההרים היא מטרה נוחה אך גם הרוכב האגרסיבי.
הרכב משוער:
מיכאל בופה (צרפת), סמואל דומולין (צרפת), לאונרד דקואה (קולומביה), ג'וליאן אל פארס (צרפת), טוני גלופיין (צרפת), דוויד מונקטי (צרפת), דאמיין מונייר (צרפת), ראין טרמא (אסטוניה), טריסטן וולנטין (צרפת), ניקולא ווגוני (צרפת), רומיין זינגלא (בלגיה)

אפדוז'ו (FDJ)


כמו שאר הקבוצות הצרפתיות גם אפדוז'ו לא תגיע עם מטרה צהובה
אלא במטרה להצטרף לבריחות ולנסות נצח קטעים.סנדי קאסר כבר ניצח פעמיים בעבר (גם בטור של 2010) בקטעים בודדים וכמהו פריק פרדריגו שניצח שלוש פעמים בקטעים בודדים. וגם הוא ניצח בקטע של שנה שעברה.
הרכב משוער:
וויליאם בנה (צרפת), סנדי קאסאר (צרפת), מיכאל דלגה (צרפת), פריק פדריגו (צרפת), אנטוני גזלין (צרפת), יוהאני אוטארוביץ' (בלרוס), ארנולד ג'נסון (צרפת), ג'יאני מירסמן (בלגיה), ג'רמי פאריול (צרפת), סדריק פנואה (צרפת), אנטוני רו (צרפת), ג'רמי רוי (צרפת)

אייג'טיסי- היי ראוד (HTC – HIGHROAD)

מארק קאוונדיש הוא קבלן הניצחונות בקטעים בודדים, לא רק בטור דה פרנס, בשנים האחרונות. הוא רשם 4 ניצחונות בטור 2008. 6 ניצחונות בטור 2009 ו- 5 ניצחונות בטור של 2010. בשנתיים האחרונות הוא סיים שני בקטגורית הנקודות (החולצה הירוקה). לפני כמה ימים הוא הצהיר כי הוא מגיע לטור בכושר הטוב ביותר בקריירה שלו. סביר להניח כי, מעבר לניצחונות בקטעים, הוא ירצה את החולצה הירוקה בסיום הטור וכדי להשיגה הוא יצטרך להוכיח את הצהרתו. הקבוצה תיערך, לפני הכל, כדי לסגור את הבריחות בקטעים בהם יכול קאוונדיש להתמודד על הניצחון במאוצים ההמוניים אל קו הסיום. רק לאחר מכן יוכלו טוני מרטין, היידן טג'י ו- וואן גארדר לבדוק מה הם יכולים לעשות במאבקים האישיים כשהטור יגיע לעליות לטובת הדירוג הסופי שלהם.
הרכב משוער:
מארק קאוונדיש (ברטניה), מיכאל אלבסיני (שוויץ), ברנאר איסאל (אוסטריה), מטאו הארלי גוס (אוסטרליה), ברט גרבש (גרמניה), טוני מרטין (גרמניה), מארק ראנשו (אוסטרליה), היידן רולסטון (ניו זילנד), טג'י וואן גארדרן (ארה"ב), פטר ווילטס (סולבקיה)

קאטיושה (KATUSHA TEAM)

קבוצת קטיושה הוקמה על ידי אנשי עסקים רוסים עשירים וכדי לאפשר את המהלך עליו הצהירו לפני מספר שבועות- להציב הרכב של רוכבים רוסיים בלבד על קו הזינוק של הטור דה פרנס. בקבוצה רוכבים כמה רוכבים אשר בכל קבוצה אחרת היו מקבלים מקום בהרכב כמו השלישייה האיטלקית, דנילו די לוקה,פליפו פוצ'אטו ולוקה פאוליני. הקבוצה לא תציב הרכב חלש בגלל היעדרותם אלא פשוט הרכב פחות טוב אשר גם הוא יכול להותיר חותמו על הטור של 2011. וולדימיר קארפטס היה אחד הרוכבים עמוסי התקוות בזכות ניצחון בקטגורית הרוכב הצעיר (החולצה הלבנה) בטור של שנת 2004. מאז הוא גילה חוסר יציבות מזעזע כשסיים כמה פעמים על סף העשירייה הראשונה וכמה פעמים קרוב יותר למקום 30 ואפילו למקום 50. אם יצליח להתברג בעשירייה הראשונה תהיה זו הצלחה עבור הקבוצה הרוסית. מעבר לקארפטס יכולה הקבוצה לעשות דברים יפים בקטעים בודדים בזכות הניסיון של סרגיי איוואנוב וחבריו. הקבוצה תהיה גאה בעובדה שפאבל ברוט יזנק לטור כאלוף הלאומי.
הרכב משוער:
פאבל ברוט (רוסיה), דניס גאלימזאינולב (רוסיה), וולדימיר גוסאב (רוסיה), מיכאיל איגנייטיב (רוסיה), וודימיר איצ'אחב (רוסיה), סרגיי איוואנוב (רוסיה), וולדימיר קרפטס (רוסיה), אלכסנדר קולובנב (רוסיה), ארטם אווצ'קין (רוסיה), איגור סילין (רוסיה), יורי טרופימוב (רוסיה), ניקולאי טרוסוב (רוסיה), אדוארד וורגאנוב (רוסיה)

לאמפרה- איאסדי (LAMPRE – ISD)

דמיאנו קונאגו היה רוכב צעיר ומבטיח כשניצח בג'ירו ד'איטליה בשנת 2004. מאז הוא לא הצליח לשחזר את ההצלחה ההיא. הוא זינק רק שלוש פעמים לטור. פעמיים סיים במקומות אשר היו נחשבים כהצלחה עבור רוכבים רבים (מקום 29 לפני שנה ומקום 11 בשנת 2006) אך עבור מנצח ג'ירו לשעבר אלו לא יהיו מועמדים לסיפור הראשון לנכד. קונאגו כבר מזמן אינו ילד ובספטמבר הוא יהיה כבר בן 30. רק לפני שבוע, בטור של שוויץ, הוא הפסיד את החולצה הצהובה ביום האחרון וסיים שני. מקום בעשירייה הראשונה יהיה הישג נאה. חמישייה ראשונה תהיה הפתעה ועוד סיפור לנכד. אלסנדרו פטאקי כבר רשם 6 ניצחונות בקטעים של הטור. לפני שנה הוא רשם את השניים האחרונים וגם חזר הביתה עם החולצה הירוקה. גם השנה הוא ינסה להתמודד על החולצה הירוקה והסיכויים שלו טובים למדיי.
הרכב סופי: גרגא בולב (סלובניה), דמיאנו קונאגו (איטליה), בונו מטאו (איטליה), פרנססקו גאבאזי (איטליה), דנילו הונדו (גרמניה), אנדריי קאצ'שקין (קזחסטן), דויד לוסלי (שוויץ), אדריאנו מאלורי (איטליה), אלסנדרו פטאקי (איטליה)

לקיוגאס – קאנונדייל ( LIQUIGAS- CANNONDALE)


איוואן באסו עשה כל שהוא יכול כדי להיות מוכן למאבק על החולצה הצהובה של 2011.
הוא וויתר על הג'ירו ד'איטליה (לאחר הניצחון בשנה שעברה), הוא למד את המסלולים ומיקד עצמו בסגנון של ארמסטרונג. אבל אז הוא התרסק במהלך אימון (במאי) ולמרות שחזר לאימונים כבר לאחר יומיים הוא איבד את התחושה, חלק גדול מהכושר וההופעה שלו במרוצים האחרונים הייתה כשל עוד רוכב בדבוקה. לפני שהושעה, בעקבות הרשאתו על קשריו עם ד"ר פואנטוס, הוא סיים פעמיים על דוכן המנצחים בטור. בשנת 2002 הוא סיים במקום 11 והיה הרוכב הצעיר הטוב ביותר. בשנת 2003 הוא סיים שביעי, בשנת 2004 הוא כבר סיים שלישי ובשנת 2005 הוא היה הסגן בניצחון השביעי והאחרון של ארמסטרונג. בגילו (יהיה 34 בנובמבר) הוא כבר לא יכול להיות מנצח סדרתי של הטור אבל פעם אחת הוא ירצה להיות העומד על המדרגה העליונה בשדרות הניצחון בפריז. הסיכוי שלו משני לזה של קונטאדור והשלקים ותלוי ביכולת ההתאוששות ממופעה האימה ב"קריטריום דו דופינה".
הרכב משוער:
איוואן באסו (איטליה), מצ'יק בודנאר (פולין), קריסטג'אן קורן (סלובניה), פאולו לונגו בורגני (איטליה), דניאל אוס (איטליה), מאצ'ז פארטצ'קי (פולין), פאביו סאבטיני (איטליה), סילווסטר שמיד (פולין), אלסנדרו וואנוטי (איטליה).

מוביסטאר ( MOVISTAR)

הקבוצה נקראה פעם ליברטי סוגרוס, עוד לפני כן אונסה ולפני השם האחרון היא נקראה "קאסה דפנה". מסורת של רוכבי ענק יש לקבוצה אך גם תדמית של בעייתית בכל הקשור לפרשיות החומרים האסורים שנחשפו בעבר. הקבוצה תנסה לעזור לדויד אוריו לסיים במקום כמה שיותר גבוה בדירוג החולצה הצהובה. המקום ה- 13 בטור של 2007 הראה כי יש לו יכולת להכנס אפילו לעשירייה הראשונה אך הנפילות של 2008 (מקום 30) ועוד יותר זו של 2009 (מקום 69) העלו ספק לגבי אותו הישג. כל אחד מהרוכבים של הקבוצה ינסה להכנס לקבוצות בריחה ולהשיג את רגעי התהילה שלו ואולי לנצח בקטע בודד. אחד הדברים חשובים לקבוצות הספרדיות הוא הדירוג הקבוצתי וייתכן כי נראה את מוביסטאר מנסים טקטיקה משולבת כדי לנצח בקטגוריה.
הרכב משוער:
דוראן דויד ארויו (ספרד), אלבארדי פרנסיסקו חוזה וונטוסו (ספרד), חוזה יואכים רוחאס גיל (ספרד), וואסיל קרייננקה (באלרוס), חוזה איוואן גוטיירז פליסיוס (ספרד), אנאחל מודורסו (ספרד), בראניסלאב סמוילב (באלרוס), רוי אלברטו פאריה דה קוסטו (ספרד), אימאנול ארוויטי (ספרד)

אסטנה (ASTANA)


הקבוצה הפסידה את אלברטו קונטאדור אשר ניצח במדיה בטור בשנתיים האחרונות.
עכשיו הבמה כולה תהיה למוביל האמיתי של הקבוצה,אלכסנדר ווינוקורוב. הוא כבר סיים שלישי בטור (2003) וניצח כמה קטעים (חלק מהניצחונות בוטלו על בדיקות חיוביות). כשווינוקורוב על המסלול לא יכול להיות משעמם. הוא תוקף גם כשנדמה כי זה הדבר האחרון הנכון לעשות. לצידו ירכב רומן קרויצ'גר בעל סיכוי שווה או גבוה יותר להתברג בצמרת הדירוג הסופי. בשנתיים האחרונות סיים קוצ'יגר במקום התשיעי בטור וכנראה שבגיל 25 הוא יגלה שיפור נוסף. משקעי העבר, של קונטאדור עם הקבוצה, אינם רלוונטיים מאחר וכאלו היו עם הרוכבים והמנהלים אשר עברו לרדיושאק לאחר שהגיעו מקבוצת דיסקברי. בג'ירו העניק קונטאדור מחווה לרוכב הקבוצה, פאולו טרילונגו, כשאפשר לו ואפילו סייע לו לנצח בקטע. ייתכן כי זה רמז לשיתוף פעולה בין אסטנה לסאקסו בנק גם בטור.
הרכב סופי:
רמי דה גרוגיו (צרפת), דימיטרי פופונוב (קזחסטן), אנדריי גריווקו (אוקריאנה), מקסים אינגלסקי (קזחסטן), רומן קריוצ'יגר (צ'כיה), פאולו טרילונגו (איטליה), תומאס וויטקוס (לטביה), אלכסנדר ווינוקורוב (קזחסטן), אנדרי זיטס (קזחסטן).

קויק סטפ (QUICKSTE)

תום בונן ינסה לנצח במאוצים ההמוניים אבל הוא כבר לא אותו מאיץ על אשר ניצח שני קטעים בכל אחד מהמהדורות של 2007, 2005, 2004. בשנת 2007 הוא גם סיים עם החולצה הירוקה וזו תהיה מטרת העל שלו השנה- לנצח בקטגורית הנקודות ובזכות השיפור כרוכב מגוון יותר אשר אולי יצליח לחצות כמה הרים, לפני מתחריו על החולצה הירוקה, ולנצח קטעים מתוך דבוקות קטנות. גרט סטגמנס הבלגי יכול להיות משמעותי במאוצים ההמוניים. סלוויאן שאבנל יגיע כאלוף צרפת והוא אחד מיקירי האומה אבל אף אחד לא משלה עצמו כי הוא יכול להתמודד על החולצה הצהובה. הוא כן יכול להתמודד על תואר מלך ההרים, ניצחונות בקטעים (ניצח שלושה בעבר) ולהיות דומיננטי מאוד בכל קטע שאינו מסתיים על הפסגות הגבוהות. ג'ראלד צ'ילאק יכול להיות מהרוכבים הבולטים בבריחות כמו ג'רום פנואה.
הרכב משוער:
תום בונן (בלגיה), סלוויאן שאבנל (צרפת), ג'ראלד צ'ילאק (גרמניה), קווין דה וורט (בלגיה), דרייס דווניינס (בלגיה), אדי אנג'לס (הולנג), ג'רום פנואה (צרפת), גרט סטיגמנס (בלגיה), ניקי טרפסטה (הולנד).

ראבובנק ( RABOBANK)

יש הילה של התחדשות סביב הקבוצה ההולנדית הוותיקה. בתחילת העשור הקודם, ועוד קודם, הקבוצה הציגה כמה רוכבים בלתי נשכחים שהותירו חותמם על הטור דה פרנס. אריק דקר ניצח בטור של 2001 שלושה קטעים, כולם לאחר שהיה חלק מקבוצת בריחה. מיכאל בוכארט הצליח לסיים במקום 5 בטור של 1998 וניצח כמה קטעי טור. בשנים האחרונות היה נדמה כי נוצר חלל בין הדור של דקר-בוכארט לבא אחריו. בשנה האחרונה התחזק הרושם כי רוכבים כרוברט חיזנק, לארס בום ולורן טאן דם יכולים למלא את הנעליים הגדולות שנותרו בהילת הקבוצה. מחיזנק מצפים גם למאבק על מקום טוב בראש הדירוג הסופי לאחר המקום ה- 6 בטור הקודם. גם הרכש הספרדי, לואיס לאון סאנצ'ז, מגיע עם צפיות לשפר את המקום ה- 11 מהשנה שעברה.
הרכב משוער:
קרלוס בארדו (ספרד), לארס בום (הולנד), חואן מנואל גרטה (ספרד), רוברט חיסינק (הולנד), גרישה נירמן (גרמניה), לואיס לאון סאנצ'ז גיל (ספרד), לורנס טאן דם (הולנד), מרטן טלינגי (הולנד)

יורופקאר (EUROPCAR)

לפני שנה נקראה הקבוצה ביבוקס טלקום והיה ספק גדול על עצם קיומה. ממש כשכבר היה נדמה כי לא יימצא לה נותן חסות באה חברת יורופקאר והצילה את הקבוצה מפירוק. תומא ווקלר הוא כוכב הקבוצה ונחשב לאחד הרוכבים האהובים בצרפת. את תהילת העולם שלו הוא השיג בזכות מופע הרואי בטור דה פרנס 2004 כשלבש את החולצה הצהובה במשך 10 ימים. ווקלר ניצח קטע בודד בכל אחת משתי המהדורות האחרונות. גם השנה הוא מועמד לנצח בקטע בודד ואולי ללבוש את החולצה הצהובה לרגע. שאר חברי הקבוצה ינסו גם הם להצטרף לבריחות כדי לזכות בחשיפה ואולי לנצח בקטעים בודדים
הרכב משוער:
יוקיאה ארשירו (יפן), אנטוניו שאטו (צרפת), סבסיטאן שאבנל (צרפת), שריל גוטייה (צרפת), וינסנט ג'רום (צרפת), קריסטוף קרן (צרפת), פייר רולנד (צרפת), סבסטיאן טורגו (צרפת), תומא ווקלר (צרפת)

גרמין- סרוולו ( GARMIN – CERVÉLO)


אחת מקבוצות העל של הדבוקה.
טום דנילסון ינסה להביא את הפוטנציאל שלו לטור בהופעת בכורה. ג'וליאן דין ינסה לנצח באחד מקטעי המאוצים ההמוניים לקו הסיום אבל רק בתנאי שטיילור פראר לא יהיה שם כי הוא המוביל של הקבוצה למאוצים. ריידר הסיידל סיים במקום שביעי לפני שנה והרבה ציפיות לעתיד יש ממנו. תור הושווד הוא אלוף העולם, ניצח פעמיים בקטגורית הנקודות (החולצה הירוקה) והרוכב המבוקש ביותר בדבוקה (נכון לרגע כתיבת שורות אלו הוא קיבל הצעות עבודה מ- 12 קבוצות). דוויד מילר יזנק לטור בפעם העשירית, הוא תמיד בולט וכבר ניצח 3 קטעים בעבר. קריסטיאן וונדוולדה סיים חמישי (2008) וגם שביעי (2009) ואין ספק כי הוא יכול להביא ביצוע דומה גם השנה. דוויד זבריצקי הוא שען מעולה שיכול להפתיע גם בכניסה לבריחות וגם במרוצים נגד השעון. השאלה הגדולה היא מה יהיה סדר העדיפויות של הקבוצה ואם הרוכבים כבר יודעים מי המוביל ולא ינהגו בשיטת- הכביש יחליט.
הרכב משוער:
טום דנילסון (ארה"ב), טיילור פראר (ארה"ב), ריידר הסיידל (קנדה), תור הושווד (נורבגיה), קריסטוף לה מאוול (צרפת), דוויד מילר (ברטניה), יוהאן וואן סומרן (בלגיה), קריסטיאן וודנדוולדה (ארה"ב), דוויד זבריצקי (ארה"ב).

ראדיושאק (RADIOSHACK)

זו הקבוצה שנקראה פעם "הדואר האמריקאי" ולאחר מכן דיסקברי לפני שעשתה מעבר המוני של רוכבים, עובדים ומנהלים לקבוצת אסטנה. מורשתו של לאנס ארמסטרונג וגם החקירה הפדראלית, הנמצאת בעיצומה סביב מה שהתרחש בקבוצה בעבר, יבואו עם הקבוצה לטור.  ראדיושאק היא אחת הקבוצות החזקות בדבוקה בכל הקשור למאבק על החולצה הצהובה. אנריאס קלודן ולוויי ליפיהיימר כבר היו קרובים לניצחון ועמדו על דוכן המנצחים. יאנס בראיקוביץ הוא סוג של אומן היכול לפתע להתחבר למוזה ואז הוא אחד הרוכבים הטובים בעולם. יארוסלב פופוביץ היה ילד פלא וכשהלך הילד נשאר רוכב מהאגרסיבים ביותר שיש בדבוקה ולא יהיה זה מדהים למצוא אותו בעשירייה ראשונה,של הדירוג הסופי, באותה מידה של עשיריירה חמישית. היימאר זובלדיה סיים חמישי בטור של 2003 אבל מאז נחשב לפועל על. קריסטופר הורנר סיים במקום 15 בשנת 2007 ובשנה שעברה במקום 10 ויכול להתברג גבוה יותר. כמו בקבוצות אחרות, המרובות כוכבים,השאלה היא מי עובד בשביל מי וכמה זה ברור. עם יוהאן ברונייל כמנהל הקבוצה אמורה לסיים את הטור עם יותר מהופעה מכובדת ואולי מקום על דוכן המנצחים בסיום.
הרכב משוער:
יאנס בראיקוביץ (סלובניה), קריסטופר הורנר (ארה"ב), לוי ליפיהיימר (ארה"ב), אנדריאס קלודן (גרמניה), מרקל איריזאר אראנבורו (ספרד), דמיטרי מראוויאר (קזחסטן), סרג'יו פאוליניו (פולין), יארוסלאב פופוביץ (אוקריאנה), היימאר זובלדיה (ספרד)

וואקנסולייל- דיאמסי (VACANSOLEIL – DCM)

הקבוצה השנייה של הולנד. ככה זה מרגיש וככה זה נראה. אין לקבוצה הרכב עתיר כוכבים כזה של ראבובנק אבל את האליפות של הולנד לקח רוכב הקבוצה, פים ליגטהארט, אשר לא תוכנן להיות בהרכב לטור דה פרנס. עכשיו, לאחר שניצח באליפות הלאומית, ייתכן ויזכה למקום על חשבון אחד הרוכבים האחרים. רומיין פילו הצרפתי לבש את החולצה הצהובה יום אחד בשנת 2008. שאר הרוכבים יזנקו לטור בפעם הראשונה. עובדה זו יכולה להפוך אותם לבשר התותחים של הטור או להפתעה הגדולה. אין ציפיות ואכזבה תהיה רק עם הרוכבים יתפרקו ויפרשו האחד אחרי השני.
הרכב משוער:
ברוט בוסיק (סלובניה), תומאס דה גרנדט (בלגיה), רומיין פילו (צרפת), ג'וני הוגארלנד (הולנד), בירון לוקמנס (בלגיה), מרקו מארקטו (איטליה), ווטר פולס (הולנד), רוב רויך (הולנד), ליובה ווסטרה (הולנד)

אוסקלטל- אוסקדי (EUSKALTEL – EUSKADI)

הקבוצה הבאסקית יכולה להתגאות בלא מעט הישגי עבר. גם תקוות לטור הזה יש ולא מעט. סמואל סאנצ'ז גונסאלס הוא התקווה למאבק על מקום טוב בראש הדירוג הסופי לאחר שסיים בשנה שעברה במקום 4 ושנה קודם במקום 7. אגוי מרטינז יכול להיות מנצח קטע בודד. הקבוצה מאוזנת מאוד ביחס בין בתולי הטור (לפחות ארבעה) לוותיקים ותמיד מוסיפה עניין לטור גם בזכות האוהדים המשולהבים המגיעים מהחבל הבאסקי להרים כדי לעודד את קבוצתם.
הרכב משוער:
סמואל סאנצ'ז גונזאלס (ספרד),  גורקה איזגוארה אינסואסטי (ספרד), איגוי מרטינז דה אסטבן (ספרד), אלן פרז לאון (ספרד), רובן פרז מורנו (ספרד), אמטס אנסולה (ספרד), פאבלו אורטאסון פרז (ספרד), איוואן וואלאסקו מורלו (ספרד), גורקה וורדוגו מארקוטגוי (ספרד)

קבוצת סקאי (Sky)


גם קבוצת סקאי שייכת לחבורת קבוצת העל של הדבוקה.
בראדלי וויגנס ינסה להתמודד על החולצה הצהובה.בשנת 2010 הוא היה הפתעת הטור כשסיים רביעי. אדוולד באסון האגן יכול לנצח בכל קטע של הטור אך הוא אינו מתמודד על מיקום וכמהו גם חואן אנטוניו פלצ'ה אשר ניצח קטע בשנת 2003. גם סיימו גרנס ניצח קטע של הטור (2008) וינסה לעשות זאת שוב כמו אוורסן קורט אסל (גם ניצח קטע בשנת 2008). הקבוצה שמה יהבה על דור העתיד של האופניים בברטניה ושלושה רוכבים צעירים ומבטיחים יכולים לזנק לטור בראשם בן סוופיט.
הרכב משוער:
בראדלי וויגנס ברטניה), אדוולד באסון האגן (נורבגיה), ריגוברטו אורן (קולומביה), גריינט תומאס (ברטניה), בן סוויפט (ברטניה), חואן אנטוניו פלצ'ה (ספרד), אקסבר זאנדיו (ספרד), קריסטיאן נייס (גרמניה)

סור- סוז'אסן- (SAUR – SOJASUN)

ג'ימי קאספר הוא כוכב הקבוצה מהדרג השני. הוא כבר ניצח בקטע של הטור, בשנת 2006, וזינק 7 פעמים. רוב רוכבי הקבוצה לא השתתפו בטור בעבר וכמו במקרה של קבוצת וואקאסולייל זה יכול לגבות מחיר גבוה ועד התפרקות. כל הישג ייחשב כהצלחה. אפילו אם הקבוצה תפגין נוכחות בקבוצות הבריחה ולא תנצח באף שלב זו תהיה הצלחה.
הרכב משוער:
ג'ימי קאספר (צרפת), ג'רומי קופל (צרפת), ארנו קויו (צרפת), אנטוני דה לה פלאס (צרפת), ג'ימי אונגולואן (צרפת), ג'רמי גלאן (צרפת), ז'ונתן היבר (צרפת), פרדריק ז'ונדסבו (צרפת), סיריל לומואן (צרפת), לורן מונז'ל (צרפת), ז'וליאן סימון (צרפת), ייניקטלאברדון (צרפת)




יאיר בן עמי - מציאות נושכתיאיר בן עמי– עורך ראשי אתר Shvoong. בעל הטור מציאות נושכת

קישורים: טור דה פראנס, אופניים, מרוץ אופניים, מרוץ



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024
48:02
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
01:35
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ'אלנג' ישראמן
03:22
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ'אלנג' ישראמן
03:43
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ&#039אלנג&#039 ישראמן
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ'אלנג' ישראמן
04:45
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ'אלנג' ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
38