טור דה פראנס קטע 19: ניצחון שלב ראשון לכריסטף לפורט וניצחון שלב ראשון לצרפת

הקבוצה ההולנדית העניקה היום לצרפתים מתנה - ניצחון שלב צרפתי ראשון בטור 2022
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
כריסטוף לפורט (ארכיון) | צילום: Sebleouf


לסקירה המלאה של המסלול | לכל כתבות הסיכום של הטור דה פראנס

 

1. כמו כל הקבוצות, מכונת יומבו-ויסמה הגיעה לקו הזינוק בקופנהאגן עם 8 בוכנות. לאחר פציעות, היא נותרה עם 6. אבל כמו שהוכח היום בפעם המי יודע כמה, כל הבוכנות של יומבו-ויסמה מפציצות!

2. כאילו שלא די בכך שהקבוצה ההולנדית מחזיקה בחולצה הצהובה, בחולצה הירוקה ובחולצה המנוקדת, היא גם לקחה מאז קופנהאגן עד היום, ארבעה ניצחונות שלב. היום, היא לקחה את החמישי.

3. בהרבה מתנות, כתרים ותארים זכתה יומבו-ויסמה ההולנדית בטור הצרפתי השנה. היום, ההולנדים החזירו אהבה לצרפת. הניצחון של כריסטוף לפורט הצרפתי, שהצטרף רק בתחילת 2022 לקבוצה ההולנדית, הוא מתנה הולנדית ראויה לטור הצרפתי ולאומה המארחת. היום צרפת אוהדת את יומבו-ויסמה.

4. אבל צפוי, זה לא היה. ממש לא.

5. הדבוקה יצאה מצומקת הבוקר צפונה. 37 רוכבים כבר פרשו עקב פציעות וקורונה. 139 זינקו הבוקר ויצרו שיירה מהירה על הכביש, 188 ק"מ צפונה ל-קאהור. חבורת בריחה יצאה מוקדם, אבל קבוצות הספרינטרים לא התכוונו לתת לה לברוח. היא הצטמקה, ובסוף אחרון הבורחים, קווין סימונס האמריקאי, נתפס כ-35 ק"מ לסיום.

צ פ ו | תקציר קטע 19

6. כשסימונס נאסף, התקפות חדשות כבר היו על האש. כשאלכסיס גוז'ארד הצרפתי פרץ קדימה, הצטרף אליו… טאדיי פוגאצ'ר. אבל הבריחה של פוגאצ'ר היתה חסרת סיכוי. קבוצת יומבו-ויסמה, בראשות "הענק הירוק" וואט ואן ארט, שמה לה היום מטרה אחת ויחידה – לדאוג שיונאס וינגגורד בחולצה הצהובה, יחצה בשלום ובדבוקה הראשונה את קו הסיום. ואן ארט קפץ אחרי פוגאצ'ר, ואחריו קפצו אחרים. הניסיון של פוגאצ'ר להימלט לפנים, לא ארך אפילו דקה.

7. את ההזדמנות להצטרף לגוז'ארד ניצלו יספר סטויבן הבלגי המצוין מטרק-סגפרדו, ופרד רייט האנגלי מבחריין-ויקטוריוס. נעצור רגע כאן – פרד רייט האנגלי בן ה-23 הוא תגלית העונה מבחינתי. אחרי שסיים שביעי בטור של פלנדריה (אז עוד היה בן 22), הוא הצית והדליק מדורות ראויות בכמה וכמה שלבים בטור הנוכחי, בהתקפות ובריחות מרשימות. הוא השאיר חותם של ממש, בטור שבו רוכבים גדולים ממנו לא עשו דבר. עתידו של האנגלי הצעיר מבטיח בהחלט.

8. שלישיית סטויבן-רייט-גוז'ארד נהנתה מחוסר ארגון בדבוקה, והגדילה את יתרונה למעל 30 שניות. שלושה רוכבים ברמה כזו הם איום ברור ומיידי לניצחון. הדבוקה התחילה להתארגן לרדוף, לא תמיד ביעילות מספקת. השלישייה הקדמית נהנתה מרוח גבית חזקה ועבדה נפלא מלפנים עד לקילומטר האחרון.

9. בדבוקה – בלבול. אחרי שהפער על הבריחה הצטמצם כבר ל-9 שניות, פתאום קבוצות הספרינטרים ראו את וואט ואן ארט, בירוק, מוביל מלפנים, והחליטו לרכוב על זנבו כמה שיותר. הם עוד לא ידעו, שניסיון לניצחון שלב לא היה בתפריט של הבלגי היום. ואן ארט נדרש היום רק להוביל את וינגגורד בבטחה עד 3 ק"מ מהקו – הנקודה שלאחריה, כל עיכוב מפאת תאונה, נפילה או תקלה, לא נספר ולא גורר איבוד זמן. לא עניין את ואן ארט לסגור על הבריחה.

10. עם כביש ריק לפניו, ואן ארט חדל מרדף 3.5 ק"מ לסיום ושיחרר את הדוושה. פתאום, הדבוקה מצאה שלחבורת הבריחה יש יתרון של 12 שניות, והמרדף רחוק מלהיות מסודר ויעיל. המרדף בדבוקה התחיל להתארגן מחדש. מייקל מת'יוס מבייק-אקצ'יינג' נשלח קדימה לצמצם לטובת ניסיון ספרינט של חברו לקבוצה דין חרונווגן. איתו נשלחו בחיפזון מבולגן רוכבי לוטו, לטובת ניסיון ספרינט של קיילב יואן.

11. אבל מלפנים, הבריחה לא המתינה ולא אמרה נואש. הסיום – בשיפוע בעלייה. מושלם בשביל רייט וסטויבן. פרד רייט מצא את עצמו לפתע קילומטר לסיום עם פער קטן מלפנים. הוא לחץ כל עוד נפשו בו. שיפוע העלייה לקו הסיום בקאהור התחיל. אחרי רייט רדף חברו לבריחה, יספר סטויבן. כריסטוף לפורט מיומבו-ויסמה, שממילא היה מלפנים כדי ללוות את וינגגורד, קפץ קדימה להיצמד לסטויבן ורייט. ספק אם לפורט הבין כבר אז שהדבוקה לא דבוקה אליו לגלגל.

12. כ-700 מ' לסיום ראה לפורט שהוא, סטויבן ורייט פתחו פער על הדבוקה. הצרפתי הריח הזדמנות. הוא לחץ בשיפוע בעלייה, ו-500 לסיום, עם רגליים טריות יותר משני האחרים, הוא כבר עקף את שניהם. 400 מ' לסיום הוא הציץ אחורה ולא האמין שהוא לגמרי לבד. 200 מ' לסיום הוא כבר הבין שהשלב שלו להפסיד, הוריד ראש לספרינט, וחצה את הקו ראשון בפער, ידיו על ראשו, נדהם.

13. היום, כריסטוף לפורט לקח ניצחון שלב טור ראשון בחייו. הוא ברח לכל קבוצות הספרינטרים, וסגר את הקילומטר האחרון בשיפוע עלייה, במהירות של מעל 56 קמ"ש! Vive la France!

14. עד השנה, רכב כריסטוף לפורט בן ה-29 משך כל הקריירה המקצוענית שלו בקבוצת קופידיס הצרפתית. בצעד חריג יחסית עבור רוכבים צרפתים, הוא החליט לערוק לקבוצה ממדינה אחרת. ב-2022 הצטרף לפורט ליומבו-ויסמה ההולנדית עתירת הכוכבים, והשתלב בה באופן מושלם.

15. לפורט הגיע ליומבו-ויסמה בשביל הקלאסיקות. בתחילת העונה, הוא כבר ניצח את השלב הראשון בפריז-ניס. בקלאסיקות האביב הוא סיים שני צמוד אחרי חברו לקבוצה וואט ואן ארט במרוץ E3 סקסו בנק. הברית בין השניים נוצרה כבר שם; יומיים אחר כך הוא סיים שני אחרי ביניאם גירמאי ב-גנט-וובלגם; חודש אחר כך הוא סיים בעשירייה הראשונה בטור של פלנדריה. המעבר של הצרפתי ליומבו-ויסמה הושלם. הצרפתי מהריביירה הצרפתית לחוף הים התיכון, מצא בית חם בצפון הקר של אירופה.

אף קבוצה בטור כבר לא יודעת איך להתמודד עם יומבו-ויסמה. וואט ואן ארט | צילום: Hoebele

16. אף קבוצה בטור כבר לא יודעת איך להתמודד עם יומבו-ויסמה. הקבוצה ההולנדית מבקיעה שערים מדגל הקרן, וקולעים סלים מחצי מגרש. הכל הולך לה. אפילו היום, כש-ואן ארט, הכוכב של יומבו ויסמה יצא לנוח "על הספסל" (ולא התמודד בספרינט קלאסי עבורו) כדי לשמור כוחות לקראת שלב נגד השעון מחר, בא לפורט וגנב ניצחון. מנהלי קבוצות אלפסין, לוטו, בייק-אקסצ'יינג', טוטאל אנרג'י, וכן – גם פטריק לפברה מקוויק-סטפ, תולשים הערב שערות מתסכול. לפברה ודאי שואל את עצמו אם טעה כשוויתר על קאבנדיש בטור לטובת פאביו יקובסן.

17. מחר, שלב נגד השעון שטוח ויחסית פשוט, של 40.7 ק"מ. המטרה של יונאס וינגגורד לא תהיה לקחת סיכונים, אלא רק לשמור על צהוב. למעט חלילה נפילות או תקלות, הוא יעשה זאת, גם אם יפסיד קצת זמן לפוגאצ'ר. עם יתרון של מעל 3 דק', הוא יכול להרשות לעצמו להפסיד אפילו 2 דק' ויותר.

18. ואן ארט, פיליפו גאנה, סטפן קונג ואולי אפילו טאדיי פוגאצ'ר, עשויים ללכת בכל הכוח על ניצחון. גם סטפן ביסיגר השוויצרי. אבל המבחן מחר לא יהיה רק מי רוכב הנג"ש הטוב מכולם, אלא למי נשארו הכי הרבה רזרבות ללחוץ עד לניצחון. במצב העייפות הנוכחי, כל הפתעה באה בחשבון.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22