טור דה פראנס קטע 09 || אין זכר לצרפת בחגיגות יום הבסטיליה

דאריל אימפי אלוף דרום-אפריקה מנצח את הקטע הראשון שלו בטור דה פראנס לאחר שהיה הרוכב החזק ביותר בבריחה של היום
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל כתבות הסיכום של הטור דה פראנס בשוונג – היכנסו
לסיכום קטע 06 לחצו כאן


מנצח היום: דאריל אימפי (Mitchelton-Scott)
סיים בזמן של: 4:03:12 שעות
מהירות ממוצעת: 42 קמ"ש
מרחק: 170.5 ק"מ
עליות: 2 עליות מדורגות ברמה בינונית ואחת ברמה קשה
מאיפה לאיפה: סיינט אטיין – בריוד | Saint-Étienne – Brioude
מחזיק החולצה הצהובה: ג'וליאן אלאפיליפ (Deceuninck-Quickstep)

רוצים עוד? היכנסו לראות את המסלול של הטור דה פראנס 2019
בואו להכיר את הרוכבים והקבוצות שמתחרות השנה בטור דה פראנס

דאריל אימפי אלוף דרום-אפריקה מנצח את הקטע הראשון שלו בטור דה פראנס לאחר שהיה הרוכב החזק ביותר בבריחה של היום, הוא גובר על טיש בינוט הבלגי שזכה ברוכב ההתקפי של היום. אין שינוי בדירוג הכללי כאשר ג'וליאן אלאפיליפ שומר על הצהובה יום שני ברצף. 

מה היה על המסלול?

הקטע התשיעי של הטור השנה יצא לדרך היום, יום ראשון בשעה 14:05 (שעון ישראל) וזהו יום הבסטיליה (העצמאות הצרפתי) מה שמוסיף לציפיות של הקהל המקומי. הפעמים האחרונות שרוכב צרפתי החזיק בצהובה היום בשנת 2014 אז היה זה טוני גאלופן ליום אחד בלבד וב-2011 היה זה תומא ווקלר שהחזיק אותה לשבוע וגם סיים רביעי כללי. סיינט אטיין – בריוד (Saint-Étienne – Brioude) למרחק של 170.5 ק"מ של גבעות בסגנון "קלאסיקה בלגית".

עיירת הסיום היא גם מקום הולדתו של רומן ברדה AG2R (מאכזב עד כה), ניצחון כזה הוא חלומו של כל רוכב. הצרפתי האחרון שניצח ביום הבסטיליה היה וורן בארגיל ב-2017 ולפניו היה זה רק ב-2015 דייויד מונוקיט. בדרך הרוכבים עברו 3 עליות מדורגות, הראשונה ברמה קשה (רמה 1) מגיעה די מהר לאחר 36.5 ק"מ מהזינוק (Mur d’Aurec-sur-Loire) והשתיים הבאות ברמה בינונית (רמה 3). האחרונה שבהן היא נקדות מפתח במסלול כאשר הפסגה נמצאת 12.5 ק"מ מקו הסיום ויש עליה גם בונוס זמן, רוכבים עם שליטה טובה בירידות יוכלו להרוויח בגלישה למטה.

צ פ ו | סיכום קטע 09



מהלך התחרות

עם הזינוק יצאה בריחה גדולה של רוכבים 14, ביניהם הרוכבים הבולטים – טוני מרטין (Jumbo-Visma), ג'ספר סטויבן (Trek-Segafredo), אוולד בוסון-האגן (Dimension Data), אנת'וני דהפלאס (Arkéa-Samsic) וטיש בינוט (Lotto-Soudal). עשרה קילומטרים מהזינוק אלסנדרו דה-מארקי (CCC Team) מתרסק ופורש מהמרוץ, האיטלקי שהיה אתמול בבריחה עם תומאס דה-גנט והציג יכולת מצוינת מסיים את הטור שלו מוקדם מהצפוי ובכך יורדת כמות הרוכבים המשתתפים בתחרות ל-171

הבריחה גדלה ל-15 רוכבים כאשר מארק סולר (Movistar) ורוי קושטה (UAE) התקיפו מהפלוטון וניסו לגשר לבריחה, סולר מצליח להתחבר לבריחה בעלייה הראשונה אך קושטה נאלץ לוותר ולהיבלע חזרה בדבוקה, לא מפתיע כאשר הפורטוגזי שניצח באליפות עולם לשעבר ידוע כטרמפיסט שלא מסייע בעבודה קבוצתית בבריחות. 

טיש בינוט לוקח את 10 נקודות ההרים הראשונות במסלול בעלייה הראשונה והקשה של היום (Mur d’Aurec-sur-Loire) לאחר 36.5 ק"מ ועוזר לקבוצתו הבלגית לשמר את חולצת המטפס (בה מחזיק כרגע טים וולנס כשאחריו בדירוג חבר קבוצה נוסף, תומאס דה-גנט). טיש בינוט פרץ לתודעה הבינלאומית כאשר ניצח את סטראדה ביאנקה 2018. אנת'וני דהפלאס (Arkéa-Samsic) ודאריל אימפי (Mitchelton-Scott) מסיימים שני ושלישי עם 8 ו-6 נקודות בהתאמה. 

לאחר כ-50 ק"מ מהזינוק הפער של הפלוטון מהבריחה עומד על 10 דקות שלמות כאשר קבוצת קוויקסטפ אשר מחזיקה חולצה הצהובה אמונה על המרדף וכמו שניתן להבין – הוא מתנהל בעצלתיים, מה שמתאים גם לשאר הקבוצות עם רוכבים מובילים ל-GC שמחפשים כל שביב של מנוחה והתאוששות. הרוכב המדורג גבוה ביותר בבריחה הוא ניקולאס רוץ' (Sunweb) והוא יושב 23:14 דקות ממוביל הטור ולא מהווה איום. בבריחה בוסון-האגן מנצח בספרינט הביניים (Arlanc) לאחר 92 ק"מ אל תוך המסלול, סטויבן אחריו. דאריל אימפי אלוף דרום-אפריקה הוא הראשון לעבור את הפסגה השנייה של היום (côte des Guillaumanches) כאשר טיש בינוט מסיים שני מיד אחריו, הם זוכים ב-2 ו-1 נקודות בהתאמה.

המהלכים המנצחים

62 ק"מ לסיום הקטע מתחילות התקפות בבריחה, ראשון לנסות הוא סיימון קלארק (EF Education First) אך ה-15 מתחברים חזרה. 45 קילומטרים לסיום שוב התקפה חזקה מצידו של איוון גרסיה קורטינה (Bahrain-Merida) הקבוצה היחידה בבריחה עם שני רוכבים, הוא עושה זאת על עלייה לא מדורגת, עוקבים אחריו בינוט וסטויבן.

לוקאס פוטסלברגר (Bora-Hansgrohe) תוקף גם הוא ומייצר הפרש משמעותי ראשון משאר חבריו לבריחה, 30 ק"מ לסיום יש לו כבר 40 שניות מהרודפים מאחוריו ו-12:45 דקות על הפלוטון. האוסטרי מקבוצת בורה זכור לרובנו מניצחון הסולו המפתיע שלו בקטע 1 של ג'ירו ד'איטליה 2017.

בבסיס העלייה האחרונה פוטסלברגר נתפס על ידי 7 רוכבים שרדפו אחריו מהבריחה המקורית, אימפי, בינוט ורוץ' נראים החזקים ביותר והם גם מסיימים בסדר הזה את העלייה המדורגת האחרונה להיום (Côte de St-Just). השלושה ממשיכים לעבוד חזק מקדימה ו-7 ק"מ לסיום בינוט תוקף ואימפי מסוגל לעקוב אחריו, הצמד עובדים יחדיו ו-3 ק"מ לסיום זה כבר נראה שהמנצח יצא מפה כאשר הפער מהרודפים עומד על 13 שניות. טיש בינוט כבר מוכרז לקראת סיום הקטע כרוכב האגרסיבי של הקטע ומחר ילבש מספר מתחרה בצבע אדום, הבלגים ממש פורחים בטור הנוכחי עם רוכבים התקפיים המשתלבים בכל בריחה – תואר מוצדק בהחלט.

דאריל אימפי נאלץ להוביל בק"מ האחרון כאשר בינוט יושב מאחוריו ומנסה להנות מהדראפט, הבלגי גם יוצא לספרינט הראשון אך אימפי המאיץ הטוב מביניהם, עוקף אותו ומנצח בקטע באופן מרשים, יאן טרטניק מקבוצת בחריין-מרידה מגיע שלישי 10 שניות אחרי השניים כאשר אוליבר נייסן (AG2R) וג'ספר סטויבן (Trek-Segafredo) צמודים לו לגלגל.
בטור דה פראנס השביעי שלו דאריל אימפי הדרום-אפריקאי הכשרוני מנצח לראשונה בקטע ומספק הצלחה ראשונה משמעותית בטור הנוכחי עבור הקבוצה האוסטרלית שלו מיצ'לטון-סקוט.

מאחורה בפלוטון היה די רגוע כל היום עד לעלייה האחרונה כאשר קבוצת AG2R הצרפתית מכתיבה קצב גבוה מאוד עבור הרוכב המקומי ברדה, הוא תוקף וריצ'י פורטה קופץ איתו, השניים במיקום לא טוב בדירוג הכללי וזאת ההזדמנות שלהם להחזיר קצת זמן. לצערם קבוצת אינאוס סוגרים את המהלך הזה לפני שהוא מבשיל להפרש משמעותי ורוב הפלוטון יגיע בבטחה לקו הסיום ביחד 16:25 דקות אחרי המנצח של היום. אלאפיליפ ילבש צהוב גם מחר וצפוי למשוך את ההובלה שלו לפחות עד קטע 11 כאשר מחר יש קטע מישורי ואחריו מגיע יום המנוחה הראשון בטור.

קלוז אפ על קטע 10

הקטע העשירי של הטור יוזנק מחר, יום שני בשעה 13:35 (שעון ישראל), מסיינט-פלור לאלבי  (Saint-Flour – Albi) יהיה למרחק של 217.5 ק"מ מישוריים שצפויים להסתיים בספרינט המוני אל הקו, כפי שהיה ב-2013 כאשר סאגאן ניצח אז באלבי. בדרך הרוכבים יעברו 4 עליות מדורגות ברמה קלה ו-בינונית, מפזורות לאורך היום, שלא צפויות למנוע סיום בספירנט מכיוון שהעלייה האחרונה שיטפסו רחוקה מאוד מקו הסיום. הפייבוריטים לניצחון בקטע כזה הם הספרינטרים המובילים בדבוקה – דילן גרונווגן (ניצחון אחד בקטע 7), אליה ויויאני (ניצחון אחד בקטע 4), קיילב יואן, אלכסנדר קריסטוף, מייקל מת'יוס ו-פיטר סאגאן כמובן (ניצחון אחד בקטע 5).

תוצאות עשרת הרוכבים הראשונים בקטע 09

עשירייה ראשונה בדירוג הכללי (GC) אחרי קטע 09

לובשי החולצות לאחר קטע 09

חולצה צהובה (מוביל הטור) – ג'וליאן אלאפיליפ Deceuninck-Quickstep
חולצה ירוקה (הספרינטר המוביל בניקוד) – פיטר סאגן Bora-Hansgrohe
חולצה מנוקדת (המטפס המוביל) – טים וולנס Lotto-Soudal
חולצה לבנה (הרוכב הצעיר המוביל) – ג'וליו צ'יקונה Trek-Segafredo
הקבוצה המובילה – Trek-Segafredo
הרוכב ההתקפי ביותר של היום – טיש בינוט (Lotto-Soudal)



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024
48:02
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
01:35
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ'אלנג' ישראמן
03:22
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ'אלנג' ישראמן
03:43
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ&#039אלנג&#039 ישראמן
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ'אלנג' ישראמן
04:45
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ'אלנג' ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
38