טור דה פראנס קטע 01 || כאוס, גשם ושיטפון של התרסקויות על המסלול

מי ניצח בספרינט פיניש בניס בקטע הפותח של היום? כתבנו אור דיין בסיקור מלא מהקטע הראשון בטור דה פראנס
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Tour de France 2020 - 107th Edition - 1st stage Nice - Nice 156 km - 29/08/2020 - Scenery - photo Luca Bettini/BettiniPhoto©2020

לכל כתבות הסיכום של הטור דה פראנס בשוונג – היכנסו
מסלול הטור דה פראנס 2020 המלא


טור דה פראנס 2020 קטע 01: גראנד דפארט ניס, צרפת
מנצח היום: אלכסנדר קריסטוף (UAE)
סיים בזמן של: 3:46:23 שעות
ממוצע מהירות: 41.3 קמ״ש
מרחק: 156 ק"מ
עליות: 2 עליות מדורגות (Cat. 3)
מאיפה לאיפה: ניס-ניס Nice

אלכסנדר קריסטוף (UAE) מנצח בספרינט פיניש בניס בקטע הפותח של טור דה פראנס 2020 שהיה כאוטי, גשום ומלא בהתרסקויות. קריסטוף הנורווגי גובר על מאדס פדרסן (Trek-Segafredo) אלוף עולם המכהן ועל סיס בול (Sunweb) וילבש צהוב מחר.

צ פ ו | סיכום קטע 01

מה היה על המסלול?

הקטע הפותח של מהדורת 107 של הטור דה פראנס יצא לדרך היום, יום שבת בשעה 14:55 (שעון ישראל), באיחור של חודשיים בשל מגפת הקורונה שפקדה את העולם. 22 קבוצות ו-176 רוכבים זינקו היום ומתוכם אוסטרלי אחד בלבד בשם ריצ׳י פורט וכמובן ישראלי אחד ומיוחד שעושה היסטוריה – גיא ניב (Israel Start-Up nation).
המסלול בנוי מהקפות דרך העיר ניס שמאפשרות לקהל לצפות ברוכבים מספר פעמים כאשר הם חוצים את קו הסיום פעמיים לפני הסיום. התוואי הוא גבעות סביב עיירת הזינוק ניס כולל 2 חזרות על אותה עלייה.

ניס כבר אירחה בעבר את הטור דה פראנס לא פחות מ-36 פעמים, אך זאת רק הפעם השנייה שהיא מארחת את הזינוק החגיגי – הפעם הראשונה היתה בזינוק של שנת 1981 אז ניצח ברנרד הינו הצרפתי בפרולוג.

Tour de France 2020 – 107th Edition – 1st stage Nice – Nice 156 km – 29/08/2020 – Scenery – photo Luca Bettini/BettiniPhoto©2020

אורך הקטע הראשון היה 156 קילומטרים של גבעות – המשמעותית שביניהן היא העלייה המדורגת היחידה (קטגוריית קושי 3) אותה הרוכבים טיפסו פעמיים, "קוט דה רימיאז" באורך 5.8 ק״מ עם שיפוע ממוצע 5.1% בהחלט מבחן ראשון למטפסים המעוניינים להתחיל את איסוף הנקודות ו-להתחרות על חולצת המטפסים המנוקדת. הסיום מישורי ולא היווה בעיה עבור הקבוצות של הספרינטרים שהרימו את הקצב לקראת הסיום.

מהלך התחרות

מיד עם זינוק היו התקפות חזקות ומאבק ליציאה לבריחה של היום, הבריחה שהתבססה די מהר כללה 3 רוכבים – מיכאל שאר (CCC), סיריל גוטייה (B&B) פאביאן גרלייה (Total Direct Energie). מיכאל שאר הוא הרוכב השני הכי גבוה במרוץ, הוא מיתמר לגובה של 1.98 מטר והוא רוכב קבוע בבריחות עבור קבוצתו הכתומה.

השלישייה עבדה יפה ופתחה פער של 1:30 דקות תוך 8 ק"מ ללא תגובה מהפלוטון, ברור שהרכב הבריחה לא מסכן את הדירוג הכללי או את הספרינטרים שזוהי הזדמנות היחידה שלהם לקחת חולצה צהובה בטור השנה. את השעה הראשונה הבריחה עשתה ב-43.8 קמ”ש מהירים ביחס לתוואי כאשר הפער מרחף סביב ה-2 דקות.

הגשם הפך להיות הגורם המרכזי היום כאשר מספר נפילות התרחשו לאורך היום, בין הרוכבים הבולטים ביותר שנפגעו מכך הם ג׳וליאן אלאפיליפ (Deceuninck-QuickStep) ופאבל סיבקוב (Ineos-Grenadiers) שגם נאלצו לרדוף לאורך זמן רב.

Tour de France 2020 – 107th Edition – 1st stage Nice – Nice 156 km – 29/08/2020 – Scenery – photo Luca Bettini/BettiniPhoto©2020

פאביאן גרלייה מהבריחה לוקח את 2 נקודות ההרים הראשונות במרוץ על פסגת ״קוט דה רימאז״ הטיפוס המדורג הראשון מתוך 2 היום, מיכאל שאר חברו לבריחה עובר שני ולוקח נקודה בודדת. מיכאל שאר לוקח את ספרינט הביניים 68 קילומטרים לסיום הקטע לפני 2 חברי הבריחה שלו גוטייה וגרלייה, הפער מהפלוטון מצטמצם לדקה. מאחורה בפלוטון פיטר סאגאן (Bora-Hansgrohe) כבר בונה על חולצה ירוקה נוספת ועובר ראשון את הקו, מיד אחריו עוברים מטאו טרנטין וסאם בנט.

61 קילומטרים לסיום נשארים 2 רוכבים בבריחה, פאביאן גרלייה עוזב אותם חזרה לפלוטון, בטיפוס המדורג השני והאחרון של היום (קילומטר 59) מיכאל שאר מאיץ ולוקח 2 נקודות בפסגה, עכשיו הוא בתיקו עם גוטייה שלוקח נקודה בודדת כך ששניהם עם 3 נקודות, הראשון על קו הסיום ילבש את החולצה המנוקדת. 58 קילומטרים לסיום גוטייה נתפס וקצת אחרי שאר נתפס גם כן וזוהי סוף הבריחה.

ההתרסקויות ממשיכות ורוכבים רבים מהפלוטון נופלים, חלקם אפילו פעמיים ושלוש פעמים, לא הפתיחה לה הם פיללו… בקדמת הפלוטון מספר קבוצות מובילות לוקחות אחריות ומורידות קצב בשביל לנסות למנוע התרסקויות של המובילים שלהן. הרכיבה מתנהלת בקצב איטי ויש הרבה תקלות טכניות והחלפות אופניים וגלגלים.

המהלכים המנצחים

22 קילומטרים לסיום בקטע מישורי בנואה קונספרי (AG2R La Mondiale) בורח סולו ופותח הפרש של מספר שניות, הפלוטון מגביר את הקצב ומנהל מרדף על הכביש המישורי והרחב. ג׳ורג׳ בנט (Jumbo-Visma) הניו זילנדי שנפל מוקדם יותר מפסיד עיקרי מהמצב כאשר הוא נאלץ לרדוף במהירות גבוה אך עושה זאת לבסוף בקור רוח. הקבוצות של הספרינטרים מסתדרות בעמדות עבור הרוכבים שלהן, יומבו-ויסמה בצהוב בולט בקדמת הפלוטון שומרים על רוגליץ׳ בצורה מרשימה.

3 קילומטרים לסיום ממש מתחת לשלט המסמן את "האזור הבטוח" נפילה גדולה בפלוטון, אחד הפייבוריטים הגדולים הגדולים לניצחון בדירוג הכללי, טיבו פינו (FDJ) נופל גם הוא אך יקבל זמן זהה למנצח כמובן. בספרינט סיום בתוך ניס אלכסנדר קריסטוף משחרר ספרינט עצמתי ומנצח בצורה משכנעת כאשר הוא מגיע למהירות של 63 קמ״ש.

ישראל סטארט אפ ניישן

גם עבור הקבוצה הישראלית היה מדובר ביום פתיחה בעייתי של הטור. הגשם הפך את המסלול לשדה החלקה וגרם לעצבנות רבה, התרסקויות רבות ותכופות שרוכבים רבים נאלצים לרדוף אחרי הפלוטון חבולים. אחד מהם הוא הבלגי של הקבוצה בן הרמנס, שנלקח לבדיקות בבית חולים בקרוב אחרי שנפגע בהתרסקות בפרק ידו והוא סובל מכאבים והתקווה שלא מדובר בשבר.

התנאים היו כה מסוכנים שהפלוטון "החליט" להאט בשלב מסוים מחשש שהקצב הגבוה יגבה קרבנות נוספים ויסיים לרוכבים את הטור כבר בשלב הראשון. אבל שלושה קילומטרים לסיום ארעה התרסקות גדולה נוספת ששיבשה קשות את תכניות הקבוצה הישראלית. בעודם ממוקמים בחלק הקדמי של הפלוטון ונערכים לספרינט עם אנדרה גרייפל, הספרינטר הגרמני של הקבוצה, ארעה התרסקות שגרמה לנפילתו של גרייפל על כביש הריביירה ועצרה למעשה את מיאוץ הקבוצה כולה.

אנדרה גרייפל הפצוע | צילום: נועה ארנון

"האמת שהרגשתי חלוד מאד היום", הגיב גיא ניב, "במונחי אופניים אפילו 'זוועה' זו הגדרה לא מוגזמת. אני מניח שזו תוצאה של ההחלטה להוריד את קצב האימונים לפני הטור כדי להגיע טרי – והתוצאה היא שהיה לי מאד קשה היום. אבל ציפיתי לזה. ידעתי שההכנה הזו תעלה לי בכך שאסבול יותר בימים הראשונים, אבל אני מוכן לזה. התחלה קשה? ישתלם בהמשך. אכנס בהדרגה לקצב, אבל הדבר הכי חשוב הוא שאני בריא ושלם ולא הייתי מעורב בהתרסקויות והנפילות שהיו מתחילת היום ועד סופו. אני בחתיכה אחת. היתה כמות לא נורמלית של נפילות והתרסקויןת כך שזה שנשארתי כל היום על האופניים – אני מחשיב את עצמי כבר מזל. לקראת הסיום, כשהבנתי כשאין לי סיבה ללחוץ, שחררתי קצב כדי לשמור כוחות למחר".

קלוז אפ על קטע 02

הקטע השני של הטור יוזנק מחר, יום ראשון בשעה 14:00 (שעון ישראל), קטע הררי באורך 187 ק"מ של עליות, גם הוא מהעיר ניס. הקטע כולל 3 עליות מדורגות ארוכות וקשות (2 עליות בקטגוריה 1 ועלייה אחת בקטגוריה 2), ניצחון בקטע מתאים לפרופיל של קבוצת בריחה, ניצחון מתאים במיוחד לרוכבים עם יכולות טיפוס ויכולת מרשימה של גלישה במדרונות כאשר הפיניש בניס הוא בירידה ארוכה. פייבוריטים לניצחון בקטע – ג׳ולייאן אלאפיליפ, מאטה מוהוריץ׳, ווארן בארגיל, מיכאל קייטובסקי, חסות הראדה ואלכסיי לושנקו.

תוצאות עשרת הרוכבים הראשונים

1. Alexander Kristoff (Nor) UAE Team Emirates 3:46:13
2. Mads Pedersen (Den) Trek-Segafredo 00:00:04
3. Cees Bol (Ned) Team Sunweb 00:00:06
4. Sam Bennett (Irl) Deceuninck-Quickstep 00:00:10
5. Peter Sagan (Svk) Bora-Hansgrohe
6. Elia Viviani (Ita) Cofidis
7. Giacomo Nizzolo (Ita) NTT Pro Cycling
8. Bryan Coquard (Fra) B&B Hotels-Vital Concept
9. Anthony Turgis (Fra) Total Direct Energie
10. Jasper Stuyven (Bel) Trek-Segafredo

לובשי החולצות לאחר קטע 1

חולצה צהובה (מוביל הטור) – אלכסנדר קריסטוף (UAE)
חולצה ירוקה (נקודות, הספרינטר המוביל) – אלכסנדר קריסטוף (UAE)



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • [email protected] הגיב:

    שבוע טוב אור,
    תודה רבה על התיאור המפורט 🙂
    תוכל בבקשה להוסיף גם את מיקומה של Israel Start Up Nation בכל יום, בבקשה?

    תודה,

    אבי רז

    1. מערכת שוונג הגיב:

      מיקומה של "ישראל סטארט אפ ניישן" כרגע לאחר הקטע הראשון הוא 19 מתוך 22 קבוצות.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36