טור דה פראנס- המועמדים לניצחון

אלברטו קונטאדור יתייצב לטור דה פראנס כמועמד הבכיר לניצחון ואם אכן ינצח יהיה זה הניצחון הרביעי (שלישי ברציפות) שלו. מולו יתייצבו האחים אנדי ופרנק שלק כמועמדי העל ואחריהם שורה ארוכה של רוכבים שאי אפשר לבטלם בהערכות המוקדמות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


אלברטו קונטאדור יתייצב לטור דה פראנס כמועמד הבכיר לניצחון ואם אכן ינצח יהיה זה הניצחון הרביעי (שלישי ברציפות) שלו. מולו יתייצבו האחים אנדי ופרנק שלק כמועמדי העל ואחריהם שורה ארוכה של רוכבים שאי אפשר לבטלם בהערכות המוקדמות

מאת:יאיר בן עמי







כתבות קודמות- קונטאדור והסטטיסטיקה ההיסטורית, כל הקבוצות, הרוכבים והמטרות, טור דה פראנס- רגעים היסטורים בלתי נשכחים- חלק א, רגעים בלתי נשכחים חלק ב, מסלול הטור דה פרנאס 2011,


בעבר, הלא כל כך רחוק, היה פשוט מאוד לספור את המועמדים לניצחון בטור דה פרנס. בדרך כלל היה מועמד על לניצחון וכמה מועמדי משנה. בשנים האחרונות מתעבה רשימת המועמדים אותם אי אפשר לבטל בהערכה מקדימה. העומק האיכותי של מרוצי הכביש מתעבה בכל שנה. למרות זאת אפשר להציב את אלברטו קונטאדור מול האחים שלק כמועמדי העל ובסיכויי המשנה לציין את שאר הרוכבים. ניצחון בטור דה פראנס הוא קודם כל לא להפסיד בכל קטע. כמעט מדי יום יש את "קורבן" הקטע היומי . תאונה, תקלה טכנית ברגע הלא מתאים ומעל לכל יום רע, מחסלים את הסיכויים של הרוכבים אשר הגיעו במטרה לנצח בטור.

אלברטו קונטאדור
סאקסו בנק- סאנגארד, ספרד


אלברטו קונטאדור באו לרשום ניצחון רביעי
צילום: McSmit


לא רק כמי שניצח כבר 3 פעמים ובשנתיים האחרונות הוא מועמד העל לניצחון גם השנה. קונטאדור לא הובס ולו פעם אחת בקטע אשר הסתיים על פסגה של הטור דה פראנס מאז הניצחון הראשון של בטור (2007). גם בגרנד טורים אחרים בהם ניצח הוא הפגין עליונות מרשימה בעליות. במאי האחרון, כשניצח בפעם השנייה בג'ירו ד'איטליה, הוא הפגין עליונות כה קיצונים עד כי יכול היה לנווט את המהלכים של המרוץ בכל פעם כשסיום הקטע היה על פסגה. השנה יהיה לקונטאדור עוד יתרון ביארן ריס. המנהל של קבוצת סאקסו בנק- סאנגארד, הוא אחד הטקטיקנים הטובים בדבוקה. השילוב של קונטאדור כרוכב על וריס כמנהל בעל ראיה טקטית רחבה יהוו יתרון. במרוצים נגד השעון תלוי קונטאדור ביציבותו. בימים הטובים שלו הוא אחד השענים החזקים בדבוקה. הוא אינו שען ברמה של המומחים במרוץ האישי נגד השעון אבל הוא יכול לבצע רכיבה שתציב אותו במקומות 2-5 במרוצים האישים נגד השעון.הבעיה שלו היא בימים הפחות טובים כמו בקטע האחרון נגד השעון של הטור בשנה שעברה אז הוא הצליח לקבוע תוצאה מהירה ב- 0.7 שנייה מאנדי שלק הנחשב לשען בנוני ואולי אף פחות מכך. במרוץ הקבוצתי נגד השעון (קטע 2) יכול קונטאדור לסמוך על קבוצתו החזקה שאומנם אינה החזקה ביותר אך יכולה למנוע הפסד זמן גדול וביום טוב גם לפתוח פער על כמה מועמדים. המרוץ האישי נגד השעון, יום לסיום, יכול להיות המכריע של הטור ואם הפער בינו לבין מתחריו יעמוד על שניות אז יהיה המבחן של קונטאדור .

אנדי ופרנק שלק
לאופרד טרק, לוקסמבורג


האחים שלק- כצמד קשה לדעת היכן גבול יכולתם
צילום: Rudolphous


אי אפשר לציין את אנדי או פרנק שלק כמועמדים נפרדים. עבורם ניצחון של אחד מהם הוא הניצחון של שניהם ואין זה משנה להם מי יעמוד על ראש דוכן המנצחים כל עוד יהיה זה אחד מהם. בטור של שנת 2009 הצליחו שני האחים לנער את כל המתחרים האחרים בקטע הררי אותו בחרו למהלך ההתקפי שלהם. רק קונטאדור הצליח להצמד אליהם והשלושה הגיעו אל קו הסיום ב"לה גרנד ברנארד" כשברור היה הסדר בו יחצו אותו. פרנק שלק "קיבל" את הניצחון בקטע, קונטאדור את המקום השני ואנדי את השלישי. ההגיון היה פשוט- השלושה הבינו כי לא יצליחו לנער את היריב מהגלגלים. קונטאדור ואנדי שלק נאבקו על החולצה הצהובה אבל אנדי גם היה בחולצה הלבנה של הרוכב הצעיר כך שפרנק היה היחיד שהיה צריך את הניצחון בקטע כדי לא לסיים את הטור בלי ניצחון כלשהו. מאז התחזק אנדי ופרנק הוא אותו מטפס על אשר לבש את החולצה הצהובה של הטור (יומיים בטור של 2008 ) וסיים חמישי (2009) כשהיה הפועל של אחיו. בשנה שעברה פרש פרנק שלק בקטע השלישי של הטור לאחר ששבר את עצם הבריח בתאונה כשהקבוצה ביצעה מהלך התקפי מוצלח בו החזירה הקבוצה את החולצה הצהובה לפביאן קאנצ'לארה והציבה את אנדי בעמדה ממנה לקח את הצהובה כמה ימים לאחר מכן. חוסר המזל של מקרה השרשרת אבל הרבה יותר מזה חסרונו של אחיו, פרנק הם סימני השאלה הגדולים של טור 2010. אם יהיו האחים שלק יחדיו עד לסיום הטור הם יכולים, כצמד, להיות גבול ההשפעה של יכולות אישיות של קונטאדור על התוצאה הסופית אבל כדי לנצח את קונטאדור הם יצטרכו להגיע למרוץ נגד השעון של הקטע הלפני אחרון עם פער גדול ולא של שניות. במרוץ נגד השעון, גם אם קונטאדור יהיה ביום בנוני והשניים בשיאם, הם יפסידו זמן .




סמואל סאנצ'ס גונזאלס

אוסקלטל- אוסקדי, ספרד

סמואל גונזאלס,התקווה הבאסקית

Euskal Bizikleta :צילום




התקווה הבאסקית הגדולה ביותר
מאז איוואן מאיו
אשר בפרישתו הותיר תחושה כי היה רחוק ממיצוי הפוטנציאל
שלו.. גונזלס סיים את הטור במקום 6 בשנת 2008 ובמקום 4 לפני שנה. בין שני
אלו הוא סיים כסגן בוואלטה א'אספנייה ויש לו עוד כמה דירוגים נאים בגרנד
טורים.. כדי להיות במאבקים על החולצה הצהובה עד לסיום הוא יצטרך לבצע
מהלכים התקפיים, בעלי משמעות של פערי זמנים, בהרים משום שגם המרוץ הקבוצתי
נגד השעון (קטע שני) וגם הקטע הלפני האחרון (מרוץ אישי נגד השעון) יגרמו לו
הפסד זמן גדול. גונזאלס אינו מועמד על לניצחון אבל הוא יכול לנצח אם יצליח
לנצל את מהלך המרוץ לטובתו וכפי שעשה קרלוס ססטרה כשניצח בטור של שנת 2008
כמטפס טהור בעל חולשה כשען..



קאדל אוונס
ביאמסי, אוסטרליה


קאדל אוונד בחולצה הצהובה בטור דה פראנס 2011
צילום: Thortuck


אוונס כבר לא צעיר. בגיל 34 הוא עוד לא אמור להיות במורד התלול של סיום הקריירה אבל כנראה על סחיטת הטיפות האחרונות של קצה גבול יכולתו. פעמיים בעבר סיים אוונס במקום השני. הפעם הראשונה הייתה האכזרית יותר, בשנת 2007 . אי אפשר לדעת כיצד היה מתפתח המאבק על החולצה הצהובה אילולא הורחק מיכאל ראסמוסן בעת שלבש את החולצה הצהובה. אוונס אינו מעמד על אלא אחד מרשימת המועמדים היכולים לשרוד את המאבקים על החולצה הצהובה ולהגיע לקטעי הסיום עם ההזדמנות לנצח מהעמדה הנכונה. אם הוא יגיע למרוץ נגד השעון (קטע 20) עם פיגור קטן מהחולצה הצהובה הוא יכול לעשות מהפך ולנצח. כדי להגיע לעמדה כזו הוא יצטרך לשרוד את כל ההרים בלי להפסיד יותר מכמה שניות וזו משימה הנראית מעט גדולה עליו.


יורגן וואן דה ברוק
אומגה פארמה- לוטו, בלגיה


צילום: Benj05


שני דברים ברורים על יורגן וואן דה ברוק. האחד שהוא רוכב גרנד טור מעולה והשני הבשלתו האיטית.  בגרנד טור ראשון שלו (ג'ירו ד'איטליה 2007) הוא סיים במקום 74. בשנת 2008 הוא כבר סיים 7 בג'ירו. רק בגיל 26 הוא זינק לטור דה פרנס (2009) וסיים במקום 14. לפני שנה הוא כבר סיים את הטור במקום 5 ובפער של פחות מ- 7 דקות מהחולצה הצהובה. לטור של 2011 מתייצב וואן דה ברוק בגיל 28 הנחשב כזה בו חלק מספורטאי הסבולת מתחילים למצות את שיא היכולות שלהם . עם הניסיון וההבשלה האיטית אי אפשר להעריך איזה ביצוע יביא הבלגי לשלושת השבועות של הטור אבל אי אפשר יהיה להגדיר כהפתעה מקום על דוכן המנצחים ואפילו מצב בו הוא יביא לבלגיה חולצה צהובה ראשונה מאז וואן אימפ שניצח הטור לפני רבע מאה.

איוון באסו
ליקיוגאס- קנונדייל,איטליה


גם אחרי ההופעה הלא מוצלחת בדופינה הוא מועמד ראוי
צילום: Haggisnl

המעומד אותו הכי קשה להעריך. מצד אחד הוא מנצח הג'ירו ד'איטליה פעמיים בעבר וסיים פעמיים על דוכן המנצחים של הטור. מצד שני הוא יזנק לטור לאחר התאונה שהייתה לו במאי ולפחות לפי ביצועיו ב "קריטריום דו דופינה " הוא בכושר אחר לגמרי מזה אותו התכוון להביא לטור דה פראנס. אין הדבר אומר כי באסו ירכב בטור כפי שרכב בדופינה אבל זה מציב סימן שאלה גדול מאוד על היכולת שלו להתמודד על החולצה הצהובה. אם נראה בטור את באסו שניצח בג'ירו של 2010 הוא יהיה יחד עם האחים שלק וקונטאדור עד לסיום. אם נראה את באסו של ה"קריטירום דו דופינה" הוא לא יכנס אפילו למקום אותו ירצה לזכור .

בראדלי וויגינס
סקאי,ברטניה

בראדלי וויגנס, האם הניצחון בדופינה היה רמז?
צילום: Le Rouleur Lent


המנצח של קריטריום דו דופינה אשר היה ההפתעה של הטור דה פראנס 2009 ואחת האכזבות של הטור 2010. בראדלי וויגינס יכול להתמודד על החולצה הצהובה אם ימזער את הפסד הזמן שלו עד לשלב הלפני אחרון ושם, במרוץ האישי נגד השעון, הוא יביא את מלוא היתרון שלו כשען מול המטפסים הטהורים. בטור של 2009, סיים וויגינס במקום רביעי ובפיגור של 37 שניות מלאנס ארמסטרונג שעמד על המדרגה האחרונה של דוכן המנצחים. לפני שנה הוא כבר היה רחוק ב- 4 שניות בלבד מארמסטרונג אך השניים ירוד עד למקומות 23-24 בדירוג הסופי. זהו בדיוק הסיפור של התמודדות על החולצה הצהובה בטור. צריוף מקרים חיובי מול צירוף מקרים שלילי וביום אחד ההבדל בין השניים יכול ליצור פער בלתי מחיק מהחולצה הצהובה. לפחות על פי ניצחונו ב"קריטריום דו דופינה" אפשר להעריך כי וויגינס למד והפנים מהכנה לטור של 2010 ועכשיו רק צריך לראות איזה ביצוע הוא יביא לשלושת השבועות של הטור . הערכה על בסיס נתונים קיימים למקומות 3-10 אבל לא לניצחון .

רוברט חיסנק
ראבובנק, הולנד


רוברט חיסנק, התקןןה ההולנדית
צילום: Flickr


התקווה ההולנדית לחולצה הצהובה הראשונה מאז הניצחון של יופ זוטומלק לפני 31 שנים או דוכן מנצחים ראשון מאז המקום השלישי של אריק ברוקינג לפני 21 שנים. רוברט חיזנק עדיין בגיל בו מתמודדים על החולצה הלבנה וזהו הגרנד טור החמישי אליו יזנק בקריירה שלו. את הטור הראשון (2009) הוא לא סיים בגלל פציעה. את הטור השני,לפני שנה, הוא כבר סיים במקום 6. קשה להעריך עד כמה הוא יכול לשפר את הדירוג אבל ברור כי הוא אחד המתמודדים הבכירים על החמישייה הראשונה ועל הניצחון בקטרוגיה של הרוכב הצעיר .

ראדיושאק

לווי ליפיהיימר- אנדראס קלודן- קריסטופר הורנר- יאנס בריאקוביץ


יאנס קראיקוביץ'- קיבל את מספר המוביל וזה עדיין לא מעיד על כך שהוא מוביל הקבוצה
צילום:
Liorek



בכלל לא ברור מי הוא המוביל האמיתי של קבוצת ראדיושאק. לווי ליפיהיימר הגיע לטור של 2007 כמוביל הקבוצה (דיסקאברי צ'אנל) אבל סיים במקום השלישי לאחר שמצא עצמו מסייע לאלברטו קונטאדור לנצח בפעם הראשונה. אנדריאס קלודן סיים שני (2004) כשזינק כפועל של יאן אולריך ומצא עצמו קרוב יותר ממוביל קבוצתו לחולצה הצהובה. בשנת 2006 הוא גם סיים שלישי בניגוד לתחזיות מוקדמות . קריסטופר הורנר רכב מתחילת העונה טוב מהשניים וסיים במקום עשירי לפני שנה ויאנס בראיקוביץ יכול למצוא עצמו במאבקים על הצהובה עם לא יביא את ההרגל שלו לתפוס יום רע דווקא בקטעי ההכרעה. יוהן ברונייל, מי שאחראי לשבע הניצחונות של לאנס ארמסטרונג ועוד שני שני ניצחונות של אלברטו קונטאדור יצטרך להביא את מלוא יכולתו כמנהל ספורטיבי כדי להפוך את קבוצת המועמדים לקבוצת פעולים עבור מועמד אחד. בתקופת ארמסטרונג וגם בשנת 2007 הוא הצליח לנווט את הכוכבים ולהוציא מהם את המוטיבציה כדי להוביל רוכב אחד לניצחון . בשנת 2009 הוא כשל לחלוטין בגיבוש הקבוצה והמאבק המכוער בין ארמסטרונג לקונטאדור הסתיים עם שניהם על דוכן המנצחים בזכות יכולות אישיות ובטח לא בזכות עבודה קבוצתית כלשהי. אם נראה את הקבוצה של ברונייל כמו בעידן ארמסטרונג כל אחד מהארבעה שצוינו יכול להתמודד על הניצחון. בכל מצב אחר ראדיושאק יהיו המעמדים הראשיים לניצחון בדירוג הקבוצתי וייתכן שנראה את אחד מהארבעה מוותר על מאבקי החולצה הצהובה לטובת המאבק על תואר מלך ההרים .

רומן קרוצ'יגר
אסטנה, צ'כיה


המועמד של אסטנה לדירוג המצטבר אבל לא המוביל
צילום: Rama


רומן קרוצ'יגר עדיין יתמודד על תואר הרוכב הצעיר הטוב ביותר (החולצה הלבנה ) אבל אחרי שתי מהדורות טור בהן סיים במקום התשיעי אי אפשר לבטל את האפשרותשהוא יתמודד על מקום בחמישייה או אפילו על החולצה הצהובה. הבעיה גדולה ביותר של קרויצ'יגר היא אלכסנדר ווינוקורוב. המוביל האמיתי של הקבוצה לו יש סיכוי קטן לנצח בטור. ווינוקורוב כבר סיים במקום השלישי (בטור של 2003) אבל מאז לא רק שלא הצליח לשחזר את הביצוע אלא שהושעה על שימוש בחומרים אסורים ועדיין חולם על ביצוע השיא שיביא לו את הניצחון בטור. עד שווינוקורוב לא יגיע למקום ממנו ברור כי הוא לא מועמד לניצחון קרויצ'גר יהיה מספר 2 של הקבוצה גם אם יהיה קרוב יותר לחולצה הצהובה. הצ'כי הצעיר יצטרך לקוות לשני דברים כדי לקבל את מלוא הסיוע של ווינוקורוב. האחד שווינוקורוב יבין כבר בפתיחה כי הוא אינו מתמודד על הניצחון בטור והשני שווינוקורוב ינצח קטע כבר בשבוע הראשון. אם שני אלו יתקיימו יתפנה ווינוקורוב להיות הפעול של קרויצ'גר וכך כל הקבוצה. כל מצב אחר יהווה הפרעה של ממש בהתמודדות של קרויצ'יגר על החולצה הצהובה .


אתר הטור דה פראנס של שוונג







יאיר בן עמי - מציאות נושכתיאיר בן עמי– עורך ראשי אתר Shvoong. בעל הטור מציאות נושכת

קישורים: טור דה פראנס, אופניים, מרוץ אופניים, מרוץ



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22