"חשוב להיות הספורטאי שאתה רוצה להיות, לא מה שרוצים שתהיה"

זה היה המסר של השחיין אנתוני ארווין, האלוף האולימפי ב-50 חופשי, שהירצה באירוע מיוחד שהתקיים במרכז ענב בתל אביב בהשתתפות ספורטאים אולימפיים מובילים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הערב התקיים בחסות:

ביקורו בארץ של השחיין האמריקאי אנתוני ארווין, הספרינטר המהיר בעולם, נחתם אתמול (בערב) באירוע חגיגי שהתקיים במרכז ענב אורגנה על ידי שוונג ובחסות עיריית תל אביב, הועד האולימפי הישראלי, והמכביה. ארווין, מדליסט הזהב האולימפי במשחה ה-50 חופשי ממשחקי סידני 2000 וריו 2016, הרצה במשך שעה וחצי, כשחלק גדול מהקהל היה ספורטאים אולימפיים ישראלים.

אורגנה על ידי שוונג ובחסות עיריית תל אביב, הועד האולימפי הישראלי, והמכבייה

אנתוני ארווין שחיין אמריקאי מרצה בתל אביב

הרצאה מרתקת ומצחיקה. אנתוני ארווין במרכז ענב | צילום: ניר עמוס

השחיין גיא ברנע ששחה עם ארווין במכללת ברקלי בקליפורניה הנחה את הערב, ובקהל אפשר היה לראות שחיינים אולימפיים כמו יעקב טומרקין, גל נבו, עמית עברי וזוהר שיקלר, לצד המדליסטים האולימפיים יעל ארד, שחר צוברי, המתעמלת האומנותית שפרשה נטע ריבקין, ועוד ספורטאים בכירים מהענפים השונים וביניהם סילבן לנדסברג ואיתי שגב מקבוצת הכדורסל של מכבי תל אביב.

עוד כתבות בנושא
צפו באנתוני ארווין מזניק את ישראמן גארמין 2017 
סיפורו של אנתוני ארווין 
5 מיתוסים על שחייה שחייבים לדעת 

ארווין, שעבר סוף שבוע עמוס שכלל ביקור בישראמן גארמין באילת ולאחר מכן סדנת שחייה בוינגייט למאות שחיינים צעירים, סיפר באופן מרתק והומוריסטי את סיפור חייו שהוא מאוד לא שגרתי ביחס למי שהיה אלוף אולימפי פעמיים. סיפור על פריצה בגיל מוקדם מאוד, פרישה מפתיעה והתנתקות מספורט תחרותי לטובת מה שהוא כינה "סקס, סמים ורוקנרול", וקאמבק מדהים שגולת הכותרת שלו היתה זהב אולימפי בגיל 35.

לצד הסיפור המרתק של ארווין, המסר שלו לספורטאים האחרים היה לנסות ולהתנתק עד כמה שאפשר ממה שחושבים עליהם, לטוב ולרע. ארווין אמר שלמרבה הצער ספורטאים נמדדים לפי ההצלחות או הכשלונות שלהם, ופחות לפי איזה אנשים הם. למאמנים שבקהל המליץ ארווין לנסות ולמצוא את הדרך להגיע לכל ספורטאי עם המון עבודה פסיכולוגית, ונתן כדוגמה את המאמנת שאימנה אותו בברקלי כשהחליט לחזור ולהתאמן אחרי 9 שנים, ללא כוונות להתחרות. הוא סיפר שהיא זיהתה, למרות הכל, שהיתה לו את היכולת להיות אחד משני הספרינטרים האמריקאים הטובים ביותר ולהגיע למשחקים האולימפיים, אבל שלחה אותו למבחנים האמריקאים עם מסר אחר, עם מסר שפשוט כדאי לו להיות שם כי זה אירוע שיפה לראות.

אנתוני ארווין מרצה במרכז ענב בתל אביב

זריקת מוטיבציה לספורטאים. אנתוני ארווין | צילום: ניר עמוס

גם בסדנת השחייה שארווין העביר בבריכה האולימפית בוינגייט הועברו לשחיינים הצעירים מסרים חזקים של מוטיבציה, ולא פחות חשוב מזה, תרגילים מאוד יצירתיים מתוצרת אנתוני ארווין לשיפור טכניקת השחייה. אגב, לשאלה אם הוא יהיה ב-2020 בטוקיו ענה ארווין: "אני די בטוח שאהיה שם, אני ממש לא יודע אם כשחיין".

גיא ברנע

השחיין גל נבו

יעל ארד והשחיין טל סנונית

השחיין יעקב טומרקין



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • טל סנונית הגיב:

    הרצאה מקסימה ומעוררת השראה גדולה .גדולתו של אנטוני שהראה איך אפשר להיות אלוף אולימפי עם סיפור חיים מדהים ובמקביל להישאר נאמן לעצמו ובעיקר בנאדם גדול .בית ספר לחיים . תודה רבה לשוונג וגיא ברנע על היוזמה .

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג