חילופי דורות לקראת אליפות העולם באתלטיקה

בשבת הקרובה תחל אליפות העולם באתלטיקה. נבחרת ישראל תשלח ארבע ספורטאים וספורטאיות שייצגו אותנו שם, הציפיות מהם אינן גבוהות וכול תוצאה טובה תחשב להישג, אחרי הכול הם הדור הבא של האתלטיקה בישראל 
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


בשבת הקרובה תחל אליפות העולם באתלטיקה. נבחרת ישראל תשלח ארבע ספורטאים וספורטאיות שייצגו אותנו שם, הציפיות מהם אינן גבוהות וכול תוצאה טובה תחשב להישג, אחרי הכול הם הדור הבא של האתלטיקה בישראל 

מאת:שוונג תקשורת


נבחרת ישראל באתלטיקה, שתיייצג את המדינה באליפות העולם בבברלין תורכב מארבעה אתלטים. האליפות תתקיים בברלין ותיפתח בשבת הקרובה (15.8), לחלק מחברי המשלחת תהיה זו הופעה ראשונה באליפות עולם אשר תסמן את עלייתו של דור חדש באתלטיקה הישראלית.
 
יוחאי הלוי, ממכבי ת"א הוא המצטרף האחרון למשלחת כאשר קבע את הקריטריון (16.65 מ') בקפיצה משולשת לפני כשלושה ימים. עבור הלוי תהיה זו הופעה ראשונה באליפות עולם ובתחרות בינלאומית ברמה גבוהה. הלוי התמחה בעיקר בקפיצה לרוחק ורק השנה ביצע הסבה מלאה למקצוע קפיצה משולשת-דבר שהשתלם לו בסופו של דבר. 

אתלט צעיר נוסף שהבטיח את השתתפותו באליפות הוא הקופץ במוט יבגני אולחובסקי ממכבי ת"א. אולחובסקי הצטרף לנבחרת עם פרישתו של אלכס אברבוך וקביעת הקריטריון 5.55 מ'. אולחובסקי השתתף בעבר באליפות העולם לנוער ומאמנו הוא פבל קוגן.

חצייה השני של הנבחרת כולל 2 אתלטים ותיקים אשר התחרו בעבר באליפויות העולם ואירופה. זבדיה וודג' מהפועל חולון ישתתף בריצת המרתון. עד תחילת השבוע שהה וודג' במחנה אימון בקניה מתוך מטרה לבצע הכנה אופטימלית לקראת הריצה באליפות העולם, והאתלטית האולימפית אירנה לנסקי שתשתתף בריצת ב-100 מ' משוכות. לנסקי קבעה השנה הישג של 12.99 שנ' וכן מספר פעמים היא עמדה הקריטריון B.  בין השאר בתחרות הלילה באתלטיקהקבעה תוצאה של 13.09 שנ'. 

עקב חילופי הדורות באתלטיקה הישראלית אין השנה ציפייה לגמרים אלא ציפייה לקביעת הישג שיא אישי והישגי העונה של האתלטים. האתלטיקה הישראלית בונה עתה את הדור הבא שיהיה מורחב יותר לקראת אליפות אירופה ב- 2010.
 

לוין באליפות העולם לנוער
דנה לוין, מהפ. אתלטי אורן השרון, קבעה שיא אישי ב-3,000 מ' מכשולים 10:49.45 דק', שיפור של 35 שניות לשיאה האישי (11:24.96 דק') שנקבע לפני למעלה מחודשיים באליפות ישראל בהדר-יוסף. דנה קבעה את התוצאה בתחרות שהתקיימה בנינוב, שבבלגיה שם סיימה במקום החמישי. הישגה של דנה מהווה שיא ישראלי לנשים עד גיל 22 וכן מדרג אותה שניה בכל הזמנים במקצוע זה. ההשג מהווה גם קריטריון לאליפות העולם לנוער שתתקיים ב-2010. מאמנה, עמית נאמן ציין לאחר הריצה: "זה בדיוק מה שתכננו. היא עמדה במשימה ואם היא היתה מתחילה קצת פחות מהר בתחילת הריצה, היא היתה מסיימת קרוב לשיא הישראלי לנשים".

נועם נאמן, מהפ. חולון, קבע שיא אישי בריצת 1,500 מ' 3:48.41 דק'. נועם קבע את שיאו האישי הקודם 3:50.13 דק', באליפות ישראל האחרונה. ההישג של נועם מדרג אותו במקום ה-17 בכל הזמנים, והוא רחוק במאית השניה בלבד מהישגו האישי של אביו / מאמנו עמית נאמן. דמיטרי גלושנקו, ממכבי ת"א, רץ 100 מ' במוקדמות 10.50 שנ'. לאחר מכן רץ בגמר 10.37 שנ' (רוח 2.2) וסיים במקום השני. בריצה ל-200 מ' הוא קבע 20.93 שנ' (רוח 0.3) וסיים במקום הראשון.

בתחרות מקבילה שהתקיימה באמסטרדאם, הולנד, קבעה מעיין פורמן, ממכבי חיפה, 1.82 מ' בקפיצה לגובה וסיימה במקום השני. היא ניסתה אחר כך לחלוף על פני 1.85 מ' אך ללא הצלחה. באותה תחרות השתתפה גם דניאל פרנקל, ממכבי ת"א, והיא סיימה במקום הרביעי בתוצאה 1.79 מ'.
יורי שפסאי, מעירוני ירושלים, רץ 400 מ' בתוצאה 47.88 מ'. איאד מגדוב, ממכבי ת"א, רץ 400 מ' משוכות בתוצאה 54.80 דק'.

תמונה: איגוד האתלטיקה



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג