חזרתו של ארמסטרונג

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:יאיר בן עמי

Volta al Algarve 18 עד 22 בפברואר"וואלטה אל אלגברה". מרוץ אופניים בדרגה 2.3 הנערכת בפורטוגל מאז 1975.

בכל עשרים ותשע המהדורות הקודמות של המרוץ הוא לא זכה לחשיפה כפי שיזכה בחמשת הימים הבאים. הצצה ברשימת מנחי העבר של המרוץ מזהה מעט מאוד רוכבים ששמם ידבר אל מעבר לאוהד הפנאט של רכיבת האופניים. רק אותו אוהד, אופניי כביש, אשר מנוי על מגזינים,קורא של המאמרים הקטנים והאותיות הקטנות של כל אתרי האינטרנט הכיר את הטור הפורטוגזי משנים קודמות. העונה כולם ידעו כי בפורטוגל נערך מרוץ קטעים, בפתיחת העונה, אשר מעניק ניקוד גבוהה של דרגה 2.3 בדירוג העולמי.

הסיבה לכך היא שלאנס ארמסטרונג, מנצח טור דה פראנס בחמש השנים האחרונות, רוכב האופניים המפורסם ביותר בהיסטוריה, בחר את המרוץ כזה שיפתח את עונת המרוצים שלו. בשנה בה הוא ינסה לעשות את שלא הצליחו לעשות גדולי הרוכבים, במאה שנים של היסטוריה מלהיבה, התקשורת תעקוב אחריו כאילו היה האזרח מספר אחד בעולם. למעשה לפחותת מבחינה אחת הוא עובר את מי שהתקשורת אוהבת להגדירו כאזרח מספר 1 בעולם (נשיא ארה"ב למי שהתבלבל…). בארה"ב הייתה ביקורת לא מעטה על עצם העובדה כי לאננס ארמסטרונג הוא עובד המדינה עם המשכורת הגבוהה ביותר. תשלום המשכורת של ארמסטרונג מנותן החסות, שרות הדואר האמריקאי. לכן הוא נחשב לעובד מדינה. משכורתו של ארמסטרונג היא הגבוהה ביותר מבין כל עובדי המדינה בארה"ב, גבוהה יותר משל הנשיא. אבל זה לסיפור אחר.


מאז 1975, המהדורה הראשונה של המרוץ, ניצח במרוץ רק רוכב אחד ששמו ידבר אל חובבי אופניים רבים, אלכס צ'ילה, שניצח במדי קבוצת "בנסטו" בשנת 2000.באותה עת המרוץ עדיין היה מדורג כ-2.4 ובאותה שנה המשיך צ'ילה לעונה מזעזעת שכללה ניצחון נוסף בקטע הראשון של הוואלטה א'ספניה (נג"ש אישי) הובלה בדירוג הכללי עד לקטע ה-8 והידרדרות למקוום ה-49 בפיגור של כשעה וחצי, מרוברטו הראס (עדיין כרוב קלמה) בסיום הווואלטה.רבים חשבו כי הייתה זו שירת הברבור של צ'ילה אך בעונת 2002 הוא חזר להפגין יכולות מרשימות וסיים אותה עם ניצחון בטור השווצרי היוקרתי ועוד ששה ניצחונות ותואר אחד. רוכב אחר המושך את העין ברשימת מנצח העבר של אלגברה הוא מלכור מאורי. הספרדי שניצח בוואלטה א'ספניה בשנת 1991 ומנע,אז,ממיגל אינדוריאן להתחיל את שנות הזהב שלו עם ניצחון בגראנד טור היחיד בו לא ניצח מעולם. בפרספקטיבה לאחור אפשר לציין כי אינדוריאן פרש ללא ניצחון בגראנד טור הביתי שלו. למאורי חלק גדול בעובדה זו. מאורי ניצח באלגברה בשנת 1999, כשדירוג המרוץ היה 2.5. באותה שנה ניצח מאורי בשש תחרויות ולאחר מכן, עד פרישתו במהלך הוואלטה של שנת 2002 הוא לא ניצח יותר.

כדי להשלים מידע, שכנראה יכולתם להמשיך ולנשום באופן סדיר גם בלי שיתפוס תא אפור למשך שניות, דקות או חיים שלמים, מיגל אינדוריאן סיים את הוואלטה של 1991 כסגנו של מאורי שהמשיך לקריירה בינונית שכללה 35 ניצחונות במרוצים בדרגות בינוניות ונמוכות. סביר להניח כי שארמסטרוג בחר במרוץ למרות ולא בזכות ההמשכיות של רוכבים לעונות מזהירות או קריירות מרשימות.

העובדה שארמסטרונג בחר במרוץ בפורטוגל כמרוץ פתיחת העונה שלו מוזרה מעט ומעלה שורה של ספקולציות אפשריות מעבר לעובדה כי הצצה ברשימת המתחרים אינה מבטיחה לו מאבקי איתנים. את הנתון האחרון אפשר להבין. הערכה אפשרית היא כי ארמסטרונג אינו רוצה לחץ של פרשנויות על יכולתו, ביחס לרוכבים אחרים, כבר במרוץ הראשון של העונה. רבים יספרו לו אפילו את המקום שבו הוא יסיים מחר, קטע שצפוי להסתיים המאוץ רב משתתפים לקו הסיום בו הוא לא צריך לחצות את קו הסיום אלא בלי להפסיד זמן או לקחת סיכונים מיותרים המתלווים למאוץ רב משתתפים לקו הסיום.מארגני המרות היו כה מאושרים עם בחירותו של מרוצם כזה שארמסטרונג יפתח בו את העונה עד כי שינו קטע אחד (הרביעי) למרוץ אישי נגד השעון שיסתיים בעליה לקו הסיום. ארמסטרונג יוכל לבחון את הציוד החדש (לפי עדותו של מנהל הקבוצה,יוהן ברונייל בראיון שהעניק לאחרונה , חברת טרק בנתה עבורו אופניים מיוחדים עם פרופיל נמוך יותר כדי לשפר את האווירודינמיות שלו בנג"ש) . ברונייל סיפר גם כי הם, קבוצת USPS, לא ביקשו לשנות את המסלול אך הם שמחים כי מארגני המרוץ עשו כך משום שזה יאפשר להם לבחון את הציוד ויכולותיו של ארמסטרונג.

הרכב הקבוצה של ארמסטרונג יהיה של הרוכבים המועמדים לאייש את התפקידים השונים ב- טור דה פראנס. הרוכבים הבטוחים להרכב של הקבוצה בטור לא יהיו עם ארמסטרונג באלגברה. מנואל בלטרן שיהיה הפועל החשוב ביותר בקטעי ההרים, לאחר עזיבתו של רוברטו הראס, מתחרה בימים אלו בטור בספרד (Vuelta Andalucía ) המוכר בכינוי "המרוץ אל השמש" ולצידו רוכב ויאצ'סלאב איקימוב. אלו שני רוכבים של קבוצת הדואר שארמסטרונג לא יוותר עליהם בטור. אך הוא הביא עימו לאלגברה את חוסה אזבדו,הרוכב שנקנה במהירות שיא מקבוצת אונסה בסיום העונה כשהתברר שהראס יעזוב. אזבדו פורטוגלי. בעברו מקום 6 ב- טור דה פראנס של 2002 ומקום 5 בג'ירו ד'איטליה של 2001. באותה עונה הוא היה חמישי גם במרוץ הקטעים יוקרתי "פריס ניס". אך התוצאה הרלוונטית ביותר למרוץ שיחל מחר היא המקום בשני ומלך ההרים במרוץ של אלגברה ב-2001 . מעבר למבחן שיתוף פעולה בין ארמסטרונג לאזבדו סביר להניח כי ארמסטרונג יסייע לאזבדו לנצח במרוץ. ניצחון של אזבדו, במגרש הביתי והוא יקבל את מנת המוטיבציה הכפולה לסייע לארמסטרונג ביולי הקרוב לעשות היסטוריה. גם פלויד לאנדיס ירכב עם ארמסטרונג ואזבדו במרוץ. לאנדיס לא רכב עם ארמסטרונג בטור למרות שבשנת 2002 היה סגנו במרות ההכנה האחרון לטור,"דופינה לליברה" ואולי משום שהיה סגנו הוא לא הורכב בין שמונת הרוכבים שסייעו לארמסטרונג לנצח בפעם הרביעית. גם ויקטור הוגו פניה, הקולומביאני, שלבש את החולצה הצהובה בטור האחרון לאחר הניצחון של יו.אס.פוסטל בנג"ש הקבוצתי, הגיע לפורטוגל עם ארמסטרונג.מי יכול לסכן את קבוצת הדואר בחמשת הימים הקרובים?
רק רוכב חדש ולא מוכר שיתגלה בחמש הימים הקרובים כאחד הכוכבים הבאים של הדבוקה.

שתי קבוצות מהליגה של קבוצת הדואר הגיעו למרוץ, ראבובנק וקופידיס. האחרונה ללא אלופי העולם הרוכבים בשרותיה (איגור אסטרלואה ודייויד מילר או לורן גנה אלוף המאוץ והקרין מאליפות העולם האחרונה במסלול) . קופידיס תגיע עם הרכש האוסטרלי החדש, סטוארט אוגריידי שינסה לצבור ניקוד ולהתכונן לסבב גביע העולם עליו הצהיר כמטרתו לעונת 2004. אוגריידי הצטרף לקופידיס בעיקר בזכות ההבטחה כי הקבוצה תתמוך בו בסבב גביע העולם. הבטחה מוזרה כשבקבוצה רוכבים אלוף עולם במרוץ הכביש, איגור אסטרלואה והאלוף במרוץ נגד השעון דייויד מילר המשתפר במסלולים כאלו של מרוצי גביע העולם מדי שנה. אוגריידי אינו מתחרה על הדירוג הכללי ולו משום הקטע נגד השעון בו הוא יפסיד זמן רב.ראבובנק הגיע עם הרכב מאוד משני אך מאוד כדאי לעקוב אחרי תומס דקר הצעיר, בעל מדליית הארד מאליפות העולם ( במרוץ הכביש עד גיל 23) האחרונה.

הקבוצה הפורטוגלית, "מלניזה – מאיאה" יכולה להציק לקבוצת הדואר עם כמה רוכבים. אדו אנחל כנראה שלא יתחרה על ראש הדירוג אך ינסה לזכות שוב בקטגוריית הנקודות בה ניצח בשנה שעברה. דויד ברנארבו סיים אשתקד במקום הרביעי הכללי ויטור גמיטו דורג חמישי בשנת 2000.

רוכב נוסף?
אולי קנדידו בארבוסה הפורטוגלי מקבוצת אל אי פאקול (דרג שני) שניצח במרוץ בשנת 2002 וסיים חמישי בשנה שעברה.

אבל אם יצליח אחד מהרוכבים שהוזכרו או אחר להפריע לארמסטרונג ושות' בחמשת הימים הקרובים תהיה זו הפתעה שתהיה ראויה לניתוח רציני.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024
48:02
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
01:35
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ'אלנג' ישראמן
03:22
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ'אלנג' ישראמן
03:43
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ&#039אלנג&#039 ישראמן
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ'אלנג' ישראמן
04:45
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ'אלנג' ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
38