חדשות השבוע מעולם הרכיבה

לא כל רוכב המזנק לתחרות מסיים אותה וזאת משלל סיבות. רק שלושה רוכבים עומדים על דוכן המנצחים בסיומה של כל תחרות. האם יש בסיס ל"קללת חולצת הקשת" וכמה חמורה תהיה פרשת הסמים החדשה נמעיבה על ענף האופניים בעננים קודרים. חדשות השבוע מהדבוקה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


לא כל רוכב המזנק לתחרות מסיים אותה וזאת משלל סיבות. רק
שלושה רוכבים עומדים על דוכן המנצחים בסיומה של כל תחרות. האם יש בסיס ל"קללת חולצת הקשת" וכמה חמורה תהיה פרשת הסמים החדשה נמעיבה על ענף
האופניים בעננים קודרים. חדשות השבוע מהדבוקה

מאת:אייבי גילת

פרישת רוכבים מתחרויות

מנצח הג'ירו ד'איטליה, איבן באסו, פרש מהטור של חבל הבאסקים היות וחש שאיננו מסוגל לסיים אותו. לפני מספר ימים כאשר אלוף ישראל באופני כביש 2010 ניב ליבנר סיים את השתתפותו במרוץ הקטעים היוקרתי "סטימאנה אינטרנצ'יונאל קופי א בארטלי", ממש לקראת הסיום, היו לא מעט שהביעו את מורם רוחם.

גם דמיאנו קונגו פרש מהטור של חבל הבאסקים לאחר שאיבד את מקומו בעשירייה הראשונה. "חשבתי שאצליח יותר אבל לא הייתי ברמה של הרוכבים הבכירים במרוץ. המרוץ הזה לא היה בתוכנית שלי והייתי חייב ק"מ תחרותיים ברגליים כדי לפצות על ימי האימונים שהחסרתי עקב דלקת באוזניים" אמר קונגו שמתכונן לקלאסיקות של הארדנים ובמיוחד למרוץ האמסטל גולד בו ניצח בעבר.


איוואן באסו פרש מהטור בחבל הבאסקי
צילום: Haggisnl


נמרוד דובניסקי מאמן קבוצת רוכבי תל אביב (TACC ) סיפר פעם בגאווה בלתי מוסתרת איך הצליח כרוכב פעיל ותחרותי לסיים את הטור של פולין. לסיים במקום האחרון אבל לסיים.

מטבע הדברים תשומת הלב של אוהדי הענף והתקשורת מופנים לכוכבים לרוכבים שעולים על דוכן המנצחים. הרבה מאוד רוכבים בחו"ל כלל אינם מסיימים מרוצי קטעים מסיבות שונות. ישנם רוכבים שמשתתפים במרוצים כדי לצבור ק"מ איכותיים ברגליים. ישנם כאלו שחולים או חלילה שנפצעים ופורשים וישנם כאלה שרק חזרו מפציעה ולגביהם התחרות היא האימון הטוב ביותר. ישנם גם כאלה שתוכנית האימונים שלהם בכלל מכוונת למקום ולאירוע מטרה אחר לגמרי.

בכל תחרות רק שלושה רוכבים עומדים על דוכן המנצחים. ישנם רוכבי אופניים שכל הקריירה המקצוענית שלהם יהיו פועלים שישברו לאחרים את הרוח ויביאו בקבוקי מים בתקווה שביום אחד הם יהיו בבריחה מתאימה וינצחו מרוץ אופניים.

גם לאנס ארמסטרונג שניצח  7 פעמים רצופות בטור דה פרנס
נאלץ לפרוש מהקטע ה- 7 בטור של 1996 בשל מחלה. אז בפעם הבאה שניב ליבנר או רוכב אחר לא יסיים מרוץ אל תרוצו ישר לצלוב אותו בכיכר העיר. ממש כמו בכדורסל או במשחק כדור אחר שבו חוץ משערים וסלים יש גם פרמטרים אחרים כדאי לזכור שלפעמים המטרות של הרוכבים שנמצאים על קו הזינוק של מרוץ אופניים הן מגוונות ולא כל רוכב שיזנק יסיים או יהיה על דוכן המנצחים.

קללת "חולצת הקשת"

חולצת הקשת של אלוףהעולם
איור: Tijmen Stam

האמונה הטפלה היא כי הרוכב המנצח באליפות העולם למרוצי כביש מקולל ובמהלך השנה בה הוא לובש את חולצת הקשת קורים לו דברים לא נעימים או שהוא מפסיק לנצח במרוצים. בראיון שנערך ב-2006 טען טום בונן (אלוף העולם במרוצי כביש 2005) שאין רגליים לסברה שמדובר בקללה. ברגע שרוכב מנצח את אליפות העולם הוא יכול לנצח כל מרוץ. הבעיה לדברי בונן היא מערכת הלחצים והציפיות המפעילות לחץ עצום על הרוכב מבחינה מנטאלית אחרי שזכה באליפות העולם שפוגמת לדבריו בביצועי הרוכב.

בין אם נאמין בכך או לא ישנם שורה שלמה של רוכבים שאחרי שזכו באליפות העולם בעונה שלאחריה היו להם תוצאות מאוד ירודות. דוגמא בולטת מאוד לדעיכת כוכבו של רוכב הייתה זכייתו של הרוכב הספרדי איגור אסטרלוזה באליפות העולם ב-2003 ושלאחריה מיעט בתוצאות ואף עזב את הענף בבושת פנים אחרי שהואשם בנטילת חומרים אסורים?.


תור הוזווד בחולצה הירוקה של הטור דה פרנס 2009
צילום:
McSmit


איך יתמודד אלוף העולם המכהן הנורבגי תור הוזווד עם הקללה?
. הוזווד שעמד על הפודיום בפאריס רובא במשך השנתיים האחרונות ברציפות, לא זכה מתחילת השנה באף מרוץ. ביומון האיטלקי "קוריירה דלה ספורט"  נמסר שבחקירה המתנהלת באיטליה מואשם בין היתר אלסנדרו באלאן שהיה אלוף עולם ב-2008 בשימוש בנטילת עירוי דם. החקירה מתנהלת משנת 2009, שנה אחרי ניצחונו של באלאן באליפות העולם.

החקירה במנטובה

אחרי חקירה מאומצת שנמשכה קרוב לשלוש שנים עוד ענן כבד של אי וודאות מטיל צל על קהילת רוכבי האופניים. לפי מקורות פנימיים, שעקבו אחרי החקירה, מתברר שמעורבים בנושא רופאים, אנשים הנושאים בתפקידים מנהליים בקבוצות ורוכבים.

בין השמות הבולטים שעלו לפי היומון האיטלקי הנפוץ "לה גזטה דלו ספורט" מעורבים בפרשה אלוף העולם לשעבר אלסנדרו באלאן, ה"נסיך האיטלקי" דמיאנו קונגו מנצח הג'ירו לשעבר (האם זו הסיבה שבעטיה נקרא חזרה דחוף לאיטליה מהטור של חבל הבאסקים?), עמנואל ברטולי ומרזיו ברוסגין. גם ג'יוזפה סארוני המנג'ר של קונגו בקבוצת לאמפרה מוזכר כחשוד בדו"ח.


אלסנדרו בלאן, בחולצת הקשת של אלוף העולם.
צילום: McSmit


אם אכן יתברר שלחשדות האלה יש בסיס,
הרי שפרשת ריקרדו ריקו שכמעט ומת לאחר שניסה להזריק לעצמו עירוי דם, תראה צמחונית. מדובר בקבוצה מאוד נבחרת של אנשים שתופסים עמדות בכירות בעולם האופניים האיטלקי ולא רק. נראה שנגע הסמים והחומרים האסורים עדיין מאוד מושרש בדבוקה.

החדשות הללו אינן תורמות
בלשון המעטה לפרשת אלברטו קונטדור שנמצא בברור בבית המשפט הגבוה לספורט CAS. שופטים הם גם בני אדם ומשפטם עלול להיות מושפע ממה שקורה באיטליה. נראה שלאקדוחן הספרדי יש סיבה לדאגה.

אייבי גילת– כתב אופניים של שוונג

קישורים: אופניים, מרוץ אופניים, מרוץ



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36