חדשות השבוע מעולם הרכיבה

ניצחון בטור של קטאר לא הוציא את מארק ראנשו מפרופורציות, פרשת ריקו עדיין מהדהדת כמו פרשת קונטאדור אך נראה כי כל אחת מהן תסתיים בשונה לגמרי. רומיין פילו מככב בטור הים התיכון. חדשות השבוע מענף רכיבת הכביש העולמי 
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


ניצחון בטור של קטאר לא הוציא את מארק ראנשו מפרופורציות, פרשת ריקו עדיין מהדהדת כמו פרשת קונטאדור אך נראה כי כל אחת מהן תסתיים בשונה לגמרי. רומיין פילו מככב בטור הים התיכון. חדשות השבוע מענף רכיבת הכביש העולמי 

מאת:אייבי גילת


הטור של קטאר שהסתיים בניצחונו של האוסטרלי מארק ראנשו, הרוכב המוביל של מארק קוונדיש, מקבוצת HTC-Highroad ריכז את מרב תשומת הלב העולמית של ענף האופניים. יחד עם זאת מארק רנשאו יודע שהכוכב הגדול בה"א הידיעה של הקבוצה הוא מארק קוונדיש. בראיון לסייקלינג ניוז הוא הדגיש כי הניצחון שלו בטור של קטאר נוצר כתוצאה מצרוף של גורמים שפעלו לטובתו וכן שהנפילה של קוונדיש בפרולוג הציבה אותו באור הזרקורים כרוכב המוביל של קבוצתו.


מארק ראנשו, מכיר בהיררכיה הקבוצתית גם לאחר ניצחונו בקטאר.
צילום: YellowMonkey/Blnguyen


ההיררכיה של הקבוצה במרוצים היותר גדולים
של העונה לא תיפגע לדברי רנשאו וברכבת האקספרס הדוהרת של הקבוצה לקראת קו הסיום מעמיד את עצמו רנשאו כקטר המוביל את מארק קוונדיש לקו הסיום. מדהים לראות רוכב ברמה כל כך גבוהה כמו מארק רנשאו שמנצח מרוץ קטעים יוקרתי בקטאר שם את עצמו בצד ולא שוכח שעבור הבעלים של הקבוצה והספונסרים מארק קוונדיש הוא השם החם ביותר של הקבוצה. לדידי זוהי מקצועניות ומקצוענות לשמה.

בין לבין תהיתי מתי יעשו רוכבים הישראלים את המעבר הזה ויבינו שבכל קבוצה מקצוענית יש מוביל אחד ורוכבים אחרים דומסטיקים שלמעשה כל הקריירה שלהם יהיו בסך הכול על תקן של מביאי בקבוקים ושוברים את הרוח לרוכב המוביל?. האם הרוכבים בישראל מוכנים למעבר המנטאלי הזה? אינני בטוח. אבל מי שיש לו את התכונה הזו ואת היכולת לקחת את הכבוד והאגו שלו למקומות הללו יכול להצליח בגדול משום שממש כמו מארק רנשאו יש לפעמים את הפעם הזו שהכוכב המרכזי של ההצגה מסיבה כזו או אחרת איננו יכול לספק את הסחורה ואז מגיעה ההזדמנות החלומית שכל ספורטאי או שחקן מחליף בכל תחום אחר רק חולם עליה לעלות על הבמה.

למארק רנשאו היה שבוע חלומי בקטאר
והוא רשם לעצמו הישג מזהיר אבל יחד עם זאת הוא לא שוכח מי הוא הכוכב הרשמי והראשי של קבוצתו. האם ענף האופניים שלנו נמצא שם? האמת היא שלדעתי ממש לא. אצלנו עדיין מודדים את ההצלחה של הרוכב על פי ההישגים שלו ולא על פי התרומה שלו לספורט הקבוצתי שנקרא אופניים.

ממש כמו בענף הכדורסל שבו עם השנים הצופים למדו שחוץ מנקודות יש גם פרמטרים אחרים שבהם נמדדת התרומה של השחקן לקבוצה כך גם באופניים. לכל רוכב מקצוען יש בקבוצה תפקיד שאותו הוא חייב למלא ורק אח"כ יש את ההצלחה האישית. האם נגיע לשם?. נראה שבמועדונים הגדולים בישראל כבר הפנימו את זה. עכשיו מה שנותר זה לאוהדי הענף כאן להתחיל ולהעריך רוכבים שלאו דווקא זוכים במקומות על הפודיום אבל התרומה שלהם למשחק השחמט הנייד הנקרא אופניים היא מכרעת.

ריקרדו ריקו הושעה על ידי קבוצתו

למרות שהנעלם עדין גדול ממה שידוע השעתה הקבוצה ההולנדית (Vacansoleil-DCM)  את ריקרדו ריקו ה"קוברה" מכל פעילות. בהצהרה רשמית שנמסרה על ידי הקבוצה נמסר שכרגע ישנן די עדויות המצדיקות את השעייתו של הרוכב האיטלקי לאלתר. לרוכב עצמו נמסרה הודעה במכתב רשמי על כך שפעילותו במסגרת הקבוצה הופסקה וכן שהתוצאות של החקירות יקבעו את היחסים העתידיים בינו ובין הקבוצה. כידוע לקבוצה ההולנדית יש מדיניות של אפס סובלנות כלפי הנושא של שימוש בחומרים משפרי ביצועים.

החקירה בעניינו של ריקו פוגעת מאוד בתדמית
של הקבוצה המנסה לשדר כלפי הענף ובמיוחד כלפי נותני החסות שהרוכבים שלה הם נקיים משימוש בחומרים אסורים. התופעה שבה קבוצות בקרב הפלוטון המקצועני מצהירות על כך שהרוכבים שלהן הם נקיים משימוש בחומרים משפרי ביצועים היא עובדה שהולכת וצוברת תאוצה בשנים האחרונות.


ריקרדו ריקו כנראה סיים את הקריירה בבושת פנים
צילום: IPAFoto.nl


ישנן קבוצות שאף מרחיקות לכת
ועורכות לרוכבים שלהן בדיקות קפדניות במסגרת הקבוצתית, וכן מכניסות סעיפים מיוחדים של קנסות והפרת חוזים במידה והרוכבים שלהם ייתפסו על שימוש בחומרים האסורים. למשעה ניתן לומר די בוודאות שריקרדו ריקו שנתפס בפעם השנייה גמר את הסוס בסבב המקצועני.

המטפס המוכשר ומומחה שבשנת 2008 סיים את הג'ירו ד'איטליה במקום השני כשבדרך הוא מנצח שני קטעים סומן ככוח העולה בארץ המגף. עוד לפני שנתפס היה ריקו ידוע כרוכב יהיר, עם פה גדול, וכאחד שלא סופר אף אחד, ולא בדיוק הולך בתלם. כעת בגיל 28 אחרי שכבר נענש יוצר לעצמו ריקו שם של אחד שמצפצף, בז לחוקים ומשתמש בחומרים אסורים. קשה לי מאוד לראות אותו יוצא מהבור הזה ולדעתי האישית הוא גמר את הקריירה בדבוקה המקצוענית.

טור הים התיכון

המהדורה ה-38 של "טור הים התיכון" מרוץ בעל חמישה קטעים הנערך בדרומה של צרפת ולחופי הים התיכון בולט הרוכב הצרפתי רומיין פיילו אחיו המבוגר של ברוס פיילו, שניצח בשנת 2009 את קטע מספר 7 בטור דה פרנס מברצלונה לארקליס אנדורה (הקטע הארוך ביותר והנקודה הגבוהה ביותר בטור).

רומיין פיילו ניצח בדרום צרפת שלושה שלבים ברצף בטור של הים התיכון, את הקטע השני, השלישי והרביעי ומדורג כרגע בבטחה במקום הראשון בדרוג הכללי המצטבר. ההישג הגדול בקריירה של רומיין פיילו עד כה היה בשנת 2008 כשלבש אחרי הקטע ה-4 את החולצה הצהובה והלבנה בטור דה פרנס.


רומיין פילו הביא כבוד לקבוצתו בשבוע קשה
צילום: Thomas Ducroquet


הבעיה העיקרית של רומיין פיילו היא שהוא רוכב המוגדר כספרינטר. הקטע החמישי והאחרון של טור הים התיכון מ – BIOT לטולון הוא קטע באורך של 165 ק"מ המסתיים בעלייה של 5 ק"מ לפסגת הר בקטגוריה 1 עם שיפועים ממוצעים של בין 10-12%. סיוט.

הר פרון, בו יסתיים הקטע החמישי והאחרון של "טור הים התיכון",
מוכר לאוהדי האופניים מהמרוץ "פריז- ניס". בשנת 2003 אלכסנדר וינוקורוב ניצח על ההר, בקטע של פריס ניס והמשיך לניצחון במרוץ כולו. בשנת 2005 ניצח על ההר ג'ילברטו סימוני וחודשיים לאחר מכן סיים כסגן בג'ירו ד'איטליה. בשנת 2008 ניצח קאדל אוונס בקטע של "פריז-ניס" על ההר וזה היה בין שתי הסגנויות שלו בטור דה פרנס.

קשה מאוד לראות אותו מנצח את טור הים התיכון כאשר תומס ווקלר אלוף צרפת מדורג בהפרש של כמה שניות אחריו הוא רוכב מטפס מוכשר הרבה יותר טוב ממנו. גם אם לא ינצח רומיין פיילו בדרוג הכללי הרי ששלושת הניצחונות שלו בטור הצרפתי הם הישג מרשים. לקבוצתו ההולנדית Vacansoleil-DCM אילו הן חדשות מצוינות, במיוחד בשבוע שבו הקבוצה נחשפת לעין הזרקורים בעקבות פרשת השעייתו של ריקרדו ריקו.

פרשת קונטדור

השבוע צפויה הועדה המיוחדת של התאחדות האופניים הספרדית לאשר את פסק דינו של קונטדור. בינתיים בראיון לסוכנויות הידיעות ממשיך אלברטו קונטדור לטעון לחפותו (אלא מה…) וטוען שהופעלו על מקבלי ההחלטות בעניינו הרבה מאוד לחצים מטעם התאחדות האופניים הבינ"ל ה- UCI והועדה הבינ"ל למלחמה בחומרים האסורים WADA. 

לדברי קונטדור הכול יודעים שהייתה לו מדיניות של אנטי שימוש בחומרים משפרי ביצועים וכשכעת הוא עומד בפני עונש של הרחקה מפעילות למשך שנה הוא איבד את אמונתו במערכת. קונטדור אף אמר שהוא נגעל ומרגיש מאוכזב מהטיפול בעניינו על ידי פדרציית האופניים בספרד.


ראש ממשלת ספרד, חוזה לואיס רודריגז זאפאטרו, סיוע בלתי צפוי לקונטאדור
צילום: Monika Flueckiger


לסיוע בלתי צפוי זכה קונטדור כשלמערכה נכנס
לא פחות ולא יותר תותח כבד בדמותו חוזה לואיס רודריגז זאפאטרו ראש ממשלת ספרד שאומר ש"אין שום סיבה חוקית להעניש את קונטדור". גם דובר ה – UCI אנריקו קרפני אומר במסיבת עיתונאים שנערכה במדריד ביום ששי שהתאחדות האופניים הבינ"ל מרוצה מדרך ההתנהלות של התאחדות האופניים בספרד בפרשת קונטדור ומחכה בשלווה ובאמון להכרעה הסופית שתינתן בתחילת השבוע. לדבריו  ה – UCI יבדוק את ההחלטה ואח"כ יחליט אם לערער או לא.

קרפני טוען ש"לענף האופניים לא תצמח תועלת אם יצלבו את קונטדור". ממלחמת המילים שנערכת עד פה אפשר להבין שההכרעה בעניין נפלה לפחות מהבחינה הרשמית. למרות שהיו דיבורים על כך שבסופו של דבר עונשו של קונטדור יבוטל היות וכמה מחברי הועדה המיוחדת חזרו בהם מהחלטתם נראה שהפור נפל.הצפי הוא  שקונטדור יערער על העונש. הסאגה הזו טרם הסתיימה, אבל הסיכויים שנראה את אלברטו קונטדור על קו הזינוק בטור דה פרנס 2011 הולכים וקטנים.

קישורים: אופניים, מרוץ אופניים



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024
48:02
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
01:35
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ'אלנג' ישראמן
03:22
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ'אלנג' ישראמן
03:43
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ&#039אלנג&#039 ישראמן
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ'אלנג' ישראמן
04:45
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ'אלנג' ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
38