חדשות השבוע מעולם הרכיבה

קונטדור מכוון לניצחון בטור דה פרנס אבל מכחיש שהוא הפייבוריט, דנילו די לוקה הושעה לשנתיים אך מתכוון לערער, כוכב חדש מתגלה בג’ירו דל פרובינציה דלה קלבריה, פביאן קנצ’לרה התחיל את עונת התחרויות בטור של קטאר, אייבי גילת מדווח 
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


קונטדור מכוון לניצחון בטור דה פרנס אבל מכחיש שהוא הפייבוריט, דנילו די לוקה הושעה לשנתיים אך מתכוון לערער, כוכב חדש מתגלה בג'ירו דל פרובינציה דלה קלבריה, פביאן קנצ'לרה התחיל את עונת התחרויות בטור של קטאר, אייבי גילת מדווח 

מאת:אייבי גילת


אחרי שקיבל את עמדת המנהיג הבלעדי של קבוצת אסטנה אלברטו קונטדור מאשר שניצחון בטור דה פרנס 2010 יהיה המטרה העיקרית של עונת התחרויות עבורו, יחד עם זאת הוא עומד על כך שישנם מועמדים נוספים לחולצה הצהובה.

קונטדור נראה היה שמח ומוכן בפרזנטציה שנערכה בסוף השבוע שעבר בווינה לקבוצת אסטנה.

"המטרה הגדולה ביותר שלי לעונה הקרובה היא לזכות שוב בטור דה פרנס. אני יודע שזה הולך להיות לא קל משום שלהרבה רוכבים יש מטרה זהה. אני חושב של-8 עד 10 רוכבים יש סיכוי ממשי, אבל גם אני וגם הקבוצה ניתן את הכול כדי לנצח." והוסיף, "ברור שלאנס הוא אחד מיריבי אבל השנה אהיה יותר רגוע. יש לנו קבוצה טובה מאוד ותהיה לנו עונה מצוינת. הקבוצה עבדה קשה מאוד באימונים ואני מרוצה מהמוטיבציה והמחויבות שגילו כולם. זה המפתח."

 

 
קונטדור עם הפנים לצרפת / צילום: Daniel Norton

קונטדור מקבל גם רוח גבית מאלכסנדר וינוקורוב החוזר למעגל התחרויות, "המטרה היא לנצח את הטור דה פרנס ולהראות, שעם אלברטו קונטדור יש לנו את הקבוצה הטובה בעולם. אני סבור שעם הכישרון שלו והניסיון שלי אפשר לסמוך עליו שיצליח". גם מנצח הטור דה פרנס ב-2006 אוסקר פריירו מוסיף שמן אל מדורת המוטיבציה, "כשאלברטו בקבוצה כל הרוכבים יעבדו בשבילו. הקבוצה בנויה סביב קונטדור. הוא הרוכב הטוב בעולם וזוהי מוטיבציה לכולנו."

דנילו די לוקה הושעה לשנתיים
דנילו די לוקה, הרוכב האיטלקי מקבוצת LPR Brakes, שסיים במקום השני בדרוג הכללי המצטבר בג'ירו 2009 אחרי דניס מנצ'וב, ושנתפס על שימוש בחומר האסור EPO מסוג CERA, הושעה על ידי הועד האולימפי האיטלקי CONTI לשנתיים, ונקנס בסכום של 280,000 יורו. הרוכב הודיע בראיון ליומון האיטלקי הנפוץ Gazzetta dello Sport שיערער על ההחלטה. "אנחנו נפנה לבית המשפט לערעורים. אני משוכנע שהמאבק טרם הסתיים. עוד טרם נאמרה מצידי המילה האחרונה בנושא של תחרויות אופניים. יש לי עוד הרבה מה לתת. אני משוכנע שאוכל לחזור עוד לפני תום השנתיים".

הועד האולימפי האיטלקי דרש להשעות את די לוקה לשלוש שנים בשל "הנסיבות המחמירות" שהובילו לתפיסתו. הקריירה של דנילו די לוקה בן ה- 34 ידעה לא מעט עליות וירידות, לפחות בתחילת דרכו הוא נחשב לרוכב המתמחה במרוצים חד יומיים ומרוצי קטעים קצרים. הקריירה שלו מלאה בניצחונות במרוצים המוגדרים כקלאסיקות מחד, ומאידך מלווה את דרכו תמיד עננה כבדה של חשדות בשימוש בחומרים ממריצים ואסורים. הפעם בגילו המבוגר יחסית, ועם עונש ההשעיה הארוכה שיסתיים רק ב-11 ביולי שנת 2011, נראה שהבור שחפר לעצמו די לוקה הוא עמוק במיוחד.

ג'ירו דל פרובינציה דלה קלבריה
במרוץ בן 4 קטעים שנערך במחוז קלבריה בדרום איטליה, מנצח לראשונה בקריירה שלו מרוץ קטעים, מתיאו מונטגוטי, מקבוצת דה –רוזה, שגם ניצח את הקטע הראשון אחרי בריחה מרשימה בעליה האחרונה. מעניין היה לראות, שאלסנדרו "אלה ג'ט" פטאקי, מחמם מנועים לקראת הקלאסיקה מילאן סן רמו, ובמדי קבוצתו החדשה 'לאמפרה' הוא מוצא מחדש את הרגליים המהירות, הכוח המתפרץ שלו, ומנצח את הקטעים מספר 2 ו-4 כאשר הלידינגמן שלו הוא דנילו הונדו, הספרינטר הגרמני. מיכאל ראסמוסן הדני חוזר במרוץ זה למסלול התחרויות אחרי ריצוי עונש השעיה של שנתיים על שימוש בחומרים אסורים.

פביאן קנצ'לרה התחיל את עונת התחרויות בטור של קטאר
אלוף העולם והאלוף האולימפי במרוצי נג"ש פאביאן קנצ'לרה שהחמיץ את מרבית אימוני קבוצתו CSC חודש ינואר בשל מחלת השפעת בה לקה החל את העונה בטור של קטאר ומיד אחר כך ימשיך לטור של עומאן. לדברי העיתון הגרמני Berner Zeitung נטל הרוכב בן ה-28 את משפחתו לספרד והתאמן שם כדי להיות מוכן לטור של קטאר.

הרוכב השוויצרי יגיע למרוצים המדבריים המתאפיינים ברוחות חזקות ובמאוצים המוניים של הדבוקה לקו הסיום לא כדי לנצח אלא כדי לצבור ק"מ תחרויותיהם ברגליים. המבחן הראשון המצפה לקנצ'לרה הוא טירנו אדריאטיקו באמצע חודש מרץ. 

קנצ'לרה ידלג שוב על הקלאסיקה מילאן סן רמו אותה ניצח ב-2008. לפי התוכנית עתיד קנצ'לרה להשתתף ברונדה של פלנדריה, להגן על כתרו בטור של שוויץ וכמובן בטור דה פרנס. בשנה שעברה התחיל קנצ'לרה את כל 3 הגרנד טורים וסיים בהצלחה רק את הטור דה פרנס.

נראה שהאלוף השוויצרי מבין בשלב הזה של הקריירה שלו, שהמקום היחידי שהוא יכול לבוא לידי ביטוי הם מרוצים קלאסיים המתאימים ליכולותיו הפיזיות האדירות, ומרוצי נג"ש שבהם הוא מוגדר כרגע כרוכב הטוב בעולם.

 

 
קנצ'לרה מתכונן במדבר / צילום: Thomas Fanghaenel

גרט סטיגמנס וקאטושה מגיעים לבית המשפט
הרוכב הבלגי המצטיין מקבוצת רדיושק, תובע את קבוצתו לשעבר קאטושה בבית הדין לעבודה בז'נבה על כך שמשכורות מעונת 2009 טרם שולמו לו. כזכור סרב סטיגמנס לפני הטור דה פרנס לחתום על הצהרה לפיה אם ימצא כמשתמש בחומרים אסורים יצטרך לשלם קנס בגובה חמש פעמים משכורתו. כתוצאה מכך סטיגמנס לא התחרה עוד בהמשך העונה. סטיגמנס טוען שהקבוצה חייבת לו תשלום המשכורת עד לסוף העונה. אנדרי צ'מיל מנהל הקבוצה מכחיש. עתה יצטרכו הצדדים הניצים להיפגש בבית המשפט שיכריע בסוגיה. 

גרג למונד וחברת TREK הגיעו להסכם פשרה
האפשרות למשפט טעון בחודש מרץ במדינת מינסוטה בין גרג למונד שניצח 3 פעמים את הטור דה פרנס ובין החברה האמריקאית לייצור אופניים TREK ירדה מהפרק אחרי ששני הצדדים הגיעו להסכם פשרה מחוץ לכותלי בית המשפט. הוסכם בין הצדדים שחברת TREK תעביר סכום כסף נכבד (פעמיים 100 אלף דולר) כתרומה לקרן לילדים שעברו ניצול מיני. נשיא חברת TREK ג'ון בורק חלק שבחים לגרג למונד וטען שלמונד שייך ל"היכל התהילה" של ענף האופניים.

קרלוס ססטרה ממשיך להתאמן למרות הקור
למרות גל הקור הקשה הפוקד את ספרד אלוף הטור דה פרנס 2008 קרלוס ססטרה ממשיך להתאמן קשה לקראת תחילתה של העונה החדשה. הקפטן של קבוצת סרבלו גר באזור אבילה שבספרד, ומתאמן בהרים שמצפון למדריד. איתני הטבע הגשם, השלג, הקור, והרוח אינם עוצרים את ססטרה, המתאמן לקראת הטור של קאטלוניה שיערך בחודש הבא. "אני רוכב רכיבות אימונים של ארבע שעות ביום לעיתים שש שעות כאשר הטמפרטורות צונחות לפעמים מתחת לנקודת האפס. כל יום יש לי פחות שומן שיגן עלי מהקור. למזלי אנחנו משתמשים בבגדים מיוחדים המגינים עלי ושומרים על חום הגוף." מטרתו הראשונה של ססטרה שלא התחרה מאז הטור דה פרנס היא הג'ירו האיטלקי. לצורך כך הוא מתאמן קשה, מנסה ציוד חדש ומתרגל את התנוחה האווירודינמית על אופני הנג"ש.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
03:16
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12