חדשות השבוע מעולם הרכיבה

ההחלטה מתעכבת וקונטדור מתחיל להרגיש לחוץ. קנצ’לרה מסתכל על העתיד הקרוב והרחוק שלו. באסו מסמן מטרה - ניצחון בטור דה פראנס 2011 בעוד שאנדי שלק הופך להיות המועמד מספר 1 לזכייה בטור דה פראנס השנה. אייבי גילת עם החדשות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


ההחלטה מתעכבת וקונטדור מתחיל להרגיש לחוץ. קנצ'לרה מסתכל על העתיד הקרוב והרחוק שלו. באסו מסמן מטרה – ניצחון בטור דה פראנס 2011 בעוד שאנדי שלק הופך להיות המועמד מספר 1 לזכייה בטור דה פראנס השנה. אייבי גילת עם החדשות

מאת:אייבי גילת


עולם האופניים עוסק בעיקר בעתידו של אחד מגדולי הרוכבים שהיו אי פעם אלברטו קונטדור שהסתבך עוד יותר כאשר בראיון טלוויזיוני נדיר לטלוויזיה הספרדית חזר קונטדור שוב על האיום המפורש שלו שבמידה ולא יזוכה בפרשת החומר האסור קלנבוטרול שהתגלה בדגימת השתן שלו ושמו יטוהר, הוא יפרוש לגמרי מרכיבה תחרותית. לפי סוכנות הידיעות רויטרס נשמע קונטדור אומר:"זה עדין מוקדם לומר זאת עכשיו…אבל אינני יכול להבטיח שאמשיך".


קונטדור מאבד סבלנות / צילום: kei-ai


ההצהרה של קונטדור מגבירה מאוד את הלחץ על הועדה מטעם התאחדות האופניים הספרדית שצריכה להכריע לגבי עתידו של הרוכב הספרדי המוכשר. אין גם אפשרות לדעת כמה זמן התהליך הזה ייקח. בינתיים גם יצרני הבשר בספרד מבקרים את קונטדור על כך שטען שהמקור לחומר האסור שהתגלה אצלו הוא בבשר שאכל ומבקשים לפתוח חזית נוספת בכך שיפתחו בספרד הרשויות בחקירה רשמית של הממצאים.

קונטדור שלא יכול להתחרות עד שיוכרע גורלו יכול להשתתף במחנה אימונים שמקיימת קבוצתו סקסו בנק – סאנגארד. לקונטדור יש גם המון מה לומר על היחס שקיבל לדבריו בקבוצתו הקודמת אסטנה. בראיון טלוויזיוני הוא אומר ש:"קבוצת אסטנה לא נתנה לי את אותו הכבוד שהם קיבלו ממני".  

באסו מסמן מטרה ניצחון בטור דה פראנס
איבן באסו, שניצח פעמיים את הגרנד טור הביתי הג'ירו ד'איטליה מעדיף השנה לוותר על הגרנד טור האיטלקי ומסמן לעצמו מטרה אחרת גבוהה הרבה יותר – לנצח את הטור דה פראנס. בראיון לעיתון האיטלקי הנפוץ La Gazzetta dello Sport אומר הרוכב האיטלקי הבכיר מקבוצת ליקוויגאס שחגג ביום שישי האחרון את יום הולדתו ה-33, "אם אנצח את הג'ירו בפעם השלישית אהיה ברשימה מיוחדת של אנשים שעשו זאת אבל החולצה הצהובה תיתן אור מיוחד לשתי החולצות הורודות שכבר יש לי בבית".

באסו שכבר ניצח את הג'ירו ב-2006 החליט לוותר כליל על השתתפות בג'ירו כאימון ומוסיף ואומר, "לרכב לאט את הרי הדולומיטים יעליב את האוהדים". באסו מצביע על היורש וינצ'נזו ניבאלי שזכה ב-2010 בוואלטה הספרדית, "וינצ'נזו התבגר הוא כבר לא ילד קטן. כפי שהראה בוואלטה הוא יכול לנצח את הג'ירו". קבוצת ליקוויגאס תיפגש למחנה האימונים הראשון במעבר סאן פלגרינו בהרי הדולומיטים ואח"כ תמשיך למחנה אימונים בן שבועיים באי האיטלקי סרדיניה. קבוצת ליקוויגאס מתכוננת לטור דאון אנדר באוסטרליה שיפתח את עונת התחרויות הרשמית  ב-16 בינואר.

הושבוד לא יקבל העלאה בשכר
ת'ור "אל הזעם" הושבוד שזכה לאחרונה בחולצת הקשת בענן והוא האלוף העולם החדש למרוצי כביש מודה בראיון לאתר המדיה הנורבגי Fædrelandsvennen, "לא קבלתי הצעות חדשות מחברת גארמין." בהתייחסו לתנאי השכר שקיבל בקבוצת הקודמת סרוולו טסט טים אמר, "הם רצו לתת לי תנאים טובים יותר, אבל נגמר להם הכסף. הם נצלו את כל התקציב." החוזה עם הקבוצה האמריקאית שנחתם לשנה אחת מוערך בכ – 1.2 מיליון אירו. הושבוד בן ה-32 מודה, "ככה זה שחותמים על חוזה חדש מוקדם." לטענתו הוא איננו יודע מה יקרה אחרי 2011 ואומר שעדיין מקבל הצעות לשנה שאחרי. בינתיים קבוצת גארמין שמכילה בין היתר את המאיץ המצטיין טיילר פאראר נפגשת לפגישת הכרות של טרום עונה באיי קיימן. סביר להניח שיוחלט איך יוכל הושבוד להשתמש בניסיונו הרב כדי לעזור לטיילר פאראר לנצח את מארק קוונדיש.

אנדי שלק הופך להיות המועמד מספר 1 לזכייה בטור דה פראנס בשנת 2011
בלי שום קשר איך יסתיים הפרשה של אלברטו קונטדור, אנדי שלק מאמין שהוא יהיה המועמד מספר אחד לזכייה בטור דה פראנס השנה. שלק שזכה בשני קטעים ב- 2010, לבש מספר ימים את החולצה הצהובה, והגיע למקום השני 39 שניות אחרי קונטדור מאמין שיוכל לנצח בשנת 2011. בראיון לאתר האינטרנט Cyclingnews אומר שלק, "מאז שהתחלתי מדי שנה הראיתי התקדמות הדרגתית, ואם אמשיך להתקדם אהיה המועמד המוביל בשנת 2011." כזכור עבר אנדי שלק בעונה שעברה תאונה עם רכב שפגע בו, ולפיכך ההכנות לעונה התעכבו בשלושה שבועות.

קנצ'לרה מסתכל על העתיד הקרוב והרחוק
אלוף העולם בפעם הרביעית במרוצי נגד שעון הרוכב פאביאן קנצ'לרה השוויצרי טרם הודיע על הקבוצה החדשה בה ירכב בשנת 2011. סביר מאוד להניח שזו תהיה הקבוצה הלוקסמבורגית של אנדי ופרנק שלק. "אודיע על הקבוצה החדשה שלי בתוך מספר שבועות," אמר האלוף לאתר האינטרנט Blick.ch. בבלוג שלו באתר האינטרנט SwissOlympic.ch אומר קנצ'לרה בין היתר, "כאשר אבחר את קבוצתי, מאוד חשוב לי שתציע לי את האפשרויות שעומדות בפני בעתיד".

קנצ'לרה מתלונן בבלוג שלו על כך שבעוד שעמיתיו נהנים מחופשה של חמישה שבועות בתקופת חג המולד הוא נאלץ בשל מעמדו החדש להופיע בכל מיני אירועים ולתת ראיונות לתקשורת והחופשה שבה היה מעוניין "לעשות כלום" הולכת ומתקצרת משנה לשנה. קנצ'לרה אומר שההצלחה שינתה את חייו. ערכים אחרים חשובים לו יותר מאשר להיות מצליחן או מפורסם או עשיר, "זה לא הופך אותך להיות אדם טוב יותר רק בגלל שאתה אלוף," אומר קנצ'לרה.

…ועוד מספר כותרות
עולם האופניים עסוק בימים אלו בעיקר בהתחלות חדשות, סיכומי שנה, ובהכנות לקראת העונה הקרובה 2011. כאשר נותרו עוד פחות מחודשיים למרוץ הראשון בחצי הכדור הדרומי ביבשת אוסטרליה הרחוקה אין ספק שמה שתופס כגרע את תשומת הלב של המדיה הוא העיסוק האינטנסיבי בכל הפרשות המשפטיות. כך למשל נדחה ערעורו של האדם שעל פי החשד סיפק למרקו פאנטני "הפירט" את מנות הקוקאין הקטלניות שבדיעבד גרמו למותו הטרגי. בית משפט בבולוניה אישר השבוע את פסק הדין מ-2008 שכלל ארבע וחצי שנות מאסר מ-2008 פלוס 150,000 אירו פיצויים לכל אחד מהוריו המתבגרים של פאנטני. אם הכך נעשה צדק פואטי?. קשה לומר. דבר אחד בטוח עד שלא תוכרע פרשת קונטדור הזעזועים במערכת ימשכו. גם אצלנו מתכוננות הקבוצות במרץ לתחילת העונה עם מחנות אימון בכל רחבי הארץ. התקווה היא שבשנת 2011 אולי יהיה לנו סוף כל סוף רוכב ישראלי כחול לבן בפלוטון המקצועני, ואולי הטור של אילת שמארגנת בן דרור גרופ יתפתח משנה לשנה ממש כמו טורים בארצות חמות אחרות ,וישים גם אותנו על המפה מפני ששמש יש לנו. ובשפע. שבוע נהדר לכולכם.

צילום שער / Simon Styles



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
03:16
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12