חדשות השבוע מעולם הרכיבה

מקרה קונטדור מגיע לקראת הכרעה, ה – UCI פרסם את דרוג הקבוצות לשנת 2011, הערעור האחרון של אלסנדרו וואלוורדה נדחה, הקבוצה הלוקסמבורגית החדשה ממשיכה בבניית סגל הרוכבים וביארן ריס עדיין מרגיש שבגדו בו. אייבי גילת עם החדשות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


מקרה קונטדור מגיע לקראת הכרעה, ה – UCI פרסם את דרוג הקבוצות לשנת 2011, הערעור האחרון של אלסנדרו וואלוורדה נדחה, הקבוצה
הלוקסמבורגית החדשה ממשיכה בבניית סגל הרוכבים וביארן ריס עדיין מרגיש
שבגדו בו. אייבי גילת עם החדשות

מאת:אייבי גילת

אומרים ש"אין חכם כבעל ניסיון", מעניינים במיוחד הם דבריו של "פיפו" פוזאטו, המומחה האיטלקי של קבוצת קאטושה הרוסית, שכתב בבלוג שלו שכבר שבועיים וחצי עברו והוא טרם ראה בכלל את האופניים שלו. ישנן גישות רבות של מאמנים בנושא הפגרה או בתקופת המעבר של מה שצריך לעשות רוכב מקצוען.


מי יטפס על הונטו ב- 2011 / צילום: Zakke


באותה נשימה כותב פוזאטו שבעונת 2010 הוא רכב 108 ימי תחרויות! ברור שאחרי עומס גופני ומנטאלי שכזה הדבר האחרון כרוכב מקצוען שמתחרה אחת לשלושה ימים רוצה לעשות זה בכלל להסתכל על האופניים. פוזאטו שסיים השנה במקום השלישי ב"גיהינום של הצפון" פריס רובא, רביעי באליפות העולם, ואף לקח קטע בג'ירו יכול בהחלט להסתכל על העונה שעברה כהצלחה. למרות שהמבקרים, במיוחד באיטליה, מהללים במיוחד את באסו וניבאלי שזכו בג'ירו ובוואלטה בהתאמה. לדבריו ענף האופניים באיטליה איננו נמצא במשבר והראייה התוצאות הניצחונות האיטלקיים בשני הגרנד טורים. בינתיים עולם האופניים ממשיך ב"עונת המלפפונים" וכשלא מתחרים וממתינים להכרעות יוצאים החוצה לא מעט דברים איך נאמר בעדינות מעניינים.


ביארן ריס טוען שהאחים שלק שיקרו לו

בראיון בתוכנית הספורט של הטלוויזיה הדנית Lige På og Sport (LPS) טוען ביארן ריס כששאל את האחים שלק ביחס לכוונותיהם לעזוב את הקבוצה לטובת הקבוצה הלוקסמבורגית החדשה הם הכחישו זאת: "זה מאוד מאכזב. אינני יכול לעשות דבר בכדי למנוע מהם לדבר עם אחרים, הם יכולים לעשות כן. הם שקרו אותי וזה מצער מאוד." בשידור אף נטען שלמרות הכחשת השלקים הם כבר היו במשא ומתן עם הקבוצה החדשה: "היו לי הספקות שלי אבל הכול היה כל כך חדש. אני מרגיש שאני צריך להאמין על האנשים שלי בקבוצה היות וזה הדבר שהקבוצה נשענת עליו. אנחנו צריכים לסמוך האחד על השני זה חלק מהערכים שלנו."

גם אלוף העולם הנוכחי פאביאן קנצ'לרה לא יוצא נקי מהראיון ובתוכנית נטען שלמרות הצהרותיו של קנצ'לרה על כך שהבאתו של קונטדור לקבוצה היו בבחינתו הקלף שטרף את הקלפים בתהליך קבלת ההחלטות אם לעזוב את הקבוצה, באה התוכנית ושולפת שפן חדש בדמותו של מארק ביבר מנהל קבוצת אסטנה לשעבר שטוען חד משמעית שעוד שבחודשים דצמבר וינואר 2009 הוא ניהל משא ומתן עם קנצ'לרה לגבי מעבר אפשרי לקבוצה הלוקסמבורגית החדשה. ובעניין הזה מוסיף ריס: "זוהי אכזבה. זה לא מתאים לאלוף עולם. עצוב שכל כך הרבה שנים טובות שהיו לנו נגמרו כך."

מה שברור הוא שקבוצת טים סקסו בנק נחלשה באופן משמעותי ביותר עם עזיבתם של קנצ'לרה והאחים שלק ועוד מספר רוכבים משמעותיים מחד, ומאידך עם עתידו הלוט בערפל והבלתי ברור של אלברטו קונטדור. ריס שהימר על כל הקופה נותר קירח מכל הכיוונים וכרגע הוא נראה כשחקן פוקר המהמר על סכומי עתק עם קלפים מאוד לא משמעותיים.

הקבוצה הלוקסמבורגית החדשה ממשיכה בבניית סגל הרוכבים  
הקבוצה הלוקסמבורגית של האחים שלק אישרה כבר את החתמתם של 24 רוכבים בסגל הקבוצה. בין השמות הבולטים ניתן למצוא את: האחים פרנק ואנדי שלק, הוותיקים יינס וויט וסטיוארט א'וגריידי, לינוס ג'נדרמן, פאביאן וגמן, ג'קוב פוגלסאנג, בריס פיילו, מקסים מונפורט ודניאלה בנאטי המאיץ האיטלקי הידוע. ההחתמות האחרונות של הקבוצה הן הרוכבים הדנים אנדרס לונד ומרטין מורטנסן וההולנדי טום סטאמשניידר. כאשר הצטרפותו של פאביאן קנצ'לרה לקבוצה היא רק שאלה של זמן. אין פלא שבדרוג קבוצות הפרו טור קיבלה הקבוצה את הדרוג הגבוה ביותר של כל הקבוצות שנמצאות בסבב לקראת עונת 2011 דבר המבטיח הזמנות לכל המרוצים החשובים שמארגן ה- UCI.

על הנייר הקבוצה הלוקסמבורגית החדשה נראת כקבוצת-על. ההתארגנות שלה והעזיבה של כמעט כל המבנה שהיה קיים אצל ביארן ריס מעלה שורה של שאלות נוקבות שעדין לא קבלנו תשובה עליהם:
מה בדיוק קרה שם בטים סקסו בנק, מה השתבש?

הערעור האחרון של אלסנדרו וואלוורדה נדחה
המערכה המשפטית לטיהור שמו של אלסנדרו וואלוורדה נמשכה עד לבית המשפט העליון בשוויץ. הערעור שהוגש לבית המשפט העליון בשוויץ נדחה ולפיכך העונש שהוטל על וואלוורדה על כך שלא יוכל להתחרות עד ל-31 בדצמבר בשנת 2011 תקף. וואלוורדה "הנסיך הספרדי" לא נתפס מעולם על שימוש בחומרים אסורים אבל בדיקות של ד.נ.א. באיטליה קישרו אותו לפרשת פוארטו ולפיכך התאחדות האופניים באיטליה אסרה עליו להתחרות בתחומה, עונש שהוחמר אחר כך על ידי התאחדות האופניים הבינלאומית ה – UCI והסוכנות העולמית למלחמה בסמים WADA לעולם כולו לשנתיים מה-1 בינואר 2010 ועד ל-31 בדצמבר 2011. על וואלורדה שהפסיד בערעור נגזרו גם 4000 פרנקים שוויצרים הוצאות משפט, ועוד 5000 פרנקים שוויצרים קנס אותם יצטרך לשלם ל – UCI, ל – WADA ו ל – CONTI הועד האולימפי האיטלקי. וואלוורדה שב-25 באפריל הקרוב יחגוג 31 אביבים יחזור לרכב רק בשנה הבאה.
 

ה – UCI פרסם את הדרוג של הקבוצות
ה – UCI פרסם את רשימת הדרוג של 42 הקבוצות הבכירות בענף האופניים. ראוי לציון שעל פי השיטה הנהוגה כיום הקבוצות הבכירות מקבלות הזמנה אוטומטית לכל המרוצים שמארגן ה – UCI דבר שמבטיח חשיפה תקשורתית, תקציב לקבוצות וצבירת נקודות להמשך קיום הקבוצה במתכונת הנוכחית. הקבוצות קבלו את הדרוג על סמך התוצאות שקבלו 15 הרוכבים הבכירים שלהם במרוצים שהתנהלו בעונות 2009 ו-2010.

15 הקבוצות הבכירות הן :

1.   Luxembourg Pro Cycling Project
Rabobank Cycling Team
Garmin-Cervélo
HTC-Highroad
Omega Pharma-Lotto
Lampre-ISD
Katusha
Sky ProCycling
Liquigas-Cannondale
Saxo Bank SunGard
 Team RadioShack
 Vacansoleil-DCM Pro Cycling Team
Pro Team Astana
Movistar Team
BMC Racing Team

מספר נקודות ראויות לציון בקשר לדרוג הקבוצתי:

•   הקבוצה הלוקסמבורגית החדשה מדורגת המקום הראשון – הגאלאקטיקוס. התחלה מצוינת לעונת 2011 והבטחה גדולה.
•   קבוצתו של ביארן ריס טים סקסו בנק מדורגת רק במקום העשירי אחרי העזיבה הסיטונית של מרבית כוכבי הקבוצה.
•   קבוצת וואקנסוליי מדורגת בין הגדולות כאשר עתידו של איזקיל מוסקרה שהגיע שני בוואלטה איננו ברור, והקבוצה ויתרה על הנקודות שלו.
•   כדאי גם לשים לב לקבוצות שאינן מופיעות בין 15 הגדולות.

הקבוצות שמדורגות בין המקומות ה-16 וה-20 ייאבקו על 3 המקומות הנוספים. קבוצות המדורגות מהמקום ה-20 ואילך אינן זכאיות להשתתפות אוטומטית בכל התחרויות שמארגן ה – UCI. הקבוצות הן:

16.   Euskaltel-Euskadi
Geox-TMC
Quick Step Cycling Team
Cofidis Le Crédit en ligne
 AG2R

מעניין לציין שקבוצת FDJ מדורגת רק במקום ה-21. מפתיע במיוחד הוא הדרוג הנמוך יחסית של קבוצת הפאר הבלגית קוויק סטפ. פטריק לפברה יצטרך לעשות חושבים היטב ומהר כדי לראות מה עושים כדי להתמודד עם קבוצת אומגה פארמה לוטו ופיליפ ג'ילבר הרוכב הקלאסי מצטיין המדורגים במקום החמישי הגבוה רחוק מעליהם. אותנו מעניין מאוד הדרוג של קבוצת Geox-TMC שעל פי הפרסומים יכול להיות שנראה את רן מרגליות שלנו רוכב בשנה הבאה בשורותיהם.


מקרה קונטדור לקראת הכרעה

פט מקווייד נשיא ה – UCI טוען שההכרעה בעניינו של אלברטו קונטדור קרובה במהירות ושהכול תלוי כעת בממצאים ובחקירות שמנהלת הסוכנות העולמית למלחמה בסמים WADA. אין ספק שענף האופניים העולמי מתקרב במהירות לצומת דרכים די משמעותית בעתידו של הענף. מקוויד החותר לעונש הרחקה של 4 שנים במקום השניים הנהוגים כיום נשמע די נחרץ לגבי הנושא של קונטדור באומרו שהחוקרים מנסים לגלות איך הגיע החומר האסור למערכת של קונטדור. יהיה מאוד מפתיע אם הסיפור הזה יסתיים ללא עונש הרחקה ושלילת התואר בו זכה קונטדור בטור דה פראנס. אם אכן זה מה שיקרה הרי זו תהיה הפעם השנייה בתולדות הטור שההכרעה בו מושגת מספר חודשים אחרי שהתחרות מסתיימת. לגבי חלק מאוהדי ענף האופניים זה יהיה סוג של צדק פואטי ואנדי שלק יזכה בטור דה פראנס, ולגבי השאר פשוט המון שאלות של לאן בדיוק אנחנו הולכים מכאן כענף ספורט נקי ומלהיב?

תמונת שער / Jeany



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22