חדשות השבוע מעולם הרכיבה

הוואלטה ד’אספניה החלה להתגלגל ביום שבת בערב במרוץ נגד שעון קבוצתי ברחובות סביליה. בעוד העיניים של חובבי ספורט הרכיבה בכל העולם יתמקדו בגרנד טור השלישי והאחרון של עונת המרוצים 2010, ישנן לא מעט ידיעות מעניינות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


הוואלטה ד'אספניה החלה להתגלגל ביום שבת בערב במרוץ נגד
שעון קבוצתי ברחובות סביליה. בעוד העיניים של חובבי ספורט הרכיבה בכל העולם
יתמקדו בגרנד טור השלישי והאחרון של עונת המרוצים 2010, ישנן לא מעט
ידיעות מעניינות

מאת:אייבי גילת


שלהי העונה מרכזות לא מעט ידיעות העוסקות במעברים של רוכבים לקבוצות אחרות, רוכבים שאינם מצליחים להשיג חוזים חדשים, וקבוצות המחליפות ספונסרים. בינתיים ממשיכים להיערך בכל רחבי היבשת מרוצים חד יומיים. באחד מהם GP Ouest-France שנערך במחוז בריטאני בצרפת ניצח במאוץ הרוכב האוסטרלי מתיו גוס מקבוצת קולומביה – HTC כשהוא מקדים על הקו את המאיץ המצטיין של גארמין טרנזישנ'ס טיילר פאראר. המרוץ באורך של 248 ק"מ היה ברמה של פרו טור, ויכול מאוד להיות שהמסלול ישמש את אליפות העולם שתיערך בשנת 2014.

רופא קבוצת USPS מכחיש שידע על שימוש בחומרים אסורים
לואיס גרסיה דל מוראל הרופא הספרדי של קבוצת הדואר האמריקאי, ששימש בתפקידו
בין השנים 1999 ל- 2003, מכחיש את העובדה שהייתה תוכנית קבוצתית לשימוש
בחומרים משפרי ביצועים. בראיון לסוכנות הידיעות אסושייאד פרס ובהתייחסו
להאשמותיו של פלויד לאנדיס, על שימוש בחומרים אסורים בצורה מאורגנת בקבוצה,
למרות ששמו לא עלה באי מיילים של לאנדיס שפורסמו ברבים, אומר דל מוראל,
"אינני יודע דבר על כך. מעולם לא ראיתי את הדברים הללו. אני מאוד רגוע בקשר
לכך משום שאין לי סיבה לדאגה. לאנדיס לא נקב בשמי, כך שיש לזה משמעות. אין
לי מה להסתיר. זה מגוחך".


החגורה מתהדקת / צילום: de:Benutzer:Hase



בראיון נוסף ל – Bloomberg news service מוסיף דל מוראל, "זה נשמע מטורף.
אינני יודע דבר על החלק הזה של הסיפור של קבוצת הדואר האמריקאי", ומוסיף
שפלויד לאנדיס "מנסה לעשות כסף". ד"ר דל מוראל ציין שהוא ישתף פעולה עם
החוקרים בפרשה בלי להפר את הסודיות של המטופלים.

איך שהדברים נראים האוניה טובעת וכל העכברים נסים על נפשם לכל עבר כשכל אחד
דואג לעורו. ברור שחוזקה של שרשרת נמדד בחלקים הפחות איתנים שבה. כרגע
נראה שהחוליות מתחילות להתעופף לכל עבר וממש כמו בפרשיות עסיסיות אחרות אין
לדעת לאן זה מוביל. איך ייצא לאנס ארמסטרונג מכל הסיפור הזה? רק ליושב
במרומים הפתרונים. אבל אין ספק שהמערכה על שמו ואולי על עתידו של ה"בוס"
נכנסת לשלב המכריע, וצפויות ודאי התפתחויות נוספות ודרמטיות בפרשה.

מנולו סאייז יחזור לספורט האופניים
המנהל השנוי במחלוקת מנולו סאייז שניהל בעבר את הקבוצות ONCE, ו – Liberty Seguros טוען שיש לו תוכניות לחזור לספורט האופניים ולבנות קבוצה חדשה לקראת 2012. המנהל הספרדי לא ניהל קבוצה מאז שנת 2006 אז נעצר כתוצאה מפשיטות של המשטרה הקשורות ל"פרשת פוארטו".

בראיון ל – El Diario Montanes אומר סאייז שיש בידיו תוכניות לבנות קבוצת אופניים חדשה. המאמן טוען שהמקור לקבוצה החדשה תהיה יבשת אסיה. "כרגע אין בספורט המקצועני שום קבוצה מיבשת אסיה פרט לקבוצת אסטנה, קבוצתם של אלכסנדר וינוקורוב ואנדריי קששקין שהתפתחו באירופה. אסיה זו יבשת עם פוטנציאל כלכלי ואנושי עצום". בראיון מוסיף סאייז שתפקידו בקבוצה יהיה להכין את הרוכבים. לטענתו מאז ימי אונסה העליזים אף מבנה ארגוני של קבוצה לא הצליח לעבור את ההכנה והארגון של קבוצתו.


מנולו סאייז לא חוסך את שבטו גם מהמנצח הטרי של הטור דה פראנס אלברטו קונטדור. לדבריו קונטדור למד מלאנס ארמסטרונג רק דברים רעים שאינם טובים לו באופן אישי ולספורט האופניים בכלל.

קשה מאוד לקבל את דבריו של אדם שנתפס מצולם כשהוא מוסר לד"ר פואנטס מזוודה שהכילה 60,000 יורו. לצערי הרב למרות ניסיונו הרב וכושר הארגון המעולה של סאייז המנהל הזה היה צריך שלא חזור בכלל לספורט הרכיבה המקצועני. אדם במעמדו חייב לשמש דוגמא אישית. אמנם מנולו סאייז תמיד טרח להכחיש את הטענות לפיהם עשה משהו לא נקי, אבל כמו שהדברים נראים זוהי לא בדיוק הדוגמא של ספורט רכיבה נקי מחומרים משפרי ביצועים אליה אנחנו שואפים.

בעיית הברך של טום בונן נמשכת
הצרות של מאיץ העל הבלגי טום "טורנדו" בונן נמשכות. אחרי ניתוח שעבר ב-15 ביולי, ושכבר היה נדמה שתהליך ההחלמה של ברכו הפגועה מתקדם לכיוון הרצוי, החל טום בונן לחוש בכאבים בברכו שוב במהלך האימונים בשבוע האחרון.

בראיון ל – Gazet van Antwerpen אמר המנהל הספורטיבי פטריק לפברה של קבוצת קוויק סטפ: "אנחנו לא נכנסים לפאניקה. כנראה שחתיכה מרקמת הצלקת מפריעה. לדברי הרופא שניתח התופעה מתרחשת לעיתים קרובות, אבל בונן יהיה חייב בשלב הזה של תהליך ההחלמה שלו לקצר את האימונים שלו". בראיון נוסף לאתר האינטרנט Sporza.be הוסיף לפברה, "קיווינו שבונן יהיה כשיר להתחרות במרוץ פריס-בריסל בתאריך ה-11 בספטמבר, כעת המטרה היא שבונן יהיה כשיר להתחרות במרוץ חד יומי אחר ה – Franco-Belge שיערך בתאריך ה-30 בספטמבר.


עדיין מושבת / צילום: Paul Hermans



בונן נפצע כשהתרסק בטור של קליפורניה ואחר כך בטור של שוויץ. הוא נאלץ לוותר על השתתפות באליפות בלגיה ובטור דה פראנס בשל הפציעה. לבונן שלא התחרה מאז ה-20 ביוני יש העונה 4 ניצחונות. לרוכב שהיה אלוף עולם ב- 2005 זוהי עונה מאכזבת מאוד. למעשה ההישג אולי הכי גדול שלו העונה היה בקלאסיקה מילאן סן רמו שבה הגיע שני. אלופים רבים עוברים בדרך שלהם לתהילה תקופות ביניים לא קלות. נקווה שטום בונן המאיץ המצטיין שב-15 באוקטובר יחגוג 30 שנים, יחזור לפלוטון המקצועני בכוחות מחודשים, וייתן למאות אלפי האוהדים הבלגים המשולהבים סיבה למסיבה.

וואלוודרה:"למדתי לחיות בלי להתחרות"

מנצח הוואלטה 2009 אלסנדרו וואלוורדה מאמין, שהמנוחה המאולצת מהרכיבה התחרותית למדה אותו יותר להעריך דברים אחרים בחיים, למרות שמסלול הוואלטה 2010 יכול היה מאוד להתאים לו להגן על תוארו היחיד בגרנד טור.

בראיון ליומון הנפוץ Marca הוא אומר, "קשה לי עם העובדה שלא אגן על תוארי, למרות שהשנה ישנם מספר קטעים העוברים במורסיה מחוז הולדתי, ואצטרך לראות אותם כצופה". לגבי המסלול של הוואלטה 2010 ציין וואלוורדה, "אני חושב שהייתי מסתדר היטב משום שהסלול איננו יותר קשה מ-2009 השנה שבה ניצחתי".

בהתייחסו לשמונת החודשים שעברו מאז הוטל עליו העונש מוסיף האס הספרדי, "הזמן להפתעתי עבר מהר, ולמרות ששינוי הוא קשה הרי למדתי ליהנות מאספקטים אחרים בחיי. במשך 9 שנים רק התאמנתי והתחריתי. גיליתי שישנם חיים אחרי הרכיבה. יש לי בית על החוף ושהיתי בו 2 לילות במשך 5 שנים. כעת אני שם כבר 6 שבועות. אני ממשיך להתאמן עם חברים מדי יום ולשמור על כושר טוב. ישנם גם רבים שמתקשרים ומעודדים אותי".

וואלוורדה נשמע מעט מריר כשאמר, "הם גנבו ממני את השנתיים הטובות ביותר שלי בקריירה שלי כרוכב אופניים מקצוען. בשנת 2010 לא האטתי ובכל מרוצי הקטעים שהשתתפתי עליתי לפחות על הפודיום. אולי השתתפתי בפחות מרוצים אבל ניצחתי באופן קבוע. בנוסף לכך הובלתי בסבב הפרו טור סימן המראה על זמן טוב במיוחד".

וואלוורדה רואה את עצמו כחוזר לקבוצתו קייס ד'פרנייה אחרי תום תקופת העונש ב-1 בינואר 2012. הוא גם טוען שהמקרה שלו שונה מאלו של וינוקורוב ובאסו ושהקהל עומד לצידו. לגבי שיתוף פעולה עתידי בינו ובין אלברטו קונטדור תחת החסות החדשה של Movistar טוען וואלוורדה שהוא וקונטדור יהיו הזיווג המושלם. לטענתו הם מתאימים ושהוא יעזור לקונטדור לנצח את הטור דה פראנס. החלוקה ביניהם תהיה שקונטדור יתרכז בטור והוא במרוצים אחרים.

על פניו נשמע מאוד פוליטיקלי קורקט. יחד עם זאת למי בדיוק יש לאלסנדרו וואלוורדה להלין? למזלו הוא קיבל רק עונש השעיה של שנתיים בשל מעורבותו בפרשת פוארטו ותהיה לו עדיין את היכולת לחזור. כרוכב על וכמודל לחיקוי היינו מצפים ממנו שיתנהג בצורה קצת הולמת יותר, ולא שיגלגל עיניים לשמים בסגנון הקוזק שנגזל. על כישרונו העצום, על היכולת שלו להפציץ במדרונות התלולים של הגבעות הקלאסיות אין עוררין, אבל דווקא מרוכב כזה אנחנו האוהדים מצפים ליותר, הרבה יותר.

הסוף של קבוצת סרוולו טסט טים
השבוע נפל דבר בפלוטון המקצועני ואחת הקבוצות היותר בולטות הודיעה שתפסיק להתקיים. ההתחלה דווקא הייתה מבטיחה. עם ארסנל של רוכבים כקרלוס ססטרה שניצח את הטור דה פרנס 2008, ת'ור הושבוד "אל הזעם" הנורבגי שניצח מאוצים בטור דה פראנס ואף לקח את החולצה הירוקה בשנה שעברה, והיינריך האוסלר מומחה לקלאסיקות ומרוצים חד יומיים הקבוצה נראתה כחממה ובית גידול לרכובים מוכשרים ולניצחונות.

אחרי שקיבלו הודעה באי מייל על כך שהקבוצה תחדל להתקיים בתאריך ה-31 בדצמבר קיים הושבוד מסיבת עיתונאים ושבר את השתיקה, "אני רוצה להודות לקבוצת סרוולו על הסיכוי שהיא נתנה לי ולחברי לקבוצה, והייתי גאה להיות חלק מהקבוצה הזו בשנתיים האחרונות. היו לנו שנתיים נהדרות ואנחנו מאוד גאים בכך. אנחנו גאים על מה שהספקנו לעשות עם קבוצה כל כך צעירה ומצטערים מאוד על כך שהיא חדלה מלהתקיים".

לדברי מקורות הענק הנורבגי יחד עם חבריו היינריך האוסלר, אנדראס קליר, וברט לאנקסטר צפויים לנחות בקבוצת גארמין טרנזישנ'ס שתהפוך כפי הנראה להיות גארמין – סרוולו. הסיבה המדויקת להתפרקות הקבוצה איננה ברורה. היו שמועות על כך שהקבוצה נקלעה לקשיים כלכליים. אפשרות אחרת היא העובדה שסרוולו טסט טים היא קבוצה מהדרג השני פרו קונטיננל. קברניטי הקבוצה קיוו שהקבוצה תהפוך לקבוצת פרו טור. בשנת 2011 מעמד הקבוצה היה אמור להישאר זהה. המשמעות הייתה שלקבוצות מהדרג הזה לפי התאחדות האופניים הבינ"ל, ה – UCI, אין השתתפות בטוחה בטור דה פראנס. לנותן החסות מדובר בהפסד כלכלי ענק. בכל מקרה יצרנית האופניים FELT שנתנה חסות לקבוצת גארמין טרנזישנ'ס יוצאת מהמשחק. לתוך החלל הזה נכנסת כעת סרוולו עם האופניים המצוינים שלה.  

נראה שזו הסיבה האמיתית למעברו של קרלוס ססטרה לקבוצת GEOX החדשה. ישנם הרבה מאוד דברים שנעשים בחדרי חדרים גם ברמה העולמית. אין ספק שבשנתיים שקבוצת סרוולו הייתה קיימת היא הטביעה את חותמה על הפלוטון המקצועני. קבוצת גארמין עם טיילר פאראר ות'ור הושבוד (בהנחה שהוא אכן נוחת בה) תהיה כוח רציני מאוד שיש להתחשב בו במאוצים.

בשלושה שבועות הקרובים נהיה כולנו חובבי האופניים בארץ ובעולם מרותקים למסכי הטלוויזיה כדי לחזות בביצועי הרוכבים בוואלטה. עונת 2010 מתקרבת לסיומה. אחרי הוואלטה מצפה לנו עוד אליפות העולם והג'ירו די לומברדיה הנועל את עונת מרוצי האופניים הבינ"ל. אחרי ג'ירו ד'איטליה מרתק, טור דה פראנס מותח עד לשנייה האחרונה מעניין מי יהיה הרוכב שייכנס למדריד בעוד כשלושה שבועות כמנצח הוואלטה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024
48:02
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
01:35
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ'אלנג' ישראמן
03:22
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ'אלנג' ישראמן
03:43
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ&#039אלנג&#039 ישראמן
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ'אלנג' ישראמן
04:45
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ'אלנג' ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
38