חדשות השבוע מעולם הרכיבה

קבוצת אסטנה מתחילה את העידן שאחרי קונטדור ומנסה לגייס את דניס מנצ’וב, הרוכב הסיני של קבוצת רדיו שאק מואשם בשימוש בחומרים אסורים, קונטדור מצנן את הכוונות לזכייה בשלושת הגראנד טורים ועורך הדין של ארמסטרונג מגנה את חקירתו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


קבוצת אסטנה מתחילה את העידן שאחרי קונטדור ומנסה
לגייס את דניס מנצ'וב, הרוכב הסיני של קבוצת רדיו שאק מואשם בשימוש בחומרים
אסורים, קונטדור מצנן את הכוונות לזכייה בשלושת הגראנד טורים ועורך הדין
של ארמסטרונג מגנה את חקירתו

מאת:אייבי גילת


קבוצת אסטנה החלה את תהליך הבנייה מחדש של הקבוצה אחרי עזיבתו של כוכבה אלברטו קונטדור וכנראה עוד מספר רוכבים דומסטיקים ספרדים שילכו אחריו לקבוצתו החדשה סקסו בנק – סנגארד, בכך שהחתימה את הכישרון הקרואטי הצעיר בן ה-24 רוברט קיסרלובסקי מקבוצת ליקוויגאס שסיים השנה את הג'ירו האיטלקי במקום העשירי. "ארוויח מכך שיהיה לי זמן להסתגל. בעונה הראשונה אעזור למנהיג הקבוצה ואחר כך נראה," הודיע הרוכב הקרואטי במסיבת עיתונאים. קיסרלובסקי שדרג את שכרו, וגם דחה הצעה שקיבל לדבריו מקבוצה צרפתית שהעניקה לו חופש מוחלט.


אסטנה מחפשת כוכבים חדשים / צילום: Fanny Schertzer


                             
קבוצת אסטנה מנהלת מרדף נואש אחרי מנהיג לקבוצה. נודע שהיא מנהלת מגעים עם דניס מנצ'וב הרוכב הרוסי שסיים על הפודיום במקום השלישי בטור דה פראנס ועם דוד ארויו מקבוצת קייז דפרנייה שסיים השנה במקום השני בג'ירו האיטלקי.

בינתיים בראיון ליומון האיטלקי La Gazzetta dello Sport תקף ג'יוזפה מרטינלי הדירקטור ספורטיף של קבוצת אסטנה את יצרנית האופניים ספשלייזד, במה שכינה את החלטתו של קונטדור לעזוב את קבוצת אסטנה כ"עריקה". הוא הוסיף ואמר, "חברת ספשלייזד השקיעו בקונטדור והבטיחו לו להיות הפנים של המוצר שלהם בדיוק באופן שחברת נייקי עשתה עם לאנס ארמסטרונג".

אין ספק שעזיבתו של כוכב בסדר גודל של אלברטו קונטדור יחד עם מספר רוכבים ספרדים, ואנשי מנהלה וצוות משאירה חור גדול בקבוצה הקזחית. אחרי שהתרגלו לנשום אוויר פסגות עם כוכבים מהסדר גודל של ארמסטרונג, יוהאן ברוניל ועכשיו קונטדור ועם שתי זכיות רצופות בטור דה פראנס הירידה למטה איננה נעימה כלל עיקר. יהיה קשה מאוד לראות את הקבוצה הזו מתאוששת מהמעבר של קונטדור. במידה ולא יביאו מיד רוכב לידר ברמה גבוהה ביותר, כמו דניס מנצ'וב או דוד ארויו, קבוצת אסטנה שתתבסס על רוכבים קאזאחים תשקע מהר מאוד לתחתית קבוצות הפרו טור וספק גם אם תחזיק מעמד שם.   

הבדיקה השנייה של הרוכב הסיני לי פויו מרדיו שאק נמצאה חיובית
התאחדות האופניים הסינית אישרה את העובדה שבבדיקה השנייה של רוכב האופניים לי פויו מקבוצת רדיו שאק נמצאו שרידים של החומר האסור קלנבוטרול המשמש לרוב אנשים עם בעיות במערכת הנשימה. לי פויו הושעה קודם לכן בתאריך ה-22 באפריל על ידי התאחדות האופניים הבינלאומית ה – UCI וקבוצתו רדיו שאק בעקבות הבדיקה הראשונה שגלתה עקבות של החומר האסור קלנבוטרול. הבדיקה נערכה אחרי מרוץ בבלגיה Dwars Door Vlaanderen שנערך ב-24 במרץ בו סיים במקום ה-122 יותר מתשע דקות אחרי המנצח מטי ברצ'ל מקבוצת טים סקסו בנק.

זיאנג בין, המזכיר הכללי של התאחדות האופניים הסינית צוטט בראיון לעיתון הסיני China Daily: "הופתעו לשמוע את החדשות באפריל, אבל נישמע לתוצאות ונפעל לפי הכללים". בשימוע שנערך לרוכב הוא הכחיש את העובדה שהשתמש בחומר כדי להשיג יתרון על פני יריביו והא צפוי כעת לעונש הרחקה של שנתיים מהתחרויות.

בהודעה שהוציאה קבוצת רדיו שאק באפריל נאמר בין היתר: "הקבוצה וההנהלה לוקחת את המקרה הזה מאוד ברצינות. נכבד את הזכויות של הרוכב אבל נכפה את מדיניות האפס סובלנות כלפי הרוכב אם הבדיקה השנייה תהיה חיובית".  כאשר רוכב נתפס, כל המבנים הארגוניים הנמצאים מעל הרוכב מתנערים ממנו והוא אדון לגורלו. הדבר האחרון שקבוצת רדיו שאק צריכה עכשיו עם החקירה שמתנהלת כלפי לאנס ארמסטרונג הם רוכבים שנתפסו על שימוש בחומרים משפרי ביצועים.

קונטדור מתכוון להתרכז בטור דה פראנס
עם האוכל כידוע מגיע התיאבון. אחרי שביארן ריס הודיע במסיבת עיתונאים מתוקשרת היטב, שאלברטו קונטדור יכול ללכת על גרנד סלאם, כלומר לנסות ולנצח בעונה אחת את כל שלושת הגרנד טורים, דבר שאף רוכב כולל אדי מרקס הגדול לא עשה מעולם, מגיע הסוכן של קונטדור אחיו פראן קונטדור ומוריד את רמת הציפיות.
 
בראיון לאגף הספרדי של ערוץ הספורט הפופולארי Eurosport הוא אומר: "נראה שזו הייתה טעות בתרגום. לנצח את הג'ירו, הטור דה פראנס והוואלטה בשנה אחת זוהי משימה בלתי אפשרית. היינו תמיד ברורים: הטור דה פראנס היא המשימה העיקרית ונעבוד על כך בשנתיים הקרובות". גם קונטדור בסופו של דבר הגיב על כך ואמר: "לנצח את כל שלושת הגרנד טורים בעונה אחת זה חלום. לכל אחד יש חלום וזהו החלום שלי."

בהיסטוריה של הענף האופניים ניצחון בכל שלושת הגרנד טורים הוא דבר שטרם נעשה. אם ינצח עוד פעמיים את הטור דה פראנס ייכנס אלברטו קונטדור להיכל התהילה של הטור דה פראנס עם חמישה ניצחונות ושמו יוזכר בנשימה אחת עם אגדות כמו: ז'אק אנקטיל, ברנארד הינו, אדי מרקס ומיגל אינדוריאן.
נראה שמישהו טיפס על עץ גבוה מדי. אמנם קונטדור הוא הרוכב הפעיל היחידי שזכה בשלושת הגרנד טורים בשנה וחצי, אבל גם עבור כישרון ענק כמותו זו נראית משימה גבוהה אולי גבוהה מדי. קונטדור יצא לחופשה אחרי מרוצי הקריטריום בהם השתתף אחרי הטור דה פראנס ושם למעשה עושים מנצחי הטור את הכסף הגדול. לפי איך שהוא היה נראה בטור האחרון גם ניצחון בטור דה פראנס איננו בחזקת דבר בטוח. כבר השנה ראינו שקונטדור מאוד התקשה מול אנדי שלק והפער ביניהם עומד על פחות מדקה על 3,600 ק"מ של מרוץ. כך ששום דבר איננו סגור ואין ספק שקונטדור יצטרך מאוד להתאמץ כדי לזכות בעוד שני גרנד טורים.

עורך הדין של ארמסטרונג מגנה את חקירתו  
עורך הדין של לאנס ארמסטרונג בריאן ד. דאלי גינה את חקירתו של מרשו וכינה אותן: "לא אמריקאיות ובזבוז כספי משלם המיסים". בינתיים התפרסמו בעיתון ה- New York Times עוד האשמות על שימוש בחומרים אסורים בקבוצת הדואר האמריקאי על ידי רוכב אנונימי.  עו"ד של ארמסטרונג שהוא עו"ד פלילי היושב בלוס אנג'לס כינה את האשמות הללו כ: "דליפות מכוונות המיועדות ליצירת אווירה הדומה לקרקס", והוסיף, "עד היום כל רוכב שהעיד על כך שלאנס ארמסטרונג השתמש בחומרים אסורים משפרי ביצועים או שטעה או ששיקר. ארמסטרונג רכב במשך השנים עם מאות רוכבים שיתמכו בגרסתו, ובכל הזמן הזה הוא לא נכשל בשום בדיקה שנערכה לו".

בינתיים כאשר החקירה כלפי קבוצת הדואר האמריקאי תופסת תאוצה, עו"ד של ארמסטרונג לא מהסס לתקוף חזרה: "אנחנו מבינים שלרוכבים הוצעו הצעות מפתות כדי שישנו את גרסתם שנתנו בעבר תחת שבועה. הם רוצים להפליל את לאנס ארמסטרונג. אם הוא היה מגיע במקום השני בטור דה פראנס לא היו נטפלים אליו. העניין שלהם בו נובע ממרדף אחרי ידוען כדי לתפוס אותו בשקר".

כנראה שמישהו כאן מאוד בלחץ. יכול מאוד להיות שמדובר בבלון נפוח, שהרי ארמסטרונג הקפיד לאורך כל הקריירה שלו להיבדק ותמיד הוא נמצא נקי. יחד עם זאת הרבה מאוד רוכבים שרכבו עימו בקבוצתו נתפסו על שימוש בחומרים אסורים משפרי ביצועים. מישהו כנראה משקר ומחכים לראות מי ימצמץ ראשון. אני מאחל לעולם האופניים שירידתו של הגדול מכולם לא תלווה בשערוריות נוספות שכן אם באמת ימצא שה"בוס" השתמש בחומרים אסורים זו תהיה מכה לא רק לענף האופניים אלא לכל אותם עשרות מיליוני חולי סרטן שספורטאי ענק ברמה של ארמסטרונג נתן להם השראה ותקווה. אני מאוד מקווה שלאנס ארמסטרונג יפרוש כשהוא נקי מכתם וצח כרבבה, ונוכל לזכור אותו כאחד מגדולי הרוכבים אי פעם אולי הגדול מכולם.  



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024
48:02
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
01:35
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ'אלנג' ישראמן
03:22
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ'אלנג' ישראמן
03:43
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ&#039אלנג&#039 ישראמן
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ'אלנג' ישראמן
04:45
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ'אלנג' ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
38