חדשות השבוע מעולם הרכיבה

"אני ידוע שההופעה של קנצ’לרה ואנדי שלק בטור של קליפורניה הייתה פושרת," אמר ביארן ריס מקבוצת סקסו בנק. היינריך האוסלר היה מעורב בתאונת דרכים ונתפס כשהוא נוהג בגילופין. נשיא ה- UCI מודה: "לקחת את התרומה מארמסטרונג היה טעות". אייבי גילת מדווח
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


"אני ידוע שההופעה של קנצ'לרה ואנדי שלק בטור של קליפורניה הייתה פושרת," אמר ביארן ריס מקבוצת סקסו בנק. היינריך האוסלר היה מעורב בתאונת דרכים ונתפס כשהוא נוהג בגילופין. נשיא ה- UCI מודה: "לקחת את התרומה מארמסטרונג היה טעות". אייבי גילת מדווח

מאת:אייבי גילת


ביארן ריס, הדירקטור ספורטיף של קבוצת סקסו בנק, נימק בראיון את ההופעה הפושרת של שני הכוכבים הגדולים שלו, אלוף העולם במרוצי נגד שעון פאביאן קנצ'לרה, ואנדי שלק אלוף לוקסמבורג, בזמן ההכנות שלהם לקראת הטור דה פרנס. הקהל העצום, במיוחד בקטע הנג"ש ציפה לגדולות ולנצורות מקנצ'לרה, שנחשב כיום לרוכב הטוב בעולם במיומנות הזו של מרוצי נג"ש. התוצאה של קנצ'לרה (מקום 16 וכמעט 2 דקות אחרי המנצח טוני מרטין) התקבלה באכזבה ברורה, "הוא נתן את הכול באותו היום אבל אנחנו יודעים שכושרו כרגע איננו גבוה דיו כדי לנצח, אבל זה לא סיפור גדול. קנצ'לרה לקח לעצמו קצת חופש אחרי ניצחונותיו בטור של פלנדר'ס ובפאריס רובא ומתכונן לפרולוג של הטור ולעבוד בשביל הקבוצה בטור," ציין ריס.


ביארן ריס מכין הרוכבים לטור דה פראנס / צילום: Flickr

גם אנדי שלק נאבק בעליה ל -Bonny Doon בקטע השלישי והתאמץ להחזיק עם חבורת המטפסים המובילים, "אנדי רצה כל הזמן להיות מקדימה. כאשר ראיתי את זה אמרתי לו תירגע תהיה עם הגרופטו וקח את זה בקלות. דברנו אחרי זה ואנדי היה מודאג ממה שאנשים יגידו ויכתבו עליו. התוכנית לא הייתה שהוא ילך עם הטובים ביותר, וגם זה לא משהו שציפינו ממנו. אנחנו כאן בשביל להתאמן והמטרות שלנו נמצאות במועד מאוחר יותר. אהבתי את העובדה שאנדי יודע  שהוא יצטרך עוד לעבוד ולהשתפר," הוסיף ריס.

זוהי דוגמה מצוינת לתכנון קפדני של עונת תחרויות. ביארן ריס מתגלה במלוא גדולתו כאחד שאיננו "שורף" את האנשים שאיתם הוא עובד. צריך הרבה מאוד ידע, חכמה, בגרות נפשית, ניסיון שנצבר בהרבה מאוד שעות אוכף, ובעיקר תחושה לרוכבים שאיתם ריס עובד כדי להגיע למיצוי הכישרונות הנדירים של הטאלנטים האלה. במידה רבה אפשר לומר שריס נמצא כאן על תקן של הרבה יותר מבוס, הוא משמש כסוג של מנטור לרוכבי קבוצתו. אגב, הרוכב שסיים במקום הגבוה ביותר בטור של קליפורניה מקבוצת טים סקסו בנק היה יינס וויט שהגיע במקום השישי 1:44 דקות אחרי מיק רוג'רס המנצח.

היינריך האוסלר היה מעורב בתאונת דרכים ונתפס כשהוא נוהג בגילופין

הצרות כידוע מגיעות בצרורות. היינריך האוסלר, הכישרון האוסטרלי הענק הרוכב בקבוצת סרוולו טים טסט, חזר הביתה מוקדם מהצפוי מהטור של קליפורניה אחרי בעיה שהתגלתה בברכו השמאלית. דבר שלא מנע ממנו להיות מעורב בתאונת דרכים ולהתפס כשכמות אלכוהול בדמו גדולה מהמותר.

התאונה ארעה אחרי שהאוסלר חזר לביתו מאוחר בלילה מפרייבורג. למזלו של הרוכב לא היו נפגעים בתאונה. "אני רוצה להתנצל בפני חברי לקבוצה, ובפני כל האוהדים והשותפים. הייתי מאוכזב מאוד אחרי חזרתי המוקדמת מהטור של קליפורניה וזקוק למשהו שיבדר אותי ויסיח את דעתי. אין תרוץ להתנהגותי. זה היה לא אחראי ולא מקצועי ואני מצטער עמוקות על מעשי," התנצל האוסלר.

 

 
הנריך האוסלר שותה כדי לשכוח / צילום: Vlaam

נשיא ה- UCI מודה: לקחת את התרומה מארמסטרונג היה טעות

פט מקווייד נשיא ה- UCI  אומר שלאנס ארמסטרונג הוא הרוכב היחידי בתולדות התאחדות האופניים הבינלאומית שתרם לה כסף, יחד עם זאת הוא מודה שנעשתה כאן טעות בלקיחת התרומה כל זמן שארמסטרונג עדיין מעורב בספורט התחרותי. פט מקווייד הראה גם החלפת מכתבים בין ה- UCI ובין המעבדות שבדקו את דמו של ארמסטרונג בשנת 2001 דבר שמוכיח שארמסטרונג לא ניסה לשחד את ראשי ה- UCI. לדבריו הדבר מוכיח שראש ה- UCI הקודם היין ורברוגן לא קיבל שוחד. מקווייד מודה שלאנס ארמסטרונג תרם ל –UCI בשנת 2002 סכום של 100,000 דולר. לדבריו בזמנו לא היו האשמות על שימוש בחומרים משפרי ביצועים כלפי ארמסטרונג. התרומה התקבלה כדי לפתח את הספורט. וב -UCI לא חשבו בזמנו שיש כאן ניגוד של אינטרסים. בעתיד הארגון יצטרך להיות מאוד זהיר בלקיחת תרומות מודה פט מקווייד.

מקווייד מסר שבעקבות דבריו של לאנדיס יחקרו כל הרוכבים והמנהלים הספורטיביים של הקבוצות שהוזכרו. אבל מדובר כאן בחקירה של גופים הקשורים ביניהם וכפי הנראה שדבר לא ימצא. את החקירה הזו צריך לנהל גוף עצמאי שאיננו תלוי באף גורם. ולגבי תרומות בעתיד צריך לאסור שדבר כזה יקרה ושה – UCI יהיה ארגון שכלכלית הוא מאוזן ועומד ברשות עצמו כך שקבוצות ואינטרסים חיצוניים לא יוכלו להשפיע על תהליך קבלת ההחלטות שבו.

מומחה ל"דרכון הביולוגי" לוקח את דבריו של לאנדיס ברצינות

ד"ר מיכאל אשנדן אחד מפנל של מומחים מה – UCI, שבדקו את המידע ב"דרכון הביולוגי" של רוכבים, יוצא להגנתו של פלויד לאנדיס שהודה בשימוש בחומרים משפרי ביצועים, "לאנדיס הראה הרבה מאוד אומץ מוסרי בהודאתו, ואחד הדברים שיצאו מכך היא העובדה שיש כעת בידינו את החלק החסר בתצרף".

החלק החסר היא כמובן העובדה שרוכבים המשיכו להערים על הרשויות גם אחרי פרשת פסטינה ב-1998 ולהשתמש ב – EPO למרות השיפור בטכניקות הגילוי המוקדם. לאנדיס בעדותו סיפר כיצד בקבוצות USPS ו – PHONAK בהן רכב בזמנו, הוא השתמש בחומרים אסורים בפרוטרוט אלא שהנהלות הקבוצות התייחסו בסלחנות למעשי הרוכבים למרות שידעו על כך והשיטות אומצו ע"י חבריו לקבוצה. השיטה עבדה כך: הרוכבים היו מערבבים כמויות זעירות של החומרים האסורים, יחד עם כמויות דם מועשרות שאינן ניתנות לגילוי מוקדם של הרוכב, וכך הם לא היו נתפסים והתוצאות של הבדיקות היו טובות. 

כעת עם "הדרכון הביולוגי" כמובן שיהיה קשה הרבה יותר להערים על הרשויות. חלק מהשיטה היה להזריק כמויות קטנות של ה- EPO במרווחים קצובים ולא את כל המנה של ה- EPO במכה אחת גדולה. השיטה הזו נקראת "מיקרודוזינג" ומבטיחה שהחומר האסור יהיה בלתי ניתן לגילוי פרט לחלון הזדמנויות מאוד קטן אחרי ההזרקה. תיאורטית רוכב שמזריק לעצמו לתוך הוריד לפני השינה, הבדיקה בבוקר תהיה תקינה. החלק השני של השיטה היה שהרוכבים הזריקו לעצמם בחזרה תאי דם אדומים שנלקחו מדמם כדי להעשיר את דמם. החוליה החסרה לחוקרים הייתה העובדה שבפעם הראשונה התברר שהרוכבים במרוצי שלבים השתמשו בשני השיטות ביחד: גם הזרקת כמויות קטנות של  EPO, וגם העשירו את דמם במקביל.

במרוצי שלבים הציפייה היא שרמת הכדוריות האדומות בדמם של הרוכבים תרד בעוד שהשימוש בשיטה מבטיח רמה קבועה של כדוריות דם אדומות. כמובן שהידע החדש יאפשר לרשויות שנלחמות בתופעה גילויים נוספים של רוכבים שסרחו.

הדבר הכי מרגיז בחדשות הללו היא העובדה שהמלחמה בין הרוכבים על הכביש ועל הניצחון במרוצי שלבים עברה לזירה אחרת לגמרי. מדובר במלחמה בין המשתמשים בחומרים משפרי ביצועים ובין אילו שממונים על הגילוי. למעשה תמיד לאלו שרוצים להונות וללכת בדרך לא הגונה וישרה יהיה את היתרון. המעבדות והמדענים ינסו למצוא תרופה שתתן פתרון לבעיה של השימוש. זהו רק פן אחד של סוגיית השימוש בחומרים האסורים. כל זמן שרוכבים שנתפסו לא יקבלו עונש ראוי ומרתיע תמשיך התופעה להכתים את הענף שאנחנו כל כך מוקירים ואוהבים. 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36