חדשות השבוע בעולם הרכיבה

ארמסטרונג הגיע לאוסטרליה יחד עם קבוצתו החדשה רדיו שאק ומצפה שתנצח לפחות קטע בטור דאון אנדר. לורן פיניון, מנצח טור דה פרנס 83’ נאבק במחלת הסרטן. מאוריציו סולר בבית חולים אחרי תאונת דרכים ומאתיאס קסלר בתרדמת
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


ארמסטרונג הגיע לאוסטרליה יחד עם קבוצתו החדשה רדיו שאק ומצפה שתנצח לפחות קטע בטור דאון אנדר. לורן פיניון, מנצח טור דה פרנס 83' נאבק במחלת הסרטן. מאוריציו סולר בבית חולים אחרי תאונת דרכים ומאתיאס קסלר בתרדמת

מאת:אייבי גילת


ארמסטרונג מצפה שקבוצת רדיו שאק תנצח לפחות קטע 1 באוסטרליה. במסיבת עיתונאים שנערכה באדלהייד בהשתתפות ראש ממשלת דרום אוסטרליה הביע לאנס ארמסטרונג את ציפיותיו מקבוצתו החדשה רדיו שאק בטור סאנטוס דאון אנדר שיפתח השבוע ביום ג' (דיווחים באתר שוונג), "אנחנו צריכים להציג את יכולותינו. אם נצא מכאן ללא ניצחון אחד בקטע אהיה מאוכזב," אמר ארמסטרונג.

כל הסגל שמנהל את קבוצת רדיושאק נחת באדלהייד אוסטרליה. ארמסטרונג שהגיע יחד עם בת זוגו אנה הנסן ובנו מקס, מנמיך ציפיות ומערפל את המציאות כדרכו, "אינני נמצא כאן בכדי לנצח את המרוץ. אתה מנצח מרוצים בגלל שאתה נמצא בכושר מצוין וכן בגלל שפרופיל המרוץ מתאים לך. הכושר שלי טוב יותר מאשר לפני שנה אבל למדנו שהמרוץ מוכרע על ידי ספרינט סיום של הדבוקה. היות והיכולת להאיץ ולטפס הם המתכון לניצחון כאן, אני מאמין שאנדרה גריפל ואלן דייויס הם שוב המועמדים לניצחון כאשר גם אלסנדרו וולוורדה חזק בתמונה."


קבוצת רדיו שאק מתכוננת לטור דאון אנדר / צילום: אתר הקבוצה

ארמסטרונג הגיע לאוסטרליה מהוואי שם הוא מתאמן מאז חג המולד. הרכיבה הארוכה ביותר שלו הייתה 6 שעות אבל הוא רוכב 3 עד 4 שעות בממוצע מדי יום. "לא התחריתי מאז הטור של אירלנד באוגוסט. הנתונים על תוכנית האימונים שלי הם טובים, אבל כדי לנצח צריך להפוך למאיץ. אשתמש בהר ווילונגה כדי לבחון את עצמי אבל המשימה עיקרית של הקבוצה היא לנצח לפחות קטע אחד כאן."

קבוצת רדיושאק מגיעה לטור דאון אנדר עם הרכב חזק ביותר הכולל בין היתר את דריל איפיי, ג'ייסון מקרטני, ירוסלאב פופוביץ', סבסטיאן רוסלר, ותומס ואטיקוס. לדברי ארמסטרונג האיש שצריכים לשים לב אליו הוא גרט סטיגמנס. סטיגמנס המאיץ הבלגי שעבד שנים כמוביל של טום בונן ברכבת של קוויק סטפ לא התחרה מאז יוני. סטיגמנס שרכב בקבוצת קאטושה הרוסית סרב לחתום על ההסכם החדש למניעת שימוש בחומרים אסורים, שדרש מהרוכב בין היתר שבמידה וייתפס יצטרך לשלם קנס לקבוצה בגובה של 5 פעמים משכורתו השנתית.

המאבק של לוראן פיניון במחלת הסרטן נמשך
לוראן פיניון הרוכב הצרפתי שניצח את הטור דה פרנס בשנים 1983 ו-1984, אבל זכור בעיקר בגלל ההפסד המינימליסטי ב-8 שניות לגרג למונד בטור של 1989, ממשיך להיאבק במחלת הסרטן. פיניון אובחן כחולה בסרטן במעיים במאי 2009. למרות סדרת טיפולים כימותרפיים שעבר, מצאו הרופאים שהסרטן נוצר מהריאות. בראיון למגזין הצרפתי פריס מאץ אמר פיניון, "למרות הטיפולים שקבלתי במשך 7 החודשים האחרונים הסרטן בקושי הצטמצם. בשבוע הבא אני מתחיל טיפול כימותרפי חדש."

פיניון דיבר באופן חופשי על המחלה ולא פחד לומר באופן גלוי את הדברים כפי שהם, "אינני מת, אבל גם אינני מחלים. היום אני בסדר אבל אתמול הייתי עייף." כמו הרבה חולים עם סרטן במצב מתקדם הרופאים מנסים למצוא את הטיפול המתאים ביותר לאיברי הגוף הנגועים במחלה.

"הטיפול הראשון מיד אחרי הטור דה פרנס 2009 (בו שימש כיועץ לטלוויזיה הצרפתית) לא הצליח. הטיפול השני הקטין את הגידול ב-17%. הטיפול הנוכחי היה אמור להיות המתאים ביותר אבל זה לא עבד. בינתיים הרופאים לא מצאו את התרופה המתאימה למחלה." 

 

 
לורן פיניון / צילום: Eric HOUDAS

פיניון דיבר גם על הטענות שכביכול מחלת הסרטן בה חלה קשורה לטענות לגבי השימוש שלו בחומרים אסורים עליהם התוודה בספרו האוטוביוגרפי -"לאף אחד אין תשובה לכך. אין דבר שמוכיח שזה קשור, ומאידך אי אפשר למנוע. בעיקרון התשובה שלילית אחרת לכל הרוכבים היה סרטן! כאשר חליתי דברתי על כך עם הרופאים והתגובה שלהם הייתה חיוך. כאשר לוקחים בחשבון את המינונים, הרופאים חושבים שזה לא קשור. האם זה גורם שסיבך את המצב? יכול להיות".

לזכותו של פיניון ייאמר שהוא מודה בשימוש נרחב בחומרים אסורים בקהילת הרוכבים המקצוענים. פיניון מאוד ריאליסטי לגבי מצבו, "אני חי מיום ליום. אני מקווה שהטיפול הבא יצליח. בלי להתחשב ברצוני הטוב ובכוח שיש לי להיאבק במחלה, אם הרופאים לא ימצאו את התרופה המתאימה המחלה תכריע אותי. אינני רוצה למות בגיל 50, אבל אם המחלה איננה ניתנת לריפוי מה אני יכול לעשות בקשר לכך? אני אוהב את החיים, אני אוהב לצחוק, לנסוע, לקרוא, לאכול היטב כמו כל צרפתי. אינני פוחד למות רק שאינני רוצה!"
 

מאוריציו סולר בבית חולים אחרי תאונת דרכים
מאוריציו סולר המטפס הקולומביאני המצטיין של קבוצת קייז ד'פרנייה מטופל בבית חולים אחרי שנפגע בתאונת דרכים. הרוכב הקולומביאני היה באימון שגרתי כאשר מכונית פגעה בו מהחזית. סולר הועבר לטיפול בבית חולים כאשר הוא מתוכנן לעבור סריקה כדי לשלול אפשרות של פגיעה בראש. 

סולר נמצא בהכרה ואחיו עומר מבטיח שהפגיעות הן מינימליסטיות, "אין לו שום דבר רציני. הוא נלקח לבית החולים כדי לעבור בדיקות נוספות. הפגיעות שלו כוללות חבלות וחתכים בפנים, הידיים וברגליים, אבל שום דבר נורא מזה." סולר עמד לסיים את האימון שלו כשהמכונית פגעה בו, "הוא היה במרחק של בלוק אחד מהבית, כאשר מכונית פשוט נכנסה בו," הוסיף אחיו. הנהג של המכונית נמצא במעצר מאז התאונה לצורך חקירה. 

 

 
מאוריציו סולר / צילום: McSmit

מאתיאס קסלר בתרדמת
הרוכב הגרמני שהתרסק בתאונת אימונים במיורקה הוכנס למצב של תרדמת אחרי ניתוח שעבר וכרגע מצבו, שהיה קריטי, מוגדר קשה אבל יציב. סוכנויות הידיעות מדווחות על כך שהרוכב הגרמני סובל מטראומה רצינית בראשו אחרי תאונת הדרכים שעבר. קסלר, שרכב בקבוצות טי- מובייל וגם בקבוצת אסטנה נפגע בתאונת דרכים כאשר מכונית נכנסה למסלול הנסיעה שלו בזמן שהתאמן. לא ידוע אם חבש קסדה בזמן שהתאונה קרתה. הרוכב הגרמני הושעה בזמנו לשנתיים על שימוש בטסטוסטרון.
  
אלפים הגיעו לרכיבה שארגן ארמסטרונג דרך הטוויטר
מעריכים, שכחמשת אלפי רוכבי אופניים נענו לקריאתו של ארמסטרונג בטוויטר, ויצאו לרכיבה עם רוכבים מקצוענים באזור אדלהייד. בין הרוכבים המקצוענים הבולטים שרכבו יחד עם ארמסטרונג ניתן למנות את ג'ורג' הינקאפי חברו הטוב של ארמסטרונג ו"הסגן" הנצחי, ורובי מקויואן הגיבור המקומי. זו לא הפעם הראשונה שארמסטרונג משתמש באינטרנט לרכיבות המוניות. רכיבות כאלה נערכו כבר בסקוטלנד, אירלנד וארה"ב. באירלנד למרות הגשם והתנאים הקשים קרוב ל-1400 רוכבים נענו לקריאתו של ארמסטרונג.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36