זכרו של חסיד אומות העולם ג'ינו ברטלי יונצח במסע אופניים

מסע אופניים משפחתי יתקיים לזכרו של ג'ינו ברטלי, חסיד אומות העולם ופעמיים אלוף הטור דה פראנס
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הרוכב ג'ינו ברטלי החל לרכוב כמקצוען בשנות השלושים של המאה ה- 20. כבר בשנת 1935 הוא היה מלך ההרים של הג'ירו ד'איטליה ובשנה שלאחר מכן ניצח בגרנד טור האיטלקי בפעם הראשונה ושוב היה מלך ההרים. הוא המשיך בהצלחות, שהציבו אותו כטוב ברוכבי דורו, עם עוד ניצחון בג'ירו (1937) וניצחון ראשון בטור דה פראנס 1938. במקביל הוא גם ניצח מרוצים קלסיים יוקרתיים כמילאנו- סן רמו והג'ירו די לומברדי ועוד. מלחמת העולם השנייה ,עצרה את הקריירה המפוארת, אך לא קטעה אותה. לאחר המלחמה חזר ברטלי לנצח בג'ירו (1946) ושוב היה מלך ההרים ובשנת 1948 הוא השיג את ניצחונות השני בטור דה פראנס, עשר שנים לאחר הניצחון הראשון. שני ניצחונות, בטור דה פראנס, בפער של 10 שנים הוא הישג עליו לא חתום אף רוכב אחר בהיסטוריה ועליו צריך להוסיף את הניצחונות בג'ירו בהפרשים של יותר מעשר שנים.

הציל כ-800 יהודים. ג'ינו ברטלי | צילום: Fulgur Photo-Press

לצד ההישגים הספורטיביים, פעל ברטלי בזמן מלחמת העולם השנייה על מנת להעביר בתוך שלדת אופניו, מסמכים שהוחבאו שמטרתם היתה הצלת יהודים באיטליה. ברטלי ניצל את עובדת היותו מפורסם, מתוך ידיעה שהסיכוי שיחפשו אצלו הוא נמוך ביותר. בדרך זו הוא הציל כ-800 יהודים איטלקים. הוא שמר את סיפורו בסוד ולאחר מותו בשנת 2000, התגלה סיפורו דרך ילדיו ודרך אנשים שהציל, ובשנת 2013 הוכר ברטלי כחסיד אומות עולם.

כחלק מאירועי פסטיבל "ירוק ולא רחוק" ובחיבור ישיר לחגיגות העצמאות ה-70 של מדינת ישראל, יתקיים ב-23 במארס מסע האופניים משפחתי לזכרו ברטלי. המסע כולל שני מסלולים שונים לבחירה ברכיבת שטח למרחק של 8 ק"מ ו-20 ק"מ במרחב הפתוח במועצה האזורית שפיר, בדרכים נוחות בלב הטבע הירוק והפורח. בתום המסע יתקיים הפנינג חגיגי למשפחות. בנוסף, במקום יוקם מתחם רכיבה חוויתי של קבוצת "סייקלינג אקדמי", אשר יכיל מסלול רכיבה אתגרי, פעילות הסברתית על תחרות הג׳ירו ד'איטליה ועוד הפתעות. הכניסה חופשית לקהל הרחב.

להרשמה למסע האופניים לחצו כאן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג