"זו היתה הפתעה גדולה בשבילי"

אומר אלוף העולם בטריאתלון, אליסטר בראונלי, לניר רייכמן מספר שבועות לפני שהעונה מתחילה, "אני מאוד גאה במה שהשגתי, אבל אני צריך להסתכל לעתיד ול- 2012 (המשחקים האולימפיים)."
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


אומר אלוף העולם בטריאתלון, אליסטר בראונלי, לניר רייכמן מספר שבועות לפני שהעונה מתחילה, "אני מאוד גאה במה שהשגתי, אבל אני צריך להסתכל לעתיד ול- 2012 (המשחקים האולימפיים)."

מאת:ניר רייכמן


אם הייתי צריך להמר על אלוף העולם בתחילת השנה שעברה, היו כמה וכמה אתלטים מועמדים ובראונלי לא היה הראשון שהייתי מהמר עליו. אליסטר בראונלי בן ה-21, שזכה בעבר באליפות העולם לנוער ועד גילאי 23 (U23), הפתיע השנה את כולם כשניצח בעילית, באליפות הראשונה בה הוא לקח חלק. האליפות השנה היתה הראשונה שבה נקבע האלוף לאחר סבב של תחרויות. בראונלי ניצח בכל התחרויות בהם השתתף והשיג את מלוא הניקוד.

אליסטר בראונלי נולד לזוג הורים ספורטאים – אביו רץ ואימו שחיינית. הוא התחיל את דרכו הספורטיבית בריצות הרים וקרוס קאונטרי והיה לאחד המובילים בתחום בארצו (אנגליה). במשך הזמן נחשף לטריאתלון בזכות דודו, והחל את הקריירה הבין-לאומית שלו רק בגיל 17, באליפות העולם לנוער ביפן, שם סיים במקום ה-41 בלבד, מעט לפני אור ברגר שייצג את ישראל באותה שנה. בראונלי כיכב בנוער במשך שנתיים. מספר חודשים מועט של התאקלמות הספיקו לו כדי לצמצם פערים בקטגוריית הבוגרים. 

בתקופה זו בראונלי מסיים תואר ראשון בפיסיולוגיה וספורט באוניברסיטת לידס, ומתכונן כמו יתר מתחריו לעונת התחרויות הקרובה – 2010.

   

בסבב הוא נחשב לאחד הספורטאים החביבים והצנועים (והמוכשרים). עונת 2009 עברה לו בצורה שכול ספורטאי חולם לה ולשוונג הוא אומר, "זו היתה הפתעה גדולה בשבילי ואני מאוד גאה במה שהשגתי, אבל אני צריך להסתכל לעתיד ול- 2012 (המשחקים האולימפיים)."

כששאלתי אותו איך אפשר להשתפר כל-כך הרבה בעונה אחת הוא הוריד אותי לקרקע והזכיר, "אני לא חושב שהשתפרתי כל-כך הרבה, הייתי כבר קרוב לכך בבייג'ין. התבגרתי והתחזקתי והיה לי תקופת הכנה טובה של אימונים בחורף," ואכן אי אפשר שלא להסכים איתו, ה'ילד' סיים במקום ה-12 באולימפיאדה  בייג'ין. "איך ההרגשה לנצח בגיל כל-כך צעיר את אליפות העולם?" שאלתי, "זה היה פנטסטי ושימח אותי מאוד," ענה בראונלי בצניעות. אך ברור שפה לא מסתיימות התוכניות שלו.

לעונה הקרובה מתייחס בראונלי בתור עוד עונה שנמצאת בדרך להגשמת היעד. וכשאני שואל מה מטרותיו לשנה הנוכחית, הוא אומר "אני לא בטוח כרגע, רק לשפר את היכולת שלי." אחרי שהפתיע את כולם בעונה הקודמת, עלתה השאלה אם הוא מתכנן להפתיע גם העונה, "לא! אתה לא מתכנן הפתעות. אני הופתעתי כמו כולם."

לבראונלי אח צעיר שכבר הספיק להיות אלוף אירופה ושני בעולם לנוער. יחד, צפויים השניים להיות "איימת הטריאתלטים" בעולם. למרות הפרסום הרב שצבר, אליסטר לא שוכח להודות למי שבאמת הביא אותו לשם, "ההורים שלי עשו הכל בשבילי ואני חייב להם הכל".

לצעירים שבינינו, לחדשים בענף, ולכל מי שרוצה לקבל השראה מהטריאתלט של השנה, אלוף העולם, אליסטר בראונלי, חולק איתנו את הסוד שלו להצלחה ומציע לנו, "להנות, להתאמן קשה ולשמור על גיוון (אליסטר ידוע כספורטאי שמנצל את האימונים ואת התחרויות לטיולים בעולם)". השנה אם לא יהיו תקלות, הוא ללא ספק ההימור הראשון שלי.
תמונה / Delly Carr



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג