זורקים רימון בטור דה פראנס

כל העיניים של מעריצי טור דה פראנס מחו דמעה אתמול לאחר ההתרסקות בקטע השמיני. לראשונה בהיסטוריה של לאנס ארמסטרונג נראה היה שהוא ויתר, ויתר על הפודיום, ויתר על הזכייה השמינית בטור דה פראנס 2010. אך האם ניתן כבר להספיד את הגדול מכולם? יונתן רימון מקווה שלא
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


כל העיניים של מעריצי טור דה פראנס מחו דמעה אתמול לאחר ההתרסקות בקטע השמיני. לראשונה בהיסטוריה של לאנס ארמסטרונג נראה היה שהוא ויתר, ויתר על הפודיום, ויתר על הזכייה השמינית בטור דה פראנס 2010. אך האם ניתן כבר להספיד את הגדול מכולם? יונתן רימון מקווה שלא

מאת:יונתן רימון


הגענו סופסוף לשלב הדימומים באף, לשלב שבו הגברים מופרדים מהילדים וכמה פיסות מהתצרף מתחילות להתבהר. אני מצטער. ניסוח גרוע שלי. פיסה אחת ומרכזית ביותר מתחילה להתבהר. שוב, ניסוח גרוע שלי. אין לי ממש מילים. אין פה שום התבהרות. אנחנו מדברים יותר בכיוון של מתאבק סומו שלקח את ראשי והטיח אותו בכוח בפאזל כך שאני רואה את התמונה ממש מקרוב. וזה כואב.

לאנס ארמסטרונג סגר היום בערב מעגל. לאנס חזר לקלאסיקה בסאן-סבאסטין אשר בה נטל חלק לראשונה בגיל 19. במרוץ מפורסם זה לאנס חווה את אחת החוויות הקשות בקריירת הרכיבה שלו, כאשר הגיע אחרון ביום גשום להחריד עם תנאים קשים ביותר. חוויה כה טראומטית בשבילו הייתה שכמעט גרמה לו לפרוש מהספורט לדבריו. לאנס לא ויתר ולמרות ש- 50 רוכבים פרשו, הוא לא ויתר. כי, לפי אמרתה המפורסמת של אימו של לאנס, שסמלה את כל חייו המדהימים, "בן. לא פורשים. לעולם לא פורשים". לעולם לא מוותרים.

טור דה פראנס

רציתי לכתוב על קאדל אוונס ועל ביצי הפלדה שלו. רציתי לכתוב כמה מילים על האכזריות של אובדן פרנק שלק בשביל אחיו אנדי וכיצד זה ישפיע על גורל הטור. רציתי לכתוב ש"לאנס ארמסטרונג נראה טוב מאוד עד לקטע אבני הפאבה ותקר ברגע הלא נכון משאיר אותו כ- 50 שניות מאחורי קונטאדור." רציתי לכתוב ש"למרות שלמדתי לא להמר נגד הבוס, אם לא לוקחים פציעה או התרסקות לא צפויה של קונטאדור, סיכוייו לזכות נראים כרגע לא טובים עקב העובדה שקונטאדור עולה עליו בשלב זה ביכולות הטיפוס והפער רק אמור לגדול." ואז.. הגיע הרגע שהבנתי שזה לא משנה בכלל אם היה תקר בגלגל או לא.

כבר בשלב מוקדם בטור, בשלב שהרגליים עדיין יחסית טריות, בשלב שעדיין לא אמורים להיווצר פערים גדולים, לאנס פשוט.. ויתר! לא ראיתי אותו אף פעם נכנע לדבוקה המרכזית בצורה שכזו. לאנס ויתר!

ארמסטרונג הרים ידיים?
לאנס היום, סבל שוב מחוסר מזל משווע. התרסקות אחרי מספר קילומטרים לתוך הקטע. גם קאדל אוונס מעורב. לאנס מתאושש. 50 ק"מ לסוף, בתחילת טיפוס נוסף. שוב, התרסקות לא ברורה של הבוס, והעבדים יורדים לעזור לבוס לחזור לעניינים. הם אכן חוזרים לעניינים. פיל ליגט טוען שלאנס לא נראה משהו. אני לא ממש מבחין בזה. אבל אם הוא אומר! רדיו-שק חוזרת לראש הדבוקה. הם עבדו קצת קשה על מנת לחזור אבל לא יותר מדי. כמה קילומטרים עוברים, ולפתע, המצלמה חוזרת לדבוקה המרכזית, יותר נכון לעכוזה של הדבוקה המרכזית ואנחנו מגלים שלאנס נרדם ונפתח פער של מספר מטרים מהדבוקה. אני נדרך!

יש דרמה אבל זה בסך הכל 10 מטרים? אני מוצא את עצמי קורא "תן גז. תן גז. אל תיתן להם לברוח." ולפתע… הדבוקה פותחת מבערים ונעלמת. לאנס לא מגיב. שוב. לאנס ארמסטרונג לא הגיב לבריחה בהרים של הדבוקה המרכזית? המצלמה עוברת לראש הדבוקה וכמה מפתיע, החברה מאסטנה, אותה קבוצה שלאנס "רושקן" מנכסיה, מכתיבה קצב רצחני ומרחיקה את ארמסטרונג ממנה במהירות מפחידה. הם שברו אותו וזה לא היה בטעות.

קאדל אוונס התרסק בתחילת המרוץ ויצא חבול לחלוטין אבל הגיב בזמן ועמד בכבוד בקצב. זה חלק מהעניין ולאנס יודע את זה. כל הגדולים היו שם. לאנס כנראה גם נחבל, אינני יודע באיזו חומרה. הדבוקה מגדילה את הפער ליותר מדקה ורדיו-שק נראית כמגבירה את הקצב בירידה על מנת לצמצם את הפער. לפתע, החברה של לאנס מאיטים את הקצב ועוברים למהירות שיוט. מה קורה פה? למה הם לא מנסים לצמצם את הפער? פיל ליגט משתולל. האם רדיו-שק מוותרת? "לעולם לא מוותרים!"

שוב עלייה, ושני רוכבים מתרסקים לפני לאנס והוא עוצר בזמן לפני שניהם, יורד מהאופניים על מנת לא ליפול, ואופניו נופלים לצידו. לאנס מגיב באדישות, לא מאמין על רוע מזלו, ולא ממהר להרים את אופניו. אני המום. פשוט המום!! זהו. ארמסטרונג ויתר. ארמסטרונג מבין כרגע שזה גדול עליו. בימים הטובים, לאנס בחיים לא היה נותן לדבוקה להתרחק ממנו, לא משנה תחת כמה כאב היה נתון. בימים הטובים, לאנס בחיים לא היה מרים את האופניים בכזו איטיות סטואית אלא טס קדימה על מנת לנסות למזער את הנזק. הרי מחר הוא יום חדש.

עכשיו, לעומת זאת, הוא נמצא תחת הלך מחשבה של – גם קשה לי, גם אני פצוע, גם איבדתי את הדבוקה וגם אני נלחם נגד מתחרים שיותר חזקים ממני, וגם אין לי מזל? אני נכנע. לאט, לאט ארמסטרונג נתן לפער לתפוח עד ל- 7 דקות והמרוץ עדיין ממשיך תוך כדי כתיבת שורות אלו. אינני יודע אם לאנס יפרוש מהטור או יילחם בשביל ליפהיימר.

הבמה עברה לצעירים
קונטאדור, שלק ואוונס נראים נהדר בטיפוס והנה, שלק מפעיל מבערים ובורח לקונטאדור ואלברטו אינו מסוגל להגיב. אוונס נשאר מאחור ואלברטו אינו מסוגל להגיב לבריחה של שלק. שלק מנצח בצורה מרהיבה וכל מה שעובר לי בראש הוא שאני עצוב. אני עצוב בשביל ארמסטרונג. לא באמת רציתי שזה כך ייגמר.
הייתי בחטיבה כשלאנס השתתף בסאן- סבאסטיאן ולצערי זכיתי לראות שחזור של זה עכשיו.

זה עצוב לראות אלוף הולך. רצינו שלאנס יפרוש אחרי ניצחון אחרון ובלתי יאומן בטור דה פראנס. חשבנו שלאנס יישאר לעולמים. חשבנו שהמקום השלישי בטור בשנה שעברה יחזור על עצמו. חשבנו שלאנס נראה מצוין בטור של שוויץ כאשר לקח מקום שני. הנג"ש בפרולוג חיזק את האמונה שגם בגיל 39, לאנס יכול להכל. הוא יכול להרים, יכול לסרטן, יכול לגיל, יכול לעצור את הזמן ולנצח אלופים כמו קונטאדור אשר צעירים ממנו ב- 12 שנה. היום הבנו שהוא כבר לא יכול.

אינני יודע מה קרה ללאנס ויכול להיות שהוא באמת נפצע ולא יכול היה להגיב. אינני יודע אם הוא יישאר במרוץ או שהוא ימשיך וינסה לעזור ללוי ליפהיימר להילחם על מקום על דוכן המנצחים. עם זאת, יותר מדי דברים קרו לארמסטרונג על מנת שנוכל לקטלג אותם תחת מזל רע. אלופים אמיתיים יוצרים את המזל שלהם וללאנס היום היה חסר הרבה יותר מקצת מזל והוא יודע את זה. הוא פשוט נכנע לחוסר המזל שלו והבין שזהו הרגע שממנו חשש מכל. באותה נשימה, גם אחרי 19 שנה, לאנס נשאר לאנס וברגע האמת, הוא אמנם התפרק וויתר אבל כמו בסאן סבאסטיין לא פרש והשלים את המרוץ. "לעולם לא פורשים, לעולם לא פורשים."

כולנו מתישהו מוותרים ובשלב כלשהו נאלצים לפרוש. לחלקינו זה קורה יותר מאחרים. ללאנס, זה קרה היום בפעם השנייה בחייו וכנראה האחרונה בקריירת הרכיבה שלו.

תמונת שער באדיבות אתר freakingnews.com

קישורים:
ערוץ טור דה פראנס בשוונג
———————————————————————————————————————–
אזור טור דה פראנס בשוונג 
כל השלביםפרשנויות ועדכונים / מעקב LIVE אחר הטור / מפת הטור / כל הקבוצות / שידורים חיים



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36