זוהר זמירו הבטיח מקומו בלונדון 2012

במסמך רשמי שפורסם היום (שישי) ע"י התאחדות האתלטיקה הבינלאומית (IAAF) נקבע כי קריטריון A במרתון למשחקים האולימפיים בלונדון 2012 הנו 2:15:00 שעות וקריטריון B הנו 2:18:00 שעות.  על-פי קביעה זו, אישר גילי לוסטיג יו"ר היחידה לספורט הישגי בוועד האולימפי, כי זוהר זמירו אכן הבטיח את מקומו בלונדון כשקבע בתחילת השבוע 2:14:28 שעות במרתון רוטרדם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


במסמך רשמי שפורסם היום (שישי) ע"י התאחדות האתלטיקה הבינלאומית (IAAF) נקבע כי קריטריון A במרתון למשחקים האולימפיים בלונדון 2012 הנו 2:15:00 שעות וקריטריון B הנו 2:18:00 שעות.  על-פי קביעה זו, אישר גילי לוסטיג יו"ר היחידה לספורט הישגי בוועד האולימפי, כי זוהר זמירו אכן הבטיח את מקומו בלונדון כשקבע בתחילת השבוע 2:14:28 שעות במרתון רוטרדם

מאת:אורן בוקשטיין- דובר איגוד האתלטיקה


זמירו לאתלט הוא הישראלי הראשון אשר הבטיח בוודאות את מקומו
במשחקי לונדון
בשנה הבאה ולספורטאי הישראלי השני, אחרי הקלע סרגיי ריכטר,
שעשה זאת. לפי הקריטריון שפורסם לאליפות העולם בקוריאה – 2:17:00 שעות והטיוטות
הראשוניות שיצאו מה- IAAF, היה כמעט ברור לחלוטין שקריטריון A יהיה 2:14:00 שעות
אולם הפרסום היום שינה את התמונה.

לוסטיג הוסיף שוובה בריהון ייכנס ככל הנראה
לסגל האולימפי המורחב
של הוועד האולימפי, אולם הדבר דורש אישור שצפוי
להתקבל בשבוע הבא.


זהר זמירו מסיים כסגן אלוף ישראל במרתון טבריה 2011


זוהר זמירו בן ה- 34 מאגודת הפועל אתלטי אורן השרון קיבל את הידיעה במילים:
"יש לי צמרמורת בכל הגוף. זה חלום שמתגשם." זמירו הוסיף, "העובדה הזו תאפשר לי להתכונן בשקט בלי לחץ מיותר הבטחת מקום מסוים בקוריאה או בכל תחרות אחרת".

זמירו הוא התוצר האולימפי הראשון של פרויקט המקצוענות של שרת התרבות והספורט,
ח"כ לימור לבנת בשיתוף עם הוועד האולימפי ואיגוד האתלטיקה, אשר היושב בראשו, שלמה בן-גל אמר היום בעקבות הפרסום הבינלאומי: "זו סנונית ראשונה של הפרויקט ושל האתלטיקה הישראלית. כפי שהצהרנו בתחילת הפרויקט כי המטרה תהיה לשלוח לפחות חמישה אתלטים למשחקים האולימפיים בלונדון, אנו מקווים שאתלטים נוספים יבואו אחרי זמירו. יש כבר כאלו שהתקרבו, אבל אנו סבורים שהם ישלימו את משימתם".

חברו של זמירו לאגודה, וובה בריהון שסיים ברוטרדם בזמן של 2:17:17 שעות
קבע אמנם את קריטריון B לפי המסמך הרשמי שהוצא ע"י ה- IAAF, אמנם אחרי שזמירו קבע את קריטריון A, כל רץ מרתון נוסף יהיה חייב אף הוא לקבוע את קריטריון A על מנת להבטיח את מקומו בלונדון.


וובה ביהרון (משמאל) על קו הסיום של מרתון טבריה


חשוב לציין כי הקריטריונים למשחקים האולימפיים שונים מהקריטריון לאליפות העולם בקיץ בקוריאה, אליה נקבע קריטריון בודד להשתתפות – 2:17:00 שעות, ומשמעות הדבר היא שתוצאתו המצוינת של בריהון לא מספיקה להשתתפות בקוריאה.

להבדיל מטבלת הקריטריונים הבינלאומיים שפורסמה היום, הקריטריון הישראלי למשחקים יהיה קריטריון A בלבד. בהתאם לזה, שלושת ישראלים שקבעו את קריטריון B ללונדון [אירינה לנסקי ב-100 משוכות שקבעה לפני כחודשיים 13.06 שניות (כשקריטריון B הנו 13.15 שניות), ושני הקופצים לגובה של אנטולי שפרן: דניאל פרנקל שקבעה את השיא הישראלי 1.94 מטר (קריטריון B ללונדון הנו  מטר1.92 וקריטריון A הנו  מטר1.95) ודמיטרי קרויטר שקבע 2.28 שנחשב לקריטריון B לעומת 2.31 כקריטריון A], יהיה עליהם לקבוע את הקריטריון העליון כדי להבטיח את השתתפותם בלונדון.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג