"זה שווה ערך לאליפות עולם"

כך אומר יעקב טומרקין לקראת העונה השנייה של ליגת ה-ISL שתתקיים בסוף השבוע בבודפשט ובהתאם למצב העולמי גם היא תתקיים במתכונת דמוית "בועה" וארבעה שחיינים ישראלים ייקחו חלק בתחרויות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לפני חודש הכריזה ליגת השחייה הבינלאומית ה-ISL במסיבת עיתונאים בפאריס כי העונה השנייה של הליגה תחל ב-17 באוקטובר בבודפשט. בשל מגבלות הקורונה, הליגה תיערך במתכונת דמוית "בועה" בבודפשט, כאשר הבשורה מהזווית הישראלית – לא פחות מארבעה שחיינים – אנסטסיה גורבנקו, אנדראה מורז, מירון חרותי ויעקב טומרקין יקחו חלק בליגה האיכותית, אליהם צפויים להצטרף שני מאמנים כחול לבן – אמיר עופר והילה ראובני.

התרומה של התחרות הזו להכנות לטוקיו היא ענקית. יעקב טומרקין | צילום: באדיבות מכון וינגייט

בוגרי אקדמיית וינגייט למצוינות בספורט, יעקב טומרקין, מירון חירותי, אנסטסיה גורבנקו וחברתם לנבחרת אנדראה מורז, ייצגו את ישראל בליגת ה-ISL הבין-לאומית בה ייקחו חלק טובי השחיינים והשחייניות בעולם. התחרויות יתקיימו למשך חודש במתכונת של "בועה". טומרקין צפוי לשחות בשורותיה של הקבוצה ההונגרית איירון (Iron), לצידה של האלופה האולימפית המעוטרת, קטינקה הוסו, שב-2015 ניפצה שני שיאי עולם באליפות אירופה שהתקיימה בבריכה הלאומית במכון וינגייט.

לפי הלו"ז המלא, כבר במחזור הראשון, שייערך ב-18-17 באוקטובר, נקבל נציגות ישראלית, כאשר מורז וגורנבקו יהיו הראשונות לזנק למים מול האלופה אנרג'י סטנדרט, ומול הקבוצות: קאלי קונדורס וניו יורק ברייקרס. במחזור השני, שייערך ב-20-19 באוקטובר, נקבל את הדרבי הישראלי הראשון, בין איירון של טומרקין לטריידנט של חרותי, במפגש ישיר מול סגנית האלופה, לונדון רואר, ואקווה סנטוריאנס האיטלקים. המפגש ה"ישראלי" ביותר יהיה במחזור החמישי, אז שתי השחייניות של LA יפגשו את חרותי והטריידנט לקרב מסקרן.

ככלל, מתוך עשר התחרויות שייערכו במסגרת הליגה הסדירה, בשמונה תהיה נציגות ישראלית של לפחות שחיין אחד – במחזורים 5-1 ובמחזורים 10-8. לאחר עשר תחרויות, שמונה הקבוצות שיסיימו במקומות הראשונים בליגה יעפילו לשני חצאי הגמר, שייערכו גם הם במסגרת הבועה מיד בתום הליגה הסדירה. ארבע קבוצות (שתי הראשונות בכל חצי גמר) יעפילו לגמר, שייערך חודש לאחר מכן, ככל הנראה בטוקיו.

"זה שווה ערך לאליפות עולם", אומר יעקב טומרקין ומוסיף: "התרומה של ההשתתפות בליגה הזו להכנות לטוקיו היא ענקית משום שב-2020 אין לנו שום תחרות בין-לאומית רשמית. השחיינים הטובים בעולם יהיו שם – אמנם לא מדובר בבריכה אולימפית אלא בבריכה קצרה של 25 מ׳ – אבל עדיין זה חודש שלם של תחרויות עם ארבע או חמש תחרויות לכל קבוצה, ככה שזו התנסות ברמה הבין-לאומית הגבוהה ביותר״.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג