ועדת הקורונה: חדרי הכושר יישארו כרגע סגורים

למרות שלא הוצגו על ידי הממשלה נתונים מבוססים ומהימנים על פי מחקרים אפידמיולוגיים של הידבקות בקורונה, נותרו חדרי הכושר והסטודיו סגורים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הבלבול בקרב הציבור גדול ומדי יום הציבור שומע הצהרות חדשות וצווים שמשתנים השכם וערב. אי הוודאות שנוצרת גורמת לאי אמון קשה בין הציבור לגורמים מחליטים בממשלה ובכנסת. מההיבט החוקי משום שמדובר בצו, אזי יש לקבל עבורו את אישור הכנסת ורק אז ייכנס לתוקפו. בעוד שעד סוף השבוע האחרון הוחלט בממשלה על סגירת חופי הים והבריכות, נכון לאתמול (שני) הוחלט בוועדת הקורונה של הכנסת בראשות ח"כ יפעת שאשא-ביטון, כי הם יישארו פתוחים ולא תבוצע אכיפה לגביהם.

זה לא נעים לראות חדר כושר סגור | צילום: pixabay

יחד עם זאת, לגבי חדרי הכושר שגם לגביהם הוצגו נתוני הדבקה נמוכים, החליטו בוועדה לדחות את הדיון למחר (רביעי) ולכן כל חדרי הכושר ועשרות אלפי המתאמנים נותרו ללא פתרון מניח את הדעת ויוותרו סגורים. בענף מכוני הכושר טוענים כי דווקא החללים שבהם מתקיימים האימונים הינם בהתאם ל"תו הסגול", אשר ניתן על ידי משרד הבריאות והם עומדים בכל הקריטריונים שנדרשו להם. ועדת הקורונה של הכנסת מציעה בנוסף לכך גם להמיר את היחס בין המתאמנים במכוני הכושר למרחק של 10 בין האחד לשני במקום 7 מטרים הקיים היום על מנת להותירם פתוחים לפעילות המטיבה עם בריאות הציבור.

רשת הולמס פלייס, שמובילה כרגע את המאבק הגישה בתחילת השבוע עתירה לבג"ץ כנגד ממשלת ישראל וכנגד ראש הממשלה ובה היא טוענת כי הצו אשר הוחלט על ידי הממשלה התקבל באופן שאינו מציג נתונים מבוססים ומהימנים על פי מחקרים אפידמיולוגיים. "באופן שאינו סביר קיצונית – ללא תשתית עובדתית, ללא שקילת חלופות, ללא בחינת ההשלכות הכלכליות וללא תכנית עתידית", כך נכתב בעתירה ולאפשר למכוני הכושר להיפתח בהתאם למדיניות "התו הסגול" של משרד הבריאות.

סטלה ויינשטיין מנכ"לית רשת מכוני הכושר "לזוז" סיפרה בראיון שנעשה איתה בכנסת כי הממשלה החליטה שוב לא להחליט, "משרד הבריאות הגיע בלי שום נתונים ואנחנו שומעים על הפחדות ודמוניזציה כאילו כל תחלואת מדינת ישראל נמצאת בענף הכושר. הרי הנתונים הם שישנם 24 נדבקים בחדרי הכושר על פני מיליון וחצי מתאמנים. אנחנו אחד הענפים שמדממים ויש לנו שיש בו 120 אלף עובדים להעסיק, זו ממש התעללות".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג