וואלטה 2010 – רומנסה בניחוח ספרדי

ביום שבת זה מתחיל - הוואלטה ד’אספניה 2010. אייבי גילת מביא את עולם הרכיבה אל קו הזינוק שיחל בסביליה ויסתיים במדריד, לא לפני שיסיימו הרוכבים מסלול קשה במיוחד לאורך 3354 ק"מ. בטוח יהיה מעניין
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


ביום שבת זה מתחיל – הוואלטה ד'אספניה 2010. אייבי גילת
מביא את עולם הרכיבה אל קו הזינוק שיחל בסביליה ויסתיים במדריד, לא לפני
שיסיימו הרוכבים מסלול קשה במיוחד לאורך 3354 ק"מ. בטוח יהיה מעניין

מאת:אייבי גילת


המהדורה ה-75 של הוואלטה ד'אספניה תצא לדרך במוצאי שבת בלילה ה-28 לאוגוסט במרוץ נגד שעון קבוצתי של 16.5 ק"מ בעיר סביליה שבדרום ספרד. זו הפעם הראשונה מזה מספר שנים שהוואלטה מתחילה ממש מתוך ספרד. שינוי נוסף שהמארגנים ערכו היא העובדה שהחולצה שילבש המוביל בדרוג הכללי המצטבר משתנה. אחרי שהחולצת המוביל כבר הייתה בצבעים: כתום, לבן, אדום לבן, צהוב וזהוב, הפעם תהיה החולצה צבועה בצבע אדום שעוצב במיוחד על ידי מעצב אופנה ספרדי ידוע.


מסלול הוואלטה הוא למעשה תעתיק של מסלול הוואלטה מהשנה שעברה, רק שהפעם הקפת ספרד מתבצעת עם כיוון מחוגי השעון. הוואלטה הספרדית, הגרנד טור השלישי של העונה מתחיל כאמור ביום שבת ה-28 באוגוסט ומסתיים ביום ראשון ה-19 לספטמבר בעיר הבירה מדריד.

הוואלטה במספרים:
מרחק כללי:  3,354 ק"מ.
מרחק מרוצי נגד שעון: 59 ק"מ
קטעי הרים גבוהים: 8
סיומי קטע בעליה: 6
מספר העליות מדרגה 1: 12
סך הכול עליות מדורגות: 44
הקטע עם הכי הרבה עליות: 7 עליות (הקטע ה-9 מקלפה לאלקוי)
ימי מנוחה: 2
הקטע הארוך ביותר: 208 ק"מ (קטע 11 מוילנובה ללה ג'לטרו אנדורה)
הקטע הקצר ביותר: 100 ק"מ (קטע 21 ואחרון מסן סבסטיאן דה לוס רייאס למדריד)

כאשר אליפות העולם תיערך במלבורן באוסטרליה בסוף חודש ספטמבר הרבה מאוד רוכבים, ובמיוחד מאיצים, משתתפים בוואלטה הספרדית כמקפצה נוספת בכושרם הגופני לקראת אליפות העולם. יחד עם זאת מסלול אליפות העולם הוא יחסית שטוח לוואלטה הספרדית, שמבט מהיר מגלה שהיא מעדיפה רוכבים בעלי אוריינטציה של מטפסים.

המסלול
השבוע הראשון
כאמור רק חמישה שלבים נראים על פניו מתאימים לרוכבים מאיצים, כאשר רוב רובו של הגרנד טור הספרדי הוא קופצני בעיקרו. למעשה מחכה לרוכבים רק מרוץ נגד שעון אישי בן 46 ק"מ אחד בשבוע השלישי של הוואלטה בקטע ה-17 מיד אחרי יום המנוחה השני בפנפיאל. הרוכב שינצח את הוואלטה 2010 יהיה חייב להיות רוכב שטיפוס אגרסיבי הוא חלק עיקרי מהמומחיות שלו.

מארגני המרוץ דאגו שכבר בשבוע הראשון של המרוץ הפונה מזרחה במחוז אנדלוסיה לא יהיה משעמם. אמנם פרופיל הקטע השני הסתיים במרבלה מתאים למאיצים, אבל כבר הקטע השלישי המסתיים במלגה הוא קטע הררי קשה, והרוכבים יאלצו לטפס פעמיים את העלייה הקשה מדרגה 1 ל –Puerto del León. בארבעת הקטעים הבאים יצטרכו הרוכבים להתמודד עם שטחים בעלי טופוגרפיה משתנה. ביום חמישי ה-2 לספטמבר כאשר הקטע השישי מסתיים במורסיה, יכולה להיות אפשרות לקבוצת בריחה לנצח את הקטע, כשהעלייה האחרונה של אותו היום ל – Cresta del Gallo מפרידה בין הרוכבים לקו הסיום. ביום שבת בסיומו של השבוע הראשון הרוכבים יאלצו להתמודד בקטע ה-8, אחרי 180 ק"מ של מרוץ ו-6 עליות קצרות יחסית, עם העלייה התלולה מאוד של Alto de Xorret del Catí שבמספר מקומות השיפוע שלו מגיע ל – 20%!

אחת הבעיות הקשות של הרוכבים בוואלטה כבכל שנה היא הטמפרטורות הגבוהות במיוחד באזורים הדרומיים של ספרד בחודש אוגוסט של השנה. יום שני ה-6 לספטמבר הוא יום המנוחה הראשון בוואלטה וכמה שהרוכבים יצטרכו את המנוחה הזו לקראת מה שמצפה להם בשבוע השני.


השבוע השני
הקטע ה-10 המסתיים בוילאנובה אי לה ג'לטרו מסיים את ה"קייטנה" שהייתה עד כה. הרוכבים נתקלים בשרשרת הרי הפירנאים בקטע הארוך ביותר בוואלטה 2010. בקטע ה-11, 62 הק"מ האחרונים הם למעשה עלייה מתמשכת עד לאתר הסקי בלה ג'לטרו אנדורה. הרוכבים שיאבקו על הדרוג הכללי המצטבר יצטרכו להילחם כאן. שני הקטעים הבאים ללידה ולבורגוס הם שטוחים יחסית ויתאימו לקבוצות המאיצים. ואז מגיעה המכה: סוף שבוע קטלני עם שלושה קטעים הרריים ברצף המסתיימים בעלייה!

הסיוט מתחיל בקטע מספר 14 מבורגוס ל – Peña Cabarga  ביום שבת ה-11 בספטמבר. זהו קטע הררי קשה שמסתיים בעלייה של 10 ק"מ שנעשתה רק פעם אחת בעבר בשנת 1979 עם שיפועים שבחלקם מגיע ל – 18%. הקטע הבא הוא אכזרי במיוחד. ברנארד הינו טען שהעלייה כאן קשה אפילו יותר מאלפ' דואז המיתולוגי. העלייה ל –  Lagos de Covadonga היא עלייה שכל חובב אופניים בספרד מחכה לה. זוהי עלייה של 13 ק"מ עם הסיום 1110 מטר מעל גובה פני הים. השיפוע הממוצע שלה הוא 7% וישנם קטעים עם 15% שיפוע. ואם לא די בכך הרי שהקטע הבא ביום שני ה-13 לספטמבר שמתחיל בגיחון יש בו 3 עליות מדרגה 1 Alto de San Lorenzo, Puerto de la Cobertoria והדובדבן שבקצפת הסיום בעלייה היחסית חדשה ב- Cotobello עם 8% שיפוע ממוצע. מארגני הוואלטה השנה בחרו עליות יחסית לא גבוהות של 1,200 מטר אבל עם שיפועים מחרידים. אין ספק שאת יום המנוחה השני ירוויחו הרוכבים בצדק.

השבוע השלישי
אחרי שהקיזו האחד את דמו של השני יאלצו הרוכבים הטוענים לכתר להתמודד בקטע ה-17, בנגד שעון אישי בפנפיאל במסלול בן 46 ק"מ. שני הקטעים הבאים המסתיימים בסלמנקה ובטולדו הם שטוחים יחסית ומתאימים שוב לקבוצות המאיצים, ואז ממש בדקה התשעים הכניסו המארגנים את "מלך הקטעים". הקטע ה-20 יום לפני הסיום למדריד הוא קטע בעל דרגת קושי עצומה. הרוכבים יאלצו לטפס את העלייה ל – Navacerrada פעמיים ואז כשהכול נראה גמור הפלוטון או ליתר דיוק מה שיישאר ממנו יאלץ לטפס עוד מספר ק"מ לנקודה הנקראת La Bola del Mundo עם שיפוע ממוצע של 12.1% ומספר מקומות שבהם השיפוע הוא 21%! יום למחרת יכנסו הרבה רגליים עייפות למדריד. הוואלטה 2010 היא גרנד טור שכל חובב עליות ילקק את האצבעות.

הרוכבים
לגבי הדרוג הכללי המצטבר השמות שיתחרו על הדרוג הכללי המצטבר הם:
דניס מנצ'וב הרוכב הרוסי של קבוצת ראבובנק שעוזב לקבוצת GEOX החדשה, ושסיים על הפודיום במקום השלישי בטור דה פראנס 2010, ינסה לזכות בפעם השלישית בוואלטה והוא נראה כמועמד הרציני ביותר.
לקרלוס ססטרה הייתה שנה לא טובה. זהו הגרנד טור השלישי שהוא משתתף בו השנה וגם הוא עוזב את קבוצתו סרוולו טים טסט לקבוצת GEOX. נראה שפרופיל המסלול ההררי של הוואלטה 2010 מתאים מאוד לרוכב עם מאפיינים כשלו.
האחים אנדי ופרנק שלק קשה לדעת באיזה כושר הם מגיעים. לא נראה שאנדי שלק יתאושש מספיק מהמאמצים העל אנושיים שעשה בטור דה פראנס ולכן נראה שישתמש בוואלטה כהכנה לאליפות העולם. פרנק שלק לעומת זאת יכול להיות "הסוס השחור" של הוואלטה השנה.
איזיקאל מוסקרה הרוכב המצטיין המטפס של קבוצת Xacobeo Galicia יכול להיות הפתעת הוואלטה השנה. הוא סיים את הוואלטה פעמיים במקום החמישי ( 2007 ו-2009 ) ובשנת 2008 סיים במקום הרביעי. יכול לסיים השנה על הפודיום.
דויד ארויו מקבוצת קייס ד'פרנייה. הוא רוכב מטפס מצטיין שסיים השנה את הג'ירו האיטלקי במקום השני. עם היכולות שלו יש לו את הכלים להתמודד על מיקום גבוה בעשירייה הראשונה ואף למעלה מכך.
לואיס לאון סנצ'ס גם מקבוצת קייס ד'פרנייה. למרות רשימת הישגיו המצוינים עוד טרם הצליח משמעותית בגרנד טור. (סיים במקום ה-11 השנה בטור דה פראנס). אבל עם ניצחונות בקלסיקה סן סבסטיאן, אלוף ספרד בנגד שעון, ומקום שני במרוצי הקטעים דאון אנדר, פריס ניס ווואלטה אהו אלגרב אין ספק שלסנצ'ז יש את הכלים להתברג גבוה בדרוג הכללי המצטבר וגם לנצח קטעים בוואלטה 2010.
איגור אנטון רוכב מטפס מומחה מקבוצת אוזקיטאל אוזקדי שנכנס לנעליים של סמואל סנצ'ז האלוף האולימפי כלידר של הקבוצה. ב-2007 הגיע במקום ה-8 בוואלטה. השנה הגיע שני בוואלטה קסטיליה א לאון, 4 בפלש וואלון ו-7 בליאז' באסטון ליאז'. יכול התברג בעשירייה הראשונה.  
דויד מונקוטייה מקבוצת קופידיס זכה כבר פעמיים ברציפות בחולצת המטפס בוואלטה וינסה לזכות בה בפעם השלישית ברציפות.

במאיצים ישנה רשימה ארוכה מאוד ואיכותית של רוכבים: מארק קוונדיש, אלסנדרו פטאקי, אוסקר פריירה, חואן חוזה האדו, דניאלה בנאטי, אלן דייויס, טיילר פאראר, תיאו בוס, ג'וליאן דין, ביידן קוק.

מסוף השבוע הקרוב הולכת להיות לנו חגיגה בניחוח ספרדי. מסלול הוואלטה 2010 נראה יהיה שזור במאבקים מרתקים עד הסוף. האם זה יהיה "קטר הדיזל" הספרדי דניס מנצ'וב שיעשה טריו, או אולי סוף סוף קרלוס ססטרה בגרנד טור ה-3 שלו העונה, או יהיה זה שם חדש ישן איזיקאל מוסקרה? אין ספק שרשימת הקבוצות והרוכבים האיכותיים מבטיחים עניין רב, אקשן ודרמה. אנחנו כאן בשוונג נהיה כאן כדי לדווח, לנתח ולפרשן את כל השלבים בוואלטה 2010.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
03:16
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12