השרה לבנת מכנסת את וועדת בורוביץ'

השרה לימור לבנת הורתה לכנס את ועדת בורוביץ’ כדי לבחון אם יש לשנות חלק מאמות המידה לחלוקת כספי המועצה להסדר ההימורים בספורט
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


השרה לימור לבנת הורתה לכנס את ועדת בורוביץ' כדי לבחון אם יש לשנות חלק מאמות המידה לחלוקת כספי המועצה להסדר ההימורים בספורט

מאת:מערכת שוונג

במשרד הספורט התקבלו לאחרונה פניות ממספר איגודים, המתריעים כי מאז החל יישום המלצות הועדה חלה ירידה חדה בתמיכת המועצה להסדר ההימורים בספורט בפעילותם באופן שמעמיד בסכנה את המשך קיומם. לנוכח הפניות הורתה שרת התרבות והספורט לכנס את הוועדה הציבורית על מנת לשמוע את טענות האיגודים.  השרה לבנת במכתבה ליו"ר הועדה: "אני מצפה שחברי הועדה הציבורית ידונו בטענות האיגודים ויגבשו עמדה האם יש מקום לשנות את אמות המידה לאור הניסיון שהצטבר בחלוף הזמן מאז פרסומן ויישומן בפועל" .  

בין איגודי הספורט שפנו לאחרונה למשרד הספורט: איגוד האתלטיקה הקלה, איגוד הקיאקים, איגוד האופניים, איגוד השחמט ואיגוד הרכיבה על סוסים. לטענת האיגודים האמורים, פעילותם השוטפת נפגעה באופן קשה כתוצאה מיישום אמות המידה החדשות לחלוקת כספי המועצה להסדר ההימורים, אשר נקבעו על ידי הועדה הציבורית  בראשות פרופ' איזי בורוביץ.  חלק מהאיגודים מתריעים כי המשך חלוקת התמיכה על  פי אמות המידה הקיימות מעמידה בסכנה ממשית את המשך קיומם.

לימור לבנת- הנושא הועבר לטיפולה
צילום: Hanay

ועדת בורוביץ' מונתה לפני כ – 4 שנים  ע" שר הספורט דאז, כוועדה ציבורית לקביעת אמות מידה לחלוקת כספי המועצה להסדר ההימורים בספורט ("הטוטו – ווינר").  מדובר בכספי תמיכה בסך  כ- 180 מיליון שקלים המחולקים מדי שנה בין  האיגודים, ההתאחדויות וקבוצות הספורט הפועלים כיום בישראל. לאור פניות האיגודים הוחלט במשרד הספורט לבצע בדיקה מעמיקה של הנושא. הממצאים שעלו מעלים שאלות מהותיות בנוגע לחלק מאמות המידה בהקשר לאיגודי ספורט מסוימים.

לכן, סבורה שרת התרבות והספורט לימור לבנת, שאין מנוס מלכנס בדחיפות את הוועדה הציבורית, על מנת שתשמע את טענות האיגודים, תבחן אותם ותגבש עמדה האם יש מקום לשנות את אמות המידה. יש להדגיש כי אמות המידה הינן באחריותה הבלעדי של הועדה והמלצותיה מתוכננות להיכנס לתוקפן במלואן בשנת 2012. (בפועל הוחל ביישום אמות המידה החדשות בשנת 2010 אך על פי הנהלים הקיימים איגוד לא יכול להיפגע בתקציבו ביותר מהפחתה של 10 אחוז בשנה ואילו רק כעבור שנתיים נכנסת לתוקפה כל ההפחתה) 

השרה לבנת הדגישה במכתבה את החשיבות בכינוס הוועדה, על מנת לאפשר לאיגודי הספורט ולענפי ספורט החפצים בכך להשמיע בפניה את טענותיהם ובהתאם לכך הועדה תגבש את עמדתה בנושא. הועדה נתבקשה להגיש המלצותיה לשרה לבנת  במהלך חודש ספטמבר 2011. 


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג