הר לעמק – מרוץ השליחים הראשון בישראל

בעוד כמה ימים זה מתחיל, מרוץ הר לעמק ה- 1, מרוץ שליחים ל- 200 ק"מ במסלול ייחודי וראשון מסוגו בישראל. המרוץ נערך בהשראת מרוצים דומים הקיימים בעולם, בייחוד בארה"ב
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


בעוד כמה ימים זה מתחיל, מרוץ הר לעמק ה- 1, מרוץ שליחים ל- 200 ק"מ במסלול ייחודי וראשון מסוגו בישראל. המרוץ נערך בהשראת מרוצים דומים הקיימים בעולם, בייחוד בארה"ב

מאת:שוונג תקשורת


הרעיון לקיים מרוץ דומה בארץ, התגבש אצל קבוצת רצים מהישוב הקהילתי תמרת שבעמק יזרעאל ששניים מהם השתתפו במרוץ Green Mountain Relay במדינת ורמונט שבארה"ב. כנהוג בחו"ל, המרוץ יחשוף למשתתפים ולמלווים חבלי ארץ מדהימים ומגוונים במטרה להגביר את המודעות לאיכות הסביבה ולשמירת הטבע הנוף והשטחים הפתוחים.

קבוצת המארגנים , חברי קבוצת הריצה גל בעמק, שפועלת במשותף עם אתר שוונג וחברת גרביטי ישראל,הציבו לעצמם למטרה לארגן מרוץ שליחים, שנתי, לאורך כ-200 ק"מ מהגולן והגליל העליון עד עמק יזרעאל. המרוץ "הר לעמק" מתוכנן להתקיים כול שנה בתחילת חודש יוני, בסוף השבוע הסמוך ביותר לליל ירח מלא וימשך כ- 20 שעות. הזינוק יחל בשעות הבוקר ויסתיים בבוקר שלמחרתו.

קבוצות בנות 2 או 4 או 8 רצים (גברים, נשים או מעורבות) ירוצו את המסלול במתכונת של מרוץ שליחים. סדר הרצים יקבע מראש וכל רץ ירוץ קטע במסלול על פי תורו וחוזר חלילה. במסלול עשרים וארבעה (24) קטעים  בני 5-14 ק"מ כל אחד, בדרגות קושי שונות, כך שכל רץ בקבוצה רץ שישה או שלושה קטעים תלוי במספר הרצים בקבוצה. במרוץ שתי קטגוריות: תחרותית ועממית.

עד כה נרשמו 120 קבוצות כ-1000 משתתפים שיוזנקו בגן הלאומי קלעת נמרוד לרגלי החרמון ויסיימו בישוב הקהילתי תמרת שבעמק יזרעאל.
"תחום הריצה בישראל נמצא בתאוצה" אומר וילים לאוקס ,רכז כושר גופני וריצות ארוכות בבית הספר למאמנים במכון ויינגייט, "ריצה היא למעשה ספורט פשוט. כל שנדרש הוא זוג נעלי ריצה טובות ובגדים קלים. תנועת הריצה הנה טבעית לאדם ואינה דורשת מיומנות גבוהה, לפיכך היא מתאימה לרוב האוכלוסייה."

מתוך חיפוש מתמיד אחרי אתגרים חדשים, כמו מרתון ת"א (42 ק"מ) ומרוץ אולטרה- מרתון (80 ק"מ) בשטח באזור מגידו מתקיימים ברחבי הארץ מרוצים למרחקים שונים,כאשר לראשונה יערך בתחילית חודש יוני מרוץ שליחים ל-200 ק"מ כ-20 שעות ריצה במצטבר 5 מרתונים. במרוץ זה בנוסף לאתגר הפיזי  והאישי עומד בפני הרץ גם אתגר קבוצתי, ואתגר לוגיסטי לא קל. אלה עונים על הצורך אנושי עמוק של שיתוף וביחד.

עוד מוסיף וילים לאוקס: "השלב הראשון אצל רץ מתחיל הוא לרוב ריצה בת מספר קילומטרים סביב הבית, פעם עד פעמים בשבוע. בשלב הבא מגדיל הרץ את המרחק ואת מספר האימונים השבועי. לאחר מכן הוא ירצה להתקדם ולבחון את יכולתו וגבולותיו. בשלב זה מתחילם רצים רבים להשתתף במרוצים ובתחרויות. רצים רבים משתתפים במרוצים ובמחנות אימונים בארץ ובחו"ל וקבוצות גדולות של רצים יוצאות למרתונים בברלין, אמסטרדם וניו- יורק." בימים אלה מוקם במכון וינגייט מועדון ריצה.

פרטים נוספים באתר המרוץ הר לעמק



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג