הנציג הישראלי באקספו של מרתון טוקיו

תמיר כפיר הינו אורטוטיסט ופרוטוטיסט עם ניסיון של 15 שנים בתחום האורטופדיה, הוא פיתח שיטה מיוחדת לבניית מדרסים עבור אתלטים ואנשים העוסקים בספורט. כשרונו של כפיר מביא אותו להציג את מדרסיו במרתונים מסביב לעולם ביניהם הוזמן להציג גם במרתון הגדול בעולם בטוקיו, שם גילה שליפנים רגל מיוחדת במינה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


תמיר כפיר הינו אורטוטיסט ופרוטוטיסט עם ניסיון של 15 שנים בתחום האורטופדיה, הוא פיתח שיטה מיוחדת לבניית מדרסים עבור אתלטים ואנשים העוסקים בספורט. כשרונו של כפיר מביא אותו להציג את מדרסיו במרתונים מסביב לעולם ביניהם הוזמן להציג גם במרתון הגדול בעולם בטוקיו, שם גילה שליפנים רגל מיוחדת במינה

מאת:זיו אריאלי


בסוף חודש פברואר הוזמן איש המדרסים הישראלי, תמיר כפיר, להשתתף ב- Tokyo Marathon Expo כאורטוטיסט ופרוטוטיסט מומחה. מרתון טוקיו, הוא המרתון הגדול ביותר בעולם, כ- 47,000 רצים, וכך גם האקספו של המרתון, הגדול מסוגו. הוא ממוקם בתחנת הרכבת הראשית של טוקיו, ולכן נהנה גם ממבקרים עוברי אורח שאינם חובבי מרתונים.


הביתן של תמיר כפיר

התערוכה ענקית ומרהיבה. Asics, הספונסרית הראשית של האקספו, היתה גם בעלת הביתן הגדול ביותר, מתחם עצום בו פעל בית קפה, והתקיימו הופעות למבוגרים והפעלות לילדים. Mizuno בחרו בגימיק של אצנית על מכשיר ריצה, אשר רצה 200 ק"מ ברציפות. מלבד שני מותגים אלה, שאר התצוגות היו ממוצעות," מספר כפיר.

ממה התרשמת יותר באקספו הגדול של מרתון טוקיו?
התרשמתי כי היפנים אינם בעלי פתיחות רבה למותגים בתחום ההנעלה, ומאמינים במותגים המקומיים: Asics ו- Mizuno. נדיר היה לראות מקומיים נעולים בנעליים אחרות. מלבד הנעלה, באקספו הוצגו מוצרים הקשורים בריצה בכלל ובריצת מרתון בפרט – ביגוד, תוספי תזונה ומוצרים משלימים נוספים, כגון מדרסים, שזו הסיבה לכבודה הוזמנתי.

מדוע היפנים מצאו בך עניין עד כדי שהזמינו אותך להקים ביתן באקספו?
כמי שעובד עם קבוצות, מועדונים וספורטאים מחו"ל, השם שלי מוכר לאנשי מקצוע, ולאו דווקא בתחום הריצה בלבד. האקספו, שמעוניין לבנות לעצמו שם מקצועי ולהציג מעטפת מקיפה, מחפש את המומחים והמותגים המובילים בכל אחד מהתחומים. אפשר להשוות את האקספו לקניון, שרוצה שכל הרשתות המובילות יפתחו בו חנויות. אני הגעתי כבעל מקצוע בעל שם עולמי בתחום בנייה וייצור מדרסים וכמאבחן מומחה בתחום הפתרונות האורטופדיים החוץ גופיים. בביתן שלנו, Tamir Kfir Custom Made Orthotics , עבדו חמישה אנשי צוות, בהן שתי מתורגמניות. בכל אחד מימי התערוכה ולאורך כל היום הגיעו רצים לאבחון ומדידה בפינת האבחון שביתן. במקביל, צוות נוסף שהגיע איתנו עסק בייצור, באמצעות מכונות, ציוד וחומרים שהבאנו איתנו לטוקיו. הצוות קיבל את הנתונים מהאבחונים ועבד סביב השעון על מנת לספק את המדרסים לרצים לפני המרתון.

כמה גדולה הרגל של גבר יפני?
מאוד הופתענו לגלות, שרגלי הגברים ביפן קטנות משמעותית ממה שאנחנו רגילים לראות. הגודל הממוצע של נעלי גברים ביפן היא 38-41, וכף רגל גדולה יותר היא נדירה. לנעלי נשים הטווח נע בין 34-38.

האם הוזמנו חברות מדרסים נוספות להציג באקספו?
מלבדנו הציגו שתי חברות נוספות המייצרות מדרסים, שמכרו מדרסים מוכנים לפי מידות. אחת מהן, בביתן הסמוך, מכרה מדרסים מסוג "Insoles" במחיר נמוך ב- 80% ממחיר המדרסים שלנו, שהם "Orthotics". ההבדל הוא ששלנו לא מוכנים מראש, אלא מיוצרים על פי האבחון ובהתאמה לכף הרגל הספציפית. גם כאן הפתיעו אותנו היפנים, כשהסתבר שמחיר גבוה פי חמישה לא רק שאינו מרתיע אותם, אלא דווקא עוזר לנו. היפנים, מתברר, אוהבים לקנות מוצרים חדשניים ולא מוכרים, ומחיר גבוה לא מהווה חסם. עובדה – אנחנו מכרנו הרבה יותר מהמתחרים הזולים שלידינו. בסופו של האקספו פנו אלינו מהנהלת החברה בהצעה לשת"פ עסקי ומאז הם משמשים כנציגים שלנו ביפן.

מה מייחד אותך כאיש מדרסים בהשוואה לאחרים בתחום?
הייחוד והיתרון שלנו נוסע מהיכולת לאבחן, לתחקר את המאובחן ולבנות עבורו מדרסים ספציפיים ופונקציונאליים לצורך שלו. האבחון מתבצע בשיטה ייחודית ובלעדית שפיתחנו, העושה שימוש בלייזר. המדרסים מיוצרים בשיטה מיוחדת הנקראת  ,Dynamic Motion Controlמחומרים העוזרים לייצוב כף הרגל במגע עם הקרקע והמקלים על העומס. בריצה יש מדרסים לאימונים אגרסיביים, מדרסים לאימונים קלים ומדרסים לנעלי תחרות בלבד. אצנים מקצועיים יחזיקו לפחות שני סטים של מדרסים – לאימונים ולתחרות. בחו"ל יש יותר מודעות לנושא המדרסים וגם אצל רצים חובבים יש מדרס לנעלי אימון ומדרס לנעלי תחרות. לשמחתנו אנחנו רואים התעוררות בנושא ועליה במודעות לצורך גם אצל הרצים מישראל. הטריאתלטים, וזה חידוש מעניין, מזמינים מדרסים גם לנעלי הרכיבה וגם לנעלי הריצה.

באקספו הספקנו לעשות כמות מרשימה של מדרסים. הייתה קבוצה גדולה של רצים מיפן, מתאילנד וכן זרים ממדינות נוספות. גם עובדים מהאקספו, כגון מהביתן של Mizuno ו- The North face הגיעו לדוכן שלנו כדי לעשות מדרסים לעצמם, כמו גם עוברי האורח המקריים בתערוכה. האקספו בהחלט היה מוצלח בפן המקצועי וכבר הוזמנו להציג בו גם בשנה הבאה. כעיקרון, וכחלק מהפעילות הבינלאומית שלנו, חברת תמיר כפיר מדרסים שואפת להיות נוכחת בכל המרתונים הגדולים, אבל עיקר הפעילות שלנו הוא במקומות בהם מתקיים אקספו גדול.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג